Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teoria pätemisestä.

Vierailija
28.06.2009 |

Olen jo pitkään naureskellut täällä käydessäni sitä millainen vimmainen tarve monilla on kuulua "voittajiin" "luusereiden" sijasta. Ja sitten tehdään uskomattoman hauskoja listauksia siitä mitkä asiat erottavat jyvät akanoista. =)

Tämä WT-homma on yksi, kotiäitiys contra uraäitiys toinen, nyt uutena tämä lähiönimijuttu. Ai niin meinasin jo unohtaa tämän junttikotikeskustelun. Välillä kysellään jopa että minkä merkkinen auto pitää olla, että kehtaa ajella. XDD

Huvittavaa siis. Mutta se teoria: olen pähkäillyt mistä moinen voi johtua. Ja tullut siihen lopputulokseen, että kenties kaikilla ihmisillä ei ole selvää käsitystä siitä keitä he ovat. Ei ole oikeasti OMIA juttuja, OMIA ajatuksia... eikä siis oikeastaan omaa identiteettiäkään. Ei ole sisäistä tietoa kuka on, joten itseä pitää määrittää koko ajan uudelleen ja uudelleen suhteessa toisiin.

Ja koska on niin suuri epävarmuus, ettei vakautta ole edes itsen sisällä, niin on jatkuva tarve vakuuttaa nimenomaan itselle että "en ole huono, olen hyvä".

Mitä mieltä? =)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivataan hyväksyntää ja ihalua. Syyllistyn itsekin siihen mutta ei se elämänilaatuani ratkaise :)

Vierailija
2/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa näistä jutuista kumpuaa ihan arkipäivän tylsyydestä: on hauska tulla tänne kertoilemaan hieman väritettyjä juttuja jos itsellä on tylsää ja ehkä omasta elämästä puuttuu sitä hohtoa mitä täällä voi esittää omaavansa. Täällähän voi väittää asuvansa vaikkapa 400 neliön luksustalossa, ajavansa Audilla ja matkustelevansa kymmenen kertaa vuodessa kun todellisuudessa asuu kerrostalokolmiossa Jakomäessä, ei omista autoa ja matkustaa korkeintaan Itikseen.

Toinen mikä välillä pistää silmään on se, että ei oikeastaan olla täysin sinut omien valintojen kanssa. Tämä näkyy siitä, että joku tuntee kamalaa tarvetta puollustella omia valintojaan usein toisen mustamaalaamisen kautta. On aivan eri asia keskustella yleisellä tasolla vaikkapa siitä miten pieni lapsi kokee hoitoonviemisen kuin julistaa "minä en aikanaan koskaan" ja siinä samalla haukkua toisen valinnat täysin lyttyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetunnon puutetta, mutta mistä se loppujen lopuksi kumpuaa, se olisi kiva tietää.

Vierailija
4/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen täällä sanasenkin kirjoittava on täysin tosissaan, sillä miksi kukaan pitäisi hauskaa höpöttelemällä nettipalstoilla mitä sattuu, se olisi ihan lähiö-WT-läskien hommaa!!

Vierailija
5/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti valtaosa kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo. Ja naureskelee vastauksille. Teen sitä minäkin.

Kyllä näistä silti voi vedellä kaikenlaisia kyökkipsykologisia analyyseja... vitseissäkin on aina mukana puoli totuutta. Ja osa ihmisistä on niin tosikoita, että ottavat nuo wt-jutut sun muut ihan tosissaan. ;)

ap

Vierailija
6/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutoselle vastaisin.

ap

Vierailija
7/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se identiteetti aina muodostu juuri suhteessa muihin?

Et oo tosissas?!!!

Etkö todellakaan tiedä, miten identiteetti muodostuu??

Onneksi en ole enää alle 30v. !! Olen löytänyt itseni, enkä tartte toisten hyväksyntää. Jos en kelpaa tälläsenä toisille, niin voi voi!!

Vierailija
8/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se identiteetti aina muodostu juuri suhteessa muihin?

Et oo tosissas?!!!

Etkö todellakaan tiedä, miten identiteetti muodostuu??

Onneksi en ole enää alle 30v. !! Olen löytänyt itseni, enkä tartte toisten hyväksyntää. Jos en kelpaa tälläsenä toisille, niin voi voi!!

Identiteetti rakentuu tosiaan suhteessa toisiin. Alkaen vanhemmista. "muistutan tuota tuossa, tuossa olen erilailen tuossa". Ja identiteetti muokkautuu ja vihtuu elämän varrella, se ei ole koskaan kiinteä ja aina samanlainen.

Toisilla on vain vahvempi käsitys "ytimestä", toiset ovat jotenkin epävarmoja ja tuuliajolla koko ajan.

Vierailija
9/9 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT