Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesteroli"potilaan"

Vierailija
23.06.2009 |

ruoka-lista? Minulla todettiin lievästi kohonnu kolesteroli (5.5.) Hyvän ja pahan suhde 1/3. Sain lääkäriltä kauheat ukaasit, lisätä liikuntaa, pohtia ruokavaliota yms. Liikun, olen hoikka enkä tupakoi. Verenpaineeni keskimäärin 72/110. Ihan ahdistuin, mitä teen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kasviksia ja vihanneksia, täysjyvä viljaa, rasvattomia maitovalmisteita, pehmeää rasvaa ruoanlaittoon ja leivälle, vähärasvaista lihaa, enemmän kanaa ja kalaa kuin punaista lihaa. Alkoholia vähemmälle.

Vierailija
2/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten juoksulenkille.

Ei se pelkkä paino mitään kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 21. En syö juustoa, lihaa enkä rasvaista maitoa. Siideriä kolme kertaa viikossa tölkki. Eli kovin paljon ainakaan rasvoista en voi vähentää.

Vierailija
4/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruaanalaitossa käytän ryspiöljyä, syön ainoastaan täysjyväleipää.

Vierailija
5/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa ottaa jokapäiväiseen käyttöön Benecol tuotteet. Niillä moni on saanut vielä sinun arvojasi korkeammat kolesterolit normaaliksi.

Vierailija
6/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yli 7, perintötekijät vaikuttavat.

Vierailija
7/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee kuitenkin myös rasvaa ruokavalioonsa, mutta sen koostumukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Vaihda kaikki pastat yms. tummiin. Sinulla voi myös olla sukurasitetta ja ihan kaikkea kohonnutta kolesterolia ei saada kuriin ruokavaliolla.

Vierailija
8/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on korkea kolesteroli ja lääkitys. Pastat ovat jo vuosia olleet tummaa :-)

Vierailija
9/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elimistö vain tuottaa liikaa kolesterolia. Minä olen myös hoikka ja syön hyvin tervellisesti, silti koelsteroli huiteli jossain vaiheessa jo kahdeksassa. Nyt olen syönyt punariisikapseleita, ja arvot ovat tippuneet lähelle viittä.

5,5 ei ole kyllä yhtään huolestuttava arvo, jos hyvä kolesterolikin on korkealla. Jos triglyseridiarvo on korkea, vähennä hiilareita, se auttoi minulla.

Vierailija
10/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vain vaihtaa ne parempiin.

Laita vaikka lista normaalista päivittäisestä ruokavaliostasi aamusta iltaan yhden päivän ajalta, niin voimme kommentoida ja tehdä ehdotuksia.

Vierailija
11/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla se oli 1,37.

Vierailija
12/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipämargariini? Käytän nykyään floraa.

Vierailija
13/13 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vakuuttunut, miten paljon se oikeasti haittaa, jos elintavat muuten hyvät. Mulla on loistavat kolesteroliarvot ( 3,2), syön vaaleaa leipää, voita, juustoja, äyriäisiä, munia, ym herkkuja. Enkä edes liiku paljon ja olen siis läski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme