Miksi mies empii kosintaansa?
Ollaan oltu yhdessä vuoden verran. Muutimme yhteen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen ja ostimme yhteisen talon. Meille on tulossa yhteinen lapsi ja molemmilla on myös ennestään lapsia, jotka asuvat kanssamme.
Kaikki on tosi tosi hyvin. Tuttavat, ystävät ja sukulaiset kyselevät, milloin häät pidetään. Minäkin olen jo ehtinyt odotella kosintaa. Miksi sitä ei tule?
Kommentit (11)
Kukaan ei sitten varmaan myöskään osta taloa yhteisellä lainalla muutaman kuukauden seurustelun jälkeen tai ryhdy vauvantekoon alle vuoden tuntemisella???
ap
Tämä nykyinen touhu on TODELLA kummallista. Taloja ostellaan, jopa lapsia saatetaan alulle, mutta naimisiin ei saada mennyksi sitten millään.
Toisaalta ap, jos haluat naimisiin, niin miksi et ota asiaa puheeksi itse?
t. eräs joka todellakin meni naimisiin ennen kuin edes harkitsi lasten hankintaa tai talokauppoja
Mies sanoo, että tietää kyllä, että hänen odotetaan kosivan. Toisaalta on tehnyt hyvin selväksi, että minä en voi kosia häntä. Mutta sitä kysymystä ei sitten vain kuulu.
ap
Mies sanoo, että tietää kyllä, että hänen odotetaan kosivan. Toisaalta on tehnyt hyvin selväksi, että minä en voi kosia häntä. Mutta sitä kysymystä ei sitten vain kuulu.
ap
Taidatte puhua vähän eri asioista. Onko hän sanonut haluavansa kanssasi naimisiin? Onko hän luvannut kosia?
Koska olette jo talot hommanneet ja olet raskaana, älä tee tästä tunneasiaa. Ota asia arkisesti miehen kanssa puheeksi ja sano, että haluat että menette naimisiin ja sovi hänen kanssaan, koska se tapahtuu.
takana kohta neljä vuotta, kaksi lasta ja yhteinen okt-laina, mutta naimisissa ei vielä olla. Puhetta on kyllä ollut, että ensi vuonna mentäisiin.
Eikä tämä aikataulu nyt niin hidas mielestäni ole. Menihän Victorialla ja Danielilla jotain 8v päättää, että menevät naimisinin!
Minä kun en ole koskaan päässyt vihille, vaikka yhteiseloja on koettu ja noita lapsia on. Pelkään, etten vain ole sellainen nainen, jonka kukaan ottaa vaimokseen.
Ja sitten mietin, onko meillä kuitenkin jokin ongelma, josta mies ei vain puhu. Tiedän esim., että hänen on vaikea rakastaa esikoistani, vaikka tuleekin lapsen kanssa toimeen ja on tälle ihan loistava isäpuoli. Mutta voisiko olla niin, että mies ei sitten tahdokaan sitoutua _lapsiini_?
ap
että miehelläkin on takanaan pitkä parisuhde ja siitä liitosta lapsia? voihan olla että hän haluaa tällä kertaa olla 100% varma siitä että suhde kestää. tosin ihmettelen miklsi hän silloin on halunnut lapsia kanssasi...
että miehelläkin on takanaan pitkä parisuhde ja siitä liitosta lapsia?
Sekin sun täytyy vaan hyväksyä. Et voi pakottaa, jos toinen ei halua. Toinen juttu kokonaan on sitten se, miksi mies ei halua avioitua (aiemmat huonot kokemukset, sitoutumiskammo, haluaa juosta "vapaana", ei halua sun kanssa virallistaa suhdettaan tms.).
Jos mulle joku eroisä tulisi vuoden seurustelun jälkeen ehdottamaan, että ostetaanko talo, niin varmasti siinä vaiheessa ottaisin puheeksi, että jos on niin vakava suhde että taloja ostellaan, niin pitäisi olla jo niin vakavaa että naimisiinkin mennään. Olettaen siis, että itse olisin tuossa ajassa ehdottoman vakuuttunut että haluan juuri tämän miehen kanssa naimisiin. Jos mies olisi alkanut empimään, ei olisi ollut mitään syytä rynnätä talokauppojakaan tekemään.
Sama homma tuossa lastenteossa. Olisin ottanut naimisiinmenon puheeksi jo sitä ennen.
Kun nyt olet antanut asioiden mennä tuohon pisteeseen, vastaa kyselijöille että et tiedä tuleeko häitä, kun mies ei ole kosinut, äläkä turhaan odottele kovin äkkiä mitään kosintoja tapahtuvaksi.
meillä suunnilleen samalla lilla, mutta se vauva täyttää kohta 2...