olenko huono ihminen?
kun harmittaa lasten puolesta se, että heidän isovanhemmat ovat mielestäni epäreiluja.
Hyvin harvoin tulevat meidän lasten takia. eivät koskaan. aina pitää olla muuta ohjlemaa siinä ohessa. (teatteria, menoa jonnekin, toisten lastenlasten kuskaamista näytille meille).
Vai pitäisikö vaan hyväksyä, että jos asuu kauempana kuin muut lastenlapset perheineen, ei isovanhemmat hae kylään tai tuo? ja jos tulevat, mielellään tuovat lasten serkkujakin mukanaan.
Kommentit (14)
Ei tuolla ole mielestäni mitään tekemistä sun huonommuuden/paremmuuden kanssa.
Kurjaa kuitenkin!
voin hyvin kuvitella että jos matka on pitkä, niin on kiva suunnitella siihen samaan syssyyn muutakin, esim. teatteria "kun kerrankin tulee lähdettyä kauemmas"
Meillä on oikeastaan aika samanlaista oman äitini kanssa.
siis kun en ollenkaan tiedä, olenko ainoa jota tällainen ärsyttää.
onko oikeutettua/kohtuullista toivoa, että joskus meidän lapset haettaisiin sinne toisille lapsenlapsille kyläään syömään /nukkumaan, eikä aina niin, että tulevat meille isovanhempiensa kanssa?
eli lasten serkut ovat lähes aina mummolassa hoidossa ja lisäksi tulevat meille. Mekin mielellämme kerran vuodessa viettäisime lapsivapaata miehen kanssa, tai jos ei sovi, meille riittää ihan nämä omat lapset, emme kaipaa enää muita lapsia, ei edes lasten serkkuja, jotka ovat aika vieraita, kun välimatka on pitkä.
mietin, olenko huono ihminen , koska olen asiasta vihjannut, mutta mitään muutosta ei tapahdu. ilmeisesti lasten isovanhemmat pitävät ajatusta kohtuuttomana ja siten minua vain kummallisena, kun en ole iloisena toivottamassa tervetulleeksi.
Ja muut sukulaiset vaikka Jyväskylässä niin eikö se ole aivan loogista, että ne tulee teidän luona käymään ja ottavat samalla serkkuja mukaan? Kuin, että ajaisivat ensin tyhjän auton sinne Helsinkiin ja sitten lasten kanssa Jyväskylään ja muutaman päivän päästä takaisin Helsinkiin. Vai?
Ja muut sukulaiset vaikka Jyväskylässä niin eikö se ole aivan loogista, että ne tulee teidän luona käymään ja ottavat samalla serkkuja mukaan? Kuin, että ajaisivat ensin tyhjän auton sinne Helsinkiin ja sitten lasten kanssa Jyväskylään ja muutaman päivän päästä takaisin Helsinkiin. Vai?
siis mielestäsi on luonnollista, että isoavanhemmat eivät vietä aikaa pelksätään meidän lasten kanssa?, ja että me kuormitetut, joilla ei koskaan lastenhoitoapua, saadaan sitten vielä toisten lapset kaupan päälle, kun on aika tiukkaa joskus jaksaa omienkin kanssa iman mitää apua.
Minusta ensimmäinen kirjoittaja tuo esiin hyvän pointin. Meillä sama tilanne siinä mielessä, että kaukana asuvat isovanhemmat käyvät harvakseltaan meillä eivätkä käydessään ota oikein lapsia huomioon, hoitavat täällä ollessaan muita asioita ja heitä saa patistaa viemään lapsia puistoon yms. Heitä lähellä olevat lapsenlapset kyllä ovat läheisiä ja heidän kanssa vietetään aikaa. Onneksi eivät meille näitä serkkuja tuo, se nyt vielä puuttuisi.
On niitä muitakin hoitajia kuin kaukana asuvat isovanhemmat, esim naapurin lukiolainen, perhetutut ja ystävät. Tukiverkon rakentaminen on omissa käsissä.
Jos välimatka on pitkä ja tapaamiset harvassa on ihan luonnollista, että suhteet on etäisemmät. Sama koskee kaikkia suhteita. Asialla ei ole tekemistä kenenkään huonouden kanssa.
Lisäksi olen sitä mieltä, että isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsenlapsiaan, vain oikeus.
Minusta ensimmäinen kirjoittaja tuo esiin hyvän pointin. Meillä sama tilanne siinä mielessä, että kaukana asuvat isovanhemmat käyvät harvakseltaan meillä eivätkä käydessään ota oikein lapsia huomioon, hoitavat täällä ollessaan muita asioita ja heitä saa patistaa viemään lapsia puistoon yms. Heitä lähellä olevat lapsenlapset kyllä ovat läheisiä ja heidän kanssa vietetään aikaa. Onneksi eivät meille näitä serkkuja tuo, se nyt vielä puuttuisi.
Onneksi joku ymmärtää. Kun tein koko aloituksen, koska olen asiasta sanonut, mutta koska isovanhemmat eivät muuta käytöstään, ajattelin, että olenko itse kohtuuton.
Oikeasti, nelihenkisessä perheessä on tarpeeksi kotitöitä kun lapset eivät koskaan missään lomalla. En ihan oikeasti kaipaa enää lisää lapsia ruokittavaksi. Onhan asiassa rahallinenkin puoli. Ja oma ja miehen jaksaminen. Hänkin toivoisi lapsivapaata joskus.
Mielestäni homman pitäisi toimia vastavuoroisesti, että lasten serkkujen vanhemmat ottaisivat vuorostaan meidän lapset yökylään. mutta näin ei tapahdu, koska hoidattavat omiaankin lähes jatkuvasti isovanhemmilla, joilla ei ilmeisesti eläkkeellä olosta huolimatta jää tarpeeksi jaksamista hoitaa meidän lapsia.
Serkkujen perhe on monta kertaa varakkaampia kuin me. On taloa, monta mökkiä, venettä jne. Tuntuu todella väärältä, että serkut tulevat meille, mutta me maksamme MLL:n hoitajasta. Minä olen työtön.
halloo. Olisi tärkeää saada mielipiteitä.
ap