Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvit mullakin. Melkein nukahdan tähän. Tarviis varmaan sulkea kone.

hyvää yötä

Vierailija
222/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaan mukavaa pikkuäiti et jaksat aina päivän vikat viestit kirjottaa. Se on mukavaa kun on yöllä tai heti aamul luettavaa.

Kurja lukee jadeaden kuulumiset. Hyvä et kaikki on parempaan päin.

Meil mies kuunteli kateellisena sanden ja urhon autoreissailua. Se tahtois kans. Ainoo huono puoli et kohta alkaa jo esikoisella koulu. Mukavaahan se ois mennä kun mullakin on kesäloma pitää. Heh, johan olen jo reilun vkon ollu töissä.

Nyt täytyy rientää. Meil oli aamusyöttö vähän myöhään tänä aamuna.

Päkkänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, musta on kans kiva lukea heti aamulla uusia viestejä. Eli viihdytä vaan meitä Pikkuäiti! Jadeadelle jaksuja ja hauskoja häitä, toivottavasti pikkuinen toipuu tarpeeksi, että voit nauttia.

Meillä Jupe nukkui viime yön meidän sängyssä. En kyllä tiedä miksi. Muistan hämärästi jotain huutoa yöllä ja sit kun kävin kakkosen peittelemässä uudelleen joskus aamuyöstä, en siirtänyt omaan sänkyyn, kun ajattelin jotenkin, että tunnin päästä ei tarvi sitten nousta nostamaan rinnalle. Ja sit se tietty heräili maidonhuuruihin viiden aikaan ja torkkui tissi suussa loppuyön. Kyllä kannatti! Nyt on taas ihan ryytynyt olo.

Tässä aamun valitus,

tuuti

Vierailija
224/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on melkein kuukausi lopuillaan ja kohta elokuu alkaa. Syyskuussa sitten kouluun... Jännätään vielä miten se homma lähtee tytön kanssa käyntiin :)

Oottekin paljon matkustelleet! Meillä oli ajatusta tuonne Kuopioon lähtemisestä (asutaan Varsinais-Suomessa, mutta taitaa jäädä nyt ensi vuoteen.

Meillä ollaan oltu terveinä, tosin hampujen tulo vaivaa... Peukalo on löydetty ja sitä imetään kovin. Tutti on ollu boikotissa varmaan kuukauden, mutta kunhan tyttö on tyytyväinen niin syököön sormiaan.

Meillähän tämä neiti ei nukkunut lähes 2kk kunnolla päivisin. Nyt on sentään tullut päiviä kun nukkuu parikin tuntia putkeen, on tämä juhlaa!!! Yöt menee edelleen hyvin. Nukahtaa siinä 22-23 maissa ja herää ekan kerran syömään 4-5 aikaan. Ylös noustaan 9-10. Aika aamutorkkujia siis ollaan ;)

Kovin teidän vauvat jo kääntyilevät. Täm neiti ei vielä ole kässännyt sitä, mutta nauttii suunnattomasti mahalla ollessan (ja sillon kaikki raajat heiluu). Välillä huomaa kuinka tyttö oikein turhautuu, kun ei pääse eteenpäin.

Täysimetys on eedelleen toiminnassa ja tuttipullo ei tunnu vielä toimivan. Ajattelin tuossa elokuussa aloittaa varovasti potulla ja porkkanalla ja ehkä maistattaa benaaniakin. Täytyykin nyt kerätä reippaasti mustaviinimarjo pakkaseen, että saa tyttö niitä myöhemmin syksyllä maistaa.

Mukavaa, että uusia äitejä on ilmaantunut. Ja ihanan aktiivisesti huhtimammat täällä kirjoittelevat!

Minä en ole vielä oppinut kahvia juomaan, mutta tuo tee maistuu aina aamuisin ;)

Viikko vielä ja sitten meillä on 4kk neuvola, joten tulen sitten pistämään niitä tietoja tänne.Meillä neiti on ollut koko ajan normikäyrillä, toivotaan että jatkossakin.

Ai, niin lempilelu taitaa olla juuri se Liberon kukkanen.

Nautitaan näistä kesäpäivisitä, kohta se syksy taas kolkuttaa ovea. Tosin syksyllä luonto on niin kaunis ja ilma on raikas, että mikäs siinä!

Magda ja likka viikkoa vaille 4kk

Kuvassa tyttö on 2,5kk. Muisto mukavasta kesäpäivästä :)

Vierailija
225/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on melkein kuukausi lopuillaan ja kohta elokuu alkaa. Syyskuussa sitten kouluun... Jännätään vielä miten se homma lähtee tytön kanssa käyntiin :)

Oottekin paljon matkustelleet! Meillä oli ajatusta tuonne Kuopioon lähtemisestä (asutaan Varsinais-Suomessa, mutta taitaa jäädä nyt ensi vuoteen.

Meillä ollaan oltu terveinä, tosin hampujen tulo vaivaa... Peukalo on löydetty ja sitä imetään kovin. Tutti on ollu boikotissa varmaan kuukauden, mutta kunhan tyttö on tyytyväinen niin syököön sormiaan.

Meillähän tämä neiti ei nukkunut lähes 2kk kunnolla päivisin. Nyt on sentään tullut päiviä kun nukkuu parikin tuntia putkeen, on tämä juhlaa!!! Yöt menee edelleen hyvin. Nukahtaa siinä 22-23 maissa ja herää ekan kerran syömään 4-5 aikaan. Ylös noustaan 9-10. Aika aamutorkkujia siis ollaan ;)

Kovin teidän vauvat jo kääntyilevät. Täm neiti ei vielä ole kässännyt sitä, mutta nauttii suunnattomasti mahalla ollessan (ja sillon kaikki raajat heiluu). Välillä huomaa kuinka tyttö oikein turhautuu, kun ei pääse eteenpäin.

Täysimetys on eedelleen toiminnassa ja tuttipullo ei tunnu vielä toimivan. Ajattelin tuossa elokuussa aloittaa varovasti potulla ja porkkanalla ja ehkä maistattaa benaaniakin. Täytyykin nyt kerätä reippaasti mustaviinimarjo pakkaseen, että saa tyttö niitä myöhemmin syksyllä maistaa.

Mukavaa, että uusia äitejä on ilmaantunut. Ja ihanan aktiivisesti huhtimammat täällä kirjoittelevat!

Minä en ole vielä oppinut kahvia juomaan, mutta tuo tee maistuu aina aamuisin ;)

Viikko vielä ja sitten meillä on 4kk neuvola, joten tulen sitten pistämään niitä tietoja tänne.Meillä neiti on ollut koko ajan normikäyrillä, toivotaan että jatkossakin.

Ai, niin lempilelu taitaa olla juuri se Liberon kukkanen.

Nautitaan näistä kesäpäivisitä, kohta se syksy taas kolkuttaa ovea. Tosin syksyllä luonto on niin kaunis ja ilma on raikas, että mikäs siinä!

Magda ja likka viikkoa vaille 4kk

Vierailija
226/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi kuvan lähetys onnistui.

Vierailija
227/282 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nättejä vauvoja teillä! :) Mekin saatiin tänään neuvolakorttiin teksti "Suloinen tyttö!" Oli joku kesälomatuuraaja, kerrankin miesterkkari neuvolassa ja meidän neiti pisti oikein kunnon flirtin päälle. :D Kujersi ja hymyili, kertoili terkalle kaikki tarinat, vienosti naureskeli. Ei oo vielä muille vieraille tuollaista repertuaaria näyttänyt. Tais neiti ihastua. :)

Hyvät mitatkin oli 6320g, 60,5cm, pipo 40cm. Rokote saatiin, vähän siitä inahti, mutta unohti kivun heti. Eikä tuo ainakaan vielä ole mitenkään ihmeellisesti reagoinut muutenkaan, toivottavasti ei mitään ihmeellistä tulekaan.

Siihen pneumokokkitutkimukseen ei vielä osallistuttu, koska meidän neuvolassa siihen ei saa kylkiäisenä sitä rotarokotetta, mutta jos menee rokoteklinikalle niin saa. No, meillä oli kutsut molempia kautta, en ollut vain tajunnut ensin että ne kutsut oli eri paikkoihin. Soitin tänään sinne klinikalle ja ens vk mennään sit sinne. Saadaan siis siellä sit se rota kanssa. Siis rokote, toivottavasti ei itse rotaa! :D

Me siirrettiin tyttö omaan sänkyyn nukkumaan. 3, vai joko 4 yötä takana, hyvin on menneet! Tais olla just oikea aika siirtää. Kiltisti nukahtaa sinne ja yösyömisenkin jälkeen on aina ihan unessa jo tissillä, eikä reagoi sänkyyn laittamiseen. Huraa! Muuten taitaa olla kuten muillakin täällä, että jotain kehitysvaiheeseen liittyvää extraheräilyä silloin tällöin. :/ Ei kiva, mutta eiköhän tuo ohi mene, viime yönä nukkui jo tosi mahtavasti!

Pää tahmoo kovin. Pitää vissiin ottaa vielä hetki ajatuksetonta aikaa tuossa sohvalla ennen kuin laps uniltaan herää.

Vielä se, että paranemistoivotukset kaikille enemmän tai vähemmän sairaille. Mm. kurjia vti-kertomuksia muutamilla. Tsempit!

Sanden reissu kuulosti mahtavalta! Ootte kyllä Urhoja koko sakki, kun noin reippaasti reissasitte!

Lyyti ja laps 3kk tasan

Vierailija
228/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan käydä ylikierroksilla. Muutaman kerran viimepäivinä 3vee on kummastellut kun äiti yrittää tunkea tuttia suuhun.. voisi toisaalta olla paikallaan välillä tulppa isommallekin pojalle suuhun.

Tomppa aloitti karjumisen tänä iltana hyvissä ajoin ja sain idean antaa lisämaitoa. Purkillinen nan-maitoa meni kahdessa erässä ja poika hymyili onnellisena. Huomenna kyllä keitetään taas perunaa. Meille neuvolassa suositeltiin mieluummin ruveta antamaan perunaa kun lisämaitoa ylenmäärin. Minkälaisia ohjeita muut ovat saaneet? Mutta tänään selvittiin isommalta karjumiselta lisämaidolla.

Hyvää yötä ja viikonloppua!

(ja mulla soi päässä aneemisesti:lankajopalaaaa)

Vierailija
229/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään hiljaista. Ehdin kerrankin ennen yötä. Vettä sataa kaatamalla. Tomppa tosi väsynyt. Yöllä lisämaidon ansiosta nukkui niin hyvin, että kun heräsin imettämisen tarpeeseen kävin hakemassa vauvan viereen ja rupeshan hän syömään. Nyt ähkii vaunuissa.

Vierailija
230/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä on kuumaa, kosteaa ja hikistä.

Saku nukkui eilen hyvin, mutta sai illalla tosi nopeasti rähinät päälle jo ilta kasilta kun oltiin mummilla. Mä olen nyt antanut jo reilun viikon joka ilta ennen nukkumaan menoa lisämaitoa.

Tänään ollaan oltu humputtelemassa jumbon kauppakeskuksessa jossa unet jäi tietysti tosi vähälle. Nyt onkin sitten nukkunut parvekkeella jo kohta kaksi tuntia ilman äännähdystäkään. Vau!

Aloitin tänään syömään normaalia maitoa sisältäviä ruokia (ja tietysti piti hetki kokeilla suklaatakin). Nyt sitten odottelen josko tulee jotain oireita pikku miehelle.

Eipä täällä sitten muuta immoista. Olin muuten vähä pikkasen järkyttynyt kun pikku-äiti korvasi joku ilta kahvin teellä. Et kai ala nyt lipsumaan.

Mukavaa viikonloppua!

Päkkänä

Vierailija
231/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei ja hellät tuntehet

Kotona jälleen. Torstaina lähettiin Harjavaltaan sukuloimaan ja tänään tultiin takaisin. Hyvin meni reissu.

Torstaina käytiin kattoos tuolla rannassa niitä isoja botskeja mitkä oli tullut mistä lie. Aikas tylsiä olivat joo.. Sitten ajeltiin valtoihin ja käytiin siskon luona ja nea pääsi kikattelemaan serkuilleen :D .. Ja perjantainakin vielä. Perjantaina itse pääsin Maj Karmaa katsomaan Karmarock:iin. Kaksi tuntia omaa aikaa!! Ja yllätyksekseni osasin ajasta nauttia. Ensin meinasi tulla tippa linssiin kun iltasyötöt teki ja sitten alkoi isi nukuttamaan lastaan ja joutu siin sanomaan et hyvää yötä ja nuku hyvin ja plaa plaa niin meinas tul tippa linssiin, mut oli kyl tipat kaukana ku pääs eturiviin kahtelee maj karmaa. Ai että!!

Joo ja tänään käytiin sitten kahtomassa isomummua, nean isomummua ja sitten ajeltiin kotio. Vähän pistää vätystämmään meikäläistä ku tuo keikka oli eilen 22-23 ja tottunut menemään silloin 21 nukkumaan kun Neakin.. Pitäisi tästä suihkuun joutaa ja sitten unille..

Ne menkat ei vaan lopu ja oikeesti joku päivä olen ketarat leväällää lattialla ku pyörryn.. Noo, eihän ne vasta ookkaa kestänyt kuin sen öö.. 10päivää.. Kuus päivää yli normaalin, jee.. Prkl..

Kokeiltiin sitten to-pe välisen yön neitii nukuttaa matkasängys. Ja kyllähä se siin nukkuski, mut oli vaan sänky 2,5 kertaa tytön kokonen ja pyöri siel sit 360 astet ja yösyötön jälkeen otin sit viereen nukkumaan.. Ja ku se sänky rapisi niin ikävästi.. Viime yön sitten nukkuikin vaunukopassansa..

Tuossa aloin tuota mallasuutetta antamaan.. Ekana kertana lämmitin sitten korviket tuttipullos ja sinne sit laitoin niin eihän tämä meidän neiti mitään tuttipulloa hyväksynytkään sitten enää!! Elikkäs se siitä korvikkeisiin siirtymisestäkin sitten.. Joo ja sitten ku se ei huolinu sitä niin ei kelvannu sit tissikää, greit.. No seuraaval kerral laitoin potun sekaan ja meni alas. Ja nyt sit viimeks kokeilin tuolla nuk mukilla niin sillä suostuu juomaan maidon mutta vain 50ml! .. Eli siis kaarnalaivalle ja muillekin vinkiksin niin kannattaa kokeilla tuollaista nuk mukia. Siinä tuo tuttiosa on ihan lötkö ja äidin rintaa mukaileva.. Voi kelvata paremmin kuin normi tuttipullo. Maksaa vähän normaalia enemmän mut ne on viel hienojakin kaikenlisäks :)

Mutta siis tuosta mallasuutteesta niin ei ainakaan vielä ole mitenkään saanut neidin massua useammin toimimaan. Ja nyt en oo ees laskenut että kuinka mones kakaton päivä on.. :(

Perhekahviloista.. En edes tiedä onko turus sellaisia, ku en turkuu sillai tunne ees..

Sandella aikasmoiset km takana. Kateellinen olen. Me ollaan harkittu et jos lähettäis autoreissulle ruotsiin ja sitten siel eläintarhaan..

Ihanat silmät on magdan tytöllä. Wau!!

Päkkänälle jei huudot ku saa maitoa syyä!! Heh.. Ja wau tuo 2h unta!!

Ei pakko se on men suihkuun ja sitten nukkumaan ku ei aivot toimi ei.

Verticia

Vierailija
232/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun taas on juttua kun oon ollut poissa. Kiva kun on aktiivista sakkia! Aika pätkittäisesti sain luettua, joten kommentit pätkii myös.

Ikävää lukea sairastelevista pikkuisista, hurjasti tsemppiä!!

Kiva kuulla et Sanden ja Urhon pitkä reissu meni hienosti, tuli oikein hyvä mieli ja iski kova kaukokaipuu! Reipasta meininkiä! Suloinen kuva Urhosta ja aika sporttinen poika taitaa tulla kun nyt jo liikkuu niin kovasti =)

Jadeade, mä niin vihaan noita kirvoja! Viime kesänä iski kaalimadot miniparvekepuutarhaan ja radiosta tuli jatkuvasti kaalimato.com mainoksia... Tykkään kans Niilas-nimestä!

Magdan likasta myös hauska kuva, paljon on tukkaa tytöllä! Hassua kun nää vauvat näyttää välillä lutusilta mummoilta tai papoilta, meidän neidistä tulee välillä anoppi mieleen, vaikkei anoppi kyllä mikään lutunen ole ;) Mä odotan kans syksyä, kai kun olen itse syksyllä syntynyt?

Verticialle oon kade kun en päässyt näkemään isoja botskeja, ne ei oo yhtään tylsiä! Neidille on muuten nyt hommattu kirpparilta pelastusliivitkin pienempiä botskeja varten, mutta tuskin suostuu niitä pitämään ennen kuin osaa istua. Talvi treenataan liivien pitoa ja ens kesänä vesille! Oon haaveillut omasta purkkarista, mut neiti ehti tulla ennen venettä.

Me mökkeiltiin viikko vuokramökissä, oli ihan perusmukavaa, mutten oo mikään mökki-ihminen. Rantasauna ja järvi oli plussaa, vaikka saunoa piti vuorotellen ja grillaamaan päästiin välillä ihan liian myöhään neidin iltahuutojen vuoksi. Uimassa kävin eikä tullut tissitulehdusta. Pesukone pyöri kuin kotonakin, opin sentään röyhtäyttämään ulkona, jolloin lattioita ei tarvinut pestä niin usein ;) Joo, pesukone mökillä oli ihan ehdoton! Parasta oli kun sai tytön vaunuihin nukkumaan pihalle, kun kotona on välissä 4 kerrosta rappusia.

Me ollaan aloitettu töiden tekeminen nukkumisen eteen, kun nukuttamiseen menee välillä 4h. Mökkilukemisena oli Elizabeth Pantleyn The no-cry sleep solution (on myös suomeksi, mut pitkä varausjono kirjastossa) ja suosittelen opusta lämpimästi! Tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa aloitetaan rutiinit, joihin kuuluu vauvahierontaa ja tuutulaulujen kuuntelua (ihana kirjasto kun en itse osaa laulaa!), tissille en enää nukuta (sekös raivostuttaa pientä) ja kun uni alkaa tulla (yleensä huudon kera vaikka kuinka keinuttelisi sylissä) niin vaihdetaan musa aaltojen kohinaan. Ongelmana on ollut jatkuva heräily ja tuo meren kohina vaikuttaa toimivan takaisin uneen vaipumisessa.

Päivärutiineja ollaan kans yritetty säännöllistää, mut se on vielä aika hankalaa ja hakusessa. Mä kun luulin et meillä oli jonkinlaiset rutiinit, mut neidille pitää ilmeisesti olla vielä tarkempi rytmi. Päikkärit pätkii pahasti, tänään tuli kolmessa pätkässä unta ehkä yhteensä tunti. Lähdin kaupungille, tyttö rauhassa kunnes saan rattaisiin, rattaat liikkeelle ja huuto, 5 min torkut ja taas hereillä reilun tunnin, kotimatkalla taas hirveä huuto, jota tissikään ei rauhoita. Naapurit varmaan luulivat et oon työnnellyt huutavaa vauvaa 1,5h... Neiti on ihan superyliväsynyt, muttei vaan malta nukkua, eikä sylissäkään voi pitää koko ajan. Kantoreppu on tällä hetkellä tytön inhokkilistalla, et se siitä.

Hymyjä ja ääneen naurua tulee täälläkin aina välillä ja kyllä niiden voimalla vähän huutoakin jaksaa kuunnella. Vähän kuitenkin pelottaa miehen loman loppuminen kun joutuu kuuntelemaan natinaa kaikki päivät yksin. Toivottavasti rytmin ja rutiinien luominen auttaa. Nyt oon taas sitä mieltä et huuto johtuu yliväsymyksestä, eikä niinkään hampaista tai kakoista tai korventavista pukluista. En mä ton kiljukaulan kanssa kohta enää uskalla liikkua minnekään jos sama meno jatkuu.

Kiitoksia masullaolovinkeista (anteeksi unohdin keltä ne tuli), meidän pitäs treenata kans. Ensin tulee aina yrjöt ja aika nopeesti itku. Kääntymiseen ei vielä ole edes yritystä, mut käsillä tyttö osaa jo tehdä kaikenlaista! Pitää varmaan metsästää jostain kirpparilta Libero-kukka kun niin paljon siitä tunnutaan tykättävän! Vai pitääkö laittaa palautetta Liberolle kun meidän kassissa ei kukkaa ollut?

Ai niin, kierukanasennusaika varattu. Toistaiseksi iltahuuto ja heräilyt ovat toimineet 100% ehkäisymenetelmänä, mut toivon et aikaa järjesty parisuhteellekin vielä joskus.

Ah ihana hiljaisuus kun täällä jo nukutaan (ja mies kattoo telkkaria kuulokkeilla)

t. Tsili&nukkuva neiti 4kk

Vierailija
233/282 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Meekin oltiin tänään isoja laivoja katsomassa Turussa. Esikoinen oli aivan huumassa. Ja mää paniikissa, että koska joku känninen rohjantaa vaunujen päälle tai jonku röökistä menee keklu vaunuihin. Muuten oli mukavaa kyllä. Mutta ollaan me niin maalaisia, että tungos ahisti.Ehkä myös olis voinu päivän valita paremmin.

Verticia

Kyllä Turussa on paljon äideille ja pienille kaikkea. Kannustaisin ainakin kokeilee, niin sit ei olis yksin niitten harvoin nahtävien ystävien varassa.

Se on just ison kaupungin etu, että siellähän on vaikka ja mitä. Et jos ei heti eka paikka natsaa niin uutta vaan kokeileen. En nyt rupee luetteleen mitää kun on vanhaksi mennyttä tietoa, mutta kun elokuu koittaa niin sit...Mä olen täällä nykyisellä paikkakunnalla asunu 4 vuotta. Eka vuosi oli pahin kun ei ketään tuntenu ja oli alle 1vn kans kotona. Mut sit kun meni noihin kerhoihin ja muihin pikkuhiljaa sai uusia kavereita. Tietysti silti nykyäänkin parasta on kun saa olla sellaisen ystävän seurassa, jonka on tuntenut "aina".

Jaahas nyt pitämään puolia, ettei jää poppareita vaille.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Paik ja Lahja 3kk

Vierailija
234/282 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuutin väsyhuuto kertomukset oli kun meidän elämästä. Jaksuja! Meil on hirveesti jo helpottanut ja sakun saa nukahtamaan iltamaidon jälkeen omaan sänkyyn kun se hereillä sinne laitetaan.

Sen oon vaan huomannut et paremmin uni tulee kun syötät samas paikas illalla. Heti kun hommat muuttuu saattaa tulla ongelmia. Lisäksi yliväsyä on vaikeempi saada nukahtamaan eli meil joudutaa ottaa monesti päikyt tai 'alku-unet' 20-21 välillä. Muuten iltapesut ja tissit menee huutamiseksi. Tsempit teille.

Mul oli viime yönä järkky niskahedari ja tutin tippumiset ei kauheasti auttanut sen paranemista kun joutu nousta ylös vähån väliä. Ois kyllä äidililläkin päikkyjen tarvetta.

Meijän sankari on kyl aika laiskamato tuol lattialla. Suurin huvi on vatsojen treenaus kun istumaan pitäis punkee. Lisäksi kun tun pää ei sit käänny lattialla millään sinne vasuriin.

Päkkänä

Vierailija
235/282 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin siivota, ihme juttu. Väsyttää myös joten arvon tässä menenkö päiväunille vai jatkanko siivoamista.

Juon nyt kahvia jos se vaikka piristäisi. Tosin voi olla, että juon sitä niin paljon ettei enää vaikuta millään lailla. Teetä juon silloin kun ei enää kahvia jaksa keittää kuten yleensä yöllä (silloin kait pitäisi nukkua). Meillä isäntä lähtee huomenna töihin, onneksi lomaviikko vielä jäljellä ja isyyslomatkin pitämättä kun Tompan syntymän aikaan oli sopivasti lomautusviikkoja.

Tomppa nousee kanssa pian istumaan yritys kova. Esikoisen vanha leluteline (vauvajumppa) on saanut kyytiä. Sitä ei kait saisi liikaa pitää jotta kiinnostuisi kääntyilystä.

Pituudesta, painosta ja liikkumisesta. Varmasti tosi yksilöllistä. Meillä esikoinen ei esim.kontannut lainkaan vaan peppukiitäjänä viiletti menemään. Ja fysioterapeutilla käytiin kävelyä opettelemassa. Eli kaikki mahdollista nytkin.

Nämä meidän pojat onkin aikamoisia jytkyjä. Isopäisiä pullukoita mutta miehen suvusta löytyy useita samanlaisia esimerkkejä pikkupojista joista aikuisina kasvanut pitkiä miehiä. Oma sukuni onkin selvästi sirompaa ja ainakin lyhempää.. Olenkin miettinyt jos meillä olisi tyttö oisko sirompi.

Perunasosetta Tompalle eilen kattilallisen keitin ja laitoin osan pakastimeen. Tänään saa taas lisää perunaa. Kyllä pahasti siltä näyttää ettei maito meidän pienimmälle ukkelille enää riitä.

Suihkussa käynti rauhoittaa muuten myös Tompan iltakarjumisia huomattavasti. Ei karju suihkussa ja sen jälkeen kujertelee tyytyväisenä.

Vierailija
236/282 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalu tuntuu kasvavan täälläkin päässä. Nyt jouduin antamaan lisämaitoa jo ennen iltatissiä.

En uskalla vielä kovasti kiinteitä antaa kun sitä maitoa pitää nyt siedättää. Sen verran kyllä tänään rohkastuin, että maistatin Sakulla lusikallisen mustikkaa. Hyvin se näytti tekevän kauppansa vaikka tulikin vähän puistatuksia. Ihan muussasin vaan tuoretta mustikkaa. Tuolle kyllä menee kaikki alas mitä lusikasta on tähän mennessä tarjottu (panadolia ja jekovittiä).

Nyt se torkkuu tuossa taas vikoilla päikkäreille kun en viitsi vielä kasilta iltaunille laittaa. Toimii meinaa tosi hyvin se, että aamulla pojat jää nukkumaan kun lähden töihin.

Meillä suihku tai jalkojen kastelu tai pepun pesu lakkauttaa kaiken mahdollisen huudon ja kitinän. Ilta suihkussa on vaan se vika, että sen jälkeen pitää pukea ja se on meidän pojalle se kaikista ikävin homma mitä voi vaan olla. Huuhto alkaa uudestaan yleensä siinä vaiheessa. Tosin suihku on kyllä sitten tehnyt jo tehtävänsä ja nukkumatti onkin jo helposti houkuteltavissa sen viimeisen huudon jälkeen jonka yökkärin pukeminen aiheuttaa.

Katsoin tuossa esikoisen tietoja (tyttö) ja huomasin, että saku painoin 3 kk ikäisenä saman minkä esikoinen painoi 5 kk iässä. Ja samasta tuutista nämä mukulat on väännetty joten meillä on poika siis ihan eri kategoriaa vauvana kuin tyttö. Meillä on kyllä mies pitkä ja levee, sellaista kuulantyöntäjä luokkaa. Minä tappina huolehdin tästä leveyspuolesta enemmänkin.

Jos tekisi päivän viimeiset raivaukset ja valmistautuisi iltaunille ja uuteen viikkoon.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Päkkänä

Vierailija
237/282 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppuna vanhempieni mökillä. Pääsin hetkeksi irtautumaan Pikkuisesta ja mustikkametsään ja saunomaan. Mustikoita tuli viitisen litraa, eli ihan kivasti Pikkuiselle syötettäväksi syksyn ja talven mittaan. Jotenkin en esikoisellekaan uskaltanut antaa edes kotimaisia kaupan pakastettuja marjoja ilman kuumennusta. Esikoinen muuten tykkäsi kovasti puurosta, johon oli sekoitettu pakastemarjoja. Laitoin siis juuri valmistuneeseen puuroon jäisiä marjoja ja odottelin kunnes ne sulivat. Eivät siis vitamiinit keittyneet tiehensä ja samalla puurokin jäähtyi juuri sopivaksi.

Mökillä olikin sitten sen verran porukkaa, että Pikkuiselle riitti syliä ja seuraa vaikka kuinka paljon. Oli toisaalta helpotus minulle, mutta vaikka Pikkuinen tuntui viihtyvän tosi hyvin, niin sitten lauantaina illalla tulikin semmoiset rintaraivarit ettei ole tosikaan. Jouduimme menemään makkariin rauhoittumaan ja syömään, kun muuten ei kerta kaikkiaan onnistunut. Luulenpa että johtui siitä ettei Pikkuinen ollut saanut totuttua huomiota minulta...

Tällä viikolla olisi tarkoitus antaa Pikkuiselle ensimmäisen kerran perunaa. Olisin aloittanut jo viime viikolla, mutta entinen superkakkaaja (15xpäivä) onkin pikku hiljaa vähentänyt kakkaamista (1-2xpäivä) kunnes viime viikolla olikin jo neljän päivän tauko. En sitten uskaltanut antaa kiinteitä ennenkuin näen millaiseksi vatsan toiminta muuttuu. Mies epäili että kakan väheneminen ja kiinteytyminen johtuu siitä, että Pikkuiselle ei enää vain maito riitä.

Meilläkin muuten Pikkuinen viihtyy suihkussa tosi hyvin. Kertaakaan ei ole tullut siellä itku. Kylvettämistä emme ole kokeilleet kertakaan, ellei nyt mökillä vadissa istumista lasketa. Pikkuinen muuten kävi viikonloppuna ensimmäistä kertaa saunassa. Toki vain pesulla löylyhuoneen alaosassa, mutta kumminkin. Hän kuulosteli ja katseli kovin tarkkaavaisesti kaikkea: tulen humina kiukaassa, kirkasväriset vadit ja kauhat, hieman hämärä tila. Kävimme myös aiemmin päivällä kastelemassa varpaat järvessä, koko poika meni ihan jäykäksi, mutta parkua ei kuitenkaan tullut :-)

Nyt kuuluu kutsu vaunuista - eivät olleetkaan pitkät unet.

Juliaana ja Pikkuinen (ihan kohta 4kk)

Vierailija
238/282 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin, mustikoita käytiin 3veen kanssa poimimassa (yksi suuhun yksi ämpäriin). Tomppa sai hitusen makua maistaa myös ja oli ihan innoissaan. Kävin tänään myös shoppailemassa ruokaa ja ostin maissivelliä. Ketkäs sitä oli syöttäneet? Ajattelin kokeilla, mutta mites tuota kun perunaa nyt opeteltu pari päivää. Eikös sitä maissivelliä voisi antaa sivussa? Kun tuntuu ettei pelkkä maito riitä pitämään tyytyväisenä. Esikoiselle en maissivelliä syöttänytkään ja tämä siksi ihan uusi juttu.

3vee jäi päiväunille mummolaan ja me tompan kanssa ootetaan isiä kotiin.. tulee kohta. Elikäs mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Ja Päkkänälle hyvää työviikkoa. On luvattu lämpöstä. Loppuviikosta täällä seudun tapahtuu kun meidänkin mies lähtee metsiin katselemaan ralliautoja. (pitäisköhän antaa mustikkaämpäri matkaan?)

239/282 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sentäs niin kriittinen tilanne ole, pikemminkin normimaanantaiolo ;)

Me ollaan taas kahdestaan, kun mies lähti hankkimaan leipää. Viime yö oli tavallinen, Urho heräs 4 kertaa. Meillä on havaittavissa hiukan huonotuulisuutta. Mietin, että ehkä osa noista alakuloisuusfiiliksistä johtuu ihan yksinkertaisesti väsymyksestä. Mäkin oon nukkunut ehjän yön ööö viimeksi puoli vuotta sitten. tai no, jos oon ollut hippaamassa, silloin kyllä, mutta se unen laatu ei ehkä ole paras mahdollinen.

Mua harmittaa myös Urhon rintaraivarit. Eilen ja tänään on välillä saanut ihme raiviksia eikä tunnu kivalta. Muutenkaan en ole tosta imettämisestä niin innostunut ja sitten vielä tuntuu, ettei edes kelpaa. Hmmpf.

Juliaanan vaavin kakkameininki kuulostaa tutulta. Urho kakki kanssa joka vaippaan, sitten enää 1-2 päivässä, sitten piti 4 päivän kakkalakon ja nyt taas se 1xpäivässä. Samalla lailla meilläkin mökillä saunottiin. Muutenkin on hauska katselle vauvan ilmeitä: "maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..."

Meilläkin ruvetaan pikkuhiljaa kokeilemaan kiinteitä. Ehkä odotan 4. kuukautisneuvolaan, ehkä en. Aamulla imetin tunnin välein, nyt on menny useampi tunti ja tissit jo melko täynnä. mIetin vaan, kun helu liikkeelle on niin kova, että ehkä oikeasti maito ei riitä. Vaikka pitäshän sen riittää.

Nyt kun loma loppu, alko uusi elämä (jep jep). Tarkoitus olis tiputtaa 9 kiloa, mutta ei millään kiireellä, jos nyt vuoden vaihteeseen. Lomalla meillä oli nautiskelijan ruokavalio "kaikkee herkku niin paljon kun mieli tekee", nyt vähän hillitään herkuttelua ja ehkä rupean käymään uimassa tms. Mutta ei siis mitään stressiä.

Onneksi sentään kesää on vielä jäljellä, vaikka miehen loma loppuikin.

Miten toi vieläkin voi nukkua, sain ihan rauhassa tehdä jotain...

ihmettelee

Sande

Vierailija
240/282 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli nyt kantoliinafani, oltiin mökkeilemässä viikonloppuna tytön kanssa kun mies meni sonispheree (vai miten lie kirjotetaan). Siellä oli sit toripäivät, kylä siis pullollaan ihmisiä, otin kantoliinan mukaan ja tyttö tykkäs olla, katteli koko ajan ympärilleen kunnes oli niin väsyny et nukahti siihen, ja sit ei kyllä haitannu mitkään äänet sen unta. Mummo kanteli kanssa tyttöä kantoliinassa pitkin pihoja ja oli tyytyväisenä kattellu ja höpötelly sieltä, ja minä sain mennä koiran kanssa metsälenkille. Tänään sitten uskaltauduin kotonakin laittamaan kantoliinan ja nyt päästiin ekaa kertaa kolmistaan metsälenkille, toki ihan lyhyelle kokeilulle mutta koira oli tyytyväinen kun ei tarvinnu olla koko ajan hihnassa. Lisä plussa asiaan on että tyttö väsyy siinä niin että maittaa kunnolla uni, kannan siis naama meno suuntaan ja vähän pitelen päästä kiinni ettei pää retkahda, mutta hyvin jo itekin pitelee päätään.

Velleistä ja kiinteistä on ollu puhetta, meillä ei ainakaan mitenkään antaumuksella syö, pullosta on turha yrittää. Mummo oli lusikalla saanu syötettyä jonkun verran ja oli tyttö kuulemma oikeen nauraa kirhertäny, oli siis ollu peruna-porkkanavelliä. Yritän iltasin vähän ees syöttää velliä et tottuis makuun, kiinteitä en oo vielä kokeillu, ehkä sit 4 kk neuvolan jälkeen, saas nähä. Meijän tyttö on keksiny sen että kun äiti on lähellä niin ei kelpaa tuttelit, vellin syönninkin lopetti siihen kun astuin ovesta sisään ja alko vaatia tissiä... sit ei auttanu enää vaikka menin pihalle.

Hampaita vissiin tulossa, sormet menee suuhun koko ajan ja oikeen repii ikeniään, ostin kyllä semmosen purulelun mutta parhaat taitaa olla ne omat sormet. Repi viikonloppuna korviansa ja olin jo varma korvatulehduksesta, annoin panadoliakin joka tais helpottaa oloa ja sai nukuttua kunnolla, mutta tulin nopeemmin tulokseen niistä hampaista kun oikeen repi ikeniään ja nyt ei oo enää korviansa repiny eikä oo muutenkaan mitenkään itkunen, perjantaina oli, mutta lauantaina ei ollenkaan.

Minäkin kävin vähän poimimassa mustikoita talven varalle kun talvellahan nuo pikkuset on jo kummasti isompia ja kiinteitä menee jo vaikka mitä sorttia... mansikat ajattelin tänään ostaa laatikollisen, että sais niitäkin vähän pakkaseen. Mummon pakkaseen tulee vissiin enemmän marjaa kun ukki on innostunu mustikassa käymää kun se osti jonkun uuden putsarin mikä liitetään imuriin, oli muuten nopeeta hommaa... Ei ehkä ihan niin puhdasta jälkee kun käsin siivotessa mutta mulle aivan kelvollista.

Toisaalta on mukava että syksy alkaa tulla, sit voi mennä johonkin avoimeen päiväkerhoonkin käymään ja tossa meijän lähellä olevassa asukaspuistossakin alkaa varmaan sit olla tapahtumaa, saa sitten tyttö kattella isompien lasten riehummista, koska sitä se tuntuu kattelevan mielellään.

Taidettiin vaunuissa herätä päikkäreiltä, täytyy siis mennä...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!

Satuilija ja Aamu oiskohan n. 3,5 kk