Argh. Menee kohta hermot näihin helteisiin. PRKL.
Mä en ikinä ole tykännyt kesästä, varsinkaan jos on tällainen ilma.
Asutaan kerrostalossa ja tänne saa läpivedon, mutta eipä se paljoa auta. Parvekkeen ikkunat on apposen auki, makkareiden ikkunoissa on pimennysverhot koko päivän (ovat itäseinällä, johon aurinkopaistaa melkein koko aamun ja aamupäivän.
Ruoka ei maistu, päätä kivistää ja muuten vaan vituttaa. Koko ajan pitäisi käydä suihkussa, kun olo on ihan tahmea. Lapset vikisee ja vinkuu ja kitisee koko ajan, ruoka ei maistu niillekkään eikä myöskään uni.
Itselläni on taas iho ihan perseestä. Atooppinen ihoni ei tykkää auringosta vaan se kuivuu entisestään ja kutisee.
Tuuletin on käytössä, ei apua. Paitsi hetkellisesti.
Astmakin rupesi taas vaivaamaan.
Joo, mä rakastan talvea ja viime talvi oli ihana.
Kommentit (32)
mutta ap:nhan pitäisi sitten olla tyytyväinen tähän kesään jos lämpö ei miellytä. Eikös se jotenkin niin mennyt, että kylmintä on ollut noin sataan vuoteen. Ja nyt vasta muutama hassu lämpimämpi päivä!! Minä kyllä nautin näistä keleistä!!
Käykää uimassa, se viilentää. Tässä omalla terassilla on ihana istua aurinkovarjon alla. Toin tähän tämän koneenkin. Eihän sitä tarvitse auringosswa olla, vaikka olisikin ulkona. Etsikää varjoisia paikkoja.
Suomessa on kolme kuukautta varsinaista kesää, joista vain muutamat viikot hellettä, joten nautitaan niistä!
Siis, tämmöstähän kesän pitää ollakin, eikä semmoista, kun pari viikkoa sitten, että lapsillekin sai etsiä välikausipuvut, KESÄLLÄ!
HYVÄÄ JA LÄMMINTÄ KESÄÄ KAIKILLE!
Suomessa on jotain 20+ astetta, onko se kuumaa? Meilla oli eilen 37 astetta ja kosteaa.
Mulla 5 lasta ja oma piha niin kyllä lapset on ulkona melkein koko pvän.Syömässä käydään sisällä.Lapset nauttivat tästä säästä!
Nyt tästä vielä voi nauttia, vaikka on rv 40+2 ja kaikki kuvittelee, että minulla olisi jotenkin erityisen tukalaa.
Forecan 10vrk ennustekin näyttää ensi viikon lauantaihin asti koko ajan +25-29 asteen helteitä! =)
Voi että oli lapsillakin tänään hauskaa ulkona, kun liukuivat liukumäestä uima-altaaseen! Kyllä iloa ja riemua riitti! Ja äiti sai rauhassa istuskella aurinkotuolissa.
Ainoa, mikä v*tuttaa, on kukkien ja muiden kasvien kastelu. Tai ei se itse kastelu haittaa, mutta kun vesijohtovedellä kastelee kasvimaat sun muut istutkset, niin rahaa palaa...
Meillä lapset kokopäivän ulkona ja helle ei rasita, kun uimaranta on lähellä n. 100m.
Sälekaihtimet on kiinni kokopäivän, niin asunto pysyy viileänä.
Lisäksi vielä nautiskelen kylmiä juomia aurinkovarjon alla terassilla ja jos oikein huikkaa, niin puun alle keinuun ja pienet torkut maistuu.
Silloin on suositeltavaa valttaa ulkoilua 11-17 valilla, pysytella ilmastoiduissa sisatiloissa ja juoda paaaaaljon vetta.
Yksi kesa meni ilman ilmastointia ja olin hajota. Kaikki lampo varastoitui seiniin ja sisalampotila taisi olla 50. Sinnittelin minuutista toiseen ja oisin yritin helpottaa oloa kaariytymalla kylmalla vedella kasteltuun lakanaan ja pitelemalla jotain pakastepussia iholla. Ei ikina enaa uudelleen, kiitos :)
nyt vaan kynttilät kehiin ja takan lämpöön joulua oottamaan :)
Näitä lämpimiä kelejä on Suomessan sun puolesta onneksi niin kovin kovin vähän! Jos 365:stä päivästä 20, niin ajattele, että 345 päivää on sulle sopivia!
t. helteen ystävä, joka asuu Suomessa, koska muuten on sopiva maa, vaikka kelit 345 pv/v vähän huonot