Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * HELMI 2010 vko 27 * * 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on pakko nyt hehkuttaa, että mulla ja mun anopilla on mitä parhaimmat välit! ollaan itseasiassa tosi hyviä ystäviä ;)

vietetään iltaa yms yhdessä. Ja puhutaan aivan kaikesta. Sama homma on mulla ja mun äidillä, voisi sanoa, että ollaan parhaat ystävät! Onhan niitä muitakin tottakai, mutta äidinkin kanssa on aivan huiput välit.

Jahas, täällä on aaivan järkky kiukku-uhma kohtaus..täytynee mennä!

On muutes tänään ollut aikas järkkyä oksetus oloa..kuin joka hetkinen kankkunen!

Stinna rv 7+1

Vierailija
82/90 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan uudella viikolla, oli ihana tänään miehen kanssa lueskella tuosta neuvolasta saadusta kirjasesta, että mitä siellä massussa oikein tapahtuu. :) On se vaan vieläkin niin ihmeellinen asia, varmaan sen viimeistään synnytyksessä tajuaa, että kyllä meille se vauva on vaan tulossa..

Ilmeisesti täällä Keski-Pohjanmaalla ollaan aika reiluja ultrien kanssa, nimittäin meille tarjotaan sekä niskapoimu- että rakenneultrat, ja ilmeisesti joka neuvolakäynnilläkin kurkataan, että mitä sinne mahaan kuuluu.. Mullahan on takana jo kaksi alkuraskauden ultraa, rv 5+3 ja 7+3, kun varmisteltiin, että sieltä löytyy se vauva, ja taas päästään tiistaina kurkkaamaan pikkuista. Nyt varmaan mieskin lähtee neuvolaan mukaan, kun sattuu olemaan lomalla, kovasti se oli ainakin innokas näkemään pientä. :)

Eilen oli kyllä suunnaton kiusaus ostaa jotain vaatetta, mutta tuntui, että kaikki ihanimmat vaatekappaleet olivat joko tytölle tai pojalle, eivät sellaisia välimalleja.. Täytyy myöntää, että itse olen jo kovin innokas tietämään, kumpi siellä massussa majailee, vaikka alunperin kuvittelin, että haluan sen asian huomata vasta synnytyksessä.. Mulla on kyllä odella selkeä poikaolo jostain syystä, vaikka sillä ei kyllä ole pätkääkään väliä, kumpi sieltä tulla tupsahtaa. Mies haluaisi pojan, taitaa olla aika yleinen toive isien keskuudessa.. ;)

Joo, ja turvotusta sekä kuvotusta on täälläkin ilmassa.. Samoin on hassua se, että kaikkea et voikaan syödä, jos syö jotain, mitä ei tee mieli, niin tulee kyllä saman tien ylös.. Ja nyt on mennyt tosi paljon mehua ja kivennäisvettä, tuntuu ettei enää pelkkää vettä meinaa saada alas, vaikka ennen join lähes pelkästään vettä, satunnaisesti jotain muuta. Samoin ruisleipä ei meinaa upota millään, vaikka ennen ei tullut oikeastaan syötyä vaalea kuin poikkeustilanteissa.

Miehen kanssa ollaan myös ihasteltu mahan kasvua, vaikka muut eivät sitä vielä huomaakaan. Ärsytävää vain, kun mitkään vaatteet eivät meinaa istua.. Harmi, etei osaa itse tehdä mitään käsitöihin liittyvää, tai ainakaan niissä tekeleissä ei voisi liikkua julkisilla paikoilla... ;) Huomasin kaupassa etsiessäni jotain sopivaa päällepantavaa, ettei se olekaan mikään yksinkertainen tehtävä: äitiysvaatteet ovat vielä aivan liian isoja, tavalliset normaalin kokoiset housut liian pieniä vyötäröltä ja kokoa isommat liian isot kaikkialta muualta.. Pistäppäs siinä sitten jotakin päällesi... Ja kuitenkaan en haluaisi kauheita summia tuhlata tässä kohtaa, kun nyt ostetut vaatteet eivät varmasti mahdu päälle kauaa kuitenkaan.

Heilahtelevatko muilla mielialat herkästi?? Olen varmasti päivittäin tirauttanut kyyneliä jonkun ihan naurettavan asian takia, ja seuraavassa hetkässä olen taas niin onnellinen. Ei meinaa itsekään pysyä perässä.

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan leffaa, menee lauantai-ilta muvasti..

Maria-84 ja Öttiäinen 9+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo hetkeen saanu kirjotettua, vaikka lukemassa oon yrittäny käydä. Nyt on piiitkästä aikaa "normaali" olo, eli ei kuvota! Vois vaikka jopa siivota! Eilen kuitenki vasta oksensin ekan (ja toivottavasti viimeisen) kerran. Huomenna olis neuvola klo 11 ja pidetään sormet ja varpaat ristissä että ultra olis vapaana! Päikkärit rules edelleen ja omenoita kannetaan kaupasta selkä vääränä. Sain eilen ukonki viimein kauppaan ku siellä haisee kaikki niin voimakkaasti että multa jää aina puolet ostoksista tekemättä =/ Lämmintä ruokaa meillä ei oo tarjottu ku todella satunnaisesti, mutta näkyy nuo lapset pärjäävän voileivillä/kanamunilla/muroilla =). Mulla on ens viikko lomaa ja miehen vanhemmat+sisko perheineen lähti Suomussalmelle tänään suunnistamaan koko viikoksi ja mennään sinne sitte pariksi päivää loppuviikosta. Kerrotaan sitte miehen vanhemmille vauvasta, siskonsa on tiennyt jussista saakka.

Näin viime yönä unta vauvasta ja synnytyksestä. Kyykkäilin jossain sairaalan käytävillä ja kätilö sanoi että ponnista se vauvan pää siihen "hollille" niin mennään vasta sitte saliin, ettei siellä turhaan olla 8/.

Mä en oo testannukaan farkkuja jalkaani plussan jälkeen, ku kelit oli niin lämpöiset ja nyt oon ollu vaan kotosalla. Ja ostin jo keväällä parit mammahousut joita oon pitäny siitä asti ku mulle tuli viime talvena painoa +7kg niin aattelin vähän "säästää" ja ostin mammat jo valmiiksi vauvatoiveissani. Mulla tulee alamaha ihan järkyn kipeäksi jos on yhtään puristavat housut ku istun päivisin paljon. Siis ei-raskaanakin. Niistä housuista ei kyllä näe niiden "laatua", kun niissä on tosi napakkaa stretsiä ja taitettava se mahaosa. Ite en oo huomannu eikä mieskään mahan turvotusta tms, mutta ku kävin uimassa yhden vieraan ihmisen kans ja myöhemmin sanoin pahasta olosta ja raskaudesta (kuljettiin koko päivä yhdessä) niin hän sanoi aatelleensa niin ku katteli mua uikkareissa. Oli kai todella tarkkasilmäinen naisihminen tai hyvä arvaus.

Minä oon sortunu ostamaan kolme pientä bodya, yksi ihanuuden takia ja kaksi alesta. Meillä on hirmu kasat vauvan vaatetta, kun kälyn kans on pukattu yhteensä neljä lasta kolmen vuoden sisään ja kaikille on otettu äp-pakkaus ja lisäksi saatu lahjoina ja oon haalinu tosi paljon kirppiksiltä ja huuto.netistä. Lisäksi kaveri sai vauvan maaliskuussa ja tuo kaikki kamat ja vaatteet sitte meille kun on kuulemma heidän viimeinen vauva ja jos ei oo niin saa sitte varmasti multa niitä takasin ja toinen kaveri saa vauvan elokuussa. Kuitenki tykkään jotain uuttaki saada uudelle vauvalle. Ainaki uus turvakaukalo ostetaan, nykyinen on ollu putkeen käytössä 3,5 vuotta ja on todella vaikea asentaa paikalleen. Pitää kääntää ylösalaisin yms. Ja uudet tuplarattaat on hankinnassa, nykyiset on hajoamispisteessä. Mies niitä aina väliin hitsailee kasaan. Eli äitiysavustukselle on kyllä kohteita ;) Autokin menee vaihtoon kun ei kolmea istuinta mahdu takapenkille =/

Maria84: asusteletteko rannikon suunnalla vai sisämaassa? Me ollaan Kaustisen naapurissa.

Neuvolakuulumisia huomenna jos olo sallii.

Krisse 8+4

Vierailija
84/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tosiaan jos pääsisi vaan yhteen ultraan, kaksikin on jo aika vähän =( Toivottavasti kaikilla teillä joilla näin on niin on mahdollisuus sitten edes käydä yksityisellä! En muistanutkaan, että toi lakihan tulee tosiaan voimaan vasta ensi vuoden alusta *höh*

Krisse: meillä kanssa on vauvanvaatteita vaikka kuinka ja paljon :) mutta kyllä mä tosiaan haluan hankkia tälle uudellekin tulokkaalle jotain ihan omaa. Tästä kun oli just eilen Jumbossa puhetta miehen kanssa niin se heti snaomaan, että mitä niitä nyt enää ostamaan kun kaapit on täynnä vanhoja.. miehet, eihän ne mitään ymmärrä ;D Ja ainahan voi myydä vanhoja pois =)

Tänään kolmas viikonloppu putkeen synttärijuhlia, tällä kertaa miehen siskon tyttöjen. Sitten ne onkin onneksi taas hetkeksi ohi, johan tässä onkin tullut kakkua ja muuta herkkua vedettyä :) Vaan paino on edelleenki pysynyt aisoissa, jes!

Mites muuten toista tai useampaa lasta odottavat, aiotteko ottaa äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana??? Tai onko kukaan vielä ehtinyt miettiä niin pitkälle? Mä/me ei oikein osata päättää kun on muutaman kerran asiaa pohdittu. Toisaalta ne vaatteet on turhia, kun niitä tosiaan löytyy jo ihan kiitettävästi :) mutta makuupussille, peitolle, lakanoille, pyyhkeelle yms olisi kyllä käyttöä ja se raha on kuitenkin niin pieni summa.

MUTTA meidänhän ois tarkoitus ostaa nyt sitten sellanen jalustalla oleva kaukalo (toi edellinen oli ihan "normi" siis ilman jalustaa ja ollut jo ennen meidän poikaa mun siskon kahdella lapsella eli ikääkin alkaa olee jo reippaasti). + ne kaksostenvaunutkin on hankintalistalla eli kyllä se riihikuiva rahakin tulisi ihan tarpeeseen.

Mun on kyllä ihan kohta kanssa alettava kaivaa noita mammahousuja esille. Normihousut kyllä mahtuu, mutta varsinkin farkkujen vyötärö painaa aika inhottavasti =/

jeps, huomenna pojalle 1v rokotus kun ei annettu silloin neuvolassa flunssan takia ja vähän reilun viikon päästä vihdoin ja viimein ultraan pikkukaveria moikkaamaan :)

evian, rv 9+4

Vierailija
85/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanaa yhdessäoloa olikin koko perheen voimin. Vähän piti kreikkalaisia juustoja vältellä tosin.

Ihanasti täällä jo paljon neuvola- ja ultrakuulumisia! Silloin tuntuu raskaus varmaan jo todelta :)

Krisse, nauratti ihan ääneen tuo sinun unesi!

Matami73, mulla on sama laskettu aika ja saman ikäiset 2 ihanaa poikaa ennestäänkin! (11/03 ja 4/06)

Surullisiakin uutisia mahtui viime viikn pinon, voimia Mirabelilee vaikka ei varmaan enää tätä luekaan.

Sen sijaan ihanaa, että Fannylla ja Martalla oli iloisia uutisia, välillä näinkin päin!

Tervetuloa myös uudet!

Vielä oli varmaan mielessä jotakin, mutta kun lukee kaksi viikkopinoa läpi niin osa asioista ehtii unohtua.

Vierailija
86/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea rantalomaviikko siis takana. Koko raskaus melkeinpä unohtui rannalla lasten kanssa touhutessa. Yksi muistutus tuli, yhtenä iltana tuli nimittäin verta. Pieni määrä ja jäi yhteen kertaan, mutta nyt olen entistä epävarmempi olenko enää raskaana.

Tämä tapahtui vielä seksin jälkeen, ja aina sanotaan, että raskaana saa harrastaa seksiä. Nyt iski siis myös seksikammo, vaikka edellisissä raskauksissa on maistunut seksi jotenkin erityisen paljon.

Saa nähdä, muutanko mieleni sen alkuraskauden ultran suhteen.

Neuvolakeskustelakin täällä oli. Meillä mies oli mukana ekassa raskaudessa jokaisessa neuvolassa, koska kyllä se vauva oli meidän molempien juttu yhtä lailla. Ei olisi tullut mieleenkään mennä yksin. Tokan kanssa kävi joitakin kertoja mukana, nyt varmaan tulee jossain vaiheessa kerran näyttäytymään sille uudelle neuvolantädille :)

Mitään pahoinvointia ei edelleenkään ole, mutta ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa. Muuten 2 edellistä oli ihan erilaiset raskaudet oireiltaan, mutta pojat syntyi molemmista. Minusta olisi hauskaa, että tämä kolmaskin olisi poika. Haluamme tällä kertaa tietää sukupuolen etukäteen, joten ehtii sitten asennoitua tyttöön ja kokonaan uuteen maailmaankin. Helposti innostun varmaan siitäkin. En vaan ymmärrä, miten meille mahtuu Salama Mc Queenien, robottien, Pokemonien ja merirosvovarusteiden lisäksi vielä Hello Kittyt ja prinsessakamatkin ;)

Hania 6+0 tai jotain.

Vierailija
87/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä (10pvä) lomareissu takana ja pyykkikone laulaa iloisesti. kassit on purettu ja pää on vielä vähän pöhnässä pitkien autossa istumisien jäljiltä. auton mittariin kertyi reilut 2000km ja monet yöpaikat nähtiin. onnksi lapset oli suht. kiltisti, mitä nyt eilen vielä kumpiki aatteli oksentaa matkan huipennukseksi :)

tyty : mullaki alettiin vasta sit raskauden puolenvälin jälkeen miettimään sitä seuraavaa synnytystapaa. Kävin ihan äippäpolilla lääkärin syynissä ja se sit teki päätöksen että on liian vaarallista synnyttää alateitse koska vanhat tikinarvet voivat repeytyä uudelleen.Mulla on kyl molemmat ollu aika isoja lapsia, eka 4200g ja toka 3800g :)

Äitiysvaatteita en oo vielä hommannu, oon muutenki niin huono osteleen niitä. kai sitä sitte ku ei enää mahdu tavallisiin niinpitää jotaki isompaa laittaa päälle. toivon vaan etten paisu taas ihan mahdottoman kokoiseksi mammaksi :)

Pientä huolta aiheutti yöllä huomata että vessassakäynninaikana huomasin vuotavani vaaleanpunaista verta. ja aamulla uudelleen. Koskaan aikaisemmin ei oo tullu pisaraakaan raskauksian aikana. Tämä on muutenki toisista poikeava raskaus koska pahoinvointi on nyt sit viimesten päivien aikana ollut jotaki aivan kauheaa! en oo oksentanu mut kurkkuun nousee kokoajan jotaki--

näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

Niima ja jotain 6-7vk

Vierailija
88/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nimimerkki katosi päästä, mutta puhuit seksin jälkeisestä vuodosta ja seksikammosta..mulla on sama!!

Siis määhän tiputtelin 1,5vkoa heti testin jlk ja hcg arvoa seurattiin ja itellä oli vahva km pelko ja olo! Mut sykehän pongattiin viime To:na..

Ei siis olla sekstattu sen tiputtelun jlk..ja siitä on nyt 2vkoa..KOVASTI jo tekis mieli ja HALUTTAS! ;)

Mutta PELKO on persiissä...!! :(

Kun se tiputtelu alkoi aamulla, illalla tulleen big-oon jälkeen...eli sekstausta ed. pvnä...ja tiputtelikin sitten tosiaan sen 1,5vkoa...

HIRVITTÄÄ!!

Mut ei kai tässä voi 9kk olla selibaatissakaan..?

On tässä päänvaivaa siis...

V.lopun onnistuin feikkaan kavereille drinksut ym juomat, niin ettei raskaus paljastunut :)

Kaupasta ostaa sitä mitä just tekee mieli. Eilen hain viiliä+talkkunajauhoa(!!) jota tarha-aikana joskus syötiin, teki hirveesti mieli!! hah..mut ei tee enää..

Tänään hain kirpsakkoja luumuja ja nektariineja ja klementtiinejä..sellasta tekee mieli!

Onkos muilla mielihaluja?

Jaksuja niille joilla tiputtelee, kaikki mulle nyt sanonut, että se on hyvin yleistä ja kuuluu asiaan. Se vaan huolestuttaa joka kerta!!

Katotaan nyt kuinka käy meillä jos päästetään paineet pois ;)

Mukavaa illan jatkoa!

Stinna 7+2

Vierailija
89/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitkään, että uskallanko ilmoittautua tänne, kun on km takana, mutta päätin sitten ilmoittautua. Meille on tulossa neljäs lapsi ja km takana 3 aina lasten välissä. Nykyisessä neuvolassa on ultra, joten on jo pariin kertaan tiirailtu tulevaa junioria. Syke ainakin löytyy ja NP ultra on 16.7, joten toiveet on korkealla tämän raskauden suhteen. Tämä on viimeinen kerta, ei jaksa km ja piinailuja ym.

tietoja:

la. 2.2.2010/ TYKS

Minä-77, lapset: -01 tyttö, -04 poika ja -06 poika. km rv 9+3, 12+4 ja viimeisin oli kierukkaraskaus, meni kesken kierukkaa poistettaessa rv ei hajuakaan, kun ei ollut menkkoja vuoteen..

T:Lauris ja kirppu 9+5

Vierailija
90/90 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Ja heti aluksi onnittelut kaikille helmivauvoja odottaville.

Menkkojen piti alkaa juhannusaaton aattona. Olin aika varma että kyllähän ne alkaa. Koitti juhannusaatto, ja edelleenkään ei näkynyt eikä kuulunut vuotoa. Sanoin miehelleni mökkimatkalla, että käydäänpäs apteekissa ostamassa raskaustesti, niin eiköhän ne menkat sitten ala. Mökillä heti puskapissalle ja testiä tekemään. Yllätys yllätys plussaahan se näytti.

Nyt on sitten viikkoja 6+3. Varovasti mennään...

Meillä on 4.5-vuotiaat kaksospojat, oikein vauhtihirmut, jotka ovat pitäneet vauvakuumeen poissa.

Ennen kaksosraskautta mulla oli yksi keskenmeno. Sen takia hieman pelottaa, että mennäänkö tästä heti loppuun asti...

Olo on ollut ihan jees. Pahoinvointia ei ole vielä ollut (koputtelen täällä puuta). Rinnat on aika arat. Väsyttää. Väsyttää. Väsyttää.

Mutta kirjoittelen taas joku päivä lisää kunhan meidän vauhtiduetto antaa äidilleen hetken rauhan (eli sitten kun ovat nukahtaneet yöunille)