Mitä mieltä nimestä Oihonna?
harvinainen mutta erään kaukaisen tuttavani lapsen nimi on oihonna.
http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Kommentit (36)
Hei Haloo! Mun mummon nimi oli Oihonna. Jos olisin saanut tytön, olisin ainakin toiseksi nimeksi laittanut ko. nimen. Ei nimi miestä pahenna.....
Erikoinen mutta why not jos on oikea vanha nimi. Aina se hassunhauskat uusnimet voittaa.
No on kyllä erikoinen, ei kuulosta mun korvaan oikein nimeltä. Tulee ensimmäiseksi mieleen että on joku vieraskielinen sana.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:32"]
No on kyllä erikoinen, ei kuulosta mun korvaan oikein nimeltä. Tulee ensimmäiseksi mieleen että on joku vieraskielinen sana.
[/quote]
Ja sitten tulee vielä mieleen, että joku Hannaa nimeksi harkitseva mutta sen tavallisuutta vierastava voisi lyhentää tuon muotoon "Honna". :D
Nosto.
Törmäsin juuri fb:ssa tämän nimiseen henkilöön, joka siis on tuttavani kaveri. Oli pakko googlettaa nimeä saadakseni jotain selkoa siitä.. tuloksena tämä ketju.
Kaunis nimi. On iirinkieltä: "Meren tytär".
Ollut harvinaisena käytössä Suomessakin ennenmuinoin. Liittynee kansallisromantiikan kauteen ja Irlannin kansalliseen heräämiseen. Olisiko omittu Ossianin lauluista? Monet ovat Suomessamme tunteneet myötätuntoa Irlannin kansan itsenäisyystaistelua kohtaan jo silloin, kun omalla Isänmaallammekaan ei vielä itsenäisyyttä ollut.
Ennen ihmiset olivat sivistyneempiä ja köyhistä oloista huolimatta useimmilla oli parempi yleissivistys kuin nykyään.
Kaunis nimi. On iirinkieltä: "Meren tytär".
Ollut harvinaisena käytössä Suomessakin ennenmuinoin. Liittynee kansallisromantiikan kauteen ja Irlannin kansalliseen heräämiseen. Olisiko omittu Ossianin lauluista? Monet ovat Suomessamme tunteneet myötätuntoa Irlannin kansan itsenäisyystaistelua kohtaan jo silloin, kun omalla Isänmaallammekaan ei vielä itsenäisyyttä ollut.
Ennen ihmiset olivat sivistyneempiä ja köyhistä oloista huolimatta useimmilla oli parempi yleissivistys kuin nykyään.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 17:13"]ne Raamatun syntiset sisarukset olivat Ohola ja Oholiba.
[/quote] Hes. 23:19-21
Egyptiläismiehillä on kuulemma kyrpä kuin aasilla. :D
Luin huolimattomasti otsikon ja luulin että nimiehdotus oli Ohionna, ja ajattelin että joku nuori tuleva isä armeijassa pohtii vauvannimiä.
Taidan olla ainoa, mutta minusta kaunis nimi.
Jos kyseessä on botski, ihan kiva. Jos ihminen, niin ei.
tarpeeks monta kertaa ku hokee itsekseen, niin alkaa kuulostaan iha siistiltä.
"mun isovanhemmillani oli aikoinaan oihonna -lehmä :D"
Sillon mä repesin =DD
ne Raamatun syntiset sisarukset olivat Ohola ja Oholiba.