Teenkö lapsia kohtaan väärin?
Minusta jokainen äiti/isä hoitaa lapsensa itse.
Äitini välillä anelee lapsia hoitoon, mutta en halua antaa (kolme kertaa olen suostunut, yksi lähes pakotettu yö-he vaativat saada lapset hoitoon yöksi kun oltiin heillä).
Lapset 3,5 vuotta ja 1,5 vuotta.
Nyt on kesä ja pyydöt ja jopa vaatimukset lisääntyneet puolella. Minusta minun ei ole mikään pakko antaa lapsiani äidilleni hoitoon, mutta olisiko rikkaus lapsille?
Kommentit (13)
lapsiasi heille sillointällöin hoitoon. Tai jos pienempi tuntuu liian pieneltä yökylään, niin anna esikoisen mennä!!!
lapsiasi heille sillointällöin hoitoon. Tai jos pienempi tuntuu liian pieneltä yökylään, niin anna esikoisen mennä!!!
Ymmärrän ap:ta täysin, omasta taustastani johtuen. Oma lapsuudenperheeni oli ulospäin ihan "kunnollinen", kulissit pidettiin kunnossa jne. Kuitenkin johtuen isän alkoholismista ja äidin täydellisestä keskittymisestä isän ongelmaan, koen, että oma lapsuuteni oli turvaton. Siksi en halua päästää omia lapsiani sinne ilman, että olen itse mukana. Omille vanhemmilleni en siis anna lapsia, koska omasta lapsuudestani nousevat pelot heti pintaan! Ongelma on vain siinä, että vanhempani omasta mielestään ovat oikein hyviä isovanhempia, eikä avoin keskustelu ongelmista ole kuulunut eikä vieläkään kuulu perhekulttuuriin.
Mutta yritän vaan hammasta purren jättää lapset hoitoon, koska on heille parempi. Mutta jopa vielä kun lapset ovat kouluikäisiä, niin ikävöin heitä paljon enemmän kuin he minua.
Meitä on erilaisia, jotkut jättävät isommat lapsensa kahdeksi viikoksi maalle, eivätkä ikävöi ollenkaan vaan nauttivat. Minulle 3 päivääkin on tuskaa, kun ikävä on niin kova. Mutta yritetään kuitenkin antaa lapsillekin vähän tilaa, sinun lapsesi ehtivät kyllä vielä vähän vanhempana yökyläillä, jos nyt et vielä halua.
Ymmärrän ap:ta täysin, omasta taustastani johtuen. Oma lapsuudenperheeni oli ulospäin ihan "kunnollinen", kulissit pidettiin kunnossa jne. Kuitenkin johtuen isän alkoholismista ja äidin täydellisestä keskittymisestä isän ongelmaan, koen, että oma lapsuuteni oli turvaton. Siksi en halua päästää omia lapsiani sinne ilman, että olen itse mukana. Omille vanhemmilleni en siis anna lapsia, koska omasta lapsuudestani nousevat pelot heti pintaan! Ongelma on vain siinä, että vanhempani omasta mielestään ovat oikein hyviä isovanhempia, eikä avoin keskustelu ongelmista ole kuulunut eikä vieläkään kuulu perhekulttuuriin.
äitini on alkoholisti ja vetää viinaa vaikka lapset olisivat siellä joten en IKINÄ anna lapsiani hoitoon sinne. Muut isovanhemmat taas asuvat niin kaukana etteivät lapset ole ikinä siellä hoidossa. muutoin kyllä antaisin lapset riemusta kiljuen yökylään ja lepäisin itse kerrankin. En ymmärrä yhtään periaatetta että "muuten vaan" ei voi antaa hoitoon isovanhemmille. Ei kai se mikään pakko ole mutta onhan se vanhemmillekin kiva saada hermolomaa välillä. arvostaa sitten enemmän yhteistä aikaa lapsien kanssa.
3,5-vuotiaan jättäisin. Meillä ainakin 3,5-vuotias tykkää hirveästi käydä mummolassa yökylässä. Mutta 1,5-vuotiasta en vielä jättäisi, on liian pieni ja ikävöisi vaan vanhempia.
0-7v ja sama periaate.. Eivät ole miehensä kanssa olleet siis kahdestaan missään 7 vuoteen.. Meillä lapset käy mielellään mummuloissa ja mummu käy hoitamassa myös meillä. Minä kaipaan omaakin aikaa ja me käydäänkin aika usein esim elokuvissa (baareja emme kiertele..).
olisi hienoa että voisivat olla JOSKUS hoidossa isovanhemmilla.
Miksi ihmeessä et halua antaa lapsia hoitoon? Ihme periaate sulla. ja varsinkin jos vain periaatteen takia pidät asiasta kiinni.
Pieniähän nuo lapset ovat, mutta jos kerran sulla on hyvät ja luotettavat joitajat, niin päästä nyt ihmeessä lapset välillä hoitoon. Tottakai nauttivat mummolasta. Ja hoida lasten sijaan parisuhdettasi.Tai huomaat kohta että sulla on vaan lapset parisuhteen sijaan.
Vai oletko mustasukkainen lapsistasi?
Välillä voi antaa lapset isovanhemmille _kylään_, jos molemmat (siis lapset ja isovanhemmat) ovat valmiita ja kykeneviä siihen.
Toisaalta ei ole mitään haittaa, jos et vielä tuon ikäisiä anna yökylään. Voittehan käydä mummolassa yhdessäkin, jos sinusta tuntuu paremmalta sellainen.
mutta sillon kun ovat jääneet, ovat viihtyneet todella hyvin
mutta sillon kun ovat jääneet, ovat viihtyneet todella hyvin
päästetty? Entä sitten kun haluavat kaverilleen yökylään, päästätkö sinnekään? Enytä serkkujen luo, kummien luo? Musta tuo periaatteesi kuulostaa uskomattomalta, taidat ola enemmän riippuvainen lapsistasi, kuin he sinusta. Surullista.
yökyläilyä turvallisesti ilman äitiä.
ehtivät myöhemminkin. Ja miksi tarvitsee mennä nimenomaan yöksi, eikä päiväseurustelu riitä?