Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joille sterilisaatio on tehty

Vierailija
28.06.2009 |

Olisin kysynyt tunsitteko epäröintiä ennen toimenpidettä, vaikka päätös oli varmasti harkittu joka suunnalta. Oletteko katuneet jälkikäteen.

Itse olen jo melkein nelikymppinen ja lapsia on kaksi kappaletta. Ensimmäinen on nuoruuden liitosta ja toinen tästä uudesta. Myös miehelläni on lapsia entuudestaan. Jo tämä seikka yhdistettynä ikääni ja siihen, etten haluaisi olla ihan ikäloppu puoltaisivat sterilisaatiota. Tämän ohella mies ei enää lapsia halua ja tämä on ehdoton päätös. Enkä minäkään olem miehestä eroamassa, enkä todellakaan haluaisi tilannetta, jossa lapsia olisi kolmen miehen kanssa. Siksi toisekseen aika kiirettä saisi pitää huomioiden tämä ikäni ;)

Päätös on siis tehty, mutta silti mietityttää. Nyt pohdin sitä, että pitäisikö perua toimenpide, vaikka kaikki järkisyyt (tunnesyytkin) puoltavat tätä päätöstä vai onko tietty haikeus ennen näin isoa toimenpidettä (henkisesti isoa siis) ihan normaalia.

Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo jälkitarkastus Essuren jälkeen menee? Väriainetta ruiskutetaan miten, mihin?

Vierailija
42/57 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole katunut hetkeäkään.

Sterilisaatio tehtiin kun kuopus oli alle vuoden. Itse olin tuolloin 32. Lapsia on kaikkiaan kolme.

Hormonikierukkaa kokeilin kuopuksen syntymän jälkeen, se ei minulle käynyt. Kuparikierukkaa olen kokeillut esikoisen jälkeen, ei käynyt. Muut hormonaaliset ehkäisymuodot eivät käy. Sterilisaatio oli ainoa järkevä vaihtoehto ja lopullisuudessaan täydellinen minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi lasta tehtynä, ja päättäneenä, että enempää ei tule. toimenpide pelotti vähän, ja ihan pikkiriikkinen ajatus oli "naiseuden"=hedelmällisyyden loppumisesta taustalla. mutta järjellä ymmärsin, että eihän se siitä ole kiinni. mutta siis ihan pieni empiminen, kun leikkausaika oli jo selvillä.

operaatio sujui leikiten, paitsi kauhea pahoinvointi heräämisen jälkeen.

en todellakaan ole katunut! mutta muistan hetken haikeuden...

Vierailija
44/57 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole asiaa katunut, koska kuopuksen syntymän jälkeen päätti, että ei halua enää lisää lapsia. Sterilisaatio on aina ensisijaisesti yksilön päätös, ei pariskunnan.

Vierailija
45/57 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

strilisaatioon. aloin kuitenkin epäröidä, kosk nykyiset cerazette pillerit sopivat hyvin ja menkkoja ei ole laisinkaan, mikä on ihanaa. Ainut miinus on akne, mutta se on ollut jo ennen pillereitäkin.,pelkään hirveitä vuotoja ster. jälkeen. ja miehenkin kanssa menee huonosti, en halua sitä tilannetta että mies löytää uuden ja minä jään yksin steriloituna lasten kanssa ja sitten JOS löytäisin uuden miehen voisi se tyssätä siihen etten voi enää saada lapsia. se on jotenkin liian lopullistA

Vierailija
46/57 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, löytyipä ihan idioottimainen typo tästä ;) Siis en haluaisi olla ihan ikäloppu pienten lasten kanssa piti kirjoittamani, eihän se sterilisaatio taida naista valitettavasti nuorentaa ;)

Ap

Olisin kysynyt tunsitteko epäröintiä ennen toimenpidettä, vaikka päätös oli varmasti harkittu joka suunnalta. Oletteko katuneet jälkikäteen. Itse olen jo melkein nelikymppinen ja lapsia on kaksi kappaletta. Ensimmäinen on nuoruuden liitosta ja toinen tästä uudesta. Myös miehelläni on lapsia entuudestaan. Jo tämä seikka yhdistettynä ikääni ja siihen, etten haluaisi olla ihan ikäloppu puoltaisivat sterilisaatiota. Tämän ohella mies ei enää lapsia halua ja tämä on ehdoton päätös. Enkä minäkään olem miehestä eroamassa, enkä todellakaan haluaisi tilannetta, jossa lapsia olisi kolmen miehen kanssa. Siksi toisekseen aika kiirettä saisi pitää huomioiden tämä ikäni ;) Päätös on siis tehty, mutta silti mietityttää. Nyt pohdin sitä, että pitäisikö perua toimenpide, vaikka kaikki järkisyyt (tunnesyytkin) puoltavat tätä päätöstä vai onko tietty haikeus ennen näin isoa toimenpidettä (henkisesti isoa siis) ihan normaalia. Löytyykö kohtalotovereita?

Vierailija
47/57 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään enää halua lapsia, mutta h-kierukka hoitaa asian, ei haittaa ollenkaan. Mielummin kierukka kuin leikkaus. En nää syyt sterilisaatioon

Vierailija
48/57 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatioon 37-vuotiaana. Lapsia on neljä, enkä halunnut enää lisää. Aikaisemmin olin ajatellut, että lapset kannattaa tehdä ennen 40 ikää ja olen tyytyväinen, eikä ole kaduttanut yhtään. Minulle ei pillerit käyneet ja nyt on ihanaa kun ei tarvitse huolehtia ehkäisystä.

Mietin sterilisaatiota jo 30-vuotiaana, mutta silloin en ollut kypsä siihen.

Vierailija
49/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sterilaatiota olen harkinnut kun lapsiluku on sitten täynnä.

Tuota essurea ei taida voida tehdä samassa rytäkässä. Että kai täytyy ihan oma lääkärikäynti varata sitä varten.

Jostain netistä luin että tuon perinteisen klipsi sterilaation voisi hoitaa synnytyksen kanssa samalla.. minä kuitenkin luullakseni synnytän alakautta, ellei mitään outoa satu, että leikkaukseen päätyisi, että voiko sitäkään tehdä alatiesynnytyksen yhteydessä? Keisarinleikkauksen yhteydessä kuulemma voisi..

Täytyy jostain saada selvyyttä tähän sterilaatiojuttuun. Se on selvä, ettei enää enempää lapsia meille. Thats it.

Vierailija
50/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään essure kunhan vaan asia etenee.

Sain vasta ensi syksyksi Jorviin gynekologi ajan.

Ja sen jälkeen odotellaan toimenpide aikaa, jonka jälkeen odotellaan jälkitarkastusta.

Huoh, kyllä tässä vuosi saattaa vielä mennä ennen kuin homma on loppujenlopuksi OK eikä muuta ehkäisyä tarvita.

Joten täällä odotellaan. Jos tätä epäröisi olisi tässä aikaa miettiä kunnolla ratkaisuaan.

Mutta koska olen päätöksestäni varma tämä odotus on turhauttavaa..

Vierailija
51/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla tämä "prosessi" kaikenkaikkiaan kesti?

Vierailija
52/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin vasta lääkärillä yhdessä juttelemassa ja lääkäri laittoi paperit vetämään.

hieman miestä hirvittää mutta kun on niin reipas poika niin kyllä se pärjää :)

meillä 3 lasta ja ollaan 30v.

Vierailija
53/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 27v, mieheni 29v ja meillä 2 lasta.

Ollaan molemmat menossa. Olen pomminvarma asiasta. En epäile etteikö joskus myöhemmin iskisi pienen lapsen kaipuu... Mutta en siitä huolimatta aikoisi kuunnella moisi hetken hulluuksia.

Vierailija
54/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole asiaa katunut, koska kuopuksen syntymän jälkeen päätti, että ei halua enää lisää lapsia. Sterilisaatio on aina ensisijaisesti yksilön päätös, ei pariskunnan.

Vierailija
55/57 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä sterilointi molemmissa tapauksissa.

Joku kysyi eroa. Essure eli kierteet munajohtimiin, tehdään poliklinikka-käyntinä, klpsit taas kiinnitetään tähystyksessä eli nukutetaan ja on pisempi reissu.

Vierailija
56/57 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että hain lähetteen viikko sitten. Soitin sairaalaan ja seuraavat kuukautiset kun loppukuusta alkaa, niin menen essure-sterilisaatioon. vielä ei ole minkäänlaista haikeutta vain helpotus ja ilo :-) Olen/ollaan monta vuotta ollut sitä mieltä ettei lapsia tule enää, meillä on 3 lasta. Viimein sain sitten haettua lähetteen ja nyt vain odotellaan vielä hetki :-) Mulle ei käy muu ehkäisy kuin kondomi, joten senkin vuoksi mahtava juttu viimein päästä toimenpiteeseen ;-)

Vierailija
57/57 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helppo toimenpide. Tänään tehtiin minulle Essure.

Kesti 3 minuttia. Hoitaja katsoi ajan kellosta..

Kivunlievityksenä normaalit esilääkkeet eikä muuta.

Nyt menkkamaista kipua ja pientä veristä vuotoa.

Ihanaa, nyt 3kk odotellaan.