Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden asuntolainan korkomarginaali?

Vierailija
26.06.2009 |

Mulla on entinen laina, jossa ihan mitätön korkomarginaali (taitaa olla 0,3 %). Nyt ollaan muuttamassa kalliimpaan ja minä säilyttäisin entisen lainani (siitä ei paljoa jää myyntivoiton jälkeen, pankki vaatii että myyntivoitolla lyhennetään minun lainaani) ja miehelle tarjottiin uusi laina 1,1 % korkomarginaalilla. Millaisia marginaaleja muut ovat ihan viime aikoina saaneet? Niin, uuden lainan määrä n. 120 000 €.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.4:sta tippui 1.0:llaan tinkimällä uudelle 65000 lainalle 25. takuuna asunto+perikunnan osake

Vierailija
2/4 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laina maksetaan pois. Normaalisti asunto on lainan vakuutena ja jos ei ole enää vakuutta, miksi pankki antaisi lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,85 ja lainaa 90 000.

Otin lainan joskus huhtikuun tienoilla

Vierailija
4/4 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vanha lainanripe, jota ei oltu nostettu ja herätettiin sitä 2 viikkoa neuvotteluissa henkiin tuossa toukokuussa. Lopputulos oli, että saatiin ulos se ja marginaali 0,45.

Uudet lainat olisi lähteneet meille 0,9-1,5 riippuen siitä, mitä oltaisiin laitettu vakuudeksi ja mitä sillä olisi ostettu. Ilmeisesti 0,9 olisi ollut asuntolaina ja asunto vakuutena. Jälkimmäinen taas mökki ja kiinteistö vakuutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme