Miksi ihmeessä te jotkut uskovat vihaatte ateisteja?
En minä ainakaan vihaa uskovia. Eiköhän jokaisella ole oikeus omaan maailmankatsomukseensa.
T: Ateisti
Kommentit (24)
evl-kirkko nurin - tai pois uskonnot maailmasta-puoluetta... Kannattaa kuitenkin tarjota ihmisille myös jotain sisältöä, muutakin kuin eitä (ei uskonnonopetusta, ei kirkollisveroa, ei uskonsotia, ei tiukkapipoja jne.).
No mikä noissa edellisissä sitten on ongelma? Nehän ovat mielipiteitä siitä miten yhteiskunta tulisi järjestää, ja tässä demokratiassamme jos tietty määrä ihmisiä taipuu niiden kannalle, listan uudistukset TULLAAN toteuttamaan. Sikäli kun olen ymmärtänyt ihmisillä on oikeus näkemyksiinsä, tietysti myös sinulla omaasi. :D
"uskovaiset ovat olevinaan niin helkkarin hyvää porukkaa ja parempia kuin muut,vaikka tosi asiassa he ovat niitä pahimpia syrjiöitä". Omahyväisyys on sitkeä vaiva, eikä siinä ole mitään puolusteltavaa. Joskus on kuitenkin paikallaan peiliin katsominen myös niillä, jotka väittävät "uskovaisten olevan sellaisia ja tällaisia". Toisinaan omien vaikeiden puolien heijastaminen toisiin ihmisiin tuo helpotusta, mutta ei kerro paljon oman mielen ulkopuolisesta todellisuudesta.
[/quote]
mä en olekaan suvaitsevainen, mun suvaitsevaisuus loppuu tasan elintasopakolaisiin,nisteihin,uskiksiin + muuhun kakkasakkiin. Ihmetyttää vain kun uskovaiset ovat olevinaan niin helkkarin hyvää porukkaa ja parempia kuin muut,vaikka tosi asiassa he ovat niitä pahimpia syrjiöitä. Lisäksi tää "mamu on kiva kaveri"- suvaitsevaisuus suomalaisten kustannuksella on kuvottavaa.Heille annetaan kaikki anteeksi ja suomalaiset joutuvat kulkemaan nurkissa hissun hiljaa...
[/quote]
vaikutat lastesi (jos sinulla on sellaisia) näkemyksiin maailmasta ja elämästä? Maltatko sinä pitää omat ajatuksesi ja arvosi omana tietonasi, jotta he voivat sitten täysi-ikäisenä kuin "tyhjältä pöydältä" aloittaa elämänsä itsenäisesti?
Vanhempi on kysellyt uskon asioista paljonkin. Hänelle olen vastannut mm. että äiti ei usko asioihin,joista on puhetta ollut kerhossa/ koulussa.Että jokaisella on oma usko. En myöskään puhu rasistisesti lasten kuullen.Minulla on mielipiteeni ja pyrin kertomaan mahdollisimman objektiivisesti asioista.Lapset muodostavat vähitellen omat mielipiteensä asioista- sitten kun todellakin ymmärtävät jotain elämästä. Jos poika vanhempana höpsähtää johonkin uskoon ja nai "väärän värisen", se on hänen asiansa ja minä silti rakastan häntä.Ja kaikkeni tekisin,että oppisin pitämään myös hänen puolisostaan.
suvaitsevainen, mun suvaitsevaisuus loppuu tasan elintasopakolaisiin,nisteihin,uskiksiin + muuhun kakkasakkiin.
Ihmetyttää vain kun uskovaiset ovat olevinaan niin helkkarin hyvää porukkaa ja parempia kuin muut,vaikka tosi asiassa he ovat niitä pahimpia syrjiöitä. Lisäksi tää "mamu on kiva kaveri"- suvaitsevaisuus suomalaisten kustannuksella on kuvottavaa.Heille annetaan kaikki anteeksi ja suomalaiset joutuvat kulkemaan nurkissa hissun hiljaa...