Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla silmiin laserleikkauksessa jätetty toiseen silmään -1 näkö!

Vierailija
03.07.2009 |

Kuinka nopeasti on oppinut näkemään hyvin? Alkuunhan on varmasti samalla tavoin aivoilla tottumista kuin jos saa silmälasit uuilla vahvuuksilla.

Oletteko olleet tyytyväisiä leikkaukseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyisin laserleikkaus kokemuksia. Millainen toimenpide se on, miten siinä "kestää" olla ja millaiset kivut on leikkauksen jälkeen, kauan kestää jne..?

Ja muuten mielipiteitä, kannattiko leikkaus vai ei?

Vierailija
2/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen epätodennäköistä, että näkö huononee edelleen, jos huononeminen on jo kertaalleen pysähtynyt. Ikänäköongelmat ovat eri juttu.

Terv. se jonka näön huononemista ei lääkärikään ollut uskoa

Leikkaushan ei sinänsä estä sitä, etteikö näkö voisi tulevaisuudessa huonontua.

Aikaisemmin mietin leikkaukseen menemistä, pahimmillaan oli -2,5. Nyt olen kuitenkin luopunut ajatuksesta, ensinnäkin riskit kuitenkin on olemassa ja viime aikoina mulla näkö parantunut reilusti! Nyt enää toinen -2 ja toinen -1,25. Tämä kuulemma aika tavallista ja kuuluu tuohon ikänäköjuttuun. Onneksi sitten ei todennäköisesti tarvitse lukulaseja kovin aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli näkö vähän parantunut (-1,75 -> -1,5 toinen silmä), kuinka paljon se tästä voi parantua? Olisiko mahdollista päästä laseista jossain vaiheessa eroon ilman leikkausta?

Harkitsen myös leikkausta.

Vierailija
4/29 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain ohjeeksi harjoitella yhden pillarin kanssa miltä tuntuu jos toinen silmä jätetään korjaamatta (-1.5). En kyllä ole tottunut. Kauanko siinä yleensä kestää?

Vierailija
5/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti on oppinut näkemään hyvin? Alkuunhan on varmasti samalla tavoin aivoilla tottumista kuin jos saa silmälasit uuilla vahvuuksilla.

mutta valitettavasti toinen silmä meni "tasoihin" eli -1:een sekin n. puolessa vuodessa. Nyt molemmat silmät ovat -2:ssa. Harmittaa.

Vierailija
6/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko silloin heti leikkauksen jälkeen helppo oppia näkemään "eripari"-silmillä?

t. Ap - ja kiittää samalla vastauksista!

mutta valitettavasti toinen silmä meni "tasoihin" eli -1:een sekin n. puolessa vuodessa. Nyt molemmat silmät ovat -2:ssa. Harmittaa.

Vierailija
7/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksiin - kysyy, että miksi siihen toiseen silmään jätetään se -1 näkö? Siis mikä siinä on ajatuksena/syynä?

Vierailija
8/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit tarvitaan joitakin vuosia myöhemmin jos toinen silmä jätetään -1:een.

Tai näin olen jostain lukenut, en ole asiantuntija...

Vierailija
9/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta leikkauksen jälkeen. Syy ei ymmärtääkseni ole itse leikkaus, vaan se, että näkö vain jostain syystä jatkoi huononemistaan. Lisäksi mulla on tullut lisää hajataittoa. Leikkaushan ei sinänsä estä sitä, etteikö näkö voisi tulevaisuudessa huonontua. Muakin harmittaa ja harkitsen meneväni leikkauttamaan silmäni uudelleen, mikäli se on mahdollista. Onko kenelläkään kokemusta?

Vierailija
10/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen ajatellut leikkausta ja olen menossa arvioon. Tällä hetkellä likinäköä vain -1,5 per silmä ja haluaisin rilleistä kokonaan eroon. Näön heikkeneminen on loppunut mutta kohta alkaa varmaan tulla ikänäköä enkä tietenkään haluaisin silmälaseja sen takia. Voiko laserleikkauksella ennaltaehkäistä ikänäköä jos toiseen silmään jätetään miinusta?

Vierailija
11/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka saa lilitaitteisuuden pouis, voi jäädä hajataitteisuutta, ja ikänäkö huononee leikkauksesta huolimatta.

Noista silmäleikkauksista annetaan julkisuuteen liian positiivista kuvaa(bisnestähän ne ovat..)

Vierailija
12/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattu silmät vuonna 2002 lasikilla. Ennen leikkausta mulla oli n. - 4,5 piilarit. En tarkalleen tiedä mikä näköni on nyt, mutta mielestäni näen todella hyvin. Tuota -1 näköä toiseen silmään minulle ei jätetty. Laskin leikkaukseen mennessäni, että jos selviän vuoteen 2008 asti ilman silmälaseja, on leikkaus kannattanut taloudellisestikin. Ikäänhän ei tietenkään tiedä, mitä jatkossa tapahtuu, mutta nyt olen todella tyytyväinen. Tämä on ainoa "kauneusleikkaus", johon tulen menemään.

Vierailija
13/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa se toinen silmä jättää miinukselle.Oikein ovat tehneet!

Vierailija
14/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen labrotoriohoitaja ja töissä kamalat loisteputkivalot, että vihloo ihan!

Ekat puoli vuotta hämäränäkö oli surkea, en uskaltanut autolla ajaa.

Vierailija
15/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin viimeksi silmälääkäri ihmetteli, miksi tulin, koska silmäni on laserilla hoidettu (melkein) kuntoon eikä näön pitäisi enää vuosien päästä huonontua enempää. Mutta oli kuitenkin huonontunut.

Jotakin puhetta oli silloin kymmenen vuotta sitten, kun molemmat silmät olivat jälkitarkastuksessa -1, että jotenkin ensin 0:aan leikattu silmä pyrki tasoittumaan toisen silmän kanssa, mutta en tiedä, oliko se pelkkää spekulaatiota vai käykö niin monillekin.

Eriparisiin silmiin on helppo tottua. Monellahan paras korjattu tarkkuuskin vaihtelee niin, että toinen silmä on vahvempi.

Ja oliko silloin heti leikkauksen jälkeen helppo oppia näkemään "eripari"-silmillä?

t. Ap - ja kiittää samalla vastauksista!

Vierailija
16/29 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen epätodennäköistä, että näkö huononee edelleen, jos huononeminen on jo kertaalleen pysähtynyt. Ikänäköongelmat ovat eri juttu.

Terv. se jonka näön huononemista ei lääkärikään ollut uskoa

Leikkaushan ei sinänsä estä sitä, etteikö näkö voisi tulevaisuudessa huonontua.

Vierailija
17/29 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia kellään?

Vierailija
18/29 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanne -11 molemmissa ja lisäksi n. -1 hajataittoa.

Tavoitteeksi asetettiin -0.5 toisessa ja -0.25 toisessa (juuri sen ikänäön tulon hidastamiseksi, lisäksi plussalle menevä lopputulos on huono, mielummin laitetaan tavoite himpun miinukselle)

Lopputulos -0.75 ja -1 ja hajataittoakin jäi jonkin verran (kaksoiskuvat esim. kirkkaista kohteista pimeällä). Käytännössä pärjään ilman laseja, saan ajaa (rajalla), mutta oman mukavuuden takia pidän laseja, kun pitää nähdä tarkasti. Hämäränäkö on todella huono, mutta sitä se oli enne leikkaustakin. pimeällä en uskalla ajaa autoa ilman laseja edes katuvaloalueella.

Heti leikkauksen jälkeen oli tarkka näkö, mutta se liukui muutamassa kuukaudessa tähän ja näyttää pysähtyneen. Kuulemma tyypillistä isoissa korjauksissa, minullakin otettiin niin paljon sarveiskalvoa pois, että korjausleikkausta ei edes voisi tehdä, vaikka ilmaseksi korjaisivatkin.

Menetelmän tarkkuun on 10%, joten -11 lähdettäessä -1 pieleen on tavallaan ihan normaali tulos ja sen tiesinkin. Elämänlaatu parani älyttömästi ja se oli yksi parhaita 3000 euron hankintoja historiassani.

Vierailija
19/29 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen meni käytännössä "nollaan". Kokeilin ennen leikkausta pitää vain yhtä piilolasia kokeillakseni miltä tuntuu kun vain toisella silmällä näkee tarkassti, mutta se tuntui hankalalta. Leikkauksen jälkeen olen ollut tyytyväinen. Tämä onnistui koska leikattu silmä oli dominoiva, siinä oli myös hajataittoa, mikä korjaantui täysin.

Vierailija
20/29 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo on se mitä mietin, kun yhden piilarin kanssa näkeminen oli hankalaa. Muta eiköhän tätä uskalla yrittää:) Leikataan sitten myöhemmin toinen silmä, jos yhden leikkaamalla ei näekään kunnolla.

Toinen meni käytännössä "nollaan". Kokeilin ennen leikkausta pitää vain yhtä piilolasia kokeillakseni miltä tuntuu kun vain toisella silmällä näkee tarkassti, mutta se tuntui hankalalta. Leikkauksen jälkeen olen ollut tyytyväinen. Tämä onnistui koska leikattu silmä oli dominoiva, siinä oli myös hajataittoa, mikä korjaantui täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi