Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * HELMI 2010 vko 27 * * 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stinna: Ulkoiluvaatteisiin laitoin vain sellaiset V:n muotoiset kappaleet kumpaankin sivusaumaan. Työvaatteisiin laitoin sellaisen masupussin t-paidoista, joissa ei enää riittänyt pituus (housut ja masupussi suunnilleen samaa väriä, niin ei erotu jos paita nousee). Edestä pussi pidemmäksi ja takaa pienemmäksi. Leikkasin housujen vyötäröä matalammaksi edestä. Yläreunaan kuminauhakuja. Vähän niinkuin äippähousuissa on muutenkin. Ekassa raskaudessa tein yhdet ja pidin niitä aina.

Tosin mulla on se tilanne, että takapuoli/lantio levis ekassa raskaudessa niin, ettei ne vaatteet menis muutenkaan päälle, niin ei tarvinnut välittää siitä vaikka ne menis pilalle.

Enkelinäiti rv 6+0

Vierailija
62/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu aika uskomattomalta odottaa toista vauvaa näin pian ku esikoinen syntyi 4.3.2009 ja sit menkoista laskettiin toisen laskettua aikaa neuvolatätin kanssa puhelimes ja saatiin lasketuksi ajaksi 7.2.2010 joten tulis vajaa vuosi ikäeroa vain=) Nyt toista odottaessa oireet on ollu vähäisempiä ku ekaa odottaessa, nyt on ollu oikeastaan vaan väsymystä.Onnea minunkin puolesta kaikille helmille!!!

rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hande86 näin mullakin oli:) Ei oikeastaan mitään oireita.. ja silti sieltä on joku tulossa.. toivotaan että kestää loppuu asti..

Tänään kerrottiin lähisuvulle, tai laitoin viestillä runon..

Hankinnoista, mä en oo vielä ostanu mitää, mutta kattelin jo tuplarattaita:).. Ihania.. täytys vaa myydä noi vanhat mutta en raaskisi:).. ja senki teen vasta sitte myöhemmin.. Bodyja kattelin eilen mutta en ostanu, jos ois ollu alessa jotain ihania ni oisin varmaa ostanukki.. ei ollu:(..

mulla helpotti hieman päänsärky mutta alkaa taas uudestaan.. jeee.. Huomenna pitäs lähtee kaupoille heti aamusta kun on mummini 80v juhlat ja niitä sittä järkkäillään.. Huhhuh..

Mulle on tullu "uus" oire eli rintoja aina völillä "vihloo" en nyt osaa oikeen selittää kun ne ei koko aikaa oo kipeet vaan tulee sellasia vihlomisia ja tuntuu että ne turvoksissa(sen vihlasun aikana)..

Harmittaa anoppini kun meillä meni välit siihen kun se ei ihan kestäny sitä että laioin sille totuutta ja se suuttu ja laitta välit poikki. Nyt kun laitettiin sillekkin viesti ni se laitto vaa että onnittelut. Olisin nyt toivonut että olisi ollut vähän kiinnostuneempi.. No eipä se oli Idaankaan ollut missään tekemisissä, ja kehtaa minua syyttää asiasta:(..Noh tulipa tunteen purkaus:)

Ai niin tervetuloa uudet helmimasuiset:)

Miity ja tiitiäinen 7+2

Vierailija
64/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kun pitää aina keksiä otsikko.

Hande: Meitä on täällä kolme muutakin tän vuoden puolella synnyttänyttä.

Mivva: Noi anoppiasiat on kyllä niin kamalan kiemuraisia. Me nähdään pari kertaa vuodessa ja se riittää mulle. Sit kun meidän LA oli lähellä se alkoi soitteleen miehelle kokoajan ja suunnitteli tulevansa meille vähän väliä kun vauva on syntynyt, myös yöksi (se ei oo muistaakseni käyny meillä kertaakaan). Nyt kun vauvaa ei sitten olekaan, niin eipä taas kuulu mitään... Me ihmiset ollaan kovin erilaisia, eikä kaikkien kanssa vain voi tulla toimeen erinomaisesti, onneksi kuitenkin aina on niitä, joitten kanssa tulee toimeen. :)

Ötökkä78: Kiitos vielä siitä kosmetiikankäyttö lainauksesta, jonka laitoit tänne, selvensi huomattavasti!

EÄ rv 6+1

Vierailija
65/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikki ja Ötökkä78 tähän palveluun jo viittasikin, mutta tässä linkki palvelun sivulle. Tosi hyödyllinen, HUSsin alaisuudessa oleva palvelu.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437

Kopioi koko osoite, tuolla linkillä ei pääse sivulle.

Vierailija
66/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan kun tähän joutuu aina keksimään jonkun otsikon.. tietty vois laittaa vaikka vaan noita pisteitä tms. mutta hölmöä sekin.. Ok, oikeastihan mua nyt vituttaa tää huonoksi muuttunut sää. TAAS menee viikonlopun suunnitelmat pieleen, kun olisi mullakin vapaata =/ ei kiva yhtään.

Mulla on nyt jonkun kerran tuntunut iltaisin jotain sellaisia ihme "nappaisuja" tuolla alapäässä (kai jossain häppärin ylä/takapuolella??) =O mitähän lie, ei satu tai tunnu muutenkaan inhottavalta mutta aika oudolta kyllä. Ja nää on aina tuntuneet vaan vasemmalla puolella ja vain illalla. Muuten mennään tällä jo tutuksi tulleella lähes oireettomalla linjalla. Mitä nyt siellä vessassa saa rampta alvariinsa ja silloin tällöin mahassa muljahtelee + turvotus jatkuu edelleen =/

Jokos joku on joutunut/saanut vaihtaa mammavaatteisiin??? Voi että mä odotan sitä jo ihan innolla, kun niissä se masu sitten vaan korostuu entisestään :D

Mä muuten ostin jo ennen kuin edes vielä testasin niin pari 50-56 senttistä vaatetta :) ne kun sattui olemaan hyvässä alessa silloin ja aattelin, että tuleehan niille sitten JOSKUS kuitenkin käyttöä :) Nyt en ole vielä uskaltautunut hankkimaan mitään. Eikä toisaalta tarvitsisikaan, ellei tulokas ole tyttö. Toki tietty pojallekin ostetaan sitten jotain uutta ja "omaa" (varsinkin ne sairaalastakotiutumisvaatteet:), mutta niitä kuitenkin löytyy jo enemmän kuin tarpeeksi kaapeista =D

Pitääkin mennä tässä joku kerta nyt katsastaa löytyiskö aleista noita äitiysvaatteita. Tosiaan kun jäi pojasta vielä se 10kg niin ei varmaan mahdu edes kaikki vanhat housut jalkaan, eikä ainakaan loppuun asti.. Mä ostan mieluummin ihan kunnon mammahousut (vaikka vaan yhdetkin jotka on sitten koko ajan käytössä:) kuin että käyttäisin normihousuissa jotain kumppariviritelmiä tms. Inhottaa ajatuskin kulkea julkisesti housut auki =/ enkä myöskään tykkää käyttää collegehousuja tms. muuten kuin liikkuessa tai kotona.

Jospa sitten lähtisi hakee postarista ton uuden Vauvan. Ehtii tässä vielä keskittyäkin siihen ihan kunnolla kun poika nukkuu :) Ja illaksi sitten taas töihin, viikonloppu tosiaan vaihteeksi vapaana.

evian, rv 9+2

Vierailija
67/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas parin viikon tauon jälkeen minäkin maisemissa. Kymmenes raskausviikkon on jo täällä käsillä. Kyllä tuo aika kuluu kuin siivillä!

Tässä omia kuulumisia. Onkin ollut aika tapahtumarikas pariviikkoinen. Viivyimme mökillä parisen viikkoa, ja siellä sitten iski välikorvantulehdus molempiin korviin. Jouduin ottamaan antibioottikuurin (y-hyy! Mutta lääkäri vakuutti, että Amorion on ihan ok) ja ja Panadolia kipuun. Tulehdus oli sen verran ärhäkkä, että se ei mennyt antibiootilla kokonaan ohi, ja nyt olen sitten tiistaista lähtien käyttänyt jotain etanoli-pohjaisia korvatippoja viikon kuurilla. Lisäksi korvat on huuhdeltu terveyskeskuksessa kahteen kertaan. On tässä ollut pitelemistä.

Ja kun tuohon lisätään paha olo, vähän siitä ja tästä ilmaantuva yökkiminen ja väsymys, niin elohan on oikein rattoisaa ;-) Onneksi aviomies on kesälomalla, joten hän saa kunnian juosta kaksivuotiaamme perässä. Minun kun pitää vähän väliä painua punkan pohjalle.

Neuvolaankin sain soitettua. Menen sinne 21.7. Ja ensimmäinen UÄ on sitten 23.7. Jännittää tietenkin, mitä on edessä.

Ihan urakalla olen yrittänyt lueskella teidän muiden viestejä. Olette olleet ahkeria kirjoittamaan - kivaa! Meitä onkin todella komea pino helmikuun odottajia. Saadaan varmasti hyvät keskustelut aikaiseksi.

Kaikille paljon tsemppiä odotukseen!

t. mammali

Vierailija
68/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole vielä raaskinut siirtyä äitiyshousuihin. Jotenkin tuntuu vielä liian varhaiselta (vaikka tarve jo olisikin). Mulla loppui työsopimus toukokuun lopussa ja nyt olen kotona muksujen kanssa niin ei tarvitse hiuksiaan repiä, että mitä pistää töihin päälle ;) eli täällä mennään ihan lökäpöksy linjalla.

kakkosen ajoilta on kyllä muutamat äippähousut kaapissa, mutta ne on auttamattomasti liian isoja. Laihduin kuopuksen ajoilta sellaiset 25kg eli nyt pitää katsella taas ihan uusia kokoja.

evian: mulla on kanssa noita erilaisia nippailukipuja. Tosin mulla kyllä on muutenkin ollut ns. haamukipuja tai siis mulla usein häpyluu naksahtaa sillain kipeästä. Tästäkin kiitos kuopuksen joka syntyi ns. virhetarjonnassa ja vietti viimeiset masuviikkonsa niin hassussa asennossa, että tästä ne kivut johtuivat.

taisikin olla edellisessä ketjussa jotain puhetta synnytyksistä. Meillä molemmat pojat on syntyneet hassussa asennossa mikä on tehnyt ponnistusvaiheesta tosi kivuliaan. Kauhean vaikea kuvitella, että tämä kolmonenkaan sitten tulisi mitenkään "normaalisti". Esikoinen syntyi nimittäin nyrkki pään vieressä ja kuopus taas sitten syntyi kyynärpää edellä.

------

onko muilla mielihaluja?

mulla tuntuu uusia tulevan koko ajan, tai ne on sellaisia hetkittäisiä. Sitten kun on mielihalu tyydytetty niin sitä ruoka-ainetta ei voi enää kuvitellakaan syövänsä. Menee tämä syöminen ongelmalliseksi.

Jiina ja rv8+0

Vierailija
69/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhe aikaisemmista synnytyksistä: esikoinen syntyi aika nopeasti: avautumisvaihe 4h25min, ponnistusvaihe 5min ja jälkeisvaihe 10min. Epiduraalia pyysin, mutta eipä anestesiologia näkynyt. Kivun lievityksenä oli ilokaasu (pahoinvointia) ja kohdunkaulanpuudutus. Ei mitään traumoja kokemuksesta jäänyt, ja olen miettinyt jopa ns. lääkkeettömiä keinoja - saas nähdä, miten mieli ehtii muuttua?

Lähtöpaino tässä raskaudessa on tismalleen sama kuin edellisessäkin raskaudessa, joten samat kuteet mahtuvat. En vielä ole siirtynyt mammavaatteisiin - vielä saa vatsan piilotettua, vaikka uskoisin, että äkkiä minussa näkyy, kun hoikka ja pienikokoinen olen.

Ei mitään omituisia mielihaluja ole ollut: ajoittain ruokahalu on ollut kateissa, mutta nälkä kova eli syönyt olen ruokahalusta huolimatta. Raejuustoa olen syönyt nyt enemmän kuin ennen. Makea ei oikein maistu (ei maistunut edellisessäkään raskaudessa) - olisikohan taas poika tulossa? Toisaalta fiilis/toive olisi tyttö! Miten teillä: onko jo fiilistä jommasta kummasta sukupuolesta?

Oireena on valkovuotoa ja ajoittaista päänsärkyä, mielialakin on aika herkkä. Alavatsan vihlailusta mainitsin ultranneelle lääkärille, joka sanoi, että se on tyypillistä uudestisynnyttäjälle kohdun kasvaessa.

Martta rv 9+3

Vierailija
70/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko voitu pahoin ja muutaman kerran oon oksentanutkin (siis sen mahataudin jälkeen). Lisäksi outoa paineen ja painon tunnetta sekä vihlaisuja oikealla puolella alavatsalla (+ se pieni vuoto viikko sitten) ja tänään lopulta sitten päädyin ratkaisuun, että soitin neuvolaan. Sieltä sain ajan neuvolalääkärille, joka lähetti naistenklinikalle, jossa lääkäri ultrasi ja katsoi, onko alkio oikeassa paikassa ja kaikki kunnossa. Siellähän sitten yksi pienokainen löytyi ihan oikeasta paikasta ja sydämen lyönnitkin jo näkyivät eli ei johtuneet ainakaan kohdunulkoisesta raskaudesta nuo kivut... Pahoinvointi sen kun jatkuu ja hieman pelokkaastikin odotan sitä, paheneeko tämä kuinka pahaksi. Tänään jo kahdesti oksentaneena...

Mutta palaillaan. Tämä vaan tässä nopeasti. Niin ja tervetuloa uusille plussanneille!

t: skk-78 + "helmis" rv 6+1

Vierailija
71/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiina, mulla vähän sama homma, et sit kun tekee mieli jotain ja sitä syö, niin sit tuleekin kammotus..

koko aikanen nälän tunne, ällötys mahassa..pitäs syödä koko ajan jtn..! mut eeeei tietty!

JES! (lue: VOIEI!) musta sit jo näkee raskaana olon...tapasin mammalomalla olevan työkaverini eilen puistossa ja se arvasi...!!!

siis mullon niin järkky turvotus mahassa..kuten esikoisestakin...

miksiköhän..?

Stinna rv 7+0

Vierailija
72/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta näköjään aikakatkaisee, eli kirjaa itsestään ulos, ennenku kerkee lähettään viestin. Eli varmuuden vuoksi ctrl+a ja ctrl+c ennenku lähettää...

Mulla on kesäflunssa, lämpöä 37,6 :( Raskauspahoinvointi ollut vähäistä, mutta nyt flunssan takia kuvottaa kaikki ruoka. Pakkosyötän itseäni. Voimia ja parempaa oloa sinulle Mammali, kyllä se kohta helpottaa!

Mulla kanssa maha ihan turvonnut pallo, mut onneks oon sen mallinen, että mulla yleensäkin kertyy kaikki vatsaan ja lanteille eikä juuri muualle, ni voin laittaa lihomisen piikkiin. Jos joku esittää raskausepäilyjä, näytän vaan loukkaantuneelta ;)

Minä haluisin synnyttää mahd. luomusti. En oo vielä tutkinut vaihtoehtoja, haluisko joku kokeneempi suositella? Onkos kellään siitä ammesynnytyksestä kokemusta?

Mulle tää pieni on vielä toistaiseksi androgyyni. Rakenneultrassako sen saa sitten tietää, jos haluaa? Mites, haluatteko tietää, vai pidättekö yllärinä? Oon niin tohkeissani tästä eka raskaudestani, että oon jo nimiäkin mietiskellyt, kummallekin sukupuolelle. Onkos muut jo ehtineet?

Mielihaluista: hirveesti tekee mieli raikkaita hedelmiä ja vihanneksia, ja kasvisruokavaliolle oon nyt sitten ihan huomaamattani ajautunutkin. Greippi ja vihreä omena ovat olleet ykkösiä, mansikoita söisin enemmän, jos ne ei maksais mansikoita. Happamat kasvikset ja hedelmät siis maistuu!

Tervetuloa uudet helmenkasvattajat ja onnea skk-78 ja muutkin kivoja ultrakuulumisia saaneet!

Mielikki, rv 8 (yheksännellä siis jo, jeee :)

Vierailija
73/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli keskustelu mammavaatteista ja onko jo ostanut jotain uudelle tulokkaalle! Itse ostin juuri tänään trikoota ja ajattelin ommella pari masutuubia jotta omat housut mahtuis viel jalkaan =).Mietin vaan millanen "välikappale" kannattais housuihin tehdä, jos tarttee vetskarii jättää auki. Miellään sellanen minkä sais myös pois=)! kellään ideoita??

Vauvelille ostin bodyn, housut ja myssyn kun olivat -70% alennuksessa =). Parit kestovaipat ompelin kun noita kankaita on varastossa kauheet läjät(ne saa vaikka myytyä jos nyt jotain ikävää sattuis tapahtuu). Ja villahousut oon kutonu...

No joo voi olla hullua mut mulla niin rupes sormet syyhyämään =)

Joku myös jutteli että pääsee vain yhteen ultraan(ilmeisesti oulunseudulla), mikä on näköjään todella paikkakuntakohtasta, kun me asutaan etelässä pienellä paikkakunnalla ja täällä pääsee varmasti ainakin 11-12viikkojen(niskapoimu)-, ja viikon 20(rakenne)ultraan. Ja mahdollisesti myös uudelleensynnyttäjillä olis mahis päästä synnytystavanarvioon. Tästä terkka ei kuitenkaan ollut satavarma kun systeemi on kuulemma muuttumassa vasta tähän suuntaan =). Mutta sentään kaksi!!

Mansikka83

Vierailija
74/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin siirryn taustalta ihan keskusteluun mukaan. Muutaman testin tehnyt ja plussannut, joten kaipa se on uskottava, että nyt se on tuloillaan sitten. Aika oireettomana oon saanut olla, mitä nyt rinnat tosi turvoksissa ja muutenkin turvottaa aikalailla. Mitään ruokaa ei varsinaisesti tee mieli, mutta kaikki kyllä vielä maistuu, pienemmissä määrin tosin.

Vähän oon käynyt hypistelemässä vauvajuttuja, mutta en oo osannu vielä oikeen mitään ostaa :)

Neuvola vasta varattu ja toivottavasti pääsis ultraan pian. Oon kertonut muutamalle kaverille ja seuraavaksi varmaan vanhemmille. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Onnea kaikille helmivauvaa odottaville ja myötätuntoa pahoinvoinnin kourissa oleville! ;)

Ilmoittaudun täten myös listaan eli

LA: 18.2.

Nimimerkki: Lumielle

Mones: 1

Ikä: 23

Synnäri: kättäri

Vierailija
75/90 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko kanssa kommentoida tuota anoppiasiaa. Mullakin on aika "hirveä" anoppi. Viime kesänä se kilahti ihan olemattomista asioista ja kiukutteli koko kesän. Nyt on taas sama tilanne.. Silloin kun on väleissä, yrittää kaikin tavoin puuttua meidän elämään ja määräillä miten kenenkin tulisi elää ja olla. Sillä on ollu hirveä painostus viime joulusta asti että pitäisi tehdä lisää lapsia.. Siinä on ollut aika hirveä olo itsellä kun on yrittänyt tulla raskaaksi ja ei onnistu.. Toinen vaan painostaa ja painostaa.. Nyt se on taas ollut kuukauden päivät mykkäkoulussa.. Asutaan melko lähekkäin ja välimatka tekisi hyvää. Miehen kanssa päätettiin, että kerrotaan sille sitten joskus tästä tulevasta lapsenlapsesta, kunhan hän taas suostuu puhumaan.. ei sen puoleen, ei sitä kiinnosta pahemmin tuo meien esikoistytärkään. Vuoden aikana hän on käynyt kolme kertaa meillä kylässä katsomassa tyttöä. niistäkin oli yksi kerta tytön 1-vuotissynttärit. Mutta myö ollaan tehty miehen kanssa päätös, ettei jakseta välittää.. Me eletään omaa elämää, eläköön hän omaansa.. :)

Meillä mies ei käynyt esikoisesta kertaakaan neuvolassa mukana, molemmissa ultrissa kyllä. Ja luultavasti tässäkin raskaudessa tehdään niin. :) Päivät kun on töissä, niin harvemmin edes pääsisi mukaan.

minä se jo menin ostamaan kaksi bodya, kun oli alennuksessa niin suloiset. :)

Vierailija
76/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aikamoisia aamuvirkkuja(lapset), kun perheeseemme on vähän aikaa sitten tullut kaksi kissanpentua, joita tyttöjen mielestä on kiva jahdata ympäri huushollia=). Itse piti nousta vahtimaan!

Mielikki: Jeps, rakenneultrassa sukupuoli luultavasti nähtävissä =). Me ollaan tiedetty näistä tytöistä etukäteen mutta nyt en ole varma =). Jos ei kysyiskään ja ois ylläri sit synnytyksessä! Mun mies on lähes vakuuttunu et meil ei tuu ku tyttöjä, mut ainaki tää alkuraskaus on ollu erilainen ku tytöistä! voisko siis olla poika??

Nimiä oon miettiny niin tytölle kuin pojallekin, ja varsikin siskon kanssa on kiva niistä keskustella kun odotetaan samaan aikaan(hänellä la tammikuussa)

Jaha! Pitäiskö sitä rueta aamupalan laittoon =).

Palaillaan!

Mansikka83 rv.8+ (siis voi eiiii, oon menny jo laskuissa sekasin, MITEN ON MAHDOLLISTA???)

Vierailija
77/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa ultrissa ole ihan lakisääteisesti, että VÄHINTÄÄN 2 pitää tarjota jokaiselle?!? Jollain paikkakunnilla on tarjolla kolmekin, mutta että toi 2 olisi tosiaan vähimmäismäärä.. ainakin itse olen näin joskus kuullut =O

Tsemppiä pahoinvoinnin kourissa oleville! Toivottavasti edes nyt tää hieman viilentynyt sää vaikuttaa helpottavasti.

Mulla ei ole mitään himoja, ei ollut edellisessäkään raskaudessa. Normaalia enemmän olen kyllä nyt syönyt hedelmiä ja marjoja ja koittanut vähentää vaalean leivän syömistä. Se kun vaan on niin hyvää :)

Tän mun "oireettomuuden" takia epäilen enemmän uudenkin tulokkaan olevan poika jos nyt jotain osaa arvuutella. Toisaalta taas ne alun mahamöyrimiset oli ihan uutta?? + se ettei paino ole noussut vielä montaa kiloa =D (kuten poikaa odottaessa jo ekassa neuvolassa +2kg lähtöpainosta =/)

Pakko kuitenkin myöntää, että kyllähän mä tyttöä toivoisin kun poika jo on :) Mutta eniten toivon kuitenkin sitä, että lapsi olisi terve. Onhan tässä vuoden aikana jo huomattu ettei toi poika yhtään huonompi vaihtoehto ole =D Kummassakin on varmasti sekä hyvät että huonot puolensa..

Mulla itsellä on 3 siskoa ja miehellä 2 isoaveljeä + 1 pikkusisko eli jos vanhempiinsa yhtään tulee meidän lapset niin aikalailla yhtä laatua sieltä ois tulossa (ellei sitten hommata suurperhettä;)

Nyt aamupalalle.. mulla ei muuten ole mitään jatkuvaa nälkää kuten monella tuntuu olevan vaan voin ihan hyvin olla iltapäiväänkin asti syömättä. Jos ei tarttisi pojalle laittaa ruokaa säännöllisesti niin jäisi varmaan omat syömiset ihan minimiin..

evia, rv 9+3

78/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pikaisesti kommentoimaan ultrien määrää.

Eli käytiin eilen miehen kanssa ekassa neuvolassa täälä Jyväskylässä ja sielä selvisi, että alle 30-vuotiaille odottajille tehdään vain yksi ultra, jossa katsotaan onko vauva oikeassa paikassa ja lyökö sydän, muita ei tehdä, jos on normaali raskaus. Yli 30-vuotiaille ilmeisesti tehdään kaks ultraa. Toi laki missä pitää tarjota vähintään kaks ultraa jokaiselle odottajalle on vielä siirtymävaiheessa ja se toteutuu joka kunnassa vuoden alusta 2010 viimeistään.

Eli meillä on nyt sellanen tilanne, että yks ultra on takana ja muita ei saada, sillä täytän 30 vasta syyskuun lopussa ja Jyväskylässä tarjotaan kaikille odottajille kaks ultraa vasta marraskuusta lähtien. Valitettavasti ollaan tässä ultra-asiassa nyt väliinputoajia. =(

Pikkusen otti toi asia eilen päähän kun asia selvis. Yksityiselle aateltiin kuitenkin mennä rakenneultraan, mutta niskapoimu-ultra taitaa jäädä nyt sit väliin, kun yksityisellä käynti ei ole mitään halpaa. Valitettavasti rahaakin on pakko ajatella.

Tervetuloa muuten uusille helmen odottajille!

Ronnuli ja Tirppa (mies ristinyt helmen tällä nimellä) rv9+1

Vierailija
79/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, siellä sydän sykki ja yksi olisi tulossa. Kylläpä helpotti ! Rasausoireita kun ei ole lainkaan, mutta kai tämä raskaus voi sitten näinkin mennä. Helpoltahan tämä tuntuu, vaikka vähän voisi kyllä pahoinvointia ollakkin ;)

Onneksi pääsen np-ultraan ja rakenneultraan, ihan hurjalta kuullostaa ettei siellä Jyväskylässä tämä ole päivänselvää !

Anopista senverran, että vuosi vuodelta ymmärän paremmin häntä alkukauhistelun jälkeen. Olemme niin erillaiset ja eri arvomaailman omaavat, että olen nähnyt paremmaksi vaan "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" periaatteen. Pakko on ollut välillä omalle äidille kyllä ihmetellä, miehelle en ole pahemmin puhunut tai ihmetellyt hänen äitiään. Meitä on vaan niin monenlaisia.

Ihanaa kun on vähän viileämpää, tuntuu vaihteeksi raikkaalta ja saa matotkin vähän tuuletettua. Hyvää päivänjatkoa!

rv 8+4

Vierailija
80/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotuspuolella taas ollaan.esikoinen syntyi 4.3.2009 ja toisen laskettuaika olis sit jo 7.2.2010 joten vajaa vuosi jäis vaan väliä.Onhan tämä aika yllättävää tulla näin pian raskaaksi jotenki vaikea uskoo vaikka väsyttää kyl sen verran paljon välillä et pakko kait se on pikku hiljaa uskoa.17 päivä pitäis mennä sit jo ekaan neuvolaan=)Onnea minkunkin puolesta kaikille helmille!!

rv 8+6