Vinkkejä tuoreelle yksinhuoltajalle..
Tosin papereissa en sitä vielä ole, mutta lasteni isä huitelee jo omia menojaan ja uuden onnensa luona, ja itse yritän koota tässä ajatuksiani ja miettiä että miten tästä eteenpäin..
Baareissa en ole käynyt aikoihin, mutta muutaman viikon päästä olisi mahdollisuus mennä, pelkään vaan että tunteet vielä niin pinnassa, että ilta menee itkua tuhertaessa.. Tosin tämä arkikin lasten kanssa on nyt tosi ilotonta, joten aikuisseura voisi tehdä hyvääkin..
Mitä muuta sitä voisi tehdä lasten kanssa tai ilman, jotta arki tuntuisi vähemmän raskaalta?
Ja tiedän surut pitää surra ja aika auttaa, mutta kaikki mikä helpottaa olisi tervetullutta..
Kommentit (3)
mutta älä esittele yhdenillan siippoja lapsilles ennenkun oot varma suhteen vakavuudesta. Painele nokka pystyssä uusiin tuuliin, äläkä jää murehtimaan menneitä. Rakasta lapsiasi ja iloitse heistä ja ajattele lastesi isää vain "onnen" tuojana. Saat hyvän mielen kun kiität häntä ihanista lapsista ja menneestä ja toivotat onnea! Et varmasti jää pureskelemaan kynsiäsi ja itkemään "petturin" perään. Sulle tulee vielä tunne että ihanaa olla lasten kanssa yksin! Ei ole aikuista miestä passattavana ja saat annettua lapsillesi enemmän kun ei ole miestä hakemassa huomiota! Tsemppiä!!!
ja varsinkin 3, piristi kummasti : ).
Tosiaankaan yhtään kaksilahkeista, poikaani lukuun ottamatta, ei tähän talouteen tule vuosiin, jos koskaan..
Ja rankkaahan tämä on ollut pitkään, yksin olen pääsääntöisesti lapsista vastannut, mutta suunta on vain ja ainoastaan ylöspäin..
ja käytännön neuvoja ei ole, mutta itseäni aikanaan helpotti sen tajuaminen, että itse olen lapseni halunnut ja jos toinen ei siihen pystynytkään, ei voi mitään, teen silti osani ja elän valintani mukaan.
Kun lapset ovat pieniä, on arki oikeasti rankkaa, mutta pitää yrittää muistaa, että jokainen päivä on eteenpäin. Nyt omani jo niin isoja, että pääsen jumppaan, kauppaan jne. hetkeksi ihan yksin ja sekin on iso asia.
Ei auta tilanteessasi, tiedän. Mutta halusin vain kertoa, että ihan hyvin elämä sujuu näinkin, lopulta.
t. kahden lapsen yh