Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * HELMI 2010 vko 27 * * 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on jo hieman parempi, ei mikään älyttömän hyvä..

Tääl pikku neiti leikkii koirien vesikipolla.. kiva.. pitää varmaa laittaa kylpparii sille oma paikka missä läträtä..:)

Mietin mäkin tuota yksityiselle menemistä ultraan.. Katsoo nyt.. Mies on päivät kauakana töissä niin se ei varmaan oo nyt niin "innostunu" neuvoloista sun muista vaikka toivoisin että olisikin.. Katotaa nyt kun se selviää omia ajatuksiaa tästä.. yllätys kun oli sille melkonen:)

Mutta aurinkoista päivää kaille..

Mivva 6+7

Vierailija
22/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mietiskelin tässä vielä kun olin ultraan mennessä kovin huolissani kun minulla on ollut parin päivän ajan sellaista tuhruista vuotoa että tässäkö tämä nyt sitten oli mutta pakko kai se on kuitenkin uskoa että ainakin toistaiseksi sisällä joku elää kun se sydänkin ultrassa jo tosiaan sykki.

Lääkärin mukaan tuollainen vuoto on ihan normaalia mutta siltihän se pistää huolestuttamaan että onko kaikki varmasti kuitenkin ok vai ei..

Onko muilla kokemusta tästä lääkärin mukaan yleisestä asiasta..? MataHarilla ainakin tuntui olevan samanmoisia oireita nyt, mites muiden aikaisemmissa raskauksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitikin jo aamulla laittaa, että ei meillä ainakaan mies ollut mukana kertaakaan edellisen raskauden aikana eikä ole tulossa nytkään. Ultrissa oltiin tietysti yhdessä, mutta en mä kyllä edes ymmärrä että mitä se mies siellä neuvolassa tekisi kun äitiä ja lastahan siellä kuitenkin "hoidetaan".. No muutaman kerran mieskin puhui, että olisihan niitä sydänääniä kiva kuunnella useamminkin mutta kuulihan sekin niitä sentään ultrassa :)

Mies oli myös mukana silloin kun käytiin sairaalasta kotiutumisen jälkeen ensimmäistä kertaa neuvolassa näytillä, mutta sen jälkeen ollaan käyty siellä kaksistaan (tää nyt lähinnä siksi, kun ajat on aina aamulla/päivällä kun mies töissä).

Toivottavasti teillä kaikilla "vuotajilla" vuodot tosiaan on sitä ihan normaalia ja asiaan kuuluvaa eikä merkkejä pahemmasta =/ Mulla tuli ekassa raskaudessa kerran pientä vuotoa pyyhkiessä paperiin ja se jo oli ihan kamalaa, saatika jos sitä jatkuisi pidempään tai tulisi enemmän.. Silloin varmasti itsekin haluaisin varhaisultraan.

Vierailija
24/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period.aspx?id=65832

Itse luen tuota sivustoa melko kriittisesti, mutta mielenkiintoinen raskauslaskuri siellä oli, jossa on infoa vauvan kehityksestä (koska vauva alkaa kuulla, koska liikkua, koska sydän alkaa lyömään). Ajathan on vain suuntaa-antavia, mutta ainakin ensikertalaiselle valaisevia.

Enkelinäiti

Vierailija
25/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei olis pitänyt lukea tota linkkiä :(

Mullahan oli viime ke:na uä, ja tuon mukaan jo ti:na olisi sydämen pitänyt alkaa lyömään..!!

Eikä uä:ssä näkynyt sitä. Ja kyne sanoi, ettei kuuluiskaan näkyä(?)

Kun siis mun hedelmöitys pv on sata varma, koska se oli icsi. Eli 29.5...

No to aamuna sekin sitten selviää..huoh..

Anteeksi negatiivisyys!

Stinna rv 6+4

Vierailija
26/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä epävarmuus on kyllä jäytävää. Peukutan teitä kaikkia, että nämä masukit pysyisi mukana loppuun asti. Itselläni ei vuotoa ole, mutta edelleenkään ei mitään oireita koko raskaudesta ja kohta jo 10 viikkoa täynnä! Thank God SE ultrakutsu tuli minullekin viimein eilen ja pääsen 10.7. (silloin 11+0) Naistenklinikalle ultraan. Loppuu tämä epävarmuus viimein ja näkee oikeasti voiko tuolla masussa olla jotain. Samalla oli annettu rakenneultra aika 8.9.

Masu ei vielä ole kasvanut eikä paino noussut. Tai toisinaan kuvittelen sen kasvaneen mutta toisinaan se näyttää ihan entiselleen. Esikoisesta aloin näkymään n. 16-18 viikoilla. Kohtuni on eteenpäin kallistuva ja olen aika lyhyt (160) joten kannoin mahtavaa rantapalloa masussani :) Loppuun asti käytin kyllä silti myös tavallisia vaatteita kun paino ei hirveästi muuale kertynyt. Farkut vaan auki ja napin ja napinläven väliin esim. hiuslenkki ettei housut tippunut päältä ja pitkäpaita peittämään koko kauneus ;) En ole äitiysvaate tyyppiä ja kannoin ylpeänä mahaani tiukoissa paidoissa.

Pitkä päivä ollut tänään kun oltu pojan kanssa kahden aamusta iltaan. Kun koko päivän höpöttää ääneen pikkuiselle joka ei osaa vastata mitään niin viimeistään illalla alkaa tuntea itsensä ja omat juttunsa aivan pöhköille :)

Nyt hommiin taas, tsemppiä kaikille!

KesäEemeli 9+4

Vierailija
27/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ajattelin kommentoida tuohon vuotokeskusteluun, että kannattaa käydä asia tarkistuttamassa. rms näyttää jo käyneen eli varmasti kaikki ihan hyvin. Mulla oli noita vuotoja ekassa raskaudessa, ja se osoittautuikin sitten kohdun ulkoiseksi. En tiedä liittyikö samaan asiaan, ilmeisesti niitä ei kohdun ulkoisessa välttämättä ole, ja voihan niitä olla muutoinkin. Toinen munanohdin kuitenkin jouduttiin poistamaan eli vakavasti kannattaa tällaiset jutut ottaa. Mulla tilanne nyt se, ettei vuotoja ole tällä kertaa ollut yhtään;) Pian ultraan tarkistuttamaan alkion sijainti! Palaillaan ;)

Vierailija
28/90 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, missä sä olet hoidoissa ollut? Kuka perhanan pösilö sut on ultrannut 5+ jotain viikolla. Mulla on meneillään toinen raskaus icsi alkuinen ja ensimmäinen oli normaali ivf ja kummassakaan tapauksessa lääkärit ei ole suostunut ottamaan vastaan ennenku viikot on ollu 7+. Nytkin oli niin et lääkärille katteltiin aika et viikot oli 7+0, et varmasti näkyy.

Älä murehdi, tuossa vaiheessa ei todellakaan kuulu näkyä mitään. Mieti nyt kui pieni vauveli on ku tuolla ultrassa meikäläisen masu asukki oli 9 milliä.

Mandy 8+5

Vierailija
29/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jo klo 5 asti hereillä ku mies herätti ennen ku lähti töihin.. kiva..

No itellä on edelleen epäuskoa, mutta kai se on kohta alettava uskomaan kun eilen kaupassa haisi todella voimakkaasti savu(kalan savustuksesta) ja mua alko etoon ja tuli paha olo. Nyt kun heräsin niin oli hieman eova olo, meni kyllä pahimmat jo ohi mutta tuolla vatsan pohjalla se edelleen möyryää.. Pitäsi varmaan alkaa sinne neuvolaan soittelemaan niin pääsisi ultraan.. Niin ja eilen alko jatkuva pissahätä:)

Meillä mies oli melkeen kaikissa neuvoloissa ja tykkäsi kovasti.. On se varmaan miehestäkin kiva kuulla ja nähdä mitä siellä tehdään ja että kaikki on hyvin. Sydänäänistä mun mies oli todella iloinen että ne kuuli.. Nyt ei varmaan pääse kun on tosiaan pitkän työmatkat ja joutuisi sitten olemaan koko päivän pois töistä.. Mutta jos tulee taas lähemmäs töihin niin ehkä sitten..

täällä siis mennään hiljaiseloa ja mietiskellään ja kuulostellaan..

Mivva viikoista en oo enää varma mutta kai ne on jotain 7+(???)

Vierailija
30/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin osallistun tuohon "galluppiin" eli onko mies mukana neuvolassa. Ekan raskuden aikan oli mukana ihan muutaman kerran loppupuolella. Ja kun vauva syntyi oli mukana alkuaikoina jos työvuorot sallivat. Isyys loman aikan pääsi jokakerta. Tykkäsi myös käydä kuulemassa sydän ääniä =). Nyt tekee pelkkää päivävuoroa joten voihan olla ettei moneenkaan pääse mukkaan!

Täällä on viime aikoina piinannut nuo migreenit. Viime raskudessa oli niitä myös ja loppuivat vasta viimeisen kolmanneksen vaihtuessa. Eilen oli kesken työpäivän lähdettävä pois. Toivotaan eivät tule yhtä usein kuin viime kerralla. Pahoinvointi on pysyny suht hallinnassa ihan pari kertaa on pakko ollut käydä vessan puolella. Pissa hädät vaan jatkuu... sekä väsymys!

4 pitkää viikoa olisi vielä töitä jäljellä ennen kesälomaa ja sit pääsee perheen kera pienelle reissulee muumimaailmaan! Tyttö odottaa sitä kuin kuuta nousevaa!

Neuvola ensi maanantina vihdoinkin ja sit minäkin saan sen ajan ultraan!

Mutta nyt on ruvettava imuroimaan noita koiran karvoja kun eilen ei päänsäryntakia pystynyt mittään tekemään.

Nemotus rv 8

Vierailija
31/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa, yksi (ehkä) raskausoire viimein bongattu.. Hiivatulehdus :(

Vaiva joka jonkun tilaston mukaan vaivaa n. 35% raskaana olevista ja minulla ei ainakaan koskaan muulloin. Sama vaiva oli esikoisen kanssa loppuraskaudesta ja silloin saa apteekin hiivalääkkeitä käyttää, mutta yllätyin kovasti kun nyt kävin apteekissa ja olin ostamassa perus Canesten (vai mikä se on?) kuuria niin sitä ei myytykään minulle. Sanoivat tarvitsevan lääkärin luvan. Soitin siis neuvolaan ja lääkäri ei lupaa antanut koska ensimmäisellä kolmanneksella on vaara että lääke jotenkin vaikuttaa alkioon (näin ymmärsin). Nyt siis kiemurtelen vaivoissani!! Hitto soikoon on kiusallista!

Onko jollakin tiedossa poppakonsteja ko. vaivaan?

No mutta näillä mennään tällä hetkellä.

KesäEemeli 9+5

Vierailija
32/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan. En ole jaksanut kirjoitella kun on nuo helteet vieneet voimia. Ja lisääntyvä pahoinvointi.

Tänään kävin neuvolassa, jossa vain katsottiin ultralla onko kaikki ok. siellä se pieni pikkiriikki kovasti touhusi ja sydän löi. Saimme jopa kuulumaan muutaman lyönnin, mutta sitten pieni karkasi taas. Kahden viikon päähän sain uuden ajan, virallisen ensimmäisen ajan.

Meillä mies on ollut mukana ensimmäisen lapsen ekassa ultrassa. Nyt kovasti haluaisi, saa nähdä saako tuota onnistumaan että hänkin sinne lähtisi.

Synnytyksistäkin oli puhetta ja minullakin niitä on melkoinen kirjo jo takana. Yhteenvetona voisi sanoa että kaikki ovat olleet ok, perus alatiesynnytyksiä. Yksi vaikeampi, johtui virhetarjonnasta. Kaksi viimeistä olleet tosi helppoja, mutta juuri tutkin tuota uutta neuvolakorttia ja suuriin osa synnytyksistäni on kestänyt 6 tuntia, et nyt voisi sitten katsoa että on kotona sen viisi tuntia ja lähtee sitten sairaalaan ;-)

Nyt täytyy laittaa pienin päiväunille, sinne kyllä tekis mieli itsekin. Pitää koittaa sohvalla torkkua ja toisella korvalla kuunnella mitä muut lapset tekevät.

Voimia kaikille pahoinvoiville ja tarrasukkia matkaan pikkuisille!

Iuiu ja pikkiriikki 8+1

Vierailija
33/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies ei oo yleensä ollut mukana neuvolassa. kahdessa edellisessä odotuksessa taisi pari kertaa olla mukana. Mä en itseasiassa edes niin halua sitä sinne. Jotenkin koen, että neuvolakäynnit on mun "oma juttu". Toki mies on sitten ultrissa ollut kyllä matkassa.

mä kävin tänään terveyskeskuksessa gynekologilla ultrattavana. Eilen soittelin neuvolaan kun pari päivää on ollut sellaista erikoista pistävää kipua oikealla alavatsalla ja sellainen jännä paineentunne.

neuvolasta laittoi sitten ajan ultraukseen, kai ne epäili kohdunulkoista.

vanha laite siellä oli käytössä, mutta hyviä uutisia tuli.

normaali raskaus, yksi alkio löytyi ja ihan oikeasta paikasta. Sydän sykki jo hienosti ja sai mitattua pääperämitankin joka oli 8,9mm ja vastasi oletettuja viikkoja.

nyt voi vähän rauhallisemmin mielin olla ja odotella np-ultraa. Tänään aamulla kyllä pelotti itseäkin kun aloin pohtimaan mahdollista kohdunulkoista.

onneksi nyt oli kaikki hyvin.

Jiina ja rv7+5

Vierailija
34/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuuta,

Meillä kaksi viikkoa sitten saatu tuulimunaraskaus epäily osoittautui vääräksi diagnoosiksi. Kävin tänään gynen laittamalla lähetteellä ultrassa, jossa todettiin normaali raskaus ja sydämen sykekin näkyi juuri ja juuri, viikkoja nyt 7+3. Ihana helpotuksen tunne. Tsemppiä toisillekin alkuraskauden keskenmenoepäilyjen kanssa painiskeleville. Kovin aikaisilla viikoilla tehtyihin ultradiagnooseihin ei kannata luottaa.

17.2 FANNI-09, 2, 32

Vierailija
35/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KesäEemeli, hiivaan on olemassa sellasia alapäähän laitettavia kapseleita ja puikkoja ja voiteita, kannattaa kysyä apteekista/lääkäriltä, mitä niistä voi raskaana ollessa turvallisesti käyttää. Ne suun kautta otettavat voivat aiheuttaa epämuodostumia sikiössä! Eli tarkkana. Jos haluaa ehkäistä hiivaa, niin kannattaa välttää sokeria ja syödä sen sijaan paljon hapanmaitotuotteita (jogurtti, piimä, viili). Kävin just gynellä ja multa löytyi hiivatulehdus :( Gyne sanoi, ettei hiivasta ole haittaa sikiölle ja että joillain on hiivaa koko raskausajan.

Stinna, oon kuullut, että monet ei suostu ultraamaan ennen viikkoa 7-8, koska pelkäävät, ettei sydän niin aikaisin näy! Eli ei mitään hätää vielä tossa vaiheessa. Toi Vau.fi-sivusto muutenkin yleistää aika paljon, en tykkää. Pienenäkin kehitytään eri tahtia! Mulle neuvolassa sanottiin, että en saa lukea nettijuttuja, ihan hyvä neuvo ;)

Mivva, joillain ei tuu oireita ollenkaan, eikä se oo huono merkki, onhan niitä tapauksia, joissa äiti vasta synnytyksessä tajuaa olleensa raskaana :)

Onnea Matahari, iuiu, Jiina, Saska83, rms ja muut iloisista ultrauutisista! Ja Fanni etenkin, kiva kuulla, että oli turha pelko! Onnea uudet plussanneet kans!

Toivotaan, että vuodot ovat ihan normaalia raskauteen kuuluvaa. Ainakin oon nettikeskusteluista lukenut, että joillain on vuotoa ollut raskauden aikana ja ihan terve lapsi lopputuloksena :)

Mulla oli lapsen isä mukana ultrassa, mutta neuvoloissa käyn varmaan yksin, kun meillä isän kanssa välimatkaa muutama sata kilometriä. Ja ehkä tuo neuvola on vähän tylsä paikka isälle, ainakin nyt ekassa neuvolassa juteltiin lähinnä mun terveydentilasta ja täyteltiin lomakkeita. Ultra on jännempi!

Mielikki rv 7+5

Vierailija
36/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teratologinen tietopalvelu

Avoinna arkisin klo 9-12

puh: (09) 4717 6500

(normaalihintainen puhelu)

Teratologinen tietopalvelu on valtakunnallinen puhelinpalvelu, joka antaa tietoa teratogeeneistä.

Teratogeeneillä tarkoitetaan ulkoisia tekijöitä, joilla on haitallisia vaikutuksia hedelmällisyyteen tai kehittyvään sikiöön. Tällaisia voivat olla äidin tai isän käyttämät lääkkeet, äidin infektiot, sekä erilaiset kemialliset tai fysikaaliset ympäristöaltistukset.

Teratologinen tietopalvelu vastaa myös imetyksen aikaista altistumista koskeviin kyselyihin.

Teratologiseen tietopalveluun voivat ottaa yhteyttä raskautta suunnittelevat, tai jo lasta odottavat äidit ja isät, terveydenhuollon ammattihenkilöt, apteekit ja viranomaiset sekä tiedotusvälineet. Palvelu ei puutu äidin, raskauden tai lapsen hoitoon, eikä määrää lääkkeitä.

Palvelun ollessa suljettuna ota yhteys omaan neuvolaan tai äitiyspoliklinikkaan."

(www.hus.fi)

Itse tuonne jo soittelin ja kyselin mm. hyttysmyrkyistä ja lääkkeistä ja vitamiineista.

Vierailija
37/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se täytyy alkaa uskomaan, sillä tein juuri uuden testin ja positiivistä näyttää.. Täytyykin huomenna soitella sitten neuvolaan..

Oireista: Näinhän se on ettei kaikille tule, mutta se mua sinällään kummastutti kun esikoisen kohdalla oli niin voimakkaat:)..

Kauheen kuuma täällä ainakin.. Oltiin kaupungissa ja siellä oli markkinat ja ihmisiä ihan kauheesti.. Kiva yrittää tunkee rattaita johonki väliin että pääsee kulkemaan.. :/ Ja mummot valittaa kun menee pienistä raoista:)

Mutta kivaa päivää kaikille.. Ja aurinkoa odotukseen.. palailen huomenna:)

Vierailija
38/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä edelleen varsin skeptinen olo... Ainoastaan esikoisesta uskoin sitä ekaa plussatestiä, kakkosesta testasin ainakin yhdeksän plussaa ennen kuin uskoin... kolmosesta kolme ja nelosesta kuusi. Nyt on koko ajan kutina takapuolessa että pitäisi hakea testejä lisää. Ihan kuin ei näitä oireita jo uskoisi. Kaipa se on se, kun niitä kuukautisia ei ehtinyt edellisen synnytyksen jälkeen tulla niin on vaikea mieltää, että todella on raskaana.

Kun oikein miettii, niin voihan nämä oireet selittää muullakin. Pakottavat rinnat - rintatulehdus tai liian pitkä imetysväli... palelu - kesäflunssa, väsymys - anemiaa (tuohon on taipumusta), mielialan heittely - väsymys... jne... Mutta kaipa tällä kertaa uskon siihen ensimmäiseen plussaan ja vasta jos alkaa kaikki oireilu loppua niin haen sen uuden testin. Noihin kun on tullut jokunen euro uhrattua niin turhahan niitä on hakea, kun tulos lienee sama.

Gallupiin: tälläkään kertaa mies tuskin tulee kovin monelle neuvolakäynnille mukaan. Viime raskaudessa oli kerran kuuntelemassa sydänääniä lasten kanssa ja kakkosen ekassa ultrassa oli tukena (pelkäsin keskenmenoa vuotojen takia), muuten olen käynyt yksin. Niin ja olihan tuo kolmosenkin ekassa ultrassa matkassa...

Ääh, nyt etoo ekaa kertaa kunnolla - olisi pitänyt jättää anopin jälkiruoaksi tuomat lätyt syömättä! Måste gå nu!!!

Vierailija
39/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä nyt uskallaudun jo tänne mukaan ku testikin näytti plussaa. Raskausoireista en oikeen osaa sanoa mitään, kahdessa edellisessäkään raskaudessa niitä ei juurikaan ollut, ainakaan alussa.

LA (on vielä hiukan epäselvä mutta sanon nyt että) 23.2

Niima

2

24

OYS

Ja sitte jos mä jotain kertoisin itsestäni. Olen siis kahden lapsen äiti. Ensimmäinen syntyi helmikuussa 2006, toinen syntyi helmikuussa 2008 ja tänä sitte vissiin helmikuussa 2010... :)

Ehkäisyä meillä ei ole ollut koskaan käytössä joten ei voi kuin ihmetellä miksi raskaudun aina vain toukokuisin :D No, osataanpas odottaa seuraavaa syntyväksi helmikuussa 2012.Ehkä sitä ei kuitenkaan saa pitää ihan nuin varmana...

Edelliset synnytykset on menny aivan muuten kuin normaalista. Ensimmäinen oli alatiesynnytys jonka seurauksena sain pahat repeämät. Onneksi nukutuksen ja kymmenien tikkien jälkeen toivuin ennalleen :) Seuraavan raskauden aikana lapsi meinasi sitte tulla maailmaan 11vk etuajassa ja kankkuun pistettiin jo kortisoonipiikkejä keuhkojen kypsyttämistä varten. Lapsi onneksi päättikkin jäädä vielä vähäksi aikaa ja syntyi sitten suunnitellusti sektiolla. Kaikki seuraavat synnytykset ovat sektioita ,johtuen ensimmäisen synnytyksen repeämistä.

Onko muilla samanlaista tilannetta?Siis ettei saa synnyttää alateitse?

Tässä mulla nyt pyörii päällimmäisenä mielessä tuleva leikkaus ja kaikki muu siihen liittyvä. mutta niinhän sitä sanotaan että tulevaa on turha pelätä etukäteen! Toivotaan vain että kaikki menee hyvin ja pikkunen selviää loppuun asti. Yksi km on koettuna joten raskaudet ei tunnu ihan itsestäänselvyyksiltä.

Olen ollut 3,5 kotona ja opiskelut jäivät valkolakkiin. Nyt sitten pääsin vuoden kestävään kouluun josta saisin ihka oikean AMMATIN! Semmoisen josta olen aina haaveillut. Toivottavasti saan lapset hoitopaikkoihin ja sumplittua työharjottelut ajankohtaan "ennen vauvaa". Mies on kokopäivä työssä, joten nyt on sitten aika aloittaa ne päivähoito mietteet.

oh hoh, tekstiä tuli niinku turusen pyssystä.

Niima 6+0

Vierailija
40/90 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Haluaisin liittyä tähän pikkukakkosten odotus ketjuun. Mukava täältä lukea miten muilla on samantapaisia oloja yms. :)

Olen 20-vuotias opiskelija ja ensisynnyttäjä joten kaikki tämä on nyt todella jännää ja melko pelottavaakin. Vauva uutiset tulivat minulle ja avokilleni tytenä yllätyksenä ja yritämme tässä sopeutua tilanteeseen.

Laskettu aika 10.2.2010. ensineuvola takana (en ole koskaan nähnyt miestäni niin hermostuneena :D ) rv 8+0

Tsemppiä kaikille muille ja nauttikaa kesäillasta!