Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten juokseminen voi olla näin tehokasta?!

Vierailija
30.06.2009 |

Siis kunnonkohottajana, painonpudottajana ja hoikistajana. Olen ihan huipputyytyväinen ja tosi yllättynyt.

Aloitin 2kk sitten jouksuohjelman ihan nollasta (tyyliin 1 min. juoksua, 3 min. kävelyä jne..) ja nyt pystyn juoksemaan jo 8km lenkkejä ihan helposti.

Juoksua on vain 3 x viikossa, välillä pitempää, välillä lyhyttä, rankkaa, löysää vuorotellen. Lisäksi pari kertaa viikossa kävelylenkki - tosin kävelen joka tapauksessa päivittäin paljon lasten kanssa.

Ihmettelen miten nopeasti kunto on noussut ja juokseminen on oikeasti jo tosi kivaa ja rentoa. Lisäksi paino on pudonnut 5 kg ihan vaan tämän harrastuksen ansiosta. Pituus 170cm, paino oli raskauden jäljiltä 70kg, nyt 65kg.

Mutta suurin muutos on ulkomuodossa: raskauden jälkeinen pömppövatsa on kadonnut (no toki reppu on jäljellä), peppu ja reidet ovat kaventuneet HURJASTI. Siis vähintään numerolla vaatekoko pienentynyt. Ennen housuista piti ostaa 42, nyt menee jopa 38. Näytän mielestäni tosi hyvältä nyt, mutta varmaan vielä paremmaksi muuttuu kun harrastusta jatkan.

Suosittelen kaikille!!

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos ap innostavasta kirjoituksestasi ja tuosta juoksuohjelman linkistä. Pitkään mietinnän asteella ollut juoksuharrastuksen aloittaminen starttaa tänään!

Vierailija
22/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kuutisen viikkoa. Nyt lenkit noin joka toinen päivä puolen tunnin mittaisia. Vielä ei kauheasti näyt vartalossa muutoksia :-( Tosin liikaläskiä on lähinnä vatsanseudulla. Luulisi sen hittaasti palavan pois, mikäli ruoaa ei mätä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa mahdollisimman tukevat (urheilu)liivit, ja pukekaa vielä liivien päälle tiukka toppi! Itsellä ihan H&M toppeja, joista ostanut sen kokoisen että on tiukka. Tukee rintoja todella hyvin, ja topin päälle t-paita tmv. millä vaatteilla kukin juoksee:)

Vierailija
24/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan kans aloittaa..näyttää niin helpolta et sen voi tehdä myös lapsi mukana, joko pyörällä täi potlulaudalla..:)

jos tääl on paljon muita aloittajia ni pitäiskö meidän perustaa oma tsemppausketju?

Vierailija
25/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo aloittanut kuntoplussan ohjelman, mutta tsemppausta aina tarvitaan!

Vierailija
26/98 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivaa, olen juossut 3 puolimaratonia ja nyt olemme ilmoittautuneet kavereiden kanssa Tukholman puolikkaalle syyskuussa. Joku kyseli sykemittareista, mulla on Polarin FT60, käytän mittaria aina kun juoksen. Siitä tyhjennän aina juoksutiedot polarpersonal.comin sivuille ja laitan omat kommentit lenkistä sinne. Mulla on siellä nyt kaikki mun lenkit viime syksystä lähtien, niitä on kiva lueskella. Mulla on myös Polarin juoksusensori kenkään, se mittaa vauhdin ja matkan, hauska "lelu" sekin ja antaa lisää motivaatiota :-)

Vierailija
28/98 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsen cooperissa yli 3200m enkä nauti juoksemisesta yhtään.

Vierailija
29/98 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Ketjun ansiosta sain mieheni puhuttua Porin juoksu ohjelman kimppuun ja nyt hän ruksaa ohjelmasta tunnollisesti "tehtävät" suoritettuaan =)

Vierailija
30/98 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksua treenannut kohta 1.5kk. Alkoin vain hiukan masentaa, kun noita muita ketjua luin ja niissä sanottiin, että rasva alkaa palaa vasta tunnin juoksemisen jälkeen tms.. Itse en vielä jaksa juosta kuin noin 30 minsan lenkkejä, joita siis 3-4 kertaa viikossa. Onko nyt todellakin niin, että aivan turha näin vähäisellä juoksulla edes odottaa mitään tuloksia vartaloon? Niisk

Vierailija
31/98 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ruoan määrä on kohtuullinen, eli ei ala syömään ylimääräistä kun on urheillut, niin tasan varmasti näkyy tuloksia myös puolen tunnin lenkkien ansiosta, varsinkin jos niitä on noinkin monta viikossa. jos vielä jaksaa tehdä muutaman vatsalihasliikkeen perään niin aina parempi.

Vierailija
32/98 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä katsotte aikaa noissa juoksu/kävelyosuuksissa?

Olen ladannut soittimeeni n. kolmen minuutin biisejä, juoksen yhden ja kävelen seuraavan. :)

Matkin kyllä sua..=)

Mä aijon nimittäin kanssa aloittaa juoksun tuon ap.n linkkiä noudattaen.

Mulla on kans ylipainoa, vaikka se nyt ei alkas putoonkaan, niin haluan tehä jotain! Ja rakastan juoksua!

Vierailija
33/98 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran aloitin ihan rapakuntoisena juoksemaan salilla matolla, koska oli niin hauska seurata kehitystä. 3 kk harjoittelun (2-4 krt vko) juoksin 10 km. Juokseminen on ihanaa, koska siinä saa niin pian tuloksia aikaan. Samoin kyllä lopettamisen jälkeen ei tarvi montaa kuukautta odotella, kun nollapiste on saavutettu.

Mulla ei paino muuttunut, mutta heti 3-4 viikon jälkeen huomasin, miten ryhti paranee, keskivartalon pito paranee ja miten paljon laadukkaampaa unta nukuin.

Vitsit, pitäisi taas aloittaa!

Vierailija
34/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä rintalihaksia kiinteyttäviä liikkeitä

Vierailija
35/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu, että on tullut seinä vastaan :-( Paino ei laske mihinkään, läskit ei katoa mahasta. Ehkä syönkin kuin hirvi. Eilen yritin mennä lenkille, en jaksanut juosta kuin 12 min, sitten iski uupumus. Olen sentää sellaisia 30-40 minsan lenkkejäkin vedellyt, noin 3-4 kertaa viikossa. Olenkohan rehkinyt liikaa? Lisäksi tuntuu, että hartiani ovat totaalisen jumissa. Voiko tekniikka olla niin huono, että jännitän koko ajan hartioitani ja menevät juntturaan sen vuoksi. Apua ja kannustusta!!

Vierailija
36/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan silloin suositellaan sauvakävelyä tms. Tai miksi niitä sauvoja ei vois ottaa juoksulenkillekin mukaan!

Minulla myös hartiakipuongelmaa, enkä osaa kuvitellakaan lenkkeileväni sauvojen kanssa. Hartiat pysyvät kunnossa kun teen salilla riittävästi & säännöllisesti yläselän ja hartioiden treeniä ja juostessa koetan rentouttaa koko yläkropan. Vähän vaikeaa se kyllä on...

Vierailija
37/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävelyssäkin jännitän hartioitani. Sekään ei sovi. Pitää nyt jotenkin yrittää sitten saada hartiat rennoiksi ja alkaa syksymmällä käydä kuntosalilla myös.

Vierailija
38/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ylävartalo suorassa, katse kauas eteen (ei varpaisiin), kädet liikkuu suoraan eteenpäin (ei ristiin eteen, mitä näkee usein), käsiä ei nyrkkiin. Hiplaat vaikka peukkua ja keskisormea toisiinsa, tämä tehoaa minulla siihen, ettei kädet mene nyrkkiin. Minulle ei ole tullut niska-/hartiajumeja, vaikka niistä olen aiemmin kärsinyt.

ja tuntuu, että on tullut seinä vastaan :-( Paino ei laske mihinkään, läskit ei katoa mahasta. Ehkä syönkin kuin hirvi. Eilen yritin mennä lenkille, en jaksanut juosta kuin 12 min, sitten iski uupumus. Olen sentää sellaisia 30-40 minsan lenkkejäkin vedellyt, noin 3-4 kertaa viikossa. Olenkohan rehkinyt liikaa? Lisäksi tuntuu, että hartiani ovat totaalisen jumissa. Voiko tekniikka olla niin huono, että jännitän koko ajan hartioitani ja menevät juntturaan sen vuoksi. Apua ja kannustusta!!

Vierailija
39/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että katselen lähes varpaisiin kun juoksen, kädet usein menevät nyrkkiin. vaikuttaako sekin siihen, että hartiat jännittyvät? Ja huomaamattani nostan hartioita hiukan. Huokaus. Tämä kiva harrastusko nyt tyssää, kun hartiat menee jumiin..

Vierailija
40/98 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat on 80A ja pystyt sekä kiinteät, eivät heilu mihinkään. Imetettyjä lapsia neljä.