rv 38, syntyis jo..
Kommentit (54)
synnytyksen käynnistymsen jouduttamiseksi. Sauna ja seksi suoritettu, siivous jääköön huomiseksi:)
t:16m laskettu aika tänään
En muista numeroani, mutta huomenna on la ja olen 5,4 ja 2-vuotiaiden äiti.
Kaks ekaa meni reilusti tosiaan yli, ja eivät kyllä mistään legendaarisista käynnistysyrityksistä huolimatta tulleet itsekseen.
Kolmonen tuli 3vk ennenaikojaan ja täysin yllärinä.
Nyt odotin samanlaista ylläriä, mutta eipä tullut.
Ei supistele eikä mitään, lapsivesiä tässä ihmettelin tänään kun housut kastuu normaalia helpommin. Mutta tuskin se mitään valkovuotoa kummallisempaa on, toivottavasti.
Mulla ei kyllä ajan kulumisessa sinänsä ole ongelmaa, lapset pitää kiireisenä, mutta tämä hiton olotila on tuskainen.
Isoin vauva tulossa ikinä, varmasti 4,5kg. Isommat ovat olleet kans himpun verran yli 4kg, nuorin oli niin helppo kun oli kuitenkin jo kolmas ja painoi vain reilu 3kg.
Vauva on edelleen tosi ylhäällä, painaa sopivasti keuhkoja ja palleaa. pallea kipuja on ajoittain varmaan siitä syystä.
Yöt on tuskaisia, mutta olen kyllä paremmin nukkunut kuin koskaan edellisten raskauksien aikana. Kait tähän kaikkeen tottuu:D
Nyt lähden ottamaan iltasaunat ja jos mies vielä viihdyttäs illalla, josko päästäis muka vauvaa hakemaan yöllä/aamulla, mutta tuskimpa vaan:)
Olo on kyllä niin malttamaton, kärsimätön ja tuskastunut. Tänään on 38+5 ja olen odottanut vauvojen syntymää jo monta viikkoa. Eipä nuo ole tuolta uloskaan tulleet.
Raskaus on minulle ensimmäinen, joten kaikki edessä oleva on vielä ihan uutta ja ihmeellistä. EI malttais millään odottaa että synnytys käynnistyisi ja saisin kokea senkin:)
Aika kuluu tosiaan todella hitaasti. Olen ollut sairaslomalla 12 viikkoa, ja vaikka kaikkea olen saanut tehdäkkin, en silti mitään jaksaisi tehdä. Vatsa on kaikessa tiellä, en millään osaa hahmottaa sen kokoa.
Meillä ultra huomenna, täytyy toivoa että päättäisivät vihdoin ja viimein sen käynnistysajan. Ei tätä tuskaisaa oloa jaksa kukaan, ja kun hitto pitää vielä olla näin kuumakin koko ajan. Kotona,pimeässä verhot kiinni ja alasti on kaikista paras olomuoto tällä hetkellä.
Kai sitä pitäs lähtee vaan nukkumaan niin olis tämäkin päivä jo ohi......
Muistuu mieleen kesä 5 vuotta sitten. Rv oli tällä päivämäärällä 38+6 ja minä kavereiden kanssa kaupungilla shoppailemassa. Seuraavana päivänä otettiin uusintakierros kaupungille. No tyttö syntyi sitten kahden päivän kärvistelyn tuloksena rv 39+3. Koska olin nauttinut äitiysLOMASTA en ollu ehtinyt edes sänkyä kasata vauvalle. Sen olin jättäny lasketun ajan jälkeiseen aikaan. Nauti nyt kun vielä voit. Kohta ap valittaa kun vauva valvottaa...
että sekin pitää lopettaa, kun voi tulla vaikka mitä tulehduksia jos kohdunkaula onkin jo auennut. Uiminen oli niitä harvoja iloja tässä kohtaa...
t. se 39+5
Minä nautin viimeisistä viikoista täysillä, nyt rv 40+6, enkä haluaisi vielä synnyttämään. Nautin tästä isosta masusta, helteestä ja uimisesta, olo ja kunto on mitä mainioin ja energisin. Kohta menemiset vaikeutuu entisestään, vauva roikkuu tissillä ja valvottaa öisin:-( T. Kohta viiden äiti
mulla käynnistettiin synnytys kaksosraskaudessa just viikolla 38 kun kävin ultrassa. lääkäri oli sitä mieltä et kaksosia ei ole mitään järkeä pitää kohdussa, kun ei kerta enää mahdu siellä kasvamaan. terveisin ap joka edelleen odottaa synnytyksen kaynnistymistä..
ps. tänään menen neuvolaan tarkastukseen.. oiskohan tämä jo viimeinen neuvola :)
Tänään iltapäivällä kun oli sikakuuma ja asuntommekin kuin pätsi, oli niiiiiiiiiin huono olo, että melkein jo päätin muuttaa loppuraskaudeksi johonkin tehoilmatoituun hotellihuoneiseen. Johon olisi porttari 2,5 v. uhmiksellemme...
Huomenna neuvola. Maanantaina näytille synnärille, jos baby ei ole silloinkaan vielä syntynyt.
t. 16, tänään rv 40+1
alaselkääkin alkaa jo hieman juilia.. just tuolla alaselän kipuilulla mulla alkaneet kaikki synnytykset, nyt olen siis hyvinkin toiveikas! ap
Mulla kans tekemiset vähissä kun kotona pyörin, siivoillu kaappeja ja laitellu vaatteita ojennuksee ja viikkoja mulla vasta 36+0 tänää..
Mulla ei oo kohta melkei kahtee kuukautee ahistanu henkee ollenkaa eikä vauva paina kylkiluita, poltteluja on alapäässä ja kovasti tulee supistuksia(ilman kipua).. Öisin menkkakipuja ja maha kipeä...rv 34-35 oli aivan älyttömät poltot alapäässä, nyt ei melkein laisinkaan...
Mutta eipä kait ne mitään meinaa..
että ei saa nukuttua ollenkaan, mutta kuitenkin niin vähän, että ei oikein synnytyksen alkamiseltakaan tunnu. Tuskastuttaa.
Eli ei toimettomuus ahdista enää niin paljoa, mutta ei kyllä mitään oo tapahtunutkaan. Onkohan täällä kukaan nyytin kaa... H (39+4)
kun alkaa tuntua ettei tämä vauva omin avuin ymmärrä ulkomaailman ihanuutta. Oloni on todella huono monin tavoin. Tänään rv 41+1.
Luin että edelliset sinulla ovat tulleet ennen rv40 joten samaa toivoit myös tästäkin.
Niin minäkin toivoin viime syksynä kun neljättä odotin. Edelliset olivat tulleet rv 37 ja kaks seuraavaa rv39. Mutta kun olin valmistautunut siihen että niin se tämäkin tulee ajoissa niin antoi odottaa itseään rv41+6. En halua masentaa mutta se odottaminen on kauheinta kun olet valmistautunut että ajoissa tulee eikä mitään tapahdukaan. Nyt on vauva jo 7kk ja rauhallinen kuin mikä. Taisi enteillä rauhallisuutta kun ei mitään kiirettä pitänyt masusta poiskaan.
Jaksamisia kaikille mahan kanssa tuskaileville!!
On supistellut enemmän ja vähemmän tässä puolestä yöstä asti. Nyt tulevat reilun 10 min välein tasaisesti.
Vettä taitaa lorahdella vähäsen ja muutenkin on nyt sellainen olo että nyt se vauva tulee:)
Yritän tässä vain keksiä kokoajan jotain tekemistä ettei vaan synnytys ainakaan hidastuisi:)
T: 5,4 ja 2vuotiaiden äiti:)
Otsikon tautologia kertoo päivien samankaltaisuudesta. Vaikka.
Ovatkohan nuo vauvaohjelmat lisääntyneet viime aikoina vai oonkse vaan mää. :)
t. H. (yhä yhtenä 40+0)
ja vielä vaan jatkuu odotus..
joku siellä sanoi, et seuraavaksi märisen kun vauva valvottaa. voin vaikka vannoa et niin ei tule käymään. tämä kun ei kuitenkaan ole ihan ensimmäinen lapsi, et tiedän kyllä jo entuudestaan millaista vauva arki on. lähinnä harmittaa noiden isompien lapsien puolesta, kun äiti on tällainen puuskuttava valas joka ei jaksa mitään.. ei tehdä pyörälenkkejä, tai mennä uimarannalle yms.
mä ainakin tuun, jos vaan löydän tän ketjun silloin vielä=) ap
Toistaiseksi tuntuu siltä, että ei ihan heti tarvitse tulla. Nukuin taas viime yön oikein makeasti.
t. 12
joku siellä sanoi, et seuraavaksi märisen kun vauva valvottaa. voin vaikka vannoa et niin ei tule käymään. tämä kun ei kuitenkaan ole ihan ensimmäinen lapsi, et tiedän kyllä jo entuudestaan millaista vauva arki on. lähinnä harmittaa noiden isompien lapsien puolesta, kun äiti on tällainen puuskuttava valas joka ei jaksa mitään.. ei tehdä pyörälenkkejä, tai mennä uimarannalle yms.
Kamalaa vastata lapsille melkein jokaiseen pyyntöön, että "äiti ei nyt jaksa". Kun ei vaan ihan oikeasti jaksa, ulkona alkaa heti pyörryttää eikä se ole kiva tunne. Tämä on tällaista lojumista päivästä toiseen...
viikolle 40+5 asti, eikä ollut mitään kiirettä synnyttämään. Mutta sitten iski kaikki vaivat kerralla, alavatsakipu niin, ettei liikkumaan pääse, unettomuus, kauhea turvotus, kipeät supistukset, jotka ei kuitenkaan koskaan muutu säännöllisiksi, verenpaine, päänsärky jne.
Ja nyt olo on niin raskas ja kipeä, etten millään edes jaksa kuvitella synnyttäväni, vaikka vielä reilu viikko sitten olin elämäni kunnossa. Äkkiä alkoi siis alamäki.
t. rv 41+6