Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

älkää ylipukeko lapsianne!

Vierailija
02.07.2009 |

säälittää pienet vaunuissa makaavat vauvat joilla ihan liikaa päällä.Eikö järki sano, ettei niille tartte pukea ympäri vuoden samoja vaatteita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

housut ja paksut sukat, siinä helteessä keskellä päivää..! Kyllä meillä riittää pelkkä lyhythihanen body tai pelkkä vaippa... =)

Vierailija
2/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas alipukeutuminen se vasta kummallista on! Heti kun aurinko paistaa niin on topit ja hameet lapsilla vaikkei oikeasti lämmin olekaan! Jokunen viikko sitten oltiin muumimaailmassa ja monet lapset olivat kesämekoissa, meidän lapsilla taas pipo ja lapaset! Ja ihan itse 4v ne pyysi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehdukset lisääntyvät.Siellä ne kuumassa myssyn alla muhivat, hyi olkoon.Lapset tuskaisena kitisevät kuumuutta.

Vierailija
4/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee kärsivän näköisiä pieniä ulkovarustus päällä.Voi kai ne pipot ja hanskat riisua sisällä ja autossa pois, haloo!

Vierailija
5/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee kärsivän näköisiä pieniä ulkovarustus päällä.Voi kai ne pipot ja hanskat riisua sisällä ja autossa pois, haloo!

että en edes itse tarkene mennä sinne lyhythihaisella!Saatikka veisin sinne lapseni vähissä vaatteissa...

Vierailija
6/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tod.ole kylmä.Ja vauvat jotka makaavat vaunuissa, voi peittää muutenkin auringolta.

Vierailija
7/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelen markettien ruokaosastoilla!

Vierailija
8/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vanhan vauvan. Oli sitten pakattu äitiyspakkauksen makuupussiin ja vetskari tietysti ylös asti kiinni.

Teki mieli tehdä ls- ilmoitus...

Meidän saman ikäisellä oli vaippa + lyhythihainen body ja siltikin oli hiestä nihkeä.

Vierailija
9/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää kaupassa laittaa oikein pitkähihanen päälle ku palellee,nyyh! hahhah! =D

Vierailija
10/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vauvalle ei juuri mitään päälle vaunuihin helteellä, mutta jos mennään kauppaan (esim. viileä kylmäosasto), voihan siihen päälle vetää peiton, myssyn päähän jne. Sama juttu isompien kanssa.

Vierailija
11/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vanhan vauvan. Oli sitten pakattu äitiyspakkauksen makuupussiin ja vetskari tietysti ylös asti kiinni.

Teki mieli tehdä ls- ilmoitus...

Meidän saman ikäisellä oli vaippa + lyhythihainen body ja siltikin oli hiestä nihkeä.

myös ihmettelen makuupussin käyttöä helteillä. Useita vauvoja olen nähnyt makuupussissa, kun lämpötila on päälle 25 astetta... Viimeksi kaupassa vauvalla oli pipokin päässä ja vetskari ylös asti eikä kyseessä erityisen kylmä kauppa. Jos haluaa lasta suojata auringolta tai kauppojen viileydeltä niin siihen riittää mainiosti ohut peitto tai vaikka lakana. Makuupussi on aika yliampuvaa kesähelteillä. Ei ihme, jos lapset helteillä levottomia...

Vierailija
12/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin isommat on sellasia hikihattuja, että mä palelen kauan ennen niitä :D

Mut sitä mä en käsit, miksi vastasyntyneelle on niin hemmetin hankala löytää mitään kesähattuja! (Alle 40cm) Pipoa ja ties mitä kypärämyssyä löytyy, mutta mitään vilposampaa saa metsästää kissojen ja koirien kanssa... Meidän 2kk vanha mutta vain 4kg sintti ainakin läkähtyy, jos mä vielä pipon sille päähän lykkää, mutta ilman ei uskalla päiväsaikaan vauvalle ulkomaailmaa vilauttaakaan, kkun aurinko porottaa täydeltä terältä...

Pari mä nyt olen onneksi löytänyt, edes kohtuullisen sopivaa, kun toi päänympärys alkaa olla sen 39-40cm, mutta aikasemmin ei kyllä ollut kaupoissa yhtään mitään...

Vierailija
13/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnustan, että joskus on meidän toinen lapsi ollut liian vähissä vaatteissa, kun eka oli sellainen "kuumakalle", että sillä oli aina kuuma ja hiki päässä, toinen sitten vähän vähemmän lämminverinen, joten meni pikku hetki, kun opetteli sitä sitten pukemaan.

Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että parempi, että on liian vähän vaatetta, siitä ei yleensä seuraa nuhaa pahempaa, kun taas liiasta pukemisesta voi olla vaarana lämpöhalvaus tms.

Ja nyt en tarkoita sitä, että pakkasella mentäisiin pelkässä farkkutakissa, ennen kuin joku takertuu tuohon, parempi liian vähän kohtaan, vaan sitä, että se ei ole kuolemaksi, jos kymmenen minuutin pyrähdyksellä ulkona on ohut pitkähihainen päällä, vaikka paksumpikin paita olisi ollut suotava...

Mutta tosiaan, itse kanssa katsonut, kun tutun, olkoonkin melkein vastasyntynyt, on näillä ilmoilla ollut siinä äitiyspakkauksen makuupussissa. Ja tietysti pitkähihaiset housut ja paidat ja myssy päässä...

Vierailija
14/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumboon satojen kilsojen matka!

Ja mitä nyt 3. lapsen kanssa olen oppinut olemaan niin pitkät toimii, eikä tule sielä varjossakaan kylmä. En pidä lapsia (varsinkaan vauvaa) suorassa paahteessa. Todellakaan ei ole hihattomassa.

Ja osaan huomata kun lapsellani on kylmä/kuuma, ja se ei ole kaikilla lapsilla sama.. ;)

Vierailija
15/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli vauvana aika lämminverinen tapaus ja naapurin vauva taas paleli jatkuvasti. Äitinsä ei kestänyt kun meillä puettiin kesähelteillä aika kepoisasti ja kerran sitten oikein (olimme jo jutelleet asiasta useammankin kerran) ryntäsi kokeilemaan lapsen jalkoja ja käsiä ja mutisi että "paleltuu rassukka". Ja hämmentyi toden teolla kun vauva oli kauttaaltaan lämmin, suorastaan lähes hikinen... Ja hänen vauvansa todella melkein paleli niissä paksuissa tamineissa kesähelteellä. Yritän aina muistaa tämän...lapsetkin ovat erilaisia.

Vierailija
16/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten opin pukemaan meidän heinä/elokuun vauvan. Esikoinen talvivauva niin oli jotenkin helpompaa.. Mutta ehkä se siitä, muistaa vaan jättää sen makuupussin pois ja kokeilla niskasta lämpöä =)

Vierailija
17/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudattamatta ja ilman fyysistä pakotusta. LAPSI EI SUOSTU pukemaan lyhythihaisia tai -lahkeisia vaatteita, erityispiirre nääs... meillä puetaan suosiolla mitä lapsi suostuu laittamaan päälle.

Vierailija
18/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei vauvalla kylmä olisikaan, joten niistä ei kannata kokeilla lämpöä

Vierailija
19/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa kai sitä kantaa ottaa...Minä pukisin kyllä vauvan kesähelteellä hyvin ohkaiseen asuun, jossa kuitenkin pitkät hihat ja puntit. Ainakin jos tulee oltua paljon ulkona. Ja kyllä, marketissa käyntiin täytyy varata jotakin lämmintä, sillä siellä paleltaa ja ilmastoinnit on täysillä.

Vierailija
20/24 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 v lapselleni suurimman osan paahtavasta auringonpaiste ajasta pitkiin kesähousuihin ja ohueen pitkähihaiseen paitaan jos on pakko olla auringossa. Illalla, sisällä ja varjossa saa vaikka olla ilman vaatteita mutta ihan sama mitä muut sanoo niin minä en halua altistaa lapseni ihoa tarkoituksella auringonsäteille enkä myöskään halua lotrata aurinkorasvaa lapseni iholle jota ei edes suositella alle 2 vuotiaalle.