Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
241/282 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika surullisissa merkeissä...

Lähisuvussa todettiin 3v kasvain maksassa!!

Pitäs muistaa ite olla KIITOLLINEN että lapset terveenä ja kaikki elämässä muutenkin hyvin, tällänen aina jotenkin laittaa miettimään tämän elämän tarkoitusta.

Tässä samassa perheessä, kuoli 4v leukemiaan, joku vuosi sitten!!

No meillä ollaan tällä hetkellä muuten ok kuntoisia, terveenäkin ainakin toistaiseksi.

Lopu viikolla sen vti:n takia ultraus ja perjantaina sitten vihdoin se 3kk neuvola!!

Tässä oon miettinyt sitä rota-rokotetta, ottaako vai jättääkö, reseptikin olis valmiina.Kallishan se on, mutta ainakin yks tauti vähempi.

Meillä syödään jo perunaa, porkkanaa, maissia ja hedelmäsoseita. Ja niin sanotusti suolaiset kelpaa paremmin, on isäänsä tullut!!Illalla vellikin maistuu...

Yöt menee 1-2 syöttöä vaihdellen.

Nukahtaa monesti klo 19 aikaan jo yöunille ja kuuden jälkeen sit aamulla heräillään, mahantoimitukseen..

Rytmi on ollut aika lailla sama alusta asti.

Päivisin nukkuu vain 1h pätkiä, kun pienempänä nukkui 3h unia.

Lattialla viihtyy hyvin lelujen kera, ei vielä käänny mahalleen mut ehkä joskus.

Kuolaaminen on jotain mahdotonta, paidat vaihtoon päivässä monta kertaa...

Äitsykkä haluaisi kovasti IKEAAN..Katotaan pääsenkö

Nyt huudetaan että pyyhkimään...

palaillaan ja nyt iltatoimille lapset

äitsykkä3 ja luukas 3,5kk

Vierailija
242/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kolmen kuukauden neuvolassa käytiin ja jässikällä oli pituutta ja painoa :D 64,5 cm ja 7 520 g. Poika on pelkällä rintamaidolla ja pottua kuulemma pitäisi alkaa antaa, mutta enpä ala vielä antaa, jos tissimaidolla normaalisti kasvaa :) Rokotuksista tuli pientä kuumeilua ja kitinää.

Käytiin parin päivän reissu Pohjois-Norjassa maisemia ihailemassa. On ne vuonot ja vuoret vaan aina niin hienoja :) Pyry jaksoi hienosti matkustaa. Oltiin reissussa isäni matkailuauton tapaisella (eli vanhasta paketti-taksi-mersusta isän tuunaama matkailuauto). Oli vähän enemmän tilaa, mutta sikakuuma kyllä oli, kun sattui lämpimiä päiviä... Tuliaisena vain flunssa sekä minulla että Pyryllä :(

Poikaparka tuhisi viimeyönkin nenä tukossa niin, että sai sydän syrjällään kuunnella, kulkeeko henki kunnolla. Toivottavasti pian alkaa parantua flunssa! Kuumettakin on ollut, jos ei ala mennä ohi, niin on kai soiteltava neuvolaan.

Terveisin Shinon ja Pyry melkein 3,5 kk (kuva Norjan maisemista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandeko se pohti ettei ole puoleen vuoteen nukkunut täysiä yöunia. Mä en ole kohta 5 vuoteen, paitsi just ne pari kertaa kun pojat on olleet yökylässä ja itse on sit tietty lähdettävä viihteelle. Meidän kakkonen alkoi siis nukkua yöt läpi vasta n. 3 vuotiaana ja silloin olikin jo seuraava kehissä. Kaikkeen tottuu..Eilen meni taas ilta rumbaksi ja Jupe heräs 10 jälkeen iseveljien mekastukseen ja sit annoin silloin lohtumaitoa ja yöimetys siirtyi 5 nurkille. Eli nukkui 6,5 h putkeen (hyvähyvä) ja oli sen jälkeen vakuuttunut, että nyt on aamu (ei hyvä). No, on se 6 h:kin unta. TOissapäivänä yritin nukkua päiväunia, ei onnistunut. Sit olin tarkoituksella eilen aamun ilman kahvia ja menin nukkumaan kun mies heräs ja kappas, uni tuli. Eli mun kyvyttömyys nukkua päiväunia johtuu kahvista. Vitsi mä oon nero, ei mennyt kui 3 kk keksiä se?

Shinonilla ihana kuva. Pohjoisnorjassa on kyllä tosi kaunista, täältä vaan on vähän pitkä matka katsomaan. Jospa sit joku kesä ajelis suomen läpi sinne asti, kun on saanut sen tila-auton hankittua ja meidän kamat taas mahtuu kyytiin. Mä olen käynyt siellä joskus lukiossa ja oli kyllä mahtavan näköistä.

Tomppa ja kumppanit vetää pottua ja meillä vaan tissutellaan. Ei ole suunnitelmissa aloittaa kiinteitä. Välillä kyllä on totaalinen imetysväsymys, mutta ihan sama vaiva se on imettää kerran päivässä kuin 6. Inhoan, kun koko ajan saa pelätä rintatulehdusta ja sählätä liivinsuojien yms kanssa. Hassua että Shinonille oli oikein nauvolassa suositeltu, kun meillä on painotettu täysimetystä 6kk asti.

Nyt on sit koko poppoo hereillä, eli häiriötekijät kasvoi liikaa, loput kommentit saa odottaa'

tuuti

Vierailija
244/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...matkakuume senkun kasvaa kun laitatte tuollaisia ihania kuvia tänne. Sniif! Mun kaveri ois vielä just Pohjois-Norjassa töissä ja se lähettelee kans sieltä aivan mahtavia kuvia.

Eilen myöhäisiltaunet typistyi tissillä nukkumiseen ja oltiinkin sitten nukkumassa jo heti ysiltä. Aikas hyvin meni yö, poitsu kovasti yritti kyllä kuuden aikaa mulle vakuutella ja naureskella että nyt on aamu ja mä oisin hereillä. Sain sen kyllä sitten onneksi vielä nukkumaan.

Meidän poika juttelee päivä päivältä enemmän. Eilen se oikein hohotti kun tepsuteltiin isosiskon päällä. Isäänsä on tainut poika tulla kun mahtavimmat hymyt ja kujertelut saa meidän... JÄÄKAAPPI. Siis ihan totta hei??!!!

Päkkänä

Vierailija
245/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa nukkuu vaunuissa maissivelliä maha pullollaan. Ois syönyt vaikka kuinka tuttipullosta sitä, mutta en uskaltanut antaa kovin paljon ettei turpoa ja poksahda koko poika. Nukkuu muuten tosi tyytyväisenä. Ajattelin aamupäivästä antaa maissivelliä ja iltapäivästä maistellaan perunaa ja ehkä pian seassa porkkanaa.

Nyt en muistakaan mitä piti sanoa, käyn tarkistamassa ja palaan pian.

Vierailija
246/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunetkin jatkuu...välillä puhuin puhelimessakin.

Niin Pyrystä piti sanoa, että isompi oli kuin Tomppa 3kk. Tompallamme 4kk neuvola 10.elokuuta joten sitten nähdään miten vahvempi ruoka on kasvattanut. Olisin jatkanut pelkällä imetyksellä ehkä pitempäänkin (lisämaitoa kerta viikkossa), mutta poika oli selvästi äkäinen ja turhautui kun yritin imettää eikä sitä karjumista kuuntele kukaan.

Ja vielä Pyrylle kannattaa varmaan mennä lääkärille jos kuumettakin on tai no itse ainakin kiikutan aika helposti noita lapsia lääkäriin ja varsin esikoisen kanssa se touhu oli aika hysteeristä. Asiaa auttoi kauhukertomukset miten sairaalassa oli jollekulle tuttuntutuntutulle sanottu, että tulitte liian myöhään.

Esikoisen yskä edelleen jatkuu äänen käheys jo helpottanut. Tänään oksensi kun annoin yskänlääkettä. Ja nyt alkoi jostain syystä mieli tehdä kahvia ja sitä eilen leipomaani mustikkapiirakkaa. (se onnistuikin)

pikkuäiti jolla nyt omaa aikaa kun mies töissä, esikoinen papan kanssa leikkimässä ja Tomppa yhä päiväunilla kiitos maissivellin

Vierailija
247/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä nyt kerkeäisi kirjoittamaan pikaisesti, pitäisi kyllä vähän yrittää siivota kun kerran Joona nukkuu. :) Aivan hirmuinen kiire ja häslinki ollut viime pari viikkoa, eikä tosiaan ole ollut aikaa juuri kirjoitella. Lukemassa olen käynyt aina muutaman päivän välein teidän kuulumisia, samalla kun Joonaa syöttelen tässä sohvalla. Juttua on tullut tänne niin paljon (hyvä, hyvä!!), että katsotaan mitä muistan/kerkeän kommentoida..

Omaa ja Joonan napaa ensin: Meillä oli tuossa viikko sitten 3 kk neuvola ja niinkuin monella muulla, muakin jännitti se rokotus ihan kamalasti. Sain onneksi miehen meidän mukaan sinne ja hän sitten piti Joonasta kiinni, kun täti rokotti ja äiti itki vieressä. Noloa. :( Säälitti vaan raasu niin kovin, vaikka eipä tuota pikkumiestä koko rokotus haitannut mitään. Piikki kun oli sisällä niin alkoi itku ja heti loppui kun piikki oli ulkona. Eikä minkäänlaisia oireita tuosta rokotuksesta tullut, vaikka olin varautunut kaikkiin mahdollisiin kuumeisiin ja nukkumattomuuteen. :)

Joonan 3 kk mitat olit 64,5cm ja 7620g. Terkka totesi vaa'an lukemaa katsoessaan, että; "Tälle pojalle on ainakin ruoka maistunut." Niin no, onhan sille.. :D Meidän on pakko alkaa syömään noita soseita nyt ihan kunnolla (tähän mennessä vain hiukan luumusosetta maisteltu, mutta siitä tuli pojalla maha kipeäksi.), koska ei tuolle jätkälle riitä pelkkä maito ja velli. Ressukalla on kokoajan nälkä..

Mulla kuukautiset vaan jatkuu!! Tai ei kai niitä kuukautisiksi enää voi sanoa, mutta vuodan nyt tosiaan 6 viikkoa. Toosi rasittavaa. Kävin ehkäisyneuvolassa terkalla ja siellä sain jonkun 10 päivää kestävän lääkekuurin. Käskivät varata aika lääkärille jos tuo vuoto ei ole loppunut sen kuurin jälkeen. Kaksi päivää jäljellä kuuria ja vuoto sen kun jatkuu. Hemmetin e-pillerit, tekisi jo melkein mieli lopettaa ne kokonaan! Muutenkin ärsyttää, kun synnytyksen jälkeen on nyt 5 antibioottikuuri menossa, kun kokoajan on ollut itsellä jotain vaivaa. Ensin repesi ne alapään tikit kokonaan, ja koko välilihan alue aukesi. Sitten tuli se hemmetin kohtutulehdus ja nyt tämä. Mulla on oikeesti sellainen olo, että mä en uskalla enää koskaan tehdä yhtään lasta enää. :(

Mitäs sitten? Niin, meillä on hirveä dilemma noitten vellituttien kanssa.. Joona tykkää kamalasti vellistä, mutta noiden Ainun tuttiosien kanssa on se ongelma, että vellituteista tulee ihan liian paljon tavaraa kerralla ja normaaleista ei sitten taas tule mitään. Mam:in pullojen normaali tuttiosa oli hyvä, mutta Joona on onnistunut puremaan jotenkin ihmeellisesti siihen hirveän reiän! Enkä sitten tiedä ole noita tuttiosia mistään kaupoista vielä löytänyt. Vaikeaa..

Kääntymisestä olette ainakin puhuneet, hirveän moni vauva on täällä jo kääntynytkin. No, meidän Joona ei. Yhdessä vaiheessa oli kova yritys päällä ja melkein jo onnistuikin monesti, mutta sitten lopetti koko yrittämisen seinään. Pitkäjänteinen kaveri. :)

Imettämisestä/korvikkeista on kanssa ollut juttua. Sen verran voin omasta puolesta sanoa, että meillä ollaan menty alusta lähtien korvikkeilla. Joona on oikein hyväntuulinen, onnellinen ja kaikin puolin terve kaveri, että ei ne nyt mitään kovin kauheaa myrkkyä ainakaan ole. ;)

Meillä ollaan kanssa nukuttu omassa sängyssä alusta lähtien. Jokainen tavallaan, meille tämä on paras ratkaisu. :) Nukkumisesta muuten, yöt nukutaan edelleen super-upeasti, mutta nyt on joku ihme kausi, ettei päikkäreitä nukuta 15-30minuuttia pidempään. Äidille vähän rasittavaa, kun ei kerkeä oikein mitään päivisin tekemään. Lähinnä siis siivoamaan, tarkoitan. Ja sitten Joona kuitenkin paljon kiukuttelee päivisin sitä väsymystään, mutta miksi se ei nuku? Sitä tuntuu olevan muillakin vauvoilla liikkeellä? Joku 3 kk kriisi menoillaan. :)

Piti muuten kysyä viisaammilta; Annoin tänään nyt sitten perunasosetta ensimmäisen kerran, niin kuinkakohan kauan pysytään tässä yhdessä sosessa? Voisiko sitä jo loppuviikosta antaa jotain muuta? Ja mikä olisi hyvä, joku hedelmäsose? Annoin nyt pari lusikallista, niin lisäänkö siitä nyt pikkuhiljaa lusikallisia? Tyhmä ei tiedä. :(

Kaikille sairastaville pienille pikaista paranemista. Ei ole kivaa tuollainen edes aikuisella, saati sitten pienellä vauvalla. Oliko se Luukas, joka oli ollut paljon kipeenä? Haleja erityisesti sinne, on kyllä ihan liikaan yhdelle vauvalle tuollainen kipuilu-kierre. Toivotaan, että nyt alkaisi jo helpottamaan.

Mutta nyt täytyy mennä viihdyttämään Joonaa lattialle. :) Juttu jäi vähän kesken, mutta jatkan heti taas kun kerkeän. Ja yritän vähän kommentoida muidenkin kuulumisia/juttuja. Hauskaa päivänjatkoja äideille ja pikkuisille! :)

Ainiin, mulla on viimeinen sivu lukematta teidän juttuja, eli tulen näitten omien tarinointieni kanssa hiukan jälkijunassa. Yritän ottaa kiinni. :)

Tiituska ja Joona 3 kk ja 10 päivää

Vierailija
248/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa Glorian ruoka&viini -lehdessä (anopilla luin) oli ihan mahtava mustikkapiirasohje. Kannessa oikein kuva. Mä testasin sen sunnuntaina. Argh, miten hyvää! Argh siksi, että siinä on miljardi kiloa rasvaa ja kermaa, eikä sitä muka siksi saisi syödä, mutta takuuvarmasti teen vielä toisen kun tuoreita mustikoita piisaa. Siihen siis laitetaan päälle tuoreet mustikat. Mutta siis suosittelen. Käykää kaupassa lukemassa lehdestä.. :D (Mä jätin siitä pohjasta pois mintun, kun en oo suurin mintun ystävä.)

Onko teillä kokemuksia unipusseista? Millaisia teillä on? Mikä olis hyvä? Pitäs vissiin tuolle meidän lapselle hankkia. Ei pysy enää yhtään peitto päällä, kun sätkii ja potkii unissaan niin paljon.

Kävinkös täällä kirjoittamassa, että perjantaina saatiin eka rokote ja siitä sit tuli kuin tulikin illaksi kipuilua. Tyttö nukkui ensin paljon, mutta jo unissaan kitisi. Heräs sit ja itki ihan kamalasti. Annoin Panadolia ja hip hei kun vartin päästä levis autuas hymy kasvoille. Ihana särkylääke! :D

Jaaha, neiti heräs. Kovin on sirpaleisia täälläkin nuo 3kk-kriisiläisen päiväunet.. hmph.

Lyyti

Vierailija
249/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun on ihana kuva Pyrystä ja Shinonista! Pyry näyttää oikein tyytyväiseltä reissumieheltä, tosi cool!

Aikamoisia jötkälepoikia täällä, meidän reilu 4kk tyttö on kai just ja just 6 kiloa nyt.

Ohoh, pitäskö ruveta antamaan maissivelliä tytölle, jotta se nukkuis kunnon päikkärit? Meillä kans tarkoitus tissitellä sinne 6kk asti. On se vaan niin helppoa kun ruuat kulkee mukana, eilenkin piti imettää jossain Lauttasaaren rannalla kun tuli kaamea huuto vaunuista kesken lenkin. Päikkäreitä kertyy noin kolmen pätkissä yhteensä reilu tunti päivässä, ei hyvä. Nyt tässä nukutaan taas rintarepussa ja eilen sammahti mun syliin kun juttelin pihalla naapureiden kanssa. En uskaltanut laskea mihinkään ja tulipa hartiat kipeäksi! Yöt meneekin sitten oikein hyvin (kunhan on nukahdettu) n. 12 h yhdellä tai kahdella syötöllä.

Täytyy toivoa et noi pätkivät päikkärit on joku tähän kehitysvaiheeseen liittyvä juttu kun niin tuntuu olevan muillakin. Kiitos vertaistuki! =)

Omista nukkumisista vielä, oon aina ollut huono nukkumaan, heräilen ja valvon ja pohdin syntyjä syviä. Nyt neidin kanssa oon nukkunut yllättävän hyvin, simahdan monesti yösyötöillä ennen tyttöä. Johtuisko sitten oksitosiinista vai mitäsenyoli se hormooni mitä vapautuu imettäessä. Jos niin on niin mä haluan yötissittää itseni uneen lopun elämääni ;)

Hahaa, Saku taitaa tietää mikä jääkaappi on! Miten teidän pikkuiset juttelee? Meillä puhuttiin reilu kuukausi sitten ranskaa ja nyt on ihan ihme menninkäisten kieltä. Kuulostaa Klonkun ja Aku Ankan puheen sekoitukselta soitettuna takaperin! Ei ihme ettei äiti ymmärrä mikä lasta välillä vaivaa...

Nonni reppu heräs puolen tunnin unilta.

t. Tsili ja natinareppuneiti

Vierailija
250/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt pääsin lukemaan niin pitkälle, että näin sun viestisi. Joko sun kuukautiset on loppunut? Tää voi masentaa sua, mutta mun iäisyys-menkat ei ole todellakaan loppuneet. Nyt 5 vai 6 viikkoa vuodan ja olo alkaa olla sen mukainen.. :( Mä en ole saanut vielä edes lääkärille aikaa, koska mun kuukautiset ei ole kestäneet vielä tarpeeksi kauaa! Siis mitä helvettiä!?Sain tosiaan terkalta jonkun lääkekuurin ja jos vuoto jatkuu vielä sen jälkeen, niin sitten lääkäriin tutkimuksiin. Kaksi päivää siis ja soitan samantien, vituttaa ja heikottaa jo tällainen älytön vuoto, mikä ei lopu!! Tästä nyt siis ei varmasti mitään apua, kun itse kamppailen vieläkin saman asian kanssa. Toivottavasti edes sun menkat ohi, tai eivät ihan näin kauaa kestä. :)

Vierailija
251/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Hieno kuva Shinon. Varmaan upea reissu. Mun esikkopoika oli lähes samaa kokoa ja täysimetin sinne puoleen vuoteen. Jos maito riittää ja jaksaa imettäää niin eikai perunalla kiirettä...

Äitsykkä3

Ompas sillä perheellä rankkaa. Ihan tulee tippalinssiin. Ja hyvä muistutus taas tosiaan miten hyvin asiat íttekkä onkaan. Kamala juttu.

Tiituska - ja kiinteistä-imetyksestä ylipäätään

Mun "neuvo" olis että kannattaa opettaa "pahat" kiinteät peruna ym ensin ja sitten vasta herkut kuten hedelmäsoseet. Hedelmäherkun jälkeen saattaa peruna maistua huonommin. Muistaakseni neuvottiin että jotain lähemmäs viikko yhtä lajia? Et jos jostain tulee jotain oireita niin tietää helpommin mistä on tullu. Mutta tämä ei ole mikään absoluuttinen totuus. mielipide vain.

Imetys-kiinteät

Mä ajattelin täysimettää puoleen vuoteen ja 1vksi lisänä, jos mahdollista. jos vaan maito riittää jne. Mut se on varmaan tosi yksilöllistä mitä vauva tarvii jne. Oli meidän esikoinen 2kk iästä säännöllisesti kipeä ja korvakierteet ym on ollu, että turhaan sitä imetystä ylistetään, että suojais. Lähinnä se musta on helppoa, kyllä sitä sit ehtii niitten ruokien kans pelata.

Kun vaan muistais syödä ja juoda tarpeeksi.

Mukavaa tiistai-iltaa

Paik ja Lahja 3kk1vko

Vierailija
252/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pojat nukahtaisi tänään aikaisemmin. Tai siis tämä pieni yökyöpelikin joka ruvennut valvomaan illasta. Maissivelli nukutti hyvin päivällä, en muistanut kellosta aikaa katsoa, mutta inakin pari tuntia nukkui putkeen.

Soseitten annosta kuuntelen minäkin ohjeita jos jollakulla sellaisia on. Olen nyt sooloillut ja Tomppa 3pv maisteli perunaa ja tänään perunaporkkanaa (seekä maissivelliä).

Tuli noista iäisyys menkoista mieleen yksi kaveri jolla kolmannen sektion jälkeen oli pitkän aikaa outoa vuotoa.. täytyskin soitella hänelle. En muuista enää tarkalleen mikä syy oli.

Miten mä en saa mielestäni kuvaa päkkänän miehestä hymyilemässä jääkaapille? heh.

pikkuäiti iltakahvilla ja imetyksellä ihmettelee

Vierailija
253/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen onnistuuko kuvan lähetys meidän pallopäästä pallopuvussa (puku 80cm)

Vierailija
254/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, Tompan suu on ihan samanlainen neliö kuin nuo sen lelut!

Täällä simahdettiin iltarutiinien jälkeen vartissa, nukuttiin vartti ja taas nukutettiin tunti. Olis nukahtanut aikaisemminkin, mut tyttö lussutti peukkua ja raivostui kun vedin sen pois suusta. No toivottavasti nyt onnistuu. Puol kymppi taitaa olla neidin simahtamisaika nykyään.

Hyvää yötä!

t.Tsili&neiti

Vierailija
255/282 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Hämmästyttävää yhdennäköisyyttä jopa näin äidin silmillä! Tai sit minä jo unohdin miltä meidän laps näyttää, kun hän on ollu nukkumassa jo melkein tunnin. :D

On muuten nyt parina iltana jäänyt ihan yksin sänkyyn nukahtamaan. Vitsit mitä kehitystä! Tänään kuului jutustelua sieltä jonkin aikaa, mutta ei itkenyt eikä ollut mitenkään huonotuulinen. Varpaillani olkkarissa kuuntelin, että pitääkö rientää hätiin. Ei tarvinnu, uni voitti. Jesh! Kyllä meillä tavoille opitaan! :)

Äitsykälläkös niitä kauheita uutisia oli lähipiirissä. Tosiaan, ei voi kuin onneaan kiittää, että ainakin vielä on terve lapsi. Toivottavasti pysyykin niin. Huolta ja murhetta on ilman sairauttakin ihan tarpeeksi.

Pistin muuten merkille Pyryn aurinkolasit. Sai siis Shinon sellaiset tilattua. Hyvältä näyttivät nekin.

Öitä. Mahdollisimman yhtenäisiä unia kaikille!

Lyyti

Vierailija
256/282 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina näin aamuhetkinä kirjoitan. Ja jutut on aina sitä luokkaa, aamuäreyttä tai pirteyttä riippuen yöstä.

Ihana kuva tompasta! Pitääkin itse jossain välissä yrittää virittää kännykän kuvia tietokoneelle, jos sais meidänkin pallopään kuvan joukkoon. Olen vaan niin surkea suhari noissa hommissa...

Meillä nukahdettiin eilen itkuraivareihin, äidin syliin. Ajattelin että mitähän tästäkin yöstä tulee. Jupe nukkui sit 10 h putkeen... Eli oli vaan väsynyt.

Soseista: Esikoisen kanssa kokeilin just ekaks maissi-pottua ja kukkakaali-parsakaalilinjaa. Ohje oli kai viikko yhtä, mut sit voi ottaa useempaakin jos ei tule oireita. Sit jos jostain tulee, niin pitää testailla varovammin. Ja alkuun pari lusikkaa, sit 1/2 desiä ja sit masun täydeltä.

Kakkoselle tarjosin joo ekaks samoja, sitten epätoivoissani hedelmäjuttuja mutta mikään ei kelvannut. Lotrasin äidinmaitoon ja nanniin ja ilman jne, mutta ei. Lopulta annoin kokeeksi porsaanlihaa ja perunaa (joku piltin valmismössö) ja avot, namia. Ei mies halus vaan oikeeta ruokaa. Ikää oli kyllä jo pitkälti yli 6 kk.

Äh, en mä taaskaan saa kirjoittaa ajatustani loppuun. Äitsykälle tsemppiä vastoinkäymisiin.

tuuti

Vierailija
257/282 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen nukkumispäivä. Aamulla herättiin 8.30,kun yleensä noustaan seiskalta, sit mentiin aamupäikkäreille ysin aikaan. Menin itse unille kans ja ajattelin että pikkumies vaan torkkuu hetken, enkä laittanut kelloa soimaan. No hän heräs 11.20 ja meillä olis ollu virtsateiden ultra 11.00. Soitin sitten tyksiin ja onneksi sain vielä mennä jos tulisin paikalle kymmenessä minuutissa. Poika siis supernopeesti autoon ja menoks. Oltiin siellä 11.35.Huh. Kaikki oli onneks kunnossa ultran mukaan:)

no mutta pikkumiehen unipäivä jatkui. Nukku päikkäreitä 13.00-17.00!Olin jo huolissaan et on kipee mut söi ja kujerteli illan tyytyväisenä, joten ei kai sitten. Oon antanut nyt kolmena iltana lisämaitoo,kun oma ei tunnu riittävän illalla. Koko purkin syö tuttelia kerralla.

Niilas ei vielä juttele muutakun auuuäyyyöyyy tai jotain semmosta..

Ihania vauvakuvia täällä ollut. Josko sais itekkin aikaseks joku päivä.Ainiin lauantain häät oli kivat ja Niilas oli ollut oikein kiltisti pappalassa, Muutaman selittämättömän itkukohtauksen oli saanut, liekö ollut hetkellistä ujostusta tai jotain.

Nyt myrkyttämään kirvoja, en oo vieläkään saanut sitä aikaiseksi.

Jadeade

Vierailija
258/282 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tompalle taas annoin ja nukahti heti tutti suussa kun laitoin vaunuihin. Eteisessä nukkuu kun näyttäisi siltä, että kohta sataa vettä.

Kävin katsomassa odotuspuolella siellä oli jo pinoa huhtikuussa 2010 synnyttäville!

Sen lisäksi, että menee maissivelliä ja perunaa juo Tomppakin joka päivä purkillisen nan-maitoa. En tiedä onko nyt vaan joku kasvupyräys vai oma maito jostain syystä vähissä. Olen koettanut juoda vettäkin ja syödä oikeaa ruokaa. Äkkiä tämä tilanne kuitenkin muuttui kun tähän asti pärjättiin äidinmaidolla.

Hyvä, että Niilas tutkittiin tarkasti on taas mielessä yksi tuttu jonka vauva joutui leikkaukseen vastaavan asian tiimoilta. Ja nyt tekemään jotain hyödyllistä. Ei siis oikein mitään asiaa ollut (taaskaan)

Vierailija
259/282 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kuten tarkkaavaisimmat saattoivat huomata, Pyrylle toisaan löytyi ne arskat - Beibi Bantsit :)) Kiitokset vaan vinkeistä!

Mukava kuulla vertaistukea, että muillakin on aikomuksessa täysimettää pidempään, jos vain lapsi normaalisti kasvaa. Lääkäriystäväni kertoi tutkimuksesta, jossa oli todettu, että liian aikaisin aloitettu kiinteä ruoka voi altistaa allergioihin (ei tietty välttämättä ja pakkohan se on antaa lisää, jos vauva ei saa maidosta tarpeeksi), kun taas yli 9 kk jatkuva täysimetys taas altistaa allergioihin. Eli 6 kk saattaisi olla ihan hyvä, jos nyt sitten maitoa riittää :)

Onneksi meillä alkaa nuha ja kuume helpottaa vauvalla. Ikävä katsoa, kun pikkunen sairastaa.

Shinon

Vierailija
260/282 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olin kateudesta vihree kun luin 10 h yöunista. Meillä toistettiin eilen oman enkka, eli 4 h unta putkeen yhtäjaksosesti. Yön loppuosa ei sitten sujukkaan yhtä hienosti vaan silloin tankataan 2,5 - 2 h välein. Onko Tompan yöunet muuten pidentyneen vellin ansiosta? Kiva kuva muuten Tompasta!

Meillä oli iskä eilen lasten kanssa lintsillä mummi mukanaan. Olin siis illalla monta tuntia yksin kotona ja kyllä oli ihmeellisä. Olin melkein kuin Liisa ihmemaassa.

Meillä Saku juttelee ranskaa. Ihan kateeks käy ne suhu ärrät. Välillä tulee jotain muutakin ihmeellistä möngerrystä.

Eipä tässä siis mitään ihmeellistä.

Päkkänä