Mistä voi johtua, että virtsatessa tulee verta mukana?
Ja kyse on nyt siis aikuisesta miehestä. Verta ei tule aina, mutta muutamia kertoja sitä kuitenkin on tullut.. Liittyykö munuaisiin?
Kommentit (14)
vaan odottavat ja odottavat.. Kyse n.25-vuotiaasta miehestä ja kynnys lääkäriin menolle on todella suuri.. Pelottaa vaan, ettei odota liian pitkään, jos onkin jotain vakavampaa vialla.. Virtsaaminen ei kuitenkaan kuulemma satu..
AP
Ei se syy täällä AV:lla selviä.
vaan odottavat ja odottavat.. Kyse n.25-vuotiaasta miehestä ja kynnys lääkäriin menolle on todella suuri.. Pelottaa vaan, ettei odota liian pitkään, jos onkin jotain vakavampaa vialla.. Virtsaaminen ei kuitenkaan kuulemma satu.. AP
onko spermassa verta,jos niin voi olla vaikka syöpä!
Äitini miehellä epäiltiin eturauhassyöpää, kun oli verta virtsassa. Ei kuitenkaan ollut, mutta joutuu jatkotutkimuksiin vielä.
vaan odottavat ja odottavat.. Kyse n.25-vuotiaasta miehestä ja kynnys lääkäriin menolle on todella suuri.. Pelottaa vaan, ettei odota liian pitkään, jos onkin jotain vakavampaa vialla.. Virtsaaminen ei kuitenkaan kuulemma satu..
AP
Noin nuorella todennäköisintä taitaa olla vti. Ei se aina satukaan. Sano miehelle, että ei ole iso vaiva käydä antamassa virtsanäyte. Purkin saa esim. tk:n luukulta ja näytteen voi viedä itse labraan. Sen perusteella lääkäri sitten määrää antibiootit tai lisää tutkimuksia. Mutta varmaan jos lisätutkimuksia tarvitaan on kynnys jo vähän alentunut kun "ensimmäinen askel" on otettu.
siellä terkkarissakin jos on vti epäily,se on nimittäin miehillä tosi harvinaista,muitakin kokeita varmasti määrätään sp-kokeet ym,että varaa lekurin nyt.
Spermasta en kyllä tiedä ja tuskin on itsekään tarkkaillut.
AP
voi olla ihan tulehdus, mutta myös esim. eturauhassyöpä tai sukupuolitauti.
Ja toivon todella, ettei syövästäkään.. No ei auta kun patistella sinne lääkriin. Pelottelen syövällä, jos se auttaisi.. Vai käyköhän toisin päin...
AP
Kuulemani mukaan ainakin naisilla tulee pitkittyneen virtsatientulehduksen johdosta verta virtsaan. Tällöin on heti mentävä lääkäriin, jotta selvitetään onko tulehdus ehtinyt jo munuaisiin asti.
EI NORMAALIA! Vie lääkäriin, jos ei itse mene. Työterveyshoitajalle tai lääkärillekin voi mennä. Pistävät sitten jatkotutkimuksiin, jos on tarvetta.
Ja toivon todella, ettei syövästäkään.. No ei auta kun patistella sinne lääkriin. Pelottelen syövällä, jos se auttaisi.. Vai käyköhän toisin päin...
AP
tota mä mietin, että voi olla, että käy toisinpäin. Älä nyt ainakaan ekana syövästä puhu. Kerro vaan kuinka helppo homma on katsoa tulehdukseen oikea lääke tms. Jos ei auta niin sit...
Mut oikeesti toi syöpä nyt on 25v:llä aika kaukaa haettu, ei sitä ekana kannata alkaa miettiä. Niin kuin nuo esimerkitkin, vanhoja miehiä. Niillä mäkin olen niihin "törmännyt", mut että 25v... Tuskin.
10
niin eiköhän se selviä. Ihan turha lähteä arvailemaan. Syy voi olla virtsatietulehdus tai vaikkapa kasvain, miehellä myös eturauhasvaiva.