Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * HELMI 2010 vko 27 * * 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päivitin teidän tiedot tuohon listaan.

Mä nukuin 4h yöllä. Kolmen aikaan tuli nälkä ja heräsin lopullisesti. Aamulla sitten unohdin pestä hampaat ja eväätkin jäi keittiönpöydälle pilaantumaan. Viime raskaudessa oli sama homma, yöllä tuli nälkä tai pissahätä ja sitten en enää saanut unta. Myös nenäverenvuotoa oli alkuraskaudesta (ei oo sitä ennen raskautta ollut, eikä sen jälkeen). Muuten edellinen raskaus meni "oireettomasti".

Enkelinäiti rv 5+6

Vierailija
42/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uudet plussanneet:) Mukavaa saada lisää porukkaa..

Täällä meni yö ihan ok, heräsin pari kertaa pissalle ja taas viiden aikaan ihan pirteenä.. onneks nukahdin sitte viel vähäks aikaa..

Enkelinäiti mulla oli taas sillee että tavarat tippu kädeta, ja eilen huomasin että taas sitä tapahtuu:) se jon jotenkin hervotonta ku tippuu paketit yms kun niitä on jonnekkin laittamassa..

Ja mulla on nyt toista päivää kestävä päänsärky.. ei oo meillä ku ibusalia niin en oo ottanu lääkettä:(.. Pitäs varmaan mennä apteekkiin tänään mutta en tie jaksaako lähtee..

Meillä on kanssa viikonloppuna sukujuhlat, tai Mummin 80v. juhlat. saa nähä miten mun maha pömpöttöö kun tuntuu sitä nyt tekevän.. ja monihan arvaa.. äitini siis tietää ekasta plussasta mutta olin siitä epävarma niin en tiedä onko sekään ihan varma:) Ja nyt en meinannut kertoa kun ihan jonkun ajan kuluttua. Haluaisin jollain runolla kertoa tosta tokasta tulijasta, olisko teillä jotain kivoja ja ihania tiedossa? Sellanen jonka vois laittaa vaikka tekstiviestillä??

Mun ei tee mieli syödä mitää.. ei oo vaa nälkä.. eilen söin vähän muikkuja ja yhen pehmikse sekä herneitä ja mansikoista.. herbeisiin oon ihan hullunu, mansikoihin en niinkään kun oon ollu töissä mansikanmyynnissä ja sillo ekalla kerralla sin ihan liikaa niitä:) mutta herneet on ihania:)

mutta palaillaan.. Soittelen tänään neuvolaan jospa sinne pääsisi pian samoin kuin ultraan

Mivva 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEJEEJEE!!! Poika nukkui TODELLA pitkästä aikaa yön heräämättä kertaakaan :) Toivottavasti sama meno jatkuu..

Tänään näen yhden ens kuussa ensimmäisensä synnyttävän kaverin, jolle aionkin nyt sitten kertoa tästä meidän pikkukaverista :)

En nyt muista, kuka pohdiskeli oireetonta raskautta. Täällä sama homma ja niin oli edellinenkin raskaus. Siksi en olekaan yhtään huolissani, kyllä se masukki kuitenkin aina JOTENKIN ilmoittelee olemassaolostaan (kuten tää jatkuva vessassa ravaaminen:)

Nyt kuitenkin pepun pesuun aj sitten poitsun kanssa ulos :)

Tervetuloa taas uusille plussanneille!!

evian, rv 9+1

Vierailija
44/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on saatu ruoka talkooväelle uuniin ja piirakka leivottuu =)!Eli ehtii hetkeks istahtaa ennen kun työt kutsuu!

Mulla ois np.ultra 23.7.Jänskää vaikka vasta kävinkin ultrassa!

Täällä ei oireet oo juurikaan lisääntyneet eli ihan kiva et ei tarvi sellasii murehtii =).Välillä kyllä etoo mut menee aika nopeesti ohi kun syö jotain. Vessassa saa ravata ja edelleen viluttaa iltaisin.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet plussanneet =).

Mansikka83 rv 8+4

Vierailija
45/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille tulokkaille!

Täällä voidaan edelleen ihan hyvin, ruoka ei maistu mutta se voi osittain johtua näistä ilmoistakin. Alavatsani on kyllä pyöristänyt, meinaa olla vaikeata miettiä mitä laittaa töihin päälle vielä kun on tällaiset kelit että kuljetaan "vähissä" vaatteissa.

Ens viikon eka neuvola alkaa vähä jännittämään... Kuulemma katsotaan ultralla jos se on vapaana.

t. Miraxx 8+1

Vierailija
46/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fannille onnea, että tuulimunaepäilys olikin aiheeton! :)

Tervetuloa uusille plussaajille!

Meillä oli tällä viikolla ensimmäinen neuvola ja kaikki oli kunnossa. Sydänääniä ei hoitaja halunnut vielä kuunnella, sillä heidän laitteellaan saa ne kuulumaan varmasti vasta viikon 12 paikkeilla. Nyt on taas pieni epäilys päällä, että onko tuolla alhaalla elämää, kun on ollut niin oireeton olo. Vähän yli viikko sitten kuultiin kyllä sydänäänet ultrassa, joten yritän ajatella positiivisesti, että kaikki on kyllä kunnossa.

IVF-hoidon seurauksena pakastealkionsiirron tukena olevaa lääkitystä olen vähentänyt jo viime viikosta asti ja enää viikko lääkitystä jäljellä. :)

Rizza rv 9+1

Vierailija
47/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän aloin ihan aktiiviseksi samantien:)

Tänään on ollu semmonen kuvotusaamu. ollaan anoppilassa ja mies on tekemässä kaverille keittiöremonttia ja mä yritän selvitä lasten kans täällä helteessä. onneksi sain molemmat yhtäaikaa päikkäreille niin pääsee itekki vähän varjoon istumaan ja lueskelemaan laila hirvisaaren uusinta :)

Mä en oo vielä ottanu yhteyttä neuvolaan, ajattelin että jos soittaisin joskus kuukauden päästä vasta aikaa. edellisillä kerroilla oon käyny ekan kerran jo joskus 8. viikolla ja sydänääniä ei oo kuultu vielä. Viimeksi sitte menin samana päivänä yksityiselle ultraan ja kaikki olikin ihan hyvin. mutta jospa jaksaisin odotella vielä muutaman viikon ainaki.

Se on muuten jännää huomata miten erilailla odottaa kolmatta kuin ensimmäistä. Sillon olin joka päivä tutkimassa neuvolasta saatua vihkosta jossa kerrottiin vauvan kehityksestä ym. ja nyt sitä odottaa vaan että tuntuispa jo ne liikkeet ja näkyispä jo maha kunnolla (makkaroitten alta). Ehkä tätä tekemistäkin riittää niin paljon päivisin lasten kans että ei voi kokoajan olla ajatuksen tässä pienessä ....

ei se nyt anna mun kirjottaa tätä juttua loppuun, kahdesti oon jo yrittäny lähettää veistin mut se pätkäsee aina tässä kohti poikki.. ens kerralla uudestaa.. :D

Vierailija
48/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on muitakin "ikuisia helmiä" täällä... Mulla on jo neljäs helmikuinen la... Tosin aiemmista yksikään ei ole malttanut helmikuuhun asti vaan eka helmi syntyi joulukuussa ja kaksi seuraavaa tammikuussa. Nyt on ihan kohtalon ivasta laskettu aika sama kuin meidän joulukuun helmellä... (tosin tuo la voi joitain päiviä ultrassa siirtyä, mutta ei enempää...)

Katjalah+ viides villahousu rv n.6+3

Vierailija
49/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea Fanni että TM epäilys oli aiheeton!

Katjalah, raskauskeiju.com saa HALPOJA JA HERKKIÄ testejä..itse ostin 10kpl 10iui eli todella herkkiä testejä, ja postareineen maksoi 15e. Ja tuli 2 pvssä kotiin.

Eli säästää todella, ettei hae apteekista!

Mun mies oli esikoisesta ultrissa mukana, ja jokusessa neuvolassa, muttei varmaan kun ihan parissa. En määkään kokenut, että sinne olisi tarvinut tulla, olis saanut, mutta kun oli töissä, niin meni hankalaksi.

Nyt mies oli tässä tämän pvn ultrassa mukana :)

Elikkäs: pieeeni katkis siellä mammitteli ja sydän pumppasi rakkautta äidille ja isille!!

Vierailija
50/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja olen odotellut jo jokusen tovin, mulla ollut epätasaiset kierrot joten en mitään ihmeitä odotellut kun testiä rupesin tekemään, tänä aamuna sitten tupsahti +. :) clearbuella tein. Toissa-aamuna näytti negaa toisen merkkisellä testillä, aika jännä...Joten on se nyt totuteltava vaan ajatukseen että vaavi tulossa :) viime menkoista laskin että nyt olisi rv 5+5. Ja laskettu aika joskus siinä helmikuun lopulla, 25.-27.2. Mut saa lisätä sit kai listalle, testailen huomenna vielä uudestaan, ihan vaan varmistukseksi.. :)

Elikkä:

Isabella85, 1, 24, KOKS, 27.2.2010

Vierailija
51/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nimimerkki on Angelina85, mistähän toi isabella tupsahti :D vähän on mieli kait sekaisin tän vauvauutisen myötä :)

Vierailija
52/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että meillä on anopin kanssa yhteinen postilaatikko ja tuo yleensä hakee postit, joten arvatkaapa vain tilaanko mitään "arkaluonteista"... Ja kyllä mä nyt oikeesti jo sitä yhtä testiä uskon vaikka kolmesta edellisestä on pitänyt nähdä monta plussaa.

Sitä paitsi, eilenkin piti jo illalla oksentaa, joten kyllä tämä vähitellen alkaa mennä perille...

Vierailija
53/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut aluksi uusille plussanneille!! Sekä niille onnellisille, jotka ovat jo vauvelin kerinneet nähdä ultrassa, ihana hetki.. :)

Tässä lähinnä odottelen ensi viikon ultraa, ja koitan toipua työväsymyksestä, tänään kevyt 11 h päivä..... Ja ihana, kun on niin tukahduttavan kuumaa täällä asunnossa, ettei edes nukutuksi saa öisin.. Elikkä kauheaa valitusta taas täältä päin.. :) Huomenna ajattelin palkita itseni, ja käydä hypistelemässä vauvan vaatteita yms muita ihanuuksia, kun "joudun" viemään työauton korjattavaksi ja tuhlata muutaman tunnin ostoksilla pyörimiseen.... Oletekos vielä tohtineet tehdä mitään hankintoja vauvaa varten?? Itse en ole vielä rohkaistunut, jotenkin tuntuu, että pitäisi odotella sinne rv 12 asti, mutta kun toisaalta tekisi jo niin mieli.....

Maria-84 ja Öttiäinen 8+5

Vierailija
54/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanni, hienoa kuulla, että pelko oli turha!

Angelina85 lisätty listaan, tervetuloa!

Mä en oppinut mitään edellisestä raskaudesta. Toisin sanoen, vaikka kaikki vielä käyttämättömänä odottaa, niin ostin taas eilen vauvanvaatteita ale-myynnistä. Harmittaa kun ei nyt voi kierrellä vauvaliikkeitä, viime vuonna tehtiin sitä joka viikko, kun piti pohtia kaikki niin tarkkaan.

Äippähousuksi olen muokannut jo viidet housut ja paitoihin tehnyt jatkoja, oon vähän yli-innokas. :)

Vierailija
55/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjalah, ne testit tulee ihan tavis valkosessa kirjekuoressa ilman mtn mainosta tms. ei siitä kukaan tiä mtn.

Mut niimpä, usko nyt vain raskauteesi :)

En oo ostanu vauvalle mtn..hui!

Meinasin kyllä ultran kunniaksi jonkun pikku bodyn napata, mutta järki piti...

Voi kun osais itekin tehdä omista vaatteista äippävaatteita..toi pompula homma oli hyvä idis , täytyy kokeilla! Mites enkelinäiti sinä niitä muutit?

Vierailija
56/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kai vielä ehtii ilmoittautua Helmikuisiin!? Laskettu aika 17.2. kolmas tulossa ja Oys:in salit taas tutuksi!

Ollaan vähän matalalla profiililla menty, koska helmikuulla meni 7+0 kesken. Alkuviikon vietin äidin lihapatojen äärellä, ja luulen, että arvas missä mennään, vaikka yritin tietysti olla ihan normisti. Kuvottavaa oloa aamusta iltaan, ei kuitenkaan ole vielä pahaaoloa taikka oksentelua ollut! ONNEKSI!, koska molemmista pojista pahoinvointi ja oksentelu 24/7 9kk! Jospa nyt tulokas olis se kauan odotettu tyttö! Esikoinen syntynyt 9/01 ja kuopus 8/05. Onko jollain Oulun seudun mammalla tietoa tehdäänkö Mehiläisessä tai ODL:lla keskiraskauden ultria n. vkolla 20. Mikä hinta? Kuka lääkäri tekis niitä? Oulun kaupunkihan sitä ei tarjoa odottajille! Vain tämän ensimmäisen np-ultran! Pakko päästä rakenteet sitten aikanaan kattomaan....Ensimmäinen neuvola 13.7. siellä sitten verikokeet ja muut höpinät...Jospa se täti suostuis vaikka kuuntelemaan sillä Doplerilla mahdollisia sykkeitä massusta! Sitten vois vähän vapaammin alkaa nauttia raskaudesta ja ehkä jopa myöntää asia jos joku kysyy...

Vierailija
57/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sitten maanantaina turvakaukalon... Tosin tuo tuli heti käyttöön neloselle, kun on hieman meidän vanhaa isompi. Vanha on -10kg ja tuo "uusi" -13kg. Ja meidän viisikuinen painaa noin 8,5kg heti otettiin isompi kaukalo käyttöön ja paremmin tuohon tosiaan sopii. Mutta hyvähän noita on kaksi olla, vuoden alusta tulee käyttöä, toivottavasti. Ja tuo maksoi kirpparilla kokonaista kuusi euroa, eli ihan kamalan kallis investointi.

Tänään kävin kaupassa niin vähällä oli lähteä 50cm potkupuku matkaan... Joku on kanssa hieman yli-innokas - joka kerta. Hieman tosin riemua hillitsee se, kun viimeviikolla miehen veljen vaimo sai keskenmenon rv15. Vähän pahalta tuntuu, kun itsellä viides tulossa ja nuo menettivät kakkosensa. Onneksi heillä kuitenkin on se yksi tyttö. Koitan toistaiseksi pitää vähän matalaa profiilia ja hehkuttaa vain netissä....

Uusille tervetuloa! Hyvin ehtii mukaan, viime vuonna hyppasin helmiin muistaakseni rv21 ja ihan hyvin siinäkin vaiheessa pääsi keskusteluun mukaan ja myöhemminkin noita tipahteli joukkoon, eli rohkeasti vain kaikki taustailijat kirjottelemaan!

Minä se näköjään asun netissä tänään... Liian vähän tekemistä, kun kaksi vanhinta on mummolassa tämän viikon ja kaksi pienempää, jotka ovat kotosalla ovat koisineet jo hyvän aikaa. Pitäis mennä pyykkihommiin ja pakkaamaan, kun lähdetään huomenna mökille, mutta ei jaksa.

Katjalah+viides villahousu rv n.6+3

Vierailija
58/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on juuri plussannut ja laskettuaika tulee olemaan 26.2.2010. Kolmatta odottelen, pojat syntyneet 11/03 ja 2/06 eli toista kertaa olen helmimamma. Minulla poikien lisäksi neljä keskemenoa ja nytkin disperiinin voimin mennään eteenpäin. Olen kuitenkin luottavaisin mielin ja jos luonto päättää toisin, niin minulla on jo kaksi ihanaa poikaa...

Gallup: Mies ei ole muistaakseni ollut kertaakaan äitiysneuvolassa mukana. En tiedä miksi. Näin vain olemme aina tehneet.

Oma olo: Kuvotusta roppakaupalla ja helteet ottavat voimille. Ilolla odotan kylmempää jaksoa...

Terveisin, Matami, la 26.2.2010, 36 v, kolmatta odotan ja synnäri olisi PHKS.

Vierailija
59/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...takaisin. Tapahtui sama kuin Fannille eli tuulimunaennustus osoittautui eilisessä np-ultrassa vääräksi: yksisikiöinen raskaus, vastaa viikkoja (vaikka viime viikolla lääkärin mukaan kohdun koko ei raskausviikkoja vastannutkaan), sydän sykki ja raajat liikkuivat =) Mies odotti huoneen ulkopuolella nukkuvan pojan kanssa, sillä minähän olin mennyt kuulemaan surulliset uutiset (tuulimunaraskaudesta - sen verran varmalta vaikutelmat lääkäristä viime viikolla kuulostivat).

La muuttui hiukan ja on 2.2. Poikaa odottaessani 06 oli rakenneultra, mutta ei np-ultraa. Nytkö siis ei rakenneultraa? No, varmasti yksityisellä käydään sitten. Meri-Oulun neuvolassa vissiin on halvinta?

Martta, rv 9+2

Vierailija
60/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensimmäinen oli alatiesynnytys jonka seurauksena sain pahat repeämät. Onneksi nukutuksen ja kymmenien tikkien jälkeen toivuin ennalleen :) Kaikki seuraavat synnytykset ovat sektioita ,johtuen ensimmäisen synnytyksen repeämistä.

Onko muilla samanlaista tilannetta?Siis ettei saa synnyttää alateitse?"

Mulla tuli kanssa ekasta todella paha repeämä ja toistakymmentä tikkiä.. Sängystä en saanut nousta koko sairaalassaoloaikana, mies hoiti vauvan perhehuoneessa, minä vaan imetin.

Kukaan ei ole minulle sanonut etteikö saisi synnyttää alateitse, minulla taas se etten enää uskalla :( minulle jäi kova kammo. Ja varsinkin kun synnytys kävi niin nopeasti (ekoista suppareista istukan syntymään 5 tuntia) enkä osannut ensisynnyttäjänä lähteä ajoissa sairaalaan, en ehtinyt saada mitään muuta kuin ilokaasua, siitäkin minulle tuli vain paha olo :(

Sitten siihen miehen osallistumisesta neuvolaan..

Mies haluaisi mukaan, minä taas jostain syystä en :O Ultrat sitten eri asia. Täytynee ottaa mukaan ja toivoa että tajuaa että ei se siellä mitään tee :D

Keskenmenon pelko edelleen kamalan suuri, vauva tosi tosi toivottu ja kun niitä keskenmenoja on jo takana 2, ei jaksa koko ajan uskoa että loppuun asti mennään :( ja alkuraskauden ultraan olen joka toinen pv menossa, joka toinen taas en. AIna päätän et menen varmistamaan, sitten tulee pelko et mitäs jos siellä ei sitten olekkaan mitään.. Noh, pitäis varmaan vaan olla stressaamatta..

Missä vaiheessa teillä on alkanut pahoinvointi? Mulla oli edellisesslä aivan tajuton, kesti vielä paljon yli sen 12 viikon, alkoi varmaan joskus viikolla 8, koska sain sillä viikolla tietää olevani raskaana ja suurin syy epäillä oli juurikin pahoinvointi...

Ja tuosta tavaroiden ostamisesta vielä... Musta olis ihana jos uskaltaisi mennä ostamaan tavaroita, lastentarvikkeessakin nyt hyvät alet, mut kun ei uskalla niin ei. Meillä kun ei ole mitään jäljellä edellisestä, ei mitään.

Mä ajattelin synnytyspeloissani (ja olin aivan tosissani, lääkäriltä kysyin jos sterilisaatiostakin, luoja kiitos sitä ei saanut) että ei enää koskaan lisää lapsia ja myin KAIKEN pois, ja nyt harmittaa, SUURESTI.

Huoh, jaksaakohan kukaan tätä edes lukea :D:D

Nyt laittamaan pesulle tuota tyttöä, oksennustauti puskenut ja suihkussa tänään oltu jo kahdesti, nyt alkaa jo helpottaa :)

Mutta palataan taas!

Tyty ja tilliäinen 5+4 (vaihdoin nikkiä, edellinen oli se 362004) :)