Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi vei 4.5 kk vauvan liftariäidiltä.

Vierailija
03.07.2009 |

Loimaan poliisin mukaan tien varsi ei ole sopiva paikka olla. Poliisit repivät lapsen väkisin äidin sylistä. Äiti vietiin putkaan. Sosiaalityöntekijä vei vauvan. Äiti vietiin uudenkaupungin psykiatriselle osastolle. Lääkäri totesi ettei ole mitään syytä pitää siellä väkisin. Äiti ei saanut viedä rintamaitoaan tyks:iin. Suomessa on siis liftaaminen kiellettyä ainakin vauvan kanssa. Tosin minkä lain perusteella?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ryhdytkö sinä melskaamaan, jos poliisi tulee kysymään sinulta jotain? Menetkö sinne suur-hollolaan liftaamalla ja tuleeko sinulle usein sellaisia tilanteita, että joudut poistumaan kesken matkan kulkuvälineestä, kun et saa lapsiasi kuriin?

oma muksuni on vasta reilu 2kk, joten ei olla vielä "päästy" rappelemaan. Eikä se huudakaan muutoin, kuin jos on hirmu nälkä :) Ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta toivottavasti vakavimmilta riidoilta säästytään (joo, ainahan sitä toivoa saa...).

En käytä liftaamista kuin hätätilanteissa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen matkustamisen suhteen, että haluan itse päättää aikatauluni ja voin sitten matkalla käydä vaikka kaupassa ihan huoletta. Siksi en julkisiakaan käytä oikeastaan ikinä, niitä kun ei turhan paljon täällä maalla kulje.

Ja kyllä poliisin kanssa pitää saada olla erimieltä ilman seuraamuksia (eriasia tietysti rikostilanteet yms.), eikä se poliisi mikään jumala ole. Eikä poliisilla ole mielestäni oikeutta suuttua siitä, että joku kieltäytyy heidän avusta.

Vastahan eräskin poliisi raiskasi 15-vuotiaan ja oisko vuos vai pari, kun joku ylikonstaapeli(??) jäi kiinni rattijuopumuksesta ja mitähän vielä... Että siinä on oikein isänmaan toivot ja turvat. Joku tuolla ht.netin puolella heittikin hyvän *jos hymyilet nätisti ja teet mitä käskemme, et saa sakkoja*.

Vierailija
42/92 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tästä pitäisi oppia? Että pitää olla mies mukana julkisella paikalla kuten esim. Afganistanissa ja Iranissa. Muuten voi joku tulla pahoinpitelemään kun naisen ei ole sopivaa tehdä niin tai näin.

Anteeksi vaan mutten niele tuommoista, olen syntynyt vapaaseen maahan ja haluan Suomen sellaisena pysyvänkin. Terveen ja tyytyväisen vauvan kanssa pitää saada olla linja-autopysäkillä ja matkustaa haluamallaan tavalla.

Joka muuta väittää voinee varmaan hakea muuttolupaa sinne Afganistaniin, viihtyy sitten siellä paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää omat johtopäätöksensä mielenterveyden tilasta. Omaa kantaani en laita, ettei tule mitään kunnianloukkaussyytteitä.

Vierailija
44/92 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä on pahoinpitelystä mitään puhunut tai sellaista suosinut? Äiti-henkilön pitää osata käyttäytyä, eikä lähteä aukomaan päätään, jos poliisi tulee paikalle. Itsehillintää se vain vaatii. Typerä esimerkki.

Vierailija
45/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väliaikainen sijoituspaikka, jonne tullaan yleensä kiireellisen huostaanoton seurauksena poliisin tai sos tt tuomana.. vastaanottokodissa lapsi asuu sen aikaa kun hänen perheensä tilannetta selvitellään..

vastaanottokodista lapsi joko muuttaa takaisin tukitoimien kera omaan kotiinsa, tai sitten lapsi otetaan huostaan ja sijoitetaan perheeseen tai laitokseen.. tässä näin pääpiirteittäin..

Vierailija
47/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas heistä huolehti?

Vierailija
49/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti sanoi riidelleensä aikuisten lastensa kanssa niin että kaipa ne huolehtivat itse itsensä

Kukas heistä huolehti?

Vierailija
50/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varhaisjakaja".

Vierailija
51/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän olivat ne keskimmäiset lapset bussiriidan aikana? Eivät välttämättä missään huonossa paikassa, mutta kun sitä "sossukiusaamista" on ollut naisen sanojen mukaan aiemmin, niin asuvatkohan lapset nyt äidillään. Vaikka mitä se mulle kuuluu. Mutta kun lehdistä juttuja lukee, haluaa saada tietoa, ei yksipuolista vuodatusta.

Vierailija
52/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hassua varhaisjakajan tittelissä? Ihan oikea nimitys. Satun tietämään entuudestaan kyseisen liftarinaisen ja sen, että hän tosiaan on ammatiltaan varhaisjakaja eli jakaa aamuöisin Turun Sanomia, Hesaria ym. sanomalehtiä.

Vierailija
53/92 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se silti hassu nimitys...

tulee mieleen joku joka on aloittanut jakamisen jo nuorena

Vierailija
54/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan tosissani. suosittelen lukemaan ensimmäisen viestini ja miettimään kysymyksiin vastauksia.

En tiedä mikä on aiemman huostaanottojutun peruste ollut. Aina ei kuitenkaan huostaamottoa tehdä vanhemman laiminlyötyä lastaan. Joskus vaan voi lapsi olla niin hankala, että on kaikkien kannalta parempi että tilanteeseen tulee välimatkaa lapsen ja vanhemman välille. Vaikka aikuinen olisi kuinka hyvä vanhempi tahansa. Jos joku tietää miksi yksi lapsi on Johannalta huostaanotettu, niin kertokoot. Viisas vanhempi osaa myös hakea apua, jos tilanne sitä vaatii. Ei ole kenenkään etu loppupeleissä, että pidetään vain hienoja kulisseja yllä...

Vierailija
55/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit näin:

"Eikä se liftaaminen ole sen vaarallisempaa kuin muukaan elämä.

Ihmisiä kuolee liikenteessä paljon! Ihan joko omaa syytä tai toisten syystä. Älkää siis menkö liikenteeseen.

Jos menette, niin älkää ainakaan lentokoneeseen nousko, niitä tippuu silloin tällöin. Juniakin suistuu raiteiltaan."

oletetaan että sinulla olisi vaikka 14-vuotias tyttö, olisitko siis vieläkin sitä mieltä että tyttösi voisi yhtälailla matkustaa junalla tai sitten liftata tien poskessa??

Vierailija
56/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tapa jolla hän kirjoitti että pilaako sossu tämän iltatähdenkin elämän ei antanut sitä käsitystä, että aiemmat kokemukset sossun kanssa olisivat tapahtuneet siksi että itse haki toivottua apua.

olen ihan tosissani. suosittelen lukemaan ensimmäisen viestini ja miettimään kysymyksiin vastauksia. En tiedä mikä on aiemman huostaanottojutun peruste ollut. Aina ei kuitenkaan huostaamottoa tehdä vanhemman laiminlyötyä lastaan. Joskus vaan voi lapsi olla niin hankala, että on kaikkien kannalta parempi että tilanteeseen tulee välimatkaa lapsen ja vanhemman välille. Vaikka aikuinen olisi kuinka hyvä vanhempi tahansa. Jos joku tietää miksi yksi lapsi on Johannalta huostaanotettu, niin kertokoot. Viisas vanhempi osaa myös hakea apua, jos tilanne sitä vaatii. Ei ole kenenkään etu loppupeleissä, että pidetään vain hienoja kulisseja yllä...

Vierailija
57/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaan elämään minulla olisi vielä suuri vaikutusvalta. Tuskin antaisin liftata ihan vaan huvikseen, mutta jos ihan pakko olisi (esim. joku vastaava tilanne jonka takia olen itse joutunut liftaamaan) niin miksei Ja mieluummin liftaamista, kuin vaikka ryyppäämistä jossain ojan pohjalla... Täysi-ikäisena jokainen ottaa vastuun itsestään ja tekee päätökset oman maailman kuvan mukaan. Tässäkin tapauksessa aikuinen oli se jolla valta päättää asiasta ja kun lapsi on niin pieni, niin kulkee äidin mukana, minne hän ikinä menee. Toistaiseksi kun liftaamista ei tietääkseni ole lailla kielletty.

Olen muuten kerran ottanut liftarin kyytiinkin (oltiin miehen kans tienpäällä). Jämsästä Lahteen tuli meidän kyydissä, josta sitten jatkoi helsinkiin. Oikein mukava muisto jäi :)

Oletteko te vastustajat niitä, jotka menevät vain ohi, ilman että tarjoutuvat auttamaan, vaikka hätä olisis?

Vierailija
58/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hyväksyn jonkun asian, ei tarkoita että itse tekisin niin. Esim. hyväksyn kyllä eläinten teurastuksen ja lihansyönnin, mutten itse tee sitä!

Vierailija
59/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mielummin liftaamista, kuin vaikka ryyppäämistä jossain ojan pohjalla"? Jos on tarkoitus päästä paikasta a, paikkaan b ja vielä tietyssä ajassa, niin liftaaminen ei ole oikea tapa. Juuri liftaamisen epävarmuus(saako kyydin,milloin/millaisen kyydin saa) tekee sen sellaiseksi, ettei se sovi pienen vauvan kanssa. Sillä olemmehan kaikki sitä mieltä, että lapselle pitää luoda turvallinen ympäristö, joka tarkoittaa epävarmuustekijöiden poissulkemista. Jokaisen aikuisen tulisi myös hillitä itseään, niin ettei joudu sellaiseen suukopuun, että pitää poistua linja-autosta, kesken matkan. Jos tuon rauhaarakastavan äidin oli pitänyt näin tehdä, niin miksi ihmeessä hän ryhtyi soittamaan suutaan poliiseille, eikö hän siinä tilanteessa ajatellut vauvaansa? Välillä on tosiaan parempi vaieta, eikä ryhtyä itsekkäästi vaahtoamaan "oikeuksistaan matkustaa miten vain".

Liftareilla nyt harvemmin on sellainen "hätä", että ohiajava tekisi mitään rikettä, vaikkei kyytiin poimisikaan. Ja ei, en ottaisi takapenkille, lasten väliin liftaria, vaikka pysähtyisin onnettomuuspaikalle auttamaan, parhaani mukaan.

Vierailija
60/92 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hassua varhaisjakajan tittelissä? Ihan oikea nimitys. Satun tietämään entuudestaan kyseisen liftarinaisen ja sen, että hän tosiaan on ammatiltaan varhaisjakaja eli jakaa aamuöisin Turun Sanomia, Hesaria ym. sanomalehtiä.

fiksua kuljettaa lasta lehdenjakoreissuilla mukana???!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi