äidit vm 87-89
kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.
laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!
Kommentit (148)
nukutin 1,5 vuotiaaksi saakka aina vaunuihin. nykyään nukkuu päikkärinsä sisällä. meillä ainakin autto vaunuihin nukahtamiseen se että menee esim. santatielle kävelylle. mitä enemmän vaunut "tärräsi" niin sen varmempaa oli nopea nukutus. johtuu varmaan siitä kun on ollut äidin masussa ja äiti kokoajan menossa! ;) meillä harvemmin on vaikeuksia kyl nukahtaa...
mikäs teitin poitsun nimi on? meitin on mikael :)
meijän pojun nimi on Lenni :) Minust se oli niin suloinen nimi vauvalle, ja harvinainen.Tosin sen jälkee tuntuu et monikii on Lenni.Meilläkää oo vaikeuksia yöunille nukahtaa, mutta päikkäreille nykyää on :/ äsken kyllä nukahti nopeesti näille aamu-unille.Herättii kylläki jo puol6 tänää :(
ihana nimi teidän pojalla :)
te olittekin jo aikasisin heränny. meitin poika herää hoitopäivininä 7.15 ja vapaapäivinä viim. 7.30. ja yhdet päikkärit nukkuu n. tunnin verran, joskus vähän enemmän ja joskus vähän vähemmän.
huomenna ois vapaa päivä mut yhtään ei tiedä et miten sen käyttäis hyödyks...
herätää aika aikasin joka aamu.Etenki ku mies lähtee jo 6 jälkee töihin.Eilen aamulla nukuttii jopa 8 asti :D Pitäiskö tässä olla jo huolissaa ku muut saman ikäset (8kk) jo konttaa,nousee tukea vasten seisomaa ym. Lenni vasta harjottelee konttaamaan lähtöä....ei nouse ees ite istumaan....
Heippa!Oon -88 kahden kullannupun äiti, mies 30v. Kolmas lapsi on tulossa ens vuoden puolella, ne on vaan niin ihania:) Lapset on poika 2,5 ja tyttö 1,5 v...meillä on nyt ollu jo jonkun aikaa sellaista "seesteistä" elämää kun ei oo ihan sellaista pikkusta. Unista on keskusteltu paljon, kerron nyt meidänkin kuviot: Molemmat nukkuu/nukahtaa samaan aikaan sekä yö että päiväunille.Yöunet kestää n.11h ja päiväunet 2-3h...aamut on meillä myöhäisiä kun oon 60-prosenttisessa työssä joten koskaan ei tarvii aamulla viedä lapsia hoitoon tms, herätään yleensä klo 8-9, kesälomalla meni joskus 10!!! Oon kyllä ite nyt virkeä kun saa nukkua sellaset 9-10h yöunet ja joskus nukun päikkäritkin nyt ku on vähä raskausväsymystä:) Onko teillä tarkka päivärytmi?ts. ulkoilette aina samaan aikaan, syötte ja nukutte samaan kellonaikaan tms...?Nyt meillä on meneillään tutista vierotus molemmilla(!)...siitä on niin paljon helpotusta mutta nyt alkaa jo vähän kauhistuttaa kun 2,5v poika syö tuttia:) ja pakkohan se on niiltä samalla kertaa viedä, ei onnistu että isommalta vie ja pienemmälle sallii vielä tutin!ne on nimittäin aina harrastanu toisten tuttien varastamista mikä on niiden mielestä tosi tosi hauskaa!;) toistaiseks on mennyt hyvin, kohta 2 vrk ilman. Eiköhän se siitä unohdu:) Ootteko muuten kohdannu kauhisteluja/voivotteluja teidän nuoren iän takia?ikävää jos ootte, ite en oo koskaan ainakaan suoraan,ehkä selän takana on jossain puhuttu, mutta kun kaikki huomaa että noihan pärjää hienosti lasten kanssa niin puheet loppuu!En ymmärrä mistä johtuu joidenkin käsitys että nuori äiti=huono/osaamaton äiti...tälläistä täällä päin, kirjotelkaahan muutkin:)
äppy sun ei tarvitse olla huolissaan, kyllä lenni vielä oppii... kukin aikanaan. joillakin jää konttaaminen kokonaan pois välistä ja lähtee kävelee... mä luulin et niin käy meidän mikaelil kun hän vaan ryömi, mut 10kk ikäisenä sit oppis konttaa. :)
Ja tervetuloa maurel! Koitetaan saada tänne jotain elämää ;)
meillä ei ole ihan niin tarkka rytmi et ulkoitas ain samaan aikaan, mut syomiset ja nukkuumaan menot ovat aina samaan aikaan. ja iltarutiinit aina samas järjestykses. ulkoilut vaihtelee säiden, menojen yms. mukaan.
kysyit maurel et onko tullut kauhisteluja iän takia. mulle ei ainakaan päin naamaa mut uskon et töissä varmaan jotkut asiakkaat kyl puhuvat.. en tiiä, eikä kyl kiinnostakkaan. mutta on myös monia jotka ovat iloisia mun puolestaan :) asiakkaiden kanssa mielelläni puhun lapsestani/perheestäni mutta siitä en tiedä mitä ne pääkopassaan ajattelee. niin ja mun tuttavapiirissä ei oo tullut kritiikkiä...
mistä päin suomea muuten olet maurel?
Oon Pohjanmaalta!Meidän esikko oli muuten 9,5kk kun oppi konttamaan, ja yli 8kk iässä lähti vasta ryömimäänkin...aika samalla tavalla meni toisen kanssa!Siskon lapsi jätti konttaamisen väliin kokonaan ja hyvin liikkuu nyt(4v)!:) että sillä lailla...
Meillä lapset on aloittamassa ens kuun alusta ryhmiksessä, jänskättää vähän äitiäkin:) ne ei oo viel koskaan ollu vieraalla hoidossa...valmiiks jo tulee itku kun joutuu jättää ne sinne, mutta luulen kyllä että ne sopeutuu ja tykkää tosi paljon ku on muitakin leikkikavereita!ja kun tietää ite että siel on mukavat/kokeneet hoitajat niin ei huolta.
Pidetään tätä ketjua ylhäällä!!:)
no nyt meijänkii poika jo mennä viuhtoo,oppi ihan yhtäkkii ryömii,on kyl ihan omannäkönen tyyli kyllä..näyttää enempi uimiselta kuivalla maalla :)kohta rupee jo varmaa nousee tukee vasten,siltä vähä näyttää.Meillä käydää 19.30-20 yöunille ja nukkuu vaihtelevasti aamu 6-8...välil ehkä herää siin välissäkii.Pitäis päästä jo siit yömaidosta eroon!! Hirvee vauvakuume iskeny kyllä..ympärillä syntyy kavereille niin paljo nyt pieniä ja oma alkaa olla jo "niin iso" :) mies ois kyl vissii valmis jo seuraavaankin..itestäni en oo niin varma.
mies olis jo valmis toiseen lapseen mutta mä en ihan vielä. Tuo meitin poika pitää äitinsä hyvin kiireisenä, ei ainakaan tule aika pitkäks. kyl mul välil tulee vauva kuume mut menee aina ohi suht nopeesti. mä ehkä haluaisin naimisiin ennen seuraavaa.
Nyt alko ukkostaa... täytyy varmaan pistää tietsikka kiinni ja vetää piuhat irti seinästä.
tuun sit takasi kirjottelee kun on parempi hetki :)
ei kuulosta kovin kivalta tuo tilanne :( jos tuntuu siltä, että pärjää melkee paremmin kahdestaa pojan kanssa ja muutenki jos teidän parisuhde ei toimi, niin melkeen se kannattaisi lähteä.Eihän se helppoa ole.Missä päin asutte? Itse asun Kotkassa, jos olet jossakin lähellä ni mielellään pitäisin seuraa :) asuuko perheesi kuinka kaukana?
Äiti asuu aika lähellä ja käy kyllä joka viikko mut eipä siitä sellaiseksi kaveriksi ole ja olen ainut lapsi niin ei voi sisaruksillekkaan murheita kertoo. Harmi asun kaukana, tässä oulun seudulla.Pitäs kyllä kehittää joku harrastus mut kaikki on aina niin kallista.. No mut kyllä siitä pitää nyt vähä piristyä :)
mäkään en asu lähellä, just muutettiin porvooseen.
aika ikävältä kuulostaa kun joudut kaiken hoitaa yksin... ootko puhunut miehesi kanssa? olisi kyllä hyvä jos lapsella on molemmat vanhemmat arjessa läsnä. vosit kysyä mieheltäsi voisiko hän vaikka esim. kerran viikossa edes hoitaa iltarutiinit ja sä saisit lähteä vaikka jumppaan tai lenkille.
musta saat kaverin, vaikka välimatka onkin pitkä. miehelläni on sukulaisia mm. limingassa ja kyllä siellä päin tulee (aika harvoin kylläkin) käytyä. mutta voidaan vaikka soitella? tai onko sulla meseä? ite en niin kauhesti meseä käytä, en aina vaan muista et sellainenkin on :P
niin ja kaikki muutkin voi alkaa mun ystäviksi... niitä ei ole koskaan liikaa! :)
On siitä puhuttu se tuntuu olevan niin vaikeeta sille. No nyt on saanu nukkua vähä pitempään ku mies on lomalla mut ku työt alkaa niin sama rytmi jatkuu. töihin, töistä kotiin, nukkumaan, sen harastuksia, kotiin, syömään ja nukkumaan. on siinä tietenkin jotakin hyviä ominaisuuksia ja toivottavasti homma alkaa muuttumaan kun poika kasvaa...
Asiasta kolmanteen
Tuli kyllä tosi ihania kuvia kun kuvasin poitsua :D tais jäähä konttaus väliin ja kohta lähetään juoksuun :)
no toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun, on tärkeää että molemmat vanhemmat ja lapsi voi hyvin.
heh, juu kamera olis hyvä olla aina mukana joka paikassa. usein kun ollaan mummulla ja papalla niin silloin poika keksii jotain uutta ja ne hetket olis ihana ikuistaa. kehitättekö te kuvat vai siirrättekö ne vain koneelle? mä kyl tulostan, tykkään katsella niitä albumista ja sit ottais päähän jos ne hävisi koneelta. kyllä mä joitakin kuvia koneella pidän mutta aidot valokuvat ovat kaikkein paras.
olen 21v. ja minulla on 4-vuotias poika ja 4kk ikäinen poika.
ja tervetuloo mukaan vain! Täs ketjus onkin keskustelu hiljentynyt roimasti ja olis kyl kiva jos pystyttäisiin pitämään tämä pystyssä.... :D
mistä päin olette hh88?
käyn kyllä melkein joka päivä lukemassa täällä, onko uusia, mutta kirjottelu on jääny vähälle :/ Meillä Lenni on nyt yskässä ja nuhassa ekaa kertaa.Toivottavast ei kuume nouse, jännitän ihan kauheesti ku ei oo koskaa kipeenä ollu.Onko muita joille on tullu kutsu sika-influenssa rokote tutkimus juttuun??meille tuli ja ei olla vielä ihan varmoja osallistutaanko....
no voi kurja, toivottavasti lenni paranee pian. :) mäkin huomasin mikaelilla tänä illal ku hän istu potalla et oli jotain ihan ihme näppyjä mahassa muutama. kunpa vaan ei tulis rokko. tai ehkä pitää olla tyytyväinen että sairastaa ne jo pienenä...
meille ei ainakaan ole tullu kutsua rokote tutkimukseen...
mut pitää mennä taas... palaillaan :D
hyvin on menny :) nousee kyllä jo konttausasentoon mutta ei vielä eteenpäin mene,hytkyy vaan :) ainut mikä nyt vähä rassaa, on päikkärit.Äskenkii tunnin verran sai partsilla vaunuihin nukuttaa ennen ku viimein nukahti :/ kellään vinkkejä??kohta varmaa opetan jo sisälle nukkumaan päiväunet...