Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko yliopistossa pitämään esitelmiä?

Vierailija
14.06.2015 |

Tai puheita tai muuten puhumaan yleisölle?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]

Riippuu alasta. Joissakin pellepaikoissa kuten Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa, lähes jokaiseen kurssiin kuuluu ryhmätyö ja ryhmäesitelmä. Nämä pidetään rallienglannilla, kuten luennotkin.

[/quote]

Onko Oulussa kaikki luennot englanniksi? Meillä Turussa pidetään pääaineessani vain muutaman maisterikurssin luennot englanniksi. Tällä alalla pidetään paljon presentaatioita, joten taitoja tulisi harjoitella. Ryhmätyötaidot ovat myös tärkeät, koska paljon on tiimejä ja projekteja, joissa täytyisi pystyä toimimaan ryhmän jäsenenä. Ainakin itse olen pitänyt ryhmätöistä. Ei opiskelun tarvitse olla yksinäistä puurtamista :) Oulun yliopistosta ei ole mulla mitään kuvaa, joten en osaa paikan pelleydestä sanoa :D Ehkä sinä voit kertoa asiasta enemmän.

Vierailija
42/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:25"]Tai puheita tai muuten puhumaan yleisölle?
[/quote]
Kyllä joutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen humanistisessa kieliä ja viestintää, ja me etenkin joudutaan pitämään aika paljon. Luennot nyt yleensä pystyy kuivumaan mitään sanomatta, mutta kaikkea ei voi kirjallisena korvata, etenkään pakollisilla kielikursseilla. En tiedä mille alalle olet hakeutumassa, mutta unohda humanistiset tieteet ja etenkin kielet, valitettavasti joudut puhumaan ja esiintymään, ja paljon.

Vierailija
44/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]

Riippuu alasta. Joissakin pellepaikoissa kuten Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa, lähes jokaiseen kurssiin kuuluu ryhmätyö ja ryhmäesitelmä. Nämä pidetään rallienglannilla, kuten luennotkin.

[/quote]

Onko Oulussa kaikki luennot englanniksi? Meillä Turussa pidetään pääaineessani vain muutaman maisterikurssin luennot englanniksi. Tällä alalla pidetään paljon presentaatioita, joten taitoja tulisi harjoitella. Ryhmätyötaidot ovat myös tärkeät, koska paljon on tiimejä ja projekteja, joissa täytyisi pystyä toimimaan ryhmän jäsenenä. Ainakin itse olen pitänyt ryhmätöistä. Ei opiskelun tarvitse olla yksinäistä puurtamista :) Oulun yliopistosta ei ole mulla mitään kuvaa, joten en osaa paikan pelleydestä sanoa :D Ehkä sinä voit kertoa asiasta enemmän.

[/quote] En ole tuo kirjoittaja, mutta minulla on kokemusta myös sieltä ja moni perusopintojen kurssikin vedettiin ihan englanniksi. 

Vierailija
45/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivumaan... Luovimaan!

43

Vierailija
46/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sä nulikka kyselet? Eikö kestä pääkoppa esiintymistä?

Vierailija
47/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen mat.luonnontiteellisessä tiedekunnassa ja lähes jokaisella kurssilla joutuu pitämään esitelmän/esitelmiä. Suomeksi sekä enkuksi. Olen viime lukuvuoden aikana pitänyt arviolta 10-15 esitelmää. Niistä yli puolet englanniksi.

Toki riippuu alasta mutta kannattaa varautua siihen, että esitelmiä on. Tietysti voi kysyä opettajilta, olisiko mahdollista pitää yksityisesitelmä/korvata esitelmän pito jotenkin. Luulen että monen opettajan kanssa tämä onnistuisi kun selität tilanteesi.

Vierailija
48/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. Mulla ollut 3 vuodessa 3 seminaaria ryhmässä, yleisöä n 100. Ja kandityön esittely yksin n 15. Englannin ja ruotsin kursseilla oli 1-2 esitystä.
Yhteys kurssin vastuuhenkilöön, jos pelottaa!
Ite selvisin kaikista ihan ok, vaikka jännitti hirveesti:D alalla en tarvii esiintymistaitoja, riittää kun on 1-2 henkilön kanssa kerrallaan tekemisissä

Vierailija
49/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:39"]

Siel on monesti erikseen pelkääjien ryhmät joissa ei oo pakko pitää esitystä isolle joukolle vaan esim. kaksin open kanssa.

[/quote]No eikä ole. 

Vierailija
50/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuosikurssilla on 150-100 henkilöä ja 70% kursseista on pakollista, niin ei ole paljoa esityksiä odotettavissa opiskeluaikana (esim lääkis, farmasia..)

Vierailija
51/53 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistisessa tiedekunnassa opiskelen ja kyllä meillä esitelmät, keskustelut ja ryhmätyöt, sekä luennot korkeammalla tasolla opiskellessa ovat ihan peruskauraa. Seminaareja, jotka perustuvat keskustelulle, on paljon. Useimmat olen viime aikoina pitänyt englanniksi.

Mutta tämä on useimmissa työtehtävissä nykypäivää, joten kannattaa vaan opetella siihen. Jännittäjät saavat yleensä apua opiskelijoiden terveydenhuollosta.

Vierailija
52/53 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää saa pitää turpansa kiinni.

Vierailija
53/53 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Joskus muinoin oli slelainen kuin proseminaari ja seminaari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän