Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten juokseminen voi olla näin tehokasta?!

Vierailija
30.06.2009 |

Siis kunnonkohottajana, painonpudottajana ja hoikistajana. Olen ihan huipputyytyväinen ja tosi yllättynyt.

Aloitin 2kk sitten jouksuohjelman ihan nollasta (tyyliin 1 min. juoksua, 3 min. kävelyä jne..) ja nyt pystyn juoksemaan jo 8km lenkkejä ihan helposti.

Juoksua on vain 3 x viikossa, välillä pitempää, välillä lyhyttä, rankkaa, löysää vuorotellen. Lisäksi pari kertaa viikossa kävelylenkki - tosin kävelen joka tapauksessa päivittäin paljon lasten kanssa.

Ihmettelen miten nopeasti kunto on noussut ja juokseminen on oikeasti jo tosi kivaa ja rentoa. Lisäksi paino on pudonnut 5 kg ihan vaan tämän harrastuksen ansiosta. Pituus 170cm, paino oli raskauden jäljiltä 70kg, nyt 65kg.

Mutta suurin muutos on ulkomuodossa: raskauden jälkeinen pömppövatsa on kadonnut (no toki reppu on jäljellä), peppu ja reidet ovat kaventuneet HURJASTI. Siis vähintään numerolla vaatekoko pienentynyt. Ennen housuista piti ostaa 42, nyt menee jopa 38. Näytän mielestäni tosi hyvältä nyt, mutta varmaan vielä paremmaksi muuttuu kun harrastusta jatkan.

Suosittelen kaikille!!

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykemittarin hankittuani innostuin juoksemisesta. Ennen inhosin juoksemista, sillä ilmeisesti kuvittelin, että juostessa pitää olla verenmaku suussa.

Tykkään juosta alhaisella sykkeellä (n. 140). Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Vierailija
82/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noita liivejä muualta kuin netistä (jos niin mistä)? Itsellä hakusessa 70 E/F...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän innostuu..!

Synnytin 3 kk sitten, n kk sitten aloitin urheilun, pyöräilystä joogaan, käsipainotreeneistä vatsalihaksiin..

Muutoksen huomaa!!

Jenkkakahvat kadonneet, jalat huomattavasti kiinteämmät ja vatsan alueelta rasva kadonnut pikku hiljaa.

Ostin muutama vuosi sitten juoksuliikkeen lähes kalleimman kenkäparin, ajatuksenani etta kun näin paljon maksan niin totta vie juoksen myös!

Noh, enpä juossut.

Mutta nyt olen tosissani aloittamassa. Kiitos ap ja muutkin kirjoituksistanne, todella motivoivaa!

Olisiko jollain sitä kuntoplussan juoksuohjelmaa tai muuta vastaavaa? Haluaisin muuta aloituspohjaa tuon Porin linkin lisäksi.

Vierailija
84/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä tai kirjasta?

Vierailija
85/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras liikunta on juoksulenkit ja salilla käyminen, joka kiinteyttää lihakset..

Vierailija
86/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
87/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa luettavaa! Tuntui, kuin olisin kuullut/nähnyt sinun hihkuvan asiasta. Upea juttu. Taidan aloittaa itsekin taas aktiivisen lenkkeilyn.

Vierailija
88/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin taidan alkaa!! kiitos paljon ap ja tsemppiä jatkoonkin!!

Vierailija
89/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti muutamassa viikossa pystyy saavuttamaan tuon 5 km:n juoksun jos kunto on lähes nolla? Munkin täytyy aloittaa! Innostuin!

Vierailija
90/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tosi tehokas

Vierailija
91/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaankin on kroppa muuttunut pienessä ajassa vaikka aiemminkin olen jumpannut ja ihanaa kun saa ostaa pienempiä vaatteita :)

Vierailija
92/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin saan taas harrastaa liikuntaa hankalan raskauden ja liikuntakiellon jälkeen. varmaan hyvä juuri täydestä rapakunnosta ja liikkumattomuudesta liikkeelle lähtöön :)

Vierailija
93/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten pystyt jossain vaiheessa heittää rinnat olalle.

Vierailija
94/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian raskauden jälkeen aloitit juoksuohjelman?

Uskon kyllä tehoon, olen sen itsekin kokenut. Nyt raskauden jälkeen mietin, milloin uskaltaisi taas lähteä.

Vierailija
95/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ole juossutkaan kuin satunnaisesti, ratsastanut olen senkin edestä, ja varmasti sama määrä pomppimista tulee siitäkin. Nyt 35 v, yksi pitkään imetetty lapsi ja rinnat kuin nuorella tytöllä.

Vierailija
96/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ole juossutkaan kuin satunnaisesti, ratsastanut olen senkin edestä, ja varmasti sama määrä pomppimista tulee siitäkin. Nyt 35 v, yksi pitkään imetetty lapsi ja rinnat kuin nuorella tytöllä.

sulla on ollut helvetin hyvä tuuri jos ei oo mitään vaurioita tullu.

Normaalikokoiset rinnat voi heilua jopa puoli metriä ees taas joten kannattaa todellakin satsata kunnon liiveihin.

Vierailija
97/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää olla käyttämättä kunnon liivejä. Noh, kyllä sen viimeistään 4-kymppisenä huomaa kun heittelee rintansa olalle.

Vierailija
98/98 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en varmaan pysty juoksemaan muuta kuin tontin ympäri kun vastsyntynyt nukkuu vaunuissa ja 3v ja 4v leikkii pihalla :) Mutta yrittänyttähän ei laiteta.....

Ihan sama mihin asti mun G-kupit alkaa roikkumaan... Mä leikkautan ne sit joskus ku uskallan...