##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##
Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.
Kommentit (282)
Piti vielä kertoa, että meillä on kanssa nuo Baby Bantzit ja aina kun laitan ne Joonan päähän, niin ressukka laittaa silmät kiinni. Aina kun sillä on arskat päässä, niin silmät pysyy niin kauan kiinni kunnes otan ne pois. Fiksu vauva. :D
Hei vaan!
Tiituska
mun tietääkseni voit ottaa sen viikon jälkeen uuden aineksen kehiin ja antaa sitä jo kokeiltua ainesta myös.
Nää lähtee nyt mökille- Miehet meni pyörällä edeltä. Ja me autolla vähänajan päästä. Huomenillalla pääsen taas lukemaan teidän seikkailuista.
Tomppa näyttää tuossa kuvassa ihan Janne Reinikaiselta. Näytteli mm. Baddingiä. Kiva kuva.
Jaksuja kaikille.
Paik ja Lahja 3kk 1vko
Joskus laitoin et voisin osan unenlahjoista lahjottaa päkkänälle, mutta eipä ne näyttäny siihen osotteeseen tulevan. Meillä on ruvettu heräilee n. 3 kertaa yössä, kun aina ennen 1 kerta. Päikkäritkin on vähän lyhentyny, mutta on onneks vielä kohtuu pitkiä.
Kiva lukee kun muilla syödään vaikka mitä velliä ja perunaa, meillä syljetään kaikki melkeen pihalle. Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee, rupeen kuitenkin totuttaa vähän. Saattaa meinaa nälkä kiusata yöunia... mutta velliäkään ei mee alas juuri mitään.
Kantoliinailu on kuumaa puuhaa, mutta tyttö tykkää. Metsässä katteli puita ja tottakai sitä koiraa johon iski virtapiikki jo sisällä, hyppi tasajalkaa ja ulvo, katto muuten tyttö hiljaa. Nyt sit molemmat väsähti lenkin jälkeen nokosille... on se vaan hyvä yhtälö, vauva ja vanhus koira, menevät illalla samaan aikaan nukkumaan ja päikkäritkin maistuu aina samaan aikaan.
Eipä kummempaa kirjoteltavaakaan ollu. Mutta oli kivoja kuvia laiteltu, josko liittäisin ton meijän pari valjakon yhteiskuvan kanssa tänne.
Ja kahvin keittoon, on muuten vasta toinen kuppi tänään.
Satuilija ja Aamu n. 3,5 kk
Hitto että ärsyttää, laitoin ton viestin ja tuli teksti että tehdään huoltotöitä pahoittelemme häiriötä, minähän heti kopioin tekstin ja kirjauduin ulos ja aattelin tulla uudestaan lähettää, onneks katoin mikä oli viimenen viesti, niin se munhan se siellä!!!!
AAAARGH! No onneks en siis lähettäny viiteen kertaan raivon vallassa...
Kuva on siis vanha, että on tyttökin tuosta jo kasvanu.
Illalla kun laitoin kuvan tuli myös huoltotöitä ilmoitus ja luulin sitten ettei kuva tullutkaan, mutta kappas sehän oli tullutkin (en siis päässyt edes muokkaamaan).
Aamulla kiva kaveri. Mun sisko hankki pyrenneiden paimenkoiran ja sitä eilen käytiin katsomassa suunnilleen ehkä yhtä iso kuin dalmatialainen. Ja valkoinen.
Kävin tekemässä jotain hyödyllistä. Tomppa heräsikin vaunuissa joten otin hänet viereeni sänkyyn ja nukkua pötkötettiin molemmat. (isoveli taas "töissä" mummolassa)
Tomppa illalla nukahtikin ennen kymmentä, siinä kun viestiä tänne kirjoitin niin ehkäpä auttaa yöuniinkin vahvempi ruoka. Aamusta söi kyllä tiuhaan ja nukkui vähän levottomast, nyt sanoo äääää joku tuolla päin.
Janne Reinikainen ei tietääkseni ole sukua. Nyt kiire
Hieno kuva, Satuilija! :) Ole onnellinen, jos teillä koiran kanssa elo on rauhaisaa. Meillä kun on kaksi aika virtapiikkikoiraa (bordercollieita), niin olen tulla niiden kanssa hulluksi... Ja nekin varmaan minun kanssa. Ne ovat tottuneet aikana ennen vauvaa, että joka päivä lenkkeillään parisen tuntia ja lisäksi reenataan päälle. Nyt kun ole pystynyt ja jaksanut niin paljon reenailla eilä lenkkeilyäkään samaan malliin (Pyry ei suostu olemaan vaunuissa ja liinassa ei kuumuuden takia jaksa niin pitkiä lenkkejä), tuo koirat ovat kuin lauma kaistapäisiä gaseleita. Pääsevät joka päivä juoksemaan metsään puolituntiseksi vähintään, mutta ei auta.
Vanha koira (pian 10 v.) kyttää nuorta (1,5 v.) koiraa pöydän alla silmät päässä pyörien ja kuola valuen. Nuori koira paineistuu tästä ja tököttää koko päivän vinkumassa ja räksyttämässä korvan juuressa, kun olen vauvan kanssa sohvalla tms. Olen jo niin rumasti komentanut penikkaa (joo koiraa siis), että seuraavaksi varmaan eläinsuojelu hakee sen pois. Mikään ei auta mölyämiseen. Jäähyjäkin on kokeiltu (aidattu takapiha), mutta mokoma raapii ikkunaa niin, että joudumme sen varmasti vaihtamaan, ennen kuin muutamme tästä pois. Tiedän mikä auttaisi: kunnon lenkit ja reenit, mutta kun näkisi senkin päivän, että pääsee niitä tekemään. Tai tietty nytkin reenataan suunnilleen pari kertaa viikossa, mutta se ei meinaa noille mitään...
Sellaista onnea ja auvoa tämä koira-vauva-perheen elämä :-o
Tällä kertaa väsynyt,
Shinon & lauma
Sainpas hymyn talteen, yleensä on vähän vakavampi meininki.
Ihan hirveät rääkkyhuutoitkut tuli nukuttaessa, luulin jo et korvatulehdus iski kun rääky alkoi yhtäkkiä kun pussasin korvan lähettyville, ei sit sattunutkaan korvaan myöhemmin. Tyttö rääkyi hysteerisenä varmaan 15 min ja lopulta rauhoittui tissille. Välillä ei melkein saanut henkeä huudoltaan. Huhhuh. Onko muilla ollut vastaavaa?
Nyt nukkumaan itsekin, kauniita unia ja vähemmän huutoja!
t.Tsili&nukkuva neiti
Olipa Tsilillä sulosilmäinen neiti! Mitäköhän se tykkäis meidän jötkö pötköstä??
Eilen sain muutaman naurukuvan meiltäkin joten pitää kattoo jos sais illalla laitettua tänne yhen.
Illalla oli meilläkin hankalaa ja ajattelin että maito alkaa tehdä vatsaa kipeeksi kun oli niin rauhatonta menoa. Revitiin tissiä ja mätkittiin pulloa ja kitistiin urakalla. No, lopputulos oli paras yö ikinä, ensin heräsi 02.30 (yksi tutitus ennen jonka iskä hoiti kun äiti oli jo kanttuvei). Seuraava herätys 06.00 ja sinne jäivät nukkumaan kun töihin ampasin. Mitään muita heräämisiä ei tullut ja poika oli rauhallinen ja unelias koko yön.
Go go tytöt lupasin kotiin tilata jos meidän poika kakkaa ilman lääkettä. No, eilen se teki sen sitten 2 kertaa. Iskä odottelee kuulemma innolla niitä go go tyttöjä. Äitin hetkutus ja pyllynpyöritys nauratti vaan kaikkia... miksiköhän!
Hysteeriset huudot on meille tuttua. Poika tulee ihan punaseksi ja sitten sillä virtaa hiki ja henki meinaa loppua. Ne on kyllä vähentyneet kaiken vatsa meiningin loputtua ja tyräleikkauksen jälkeen minimiin. Meidän huudon hiljentäjänä toimii lavuaari. Jalat sinne varpaille vettä tai jos on kova huuto niin vaippa pois ja alaselkään vettä. Huuto loppuu aivan heti kun veitsellä leikaten.
Jaa pitäisköhän sitä alkaa tekemään jotain palkkansa eteen. Aatelkaa, lauantaina on jo elokuu!
Päkkänä
Suurisilmäisiä neitejä tsilillä ja magdalla myös. Silmistä tuli mieleen Tompan rähmivä silmä joka onneksi näyttää itsestään parantuneen. Ei ole tainut ollakaan puhetta joskus kait kyynelkanava saatetaan avata nukutuksessa jos silmän rähmintä ei asetu.
Kiva muuten tsilin tytön paita/body. Täytyykin katsoa vielä uudestaan mitä kuvioita siinä on. Tomppa veti eilen suu pyöreänä perunaporkkanaa oikein innolla aukoi suutaan lusikalle. Illasta alkoi piereskelemään haisevasti. Valvoi taas illalla, mutta karjumista ei ollut. Lisämaitoa ei eilen paljoa mennyt. Jos riittäisikin sitten maidoksi oma maito. Esikoinen jätti jossain vaiheessa lisämaidon kokonaan pois myös.
Yön nukkui aika hyvin. Tosin nukutin viereeni kun en jaksanut enää sylissä heijata. Yöllä välillä katoin onko hengissä kun nukkui niin hiljaa. Mietin, että jos ei kakkaa ala kuulua voisi kokeilla ehkä antaa vähän luumusosetta.
Esikoinen yhä yskii. Ja häntä piti kanniskella illalla myös. Nyt pojat leikkii yhdessä täytyy mennä katsomaan mitä ja miten..
Heippatirallaa
Meillä taas huudetaan.. jee.. Koko aamu huudettu.. jee.. Väsyttää, mutta ku ei malta nukkua, ku pitää vaan huutaa.. ..Kyllä tuo vauvan elämä on joskus niin vaikeeta!
Käynyt olen lukemassa päivittäin tekstejä täällä, mutta ei vaan ole ollut aikaa kirjoitella.. Nyt ajattelin aloittaa tätä wordille, kun en yksinkertaisesti jaksa enää heijata, hypyyttää ja nukuttaa tyttöä.. Johan sitä teinkin näemmä yli puolitoista tuntia.. Nyt saa maata tuossa ja tutittelen samalla..
Kiva että täällä jotkut muutkin odottaa syksyä, mä en malttaisi odottaa! Mutta johan se pian tulee. Huomasin viime yönä kun ei tuo nukkuminen onnistunut, kiitos miehen kuorsauksen, niin olikos se yhden aikaan kun kummastelin ku on niin pirun pimeetä jo. Et kyl se syksy tulloo..
No nyt oli jo nukahtamaisillaan mut piti taas neidin heittäytyä tramaattiseksi.. Joo..
Katselin noita perhekahviloita tms et onko turussa niin yhden löysin, voi jee.. Juu ei oo kyl mun asenne mikään paras mahollinen :D, hah.. Mut oikeesti.. Turun sivui kolusin läpi ja yhen löysin.. Sekin tuolla kaukana, höh..
Pakko ny tähän väliin hehkuttaa silikoni kakku vuokaa :D!! Suosittelen todella lämpimästi! Heitin vanhan roskiin ku alko hylkii rasvaa ja nyt tein ekaa kertaa uuella silikoni vuualla pohjan ja avot minkä näköinen!! Oikein sormet syyhyää et pääsee tekee tuota kakkua.. Pohjasta laitan kuvan myös blogiin sitten, kun se on valmis..
Soseista kysynkin nyt samatetein.. Että korvaatteko te yhden ruuan soseella tai jotain? Ku meillä tehdään niin, että tuossa 12 syönnillä niin syö ensin rintamaitoa ja sitten sen perään annan perunasoset niin paljon ku jaksaa syyä. Mut eihän sitä paljoo mee (oma maitokin siis riittää näemmä hyvin sit viel kait..).
Tänään pitäisi porkkanaa alkaa keittelee ja soseuttaa, ku pari viikkoo menty jo perunal, ku en oo aikaseks saanu ostettuu porkkanoita.. Saa sitten porkkanaperunamuussia, nam..
Nyt se sammu..
Mitä pitikään sanomani, en nyt muista.. Noo, eteenpäin sanoi mummo lumessa.
Meillä oli tuossa tissilakkokin pari päivää, eilen illalla sitten helpotti ja nyt syödään jo normaalisti. Edellispäivänäkö se nyt ol ku neiti ei suostunu syömään ja huusi koko illan ihan kirjaimellisesti. Ihan outoa itkua. Särkylääkettäki annoin mut ei ku huus vaa.. Samana päivänä teki kakkaräjähdyksen hiuksia ja sitteriä myöden.. Oli tosi kiva huomata siinä vaiheessa ku särkylääket pitäis antaa et eihän siin ollu mitään ruiskua tms mukana. Pitää tänään hakea apteekista. Olisi ehkä pitänyt katsoa sisälle pakettiin silloin kun sen osti.
Tissilakon aikana eli eilen soitin neuvolaanki ja kysyin et mikä on ku ei syö ja et kauanko tässä voi vaan niinku ootella. Niin sain taas kyl niin hyvän vastauksen tuolta meidän välinpitämättömästä arvaus neuvolasta: en kyllä tiedä mikä voisi olla, et seuraile nytten. Just joo!
Nii joo ja mihin aikaan te annatte soseet? Meillä se on jotenki tullu vaan mukaan tuohon 12:sta syöntiin.. Nii ja kysytää ny viel seki et lusikalla vai pullosta?
Purulelu, meillä kokeiltiin eilen kk tauon jälkeen ja neiti rouskutti sitä ihan tyytyväisenä. Kuukaus sitten kun se ei edes mahtunut vielä suuhun kunnolla.. Ja kuola vaan valui entistä enemmän :D..
Ikäviä uutisia kyllä tuolla äitsykän lähisuvus. Tosi kurjaa :(
Minäkin haluan norjaan. Aivan ihanat maisemat tuossa Shinonin kuvassa!! Ja wau mikä jötkäle Pyry on!! Komea ku mikä!
Tiituskal kyl niin epäonnea, kaikki nuo tulehukset ja menkat ym.. Kurjaa!!
Mulla menkat onneksi loppui, kestihän nekin sitten sen 10 vai 11 päivää.. Siinäkin 10 liikaa!
Soseista se ohjeistus minkä minä olen saanut eli eka viikko 2tl perunaa, tokalla vikolla perunaa niin paljon perunaa ku napa vetää ja sitten voi laittaa sinne sekaan porkkanaa ym aineita ja niitä vain se 2tl taas viikko ja sit sitäkin niin paljo ku napa vetää jne..
Tsililtä hyvä kysymys että miten teidän pikkuiset juttelee. Voi kun se osaisikin kirjoittaa! Meillä tuo on välillä sellainen papupata ettei tosikaan. Ja niin vauvakieltä kyl et.. hööhääpöölööhöhhaahuupöö..
Heh, pitäskö munki laittaa yks hyvä nauru kuva eiliseltä.. Oli varmaan eka kameralle tallennettu kunnon hymynaurukuva..
Ihanat silmät tsilin tytölle, oi että!
Ärsyttää ku tää vauva sivu muista mua.. Aina joutuu kirjautuu sisään vaikka laittaa että muista minut..
Joo, nyt pitää kait men leikkaa kakkupohjaa ja sit silittämään tjn.. Ehdi enää yhtään korttiakaan tekee tässä välis ku Nea kuitenkin herää pian syömään..
Heipsuli hei!
Verticia & Nea jotaki 3,5kk kait..
oih Shinon piilotti Pyryn säihkyripset lasejen taa, ettei Norjan neidit hullaannu. Mukavaa kun laitoit tuollaisen yhteiskuvan. Magdan neitikin on oikea ihanuus.
Myöhästyneet nimipäiväonnittelut Olaville ja etukäteisonnittelut Nealle. Niilaksella ihana nimi valittu:)
Oih, Nausikaa mieltyi kulttuuriin ja julkisuuteen ja pääsi Etelä-Saimaan kultturisivuille kun isää haastateltiin katugalluppiin. Pappakin sai oman osansa ja mua naurattaa hänen olallaan heiluva Libero-laukku. Shoppailu pelasti minut tuolta julkisuudelta, tein sillä välin ylisöpöjä ostoksia Lappeenrannan linnoituksessa. Käytiin myös katsomassa taidetta--valokuvallisia muistoja Suomen nuorilta naisilta. Wilma hUrskainen oli aivan ihana.
Lomamme vastoinkäymiset ovat olleet eka matkapäivä, joka oli niin huikean jännä, et junassa maltettiin nukkua vain 40min (päivän ainoat päikkärit) ja sit yöunille simahdettiin jo kello seitsemän illalla. Yhtenä päivänä selästä löytyi punkki, joka poistettiin asianmukaisesti pihdeillä. Oli aika pieni, joten ei ollut varmaan kauheasti ehtinyt imeä. Mitään rengasta ei oo ilmennyt ja pieni turvotuskin jo laski. Huomenna sitten kotiin Helsinkiin. Saa nähdä saako neiti pahvisen Risto-Räppääjän niinkuin mennessä, vaikei viel mistään pihtiotteesta ole tietoakaan.
Neidin uusia kokemuksia yksityisautoilu, moottoriveneily, junailu ja mustikan maistelu.
Nyt se taas alkoi, ne rallit. Ja täälläkin on elämää.
Onkin pitänyt kysyä käyttääkö kukaan muu liberokassia hoitolaukkuna, ilmeisesti käyttää. Se on minusta tosi kätevä. Sinne mahtuu kaikki oleellinen, jopa kännykkä ja lompakko.
Neealla suu auki niin kuin Tompalla ja meillä käytössä samanlainen ruokalappukin. Vahvempi ruoka siis maistuu. Luumusosettakin maistoi lusikallisen Tomppa ja se toitti pian. Isot kakat pökersi. Lisämaitoa tänään meni vain n.30ml.
Itse sain myös ikäviä uutisia tutusta vauva perheestä. Toivottavasti paranee pikkuinen pian. Heinäkuun viimeinen päivä lähtee tästä. Elokuuhun varmaan laitettava alkukuun ketjua ensin.
pikkuäiti ja Tomppa lopultakin yöunilla
Jäi minultakin tämä kirjoittelu kun piti alkaa kikkailemaan tuon rekisteröitymisen kanssa. Ja eihän tuo nimimerkki enää meille sovi kun talossa myös pieni mies.
Meidän "pikkuinen" on siis saanut jo nimen ja kovasti kasvaa. 68cm vaatteet jo käytössä.
Olen vähän yrittänyt taustalla lukea näitä kirjoituksia mutta aika ulkona olen mistä on puhuttu :(
Kiirettä on pitänyt 3 lapsen kanssa ja kesäkin sekottaa kuvioita.Odotan kovasti syksyä ja esikoisen eskarin alkua ja keskimmäisen leikkikerhoa.
Yritän vielä imettää mutta täysimetys ei onnistu kun poika aina nukahtaa rinnalle. Pullosta juo kerralla noin 120-140ml kolmisen kertaa päivässä.Yöllä/etenkin aamuyöstä tissitellään usein. Ihmeen energinen olen kyllä ollut.Ehkä vähän ylikierroksilla kun jos vauhti pysähtyy iskee väsymys.
mutta nyt on kyllä yritettävä saada unen päästä kiinni.Katsotaan kuinka aktiivisesti tulee kirjoiteltua.
Oi kuinka ihania kuvia täällä!
Meillä piti olla tänään 4kk neuvola ja - aargh, olen vieläkin raivon partaalla - lääkäri oli sairastunut eikä kukaan ollut ilmoittanut meille. Olin siis raahautunut aivan turhaan neuvolaan kello 8 sen sijaan että olisimme köllineet sängyssä tavalliseen tapaan kello kymmeneen asti. Saimme toki uuden ajan, mutta se on vasta syyskuussa, jolloin Pikkuinen on jo 5kk. Pääsemme sentään ensi viikolla terkkarille saamaan Rota-rokotteen ja mittaamaan pituuden ja painon kun oikein valitin.
Tsili: meillä on ollut ihan hirveitä huutoja (koko kroppa jäykkänä, nama punaisena palosireenihuuto : wääh-wääh-wääh) jos Pikkuinen tosissaan säikähtää jotain. Olisiko suukkosi moiskahtanut kovaa korvan vieressä tai hengityksesi puhaltanut suoraan korvaan? On muuten sinulla tosi suloinen tyttö ja mitkä silmät...
Soseista ja imetyksestä: muistelisin että esikoisen kanssa tein niin että aluksi annoin soseet imetyksen jälkeen. Kutakin lajia kokeiltiin ensin viikon verran pikku hiljaa määrää lisäten teelusikallisesta suunnilleen desiin. Ensimmäisen ruoan eli perunan jälkeen tuli sitten annettua aina kahta sosetta yhdessä (jotain vanhaa ja jotain uutta), joko erikseen tai sekaisin. Jotenkin minulle oli helpointa antaa soseet lounasaikaan. Sitten 5kk iässä lisäsin mukaan iltavellin. Pikku hiljaa sitten lisäilin soseaterioita, kunnes muistaakseni jossain 9kk iässä ateriarytmi oli melko sama kuin lapsilla yleensä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) sekä imetys aterian jälkeen ja lisäksi aamuimetys heti herättyä ja iltaimetys juuri ennen nukkumaanmenoa. Kokonaan lopetin imetyksen kun esikoinen oli hieman yli vuoden. Oikeastaan esikoinen lopetti itse, eli yksinkertaisesti vain kieltäytyi imetyksestä. Siinä vaiheessa meillä oli enää iltaimetys jäljellä ja olin jo töissä. Jotain tämmöistä samanlaista olen suunnitellut nyt Pikkuisen kanssa, mutta katsotaan miten sujuu. Kahtena päivänä on nyt maisteltu perunaa ja hyvin tuntuu maistuvan.
Pitäisi lähteä nukkumaan. Yleensä yritän jo aiemmin mutta hommat meni sekaisin kun Pikkuinen nukahti jo yhdeksältä ilman viimeistä iltatankkausta. Odottelin sohvalla poika sylissä lähes kymmeneen että heräisi, mutta vein sitten sänkyyn. Tietysti hän heräsi yhdeltätoista kiljuvaan nälkään - onneksi taintui heti pikaisen imetyksen jälkeen ja tuntuu taas nukkuvan sikeästi.
Juliaana ja Pikkuinen 4kk ja 1pv
Söpöjä kuvia kyllä, Pallokas Tomppa ihanan suurisilämäinen Tsilinvauva ja Naurava Nea :)
Kyllä meilläkin silloin kun oli niitä iltakoliikkihuutoja, vaavi huusi niin, että tuntui, että se tukehtuu. Meni pitkään, että näytti ettei tuo saa henkeä ollenkaan. Onneksi ne iltahuudot ovat taaksejäänyttä elämää. Nyt Pyry on ollut niin kiltti vauva (kop kop), että itki silloin vissiin varastoon :)
Pikku-Tiuhtin iloksi ;) ja myös sen vuoksi, että jossain vaiheessahan täällä kyseltiin lempilelua, niin laitan vielä kuvan :) Pyryn ehdoton lempilelu on tuo papukaija, jota se voisi turvakaukalossa/sitterissä istuessaan tuijotella vaikka kuinka kauan.
Huh! Armoton kuumuus täällä ja koko viikonlopuksi luvattu yli 20 lämmintä. Valoistasta nautin, mutta tuo kuumuus tuskastuttaa...
Shinon ja Pyry (kuvassa vielä Norjan tunnelmissa ;)
Juu, hommaa olis vaikka pienelle kylälle, mutta kun ei hotsita niin ei hotsita. Ja sit en tee. Piste. Tulkoon kotityömörkö ja syököön suihinsa.
Laps nukkuu rokoteväsymystään. Tai sit vaan päikkäreitä. Varmaan rokotetta, kun ei heränny tasan puolen tunnin jälkeen, kuten yleensä. Aamulla käytiin siis ottamassa se pneumokokkirokotetutkimusrokote (olis muuten hyvä hirsipuusana!) ja samalla saatiin rota. Onneks antoivat vielä, vaik oli ikää jo 3kk 1vk. Sanoivat tuolla rokotetutkimuskeskuksessa että 4kk asti antavat. Nyt on sit jotain seurantakäyntejä siellä, seuraava syyskuun lopussa. Muutama käynti tulee, viimeinen vissiin 1,5v kohdalla.
Niin noista päikkäreistä voisinkin kysyä, että ei teillä mitään viisastenkiveä (onko se muuten yhdyssana, kun on noin käsitteenä viisastenkivi? Ei ehkä, vähän tuo hassulta näyttää..) olis? Kun tyttö siis herää kuin nakutettu tasan 30min kuluttua nukahtamisesta. Jos ollaan vaunuilla liikkeellä, niin sen jälkeen ei enää uni tuu, sängyssä pitää käydä tissittämässä takas uneen, sit kyllä nukahtaa taas. Mutta miks ihmeessä se herää puolen tunnin jälkeen ja miten sen saa loppumaan? Iltaisin kyllä nukahtaa ihan itsekseen, eikä tuota siis yöunille käydessä tapahdu. Outo juttu.
Tekis mieli karkkia. Kaapissa olis yks taloussuklaalevy, kun joskus ostin sen leipomista varten, mutta ehkä se ei ehdikään leivonnaisiin asti.
Lyyti
eli täälläkin kotityömörköä (hieno hirsipuusana tämäkin!) odotellessa. Ja karkkia tekis mieli. Mutta meillähän alko tää uus elämä, niin ei sit.
Tonnikalavuoka sentäs uunissa.
Urholla on uus hieno tukka. Ajettiin kesäirokeesi, kun paksu tukka alkoi lähteä ja Urhosta rupesi tulemaan nimensä veroinen...Luonto päättää puolestaan ja vanhemmat Urhon puolesta.
Jee jee, yks ventovieras mies sanoi mulle tänään kadulla: "No siinä on kyllä melko kaunis nainen. Ootko vapaa?" Taisi olla likinäköinen tms., mutta turhamaisuuttani tulin hyvälle tuulelle.
Eilen oltiin Kumpulan maauimalassa ja sain vesijuostua/uitua melkein tunnin, kun U nukkui ja kumminsa luki kirjaa. Mahtava kesämeininki! Tapasin myös sattumalta lapsuudenkaverin. Niillä oli sellainen "puoliteltta", jollasen mäkin sitten kävin tänään ostamassa. Saa lapsi olla varjossa ja mamma auringossa (nimim. punoittavat olkapäät).
Sunnuntaina olis kummitytön ristiäiset, maanantaina neuvola.
Urho maistoi eilen perunaa, oli vähän kummissaan. Mä rupesin kelailee, että mennään ens viikonloppuna saareen, jossa alkeelliset olosuhteet. Taidan alkaa sen jälkeen vasta kunnolla kokeilemaan, en jaksa siellä puljata ruokien kanssa.
Vähänkö oon kateellinen hyvistä yöunista. Urho herää joka yö 3-4 kertaa ja sitten mun pitää nousta istumaan antamaan tissiä. Mutta aika aikaa kutakin. Nukkuu päivisin hyvin ja on muutenkin melkoinen naureskelija. Kai noilla kaikilla lapsosilla on omat jekkunsa.
Nyt halimaan miehiä. Kivaa viikonloppua,
salamien räiskeessä,
Sande ja Viimeinen mohikaani (melkein 4 kk)
Joo, monet lapset herää n 20 minuutin kuluttua nukahtamisesta, sellainen unisyklijuttu. Sit jos saa nukahtamaan uudestaan, nukkuvat vaikka kuinka. Meidän esikoinen oli just sellainen, että vaunut eivät saaneet pysähtyä 20 min tai 45 min kohdalla, muuten ei ollut väliä. Ja sisällä piti tissittää uneen just 20 min kohdalla. Sitä en osaa sanoa, miten olis heräämättä vaunuissa jus 20 min kohdalla, jos kärryttely ei nukuta, sorry :-(
kolme lasta karjuu, täytyy mennä
tuuti
Meillähän nukuttiin jo 1½ kk ilman yöheräämisiä ja nyt oli kolmas yö putkeen, että Joona herää syömään neljän tunnin välein! Ja kyllä sillä ihan nälkä on, kun joka kerta vetää sen 150ml maitoa. Onkohan sillä joku kunnon kasvupyrähdys? Velliähän Joona saa aina aamulla ja illalla, mutta nyt ei ole enää mitään vaikutusta silläkään. Neljän tunnin välein syöminen yöllä tuntuu vaan niin kauhean paljolta, kun ei Joona ole kuin vastasyntyneenä sairaalassa heräillyt noin paljon. Ja kun tuo pötkylä on jo melkein 8 kiloa, niin luulisi että se kasvu alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan eikä mitään hirveää kasvupyrähdystä kerralla tulisi.. Vai voiko olla, ettei tuo maito ja velli enää vain riitä?
Aloitellaan nyt noita soseita oikein kunnolla, perunaa ollaan vasta syöty. Ei oikein ole Joonan herkkua, mutta kyllähän tuo tuntuu syövän mitä tahansa, vaikkei nin hyvää nyt olisikaan. :D Eli siis jos mä nyt annan tän viikon tuota perunasosetta ja ensi viikolla otan kehiin jonkun uuden maun, niin voinko mä antaa sitä perunaakin ihan kunnolla jo samalla kun maistellaan tätä uutta makua? Sarjassamme tyhmä kysymys, ja vielä erittäin epäselvästi muotoiltu. :(
Joona ei nuku päikkäreitä. Eilen se heräsi jo puoli seitsemältä ja viideltä se nukkui kaksi tuntia päiväunia. Kävi nukkumaan vähän kymmenen jälkeen ja yritti nousta kuudelta jo ylös yöunilta. Onneksi sain sen vielä nukutettua pariksi tunniksi. Vauvaksi se kyllä nukkuu ihan liian vähän tällä hetkellä.
Mä oikeesti epäilen, että tolla pojalla on joku kriisi päällä. Toivottavasti menee nopeesti ohi. :) On ollut niin rankkoja nää pari päivää, kun tuntuu että päivät on pelkkää nukuttamista ja syöttämistä. Mitään ei kerkeä tekemään, mä tahdon siivota. Onneksi pojan kummisetä tulee kohta kylään, niin lyön Joonan sille ja alan imuroimaan. :)
Tällainen valitusvirsi tällä kertaa. Anteeksi taasen omanapaisuus, mutta oli pakko tulla purkamaan tämä huonotuulisuus jonnekin. Ei ole hyvä päivä tänään.
Kirjoittelen paremmalla tuulella sitten lisää. :) Ainiin; jee, nyt alkaa vaikuttamaan että nämä iäisyys-kuukautiset alkaa pikkuhiljaa hiipumaan!! :D