Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva mukaan jälkitarkastukseen?

Vierailija
01.07.2009 |

Oletteko jättäneet vauvan hoitoon oman jälkitarkastuksen ajaksi vai ottaneet mukaan? Onko tästä olemassa jotain sääntöä vai tekeekö jokainen niin kuin parhaaksi näkee?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloisessa jälkitarkastuksessa ja nyt tulevat molemmat. eipä noita mihinkään hoitoonkaan saa.

Vierailija
2/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaoli vauvan lisäksimukana myös taapero 1.5v... joka itki koko ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäinenhän voi tarvita tisumaitoa koska hyvänsä. Neuvolalekureilla on ihan sitteri sitä varten vastaanottohuoneessa ja ainakin meidän nlassa terkkarit mielellään pitelevät vauvoja sylissä kun äiti on lääkärillä. Mullakin kerran vauva huusi kuin syötävä kun olin lääkärissä, ei ollut jälkitarkastus, niin ihana neuvolatäti hyssytti sitä sen aikaa.

Vierailija
4/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla ole tosiaan lapset mukana, ainakin se nuorin. Sen ikäinen kuitenkin saattaa tarvita sitä rintaakin neuvolareissun aikana.

Vierailija
5/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei saa mihkää hoitoon niin pakkohan se on mukaan ottaa.

Vierailija
6/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ oli sellaisessa vaiheessa, ettei saanut vapaata keskellä päivää, enkä sit jaksanut anoppiakaan vaivata jonkun vartin-puolen tunnin takia.

Vierailija
7/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lääkärini on miellään halunnut nähdä vauvan, jonka raskautta on 9kk seurattu. Asun ulkomailla.

Vierailija
8/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä sattui olemaan vapaapäivä, joten oli vaunuilla ulkoilemassa sen noin 20 minuuttia, kun olin neuvolassa. Oli muutaman korttelin etäisyydellä, joten olisi päässyt tuomaan vauvan minulle, jos olisi nälkä iskenyt.

Vierailija
9/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuminen on ei saisi tulla neuvolaan mukaan. Otattehan te isukinkin mukaan kun menette äitiysneuvolaan toteamaan mitä isukin siittiöidenroiskinta on saanut aikaan. Jos mulle th sanoisi että vauva ei voi tulla mukaan, sanoisin että pidä vittu jälkitarkastuksesi ja veisin tahallaan nälkäisen vauvan terkalle hoidettavaksi.

Vierailija
10/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lääkärini on miellään halunnut nähdä vauvan, jonka raskautta on 9kk seurattu. Asun ulkomailla.

Ja mies on myös ollut joka kerta mukana,isommat lapset olemme vieneet hoitoon.Nimittäin mies siksi,koska vauvamme ovat olleet huutavaa sorttia eivätkä viihdy missään sitterissä. :)

Vierailija
11/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle ei jää traumoja, sitterin voi kääntää selin tutkimuspöytään päin. ;)

Luonnollisestikin täysimetettävä pikkuvauva kulkee äitinsä mukana kaikkialle.

Vierailija
12/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin nukkumaan isin kanssa. Pumpattua maitoa oli,jos olisivat tarvinneet. Eivät 45min aikana loppujen lopuksi tarvinneet.

Vierailija
13/28 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin juuri ennen lähtöä ja vauvat nukkui sen ajan.

(siis ei kaksoset, vaan sama juttu esikoisen ja kuopuksen kanssa).

Vierailija
14/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva otettiin ilman muuta mukaan jälkitarkastukseen. Lääkärillä oli sitteri, johon vauvan saattoi laittaa tarkastuksen ajaksi.

Lisäksi kävin kolmannen synnytykseni jälkeen kaksikin kertaa ultrassa, sillä minulle jäi kalvorippeitä tms. kohtuun, ja jälkivuoto vain jatkui ja jatkui. Näinäkin kertoina vauva oli mukana koko ajan.

Vierailija
15/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kävin kolmannen synnytykseni jälkeen kaksikin kertaa ultrassa, sillä minulle jäi kalvorippeitä tms. kohtuun, ja jälkivuoto vain jatkui ja jatkui. Näinäkin kertoina vauva oli mukana koko ajan.

Vierailija
16/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neuvolassa ollut viime vuosina käytäntönä, että äidin jälkitarkastus ja vauvan 6 viikon lääkärineuvola ovat samalla käynnillä. Silloin ei tarvitse montaa kertaa neuvolassa käydä. Esikoisen aikana sitä ei vielä ollut, joten jouduin käymään samalla viikolla kahdesti neuvolassa: ensin vauvan neuvolassa ja 2 pv kuluttua jälkitarkastuksessa.

Vierailija
17/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vauvat ole tissillä jatkuvasti. Mä imetin 3 tunnin välein ja siinä välissä ehti vaikka mitä.

Vierailija
18/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytyslaakari (gynekologini) piti vauvaa sylissaan samaan aikaan kun tarkisti mun paikat.

Aika hauska juttu muuten. Laakari senkus nappasi vauvan isoihin kouriinsa (miespuolinen siis) ja piteli siina hellasti. Selvasti oikealla alalla :)

Ja tuohon edellaolevaan: mieheni oli toissa, eika paassyt mukaan. Ilmeisesti Suomessa mies voi jattaa tyot sikseen halutessaan ja ryhtya lastenvahdiksi. Ei vain taalla :/

Vierailija
19/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään samalla reissulla myös vauvan lääkärintarkastus. Eli sama tk:n lääkäri katsoo vauvan ja äidin, samalla reissulla.

Vierailija
20/28 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakin kertaa. Jälkitarkastuksen yhteydessä myös vauvan lääkärineuvola. Vauva oli mun mahan päällä tutkimuksen ajan. :) Osalla näkyy olevan vauvalle hoitaja mukana..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme