Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten juokseminen voi olla näin tehokasta?!

Vierailija
30.06.2009 |

Siis kunnonkohottajana, painonpudottajana ja hoikistajana. Olen ihan huipputyytyväinen ja tosi yllättynyt.

Aloitin 2kk sitten jouksuohjelman ihan nollasta (tyyliin 1 min. juoksua, 3 min. kävelyä jne..) ja nyt pystyn juoksemaan jo 8km lenkkejä ihan helposti.

Juoksua on vain 3 x viikossa, välillä pitempää, välillä lyhyttä, rankkaa, löysää vuorotellen. Lisäksi pari kertaa viikossa kävelylenkki - tosin kävelen joka tapauksessa päivittäin paljon lasten kanssa.

Ihmettelen miten nopeasti kunto on noussut ja juokseminen on oikeasti jo tosi kivaa ja rentoa. Lisäksi paino on pudonnut 5 kg ihan vaan tämän harrastuksen ansiosta. Pituus 170cm, paino oli raskauden jäljiltä 70kg, nyt 65kg.

Mutta suurin muutos on ulkomuodossa: raskauden jälkeinen pömppövatsa on kadonnut (no toki reppu on jäljellä), peppu ja reidet ovat kaventuneet HURJASTI. Siis vähintään numerolla vaatekoko pienentynyt. Ennen housuista piti ostaa 42, nyt menee jopa 38. Näytän mielestäni tosi hyvältä nyt, mutta varmaan vielä paremmaksi muuttuu kun harrastusta jatkan.

Suosittelen kaikille!!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vaan pitää nyt huolta että juoksen vain hiekkatiellä tai metsässä, olen aiemmin saanut polveni tosi kipeiksi. Siis niin kipeiksi että piti lääkäriin turvautua...:( Eikä edes ylipainoa ole minulla.

Btw, on kyllä tosi kamalan näköistä kun jotkut ei käytä urheiluliivejä. Just yks päivä tuli vastaan hölkkäämässä ollut nainen, jo pitkälle näki että ei todellakaan mitään urheiluliivejä oltu laitettu. Rinnat heiluivat aivan miten sattuu, ja ne eivät todellakaan olleet mitkään pienet rinnat.....Kamalalta näytti - ja tuskalliselta :DD

Vierailija
2/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa luettavaa AP !!

Mulla vaan on ylipainoa ihan kamalasti :( et ei vaan rinna hölsky mut myös maha :(

Hävettää lähteä, mut pakko on, vaikka hävettää!

Koska enhän mä muuten saa itteeni hoikaksi jos hävettää sen eteen tekeminen, ja lihavana ei oo kivaa.

-kaisa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitusohjelma:

5 kilometrin juoksuohjelma:

http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1235&a=4645

Vierailija
4/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotakuta haittasi urehiluliivien puute- mä juoksin tänään ja rinnat heilu miten sattu- mulla oli urheiluliivit, mut rinnoissa on aina ollut kokoa. ikävää että siellä polun varrella jotakuta inhottaa:( Vaikka laihtuisin kuinka, rinnat eivät laihdu.

Vierailija
5/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoa, että en ihan liivittä selviä (no 70D ja DD, mallista riippuen) , okei ei nyt ihan sitä g-kuppia kuitenkaan. Mutta kyllä jättirinnatkin saa kunnon liiveillä suht liikkumattomiksi, pitää vaan olla HYVÄT liivit. Ja korostan, että tässä näkemässäni tapauksessa oli aivan selvää että urheiluliivit ei olleet käytössä...:D

terveisin aiemmin ketjuun kirjoittanut

Vierailija
6/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen kuukauden verran käynyt reippailla kävelylenkeillä, tosin vain ½ tuntia kerralla - lapsenvahtiongelma.

Mut kun mulla on 20 kg ylipainoa, niin en uskalla edes kuvitella juoksevani! Ensinnä se läskien löllyntä tuntuu inhalta ja jaksaisin juosta ehkä 30 metriä.

Mä siis pelkään et mun paino ja tähän astinen liikkumattomuus juostessa vähintään tuhoaa mun nivelet. ja jos mä telon itseni, niin se tuhoaa mut ja tän perheen, miten sitten huolehtisin lapsistani?

Vierailija
7/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

70: aloita varovaisesti kävelyllä ja pienillä hölkkäpätkillä, jos alkaa tuntua nivelissä kipua niin sitten rauhoitat tahtia vielä enemmän:)

Enemmän olisi syytä pelätä, että jos jatkat liikkumattomuutta etkä koeta pudottaa painoa, niin se voi tuhota sut ja perheen?

Vierailija
8/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.64 toiselta puolen atlanttia

tälle päivää en enää lähde juoksemaan, aamulla kävin 40 min hölkkä/kävelylenkin ja päivällä kävin eräässä tapahtumassa jossa kävelin 5 h!! Ja koiratkin pitää vielä lenkittää tälle iltaa, ennen pimeää.

Vitsit, tässähän innostuu ihan toden teolla!!

Pitää kaivella tämä ketju esille parin kk päästä ja kaikkien tulla kertomaan miten menee. :)

Vierailija
9/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen sen juoksuohjelman :)

Vierailija
10/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changessa saa myös urheiluliivit -50 % nyt, mars kauppaan! Tuntuivat tosi tukevilta, rinnat tulevat aivan litteiksi (no, kuppikoko on kyllä vaatimattomampi kuin tuo D..., mutta uskoisin sopivan myös isompirintaisille naisille).

Ostin parit uudet liivit muutenkin:

tsekatkaapa siskot liivikaappi muutenkin raskauksien ja imetysten jälkeen! Vaikka koko on nyt sama kuin ennen lapsia, niin kummasti uudet liivit tukevat ja muotoilevat rinnat ihan eri malliin kuin vanhat ja virttyneet.

Liiviostoksille ja lenkille, mars!

Mä aloitin tällä viikolla pyöräilyn töihin, gutaa tekee sekin.

Vierailija
11/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi olisi voinut olla minun :) Olen nyt tuon ohjelman reilussa puolessa välissä ja juoksu tuntuu hienolta! Alussa se minuutin juoksu tuntui murhaavalta, mutta niinpä vain minäkin , sohvaperuna, jaksan nykyisin juosta yli 15 minuuttia kerrallaan :)Alkutaipaleella olen vielä juoksun suhteen, mutta intoa riittää ja meinaan jatkaa kuntoplussan seuraavaankin vaiheeseen.

nyt olen kuukauden verran käynyt reippailla kävelylenkeillä, tosin vain ½ tuntia kerralla - lapsenvahtiongelma.

Mut kun mulla on 20 kg ylipainoa, niin en uskalla edes kuvitella juoksevani! Ensinnä se läskien löllyntä tuntuu inhalta ja jaksaisin juosta ehkä 30 metriä.

Mä siis pelkään et mun paino ja tähän astinen liikkumattomuus juostessa vähintään tuhoaa mun nivelet. ja jos mä telon itseni, niin se tuhoaa mut ja tän perheen, miten sitten huolehtisin lapsistani?

Vierailija
12/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tässä aiemminkin kirjoittanutkin, että kunto plussan ohjelmalla treenannut kuukauden verran. Nyte menee puolen tunnin lenkkejä. Vartalosta en huomaa vielä mitää kummempaa. Eilen en käynyt lenkillä. Nyt valtava polte päästä illalla :-) Sykemittaria minulla ei ole. Voisiko joku suositella hyvää merkkiä?

Vierailija
13/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juossut vuoden verran ja painoa on vaan tullut lisää!!!!

Vierailija
14/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on innostunut juoksemaan tämän ketjun myötä!

Sellaista haluaisin muistuttaa, että kun panostatte niihin hyviin liiveihin, niin panostakaa myös_hyviin_ juoksukenkiin! Itse aloitin juoksemisen 1,5v sitten ja innostuin itsekin aluksi kovasti. Hommasin Asicsin peruslenkkarit joiden piti käydä juoksemiseen ihan hyvin. Muutama viikko menikin ihan hyvin, mutta sitten alkoi jalkavaivat alkaen polvikivuista (en ole ylipainoinen) kiertäen erilaisten jalkaterän vaivojen kautta kantapääkipuihin. Meinasi innostus lopahtaa niihin pakollisiin toipumistaukoihin.

Satuin sitten urheiluliikkeeseen, jossa oli mahdollisuus tutkia askellusta juostessa asiaan perehtyneen ihmisen kanssa. Hän sitten osasi suositella juuri oikeanlailla tuettua/pehmustettua kenkää. Eli moni saattaa tarvita tietynlaisen pronaatiotuetun kengän!

Jos alkaa siis tulla jalkavaivoja, niin kipinkapin asiantuntevaan urehiluliikkeeseen tarkistuttamaan askellus, vältytte turhilta kivuilta. :)

Vierailija
15/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä katsotte aikaa noissa juoksu/kävelyosuuksissa?

Olen ladannut soittimeeni n. kolmen minuutin biisejä, juoksen yhden ja kävelen seuraavan. :)

Mistäs löytyisi hyviä liivejä pienirintaiselle? Kipeää tekee, mutta sopivia ei vaan löydy (65A).

Vierailija
16/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuneiden määrä suurempi kuin lihoneiden? Ihan motivaatiota yritän hakea juoksuun :-)

Vierailija
17/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan tänään tolla Porin ohjelmalla.

Vierailija
18/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän Shock Absorberin Pump-mallisia urheiluliivejä. Tuota merkkiä moni on kehunut isolle rinnoille, mutta ainakin minun pienille rinnoille käy. Siinä tuo ympärysmitta on tosi tiukka, joten voisi sopia sinullekin. Löytyy myös A-kuppeja, ainakin kun viimeksi ostin niin niitä oli.

Mistä katsotte aikaa noissa juoksu/kävelyosuuksissa?

Olen ladannut soittimeeni n. kolmen minuutin biisejä, juoksen yhden ja kävelen seuraavan. :)

Mistäs löytyisi hyviä liivejä pienirintaiselle? Kipeää tekee, mutta sopivia ei vaan löydy (65A).

Vierailija
19/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liivejä ainakin kokoon G asti.

Mä saan rintani (D) ihan liikkumattomiksi liiveillä.

Hyvät kengät on tosiaan ihan ehdottomat ja kannattaa käydä juoksuklinikalla tarkistamassa askellus ettei mee sit rahat hukkaan kun ostaa vääränlaiset kengät.

Pitääkin tänään lähtä taas lönkyttelemään :)

Vierailija
20/98 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu kanssa yksi tämän ketjun innoittamana eilen tuon porin ohjelman aloittanut. Muutenkin juoksua olin aloittelemassa, mutta nyt iski innostus : )