Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, imetän yhä lähes puolitoista vuotiasta

Vierailija
22.06.2009 |

lasta öisin monta kertaa. En voi ymmärtää, miten tilanne on päässyt luisumaan tähän. Esikoisen kohdalla ei olisi ollut puhettakaan. En vain saa repäistyä itsestäni sitä parin yön kärsimystä, että lopetan moisen älyttömyyden. Taapero siis herää yöllä ja huutaa kuin hinaaja jos ei tissi ole suussa alta aikayksikön. Tsempatkaa pliis.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kuvitella, että oma puolitoistavuotiaani söisi vielä tissiä ;) se olisi melko huvittavan näköistä :)

Meidän poitsu syö perunamuussia ja lihapullia itse haarukalla ja juo maitoa tavallisesta lasista.

Pikkasen on eri maailmasta meidän lapset!

Maailmalla imetetään jopa kolmivuotiaitakin! Itse imetin kuopusta 2v3kk, ja kyllä lapsi siitä huolimatta osasi itse syödä haarukalla ja juoda lasista. Ei ap:n lapsi ole täysimetetty, jos nyt niin luulet...

AP:lle neuvoksi pistää kertalaakista stoppi yösyötölle. Meillä riitti ilta "tissuttelu", öisin "baari" oli kiinni. 1½- vuotiaasta lapsi nukkui vain ja ainoastaan omassa sängyssään, eikä onneksi heräillyt öisin alkutakkuamisen jälkeen. Ja isi on todellakin tehokas stoppari.

Vierailija
2/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se ole jotenkin älytöntä sitten että lapsi joka ei enää tarvitse ravinnoksi äidinmaitoa lutkuttaa sitä siitäkin huolimatta.

Minusta jotenkin ällöä!

kun puhuin lopettamisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä mun mielestä ollut mitään ällöä tai negatiivisellä tavalla huvittavaa. Äidinmaito on ihan yhtä hyvää ravintoa lapselle 2-vuotiaana kuin 2-kuukautisenakin, vanhempana lapsi syö sen lisäksi vain tietysti muutakin ruokaa.

anteeksi en ehkä vain ymmärtänyt tätä juttua kun omassa tuttavapiirissä ei kukaan ole imettänyt enää noin vanhaa lasta. Ajattelin jotenkin, että se sinun sitten vaan lutkuttelee tissiä ja syö soseita :) on jotenkin niin ristiriitaista ajatella, että tuommoinen meidänkin poitsun ikäinen jäbä imisi vielä tissiä :D huvittavaa !

Vierailija
4/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan luonnollista ravintoa pari ekaa kuukautta, sen jälkeen luonnollisin ravinto ihmisvauvalle on lehmänmaito :D

Onneksi edes osa äideistä osaa ja uskaltaa imettää pitkään.

Vierailija
5/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsethan osaa ilmaista itseään muutenkin kuin äisin. 8 kk iässä alkoi huutaa kun yritin imettää kun maitoa ei tullut enää samalla tavalla kuin ennen. siihen se loppui. Mitä ihmeellistä tossakin nyt on? Must oli hyvä, että imetys loppui ilman varsinaista vierotusta

toi pitkä imetys kuin lapsille!

Eräskin imetysfanaatikko tuttavani väkisin syötti huutavaa 8kk ikäistä tissistä vaikka vauva ei koskaan eikä missään tilanteessa olisi halunnut enää tissiä syödä. Meni monta kuukautta niin, että äiti joutui väkisin syöttämään ja ei antanut juotavaa muuten, joten lapsen oli siten pakko juoda tissistä maitoa jotta saa edes jotain nestettä.

Aivan sairasta touhua. Nyt samainen äiti sitten vierottaa 2 vuotiasta (sama lapsi) tissistä kun on saanut itsellensä täyttymyksen ja imettänyt sen 2 vuotta jonka halusikin. Ainoo vaan, että lapsi on jäänyt jo ihan kiinni tissiin ja lopettaminen on sille tosi rankkaa...aivan kuin uninallen veisi pois :(

Hirveetä kiusantekoa. Jos lapsi on itse lopettamassa tissin yli puolivuitiaana niin kyllä sen pitää antaa lopettaa eikä kiusata tollein. Ja uudestaan kiusata sitten vielä myöhemmin. Ei mennä paljoa lapsen ehdoilla vaan ajatellaan vaan omaa napaa!!! Kun MINÄ haluan imettää...lapsen haluista ja hyvästä viis.

Että hei äitee nyt lopetetaan tämä imetys, jooko?

Et lapsi vallan niinko itse haluaisi sen imetyksen lopettaa :DDDD Buahhhhahaa :D

Vierailija
6/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi ilmaisee itseään muutenkin kuin puhumalla

Vierailija
7/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en olisi ikinä kuuna päivään uskonut imettäväni niin pitkään,kun isoja sisaruksia imetin vain sen puoli vuotta. mutta mutta,lapsi nautti ja tuntui "tarvitsevan" tuota läheisyyttä ja eipä se itseäni haitannut joten kesti noin pitkään tuo imettäminen,huudattamalla jouduin lopettamaan tuon yöllisen imemisen (käytännössä lapsi nukkui poski tissiä vasten :)))

Vierailija
8/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystä kun puhuin lopettamisesta. Lopetin kuitenkin kun muun mielestä se vuosi ihan sopiva aika mutta näin kuitenkin sanottiin meillekin.

Vierailija
9/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei sen jälkeen syönyt tissiä. Ei halunnut.

Vierailija
10/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tuttavasi itse kertoi näin sanoneensa 12-kuisena?

ja ei sen jälkeen syönyt tissiä. Ei halunnut.

Vierailija
11/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hieroi nänneihinsä aina sinappia ennen kuin antoi lapselleen. Eipä siinä kauaa mennyt kun ei enää sitten edes kelvannut. Tämä lapsi oli kanssa joku 1,5v jolloin se jo ymmärsi että enää se ei maistukkaan hyvälle. Ja ajattele lapsen hampaitakin... Kuuntele se huuto ennemmin kotona kuin hammaslääkärin penkissä poran alla!

Vierailija
12/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLi ihanaa aikaa, mutta siitä jäi tapa, että nukkuu meidän välissä ja levottomasti -ja nyt jo 2v8kk. Mutta tosiaan, aivan ihanaa oli imettää noinkin kauan valvomisesta huolimatta!

Oli hauskaa ja hellyyttävää, kun väsyneenä tai harmistuneena tuli luokseni ja sanoi: "haluu tittiä" ja nosti paidan helmaa ja hyökkäsi tissien kimppuun;)Ja äskettäin kun oli tosi kipeä ja oikein surkeena, alkoi avata paidan kaulusta ja sanoi: haluan äiti juoda maitoa sun tisseistä. Joku mielleyhtymä imetyksestä ja sen aiheuttamasta mielihyvästä hänelle varmasti tuli vuoden takaa, jolloin vielä imetin -ihana mussukka:)

Vierailija
13/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tuo tissitakiainen lopulta itse vierotti itsensä:) Imetyskertoja olin minä jo vähentänyt. Silloin kun alkoi tulla kaula-aukosta sisään, kiinnitin hänen huomionsa ihan johonkin muuhun.

Vierailija
14/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v.2kk ikäistä tyttöä päiväunille ja yöunille käydessä mutta yöt nukkuu kokonaan ilman syömistä.

Olen raskaana rv26+3.

Yösyötöt jäi itsestään pois 1,5v.-2v.ikäisenä.

Vierailija
15/46 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei äidinmaidosta välttämättä ole mitään haittaa hampaille. Jotkut hammaslääkärit jopa väittävät, että on hyväksi hampaille. Itse olisin taipuvainen uskomaaan, ettei haitta ole suuren suuri - äidinmaito kun on niin luonnollinen juttu vauvalle ja taaperolle.

Vierailija
16/46 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy yöllä sen hinaajan luona, koska nehän haistaa maidon, jos äiti käy.

Vierailija
17/46 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kuvitella, että oma puolitoistavuotiaani söisi vielä tissiä ;) se olisi melko huvittavan näköistä :)

Meidän poitsu syö perunamuussia ja lihapullia itse haarukalla ja juo maitoa tavallisesta lasista.

Pikkasen on eri maailmasta meidän lapset!

Vierailija
18/46 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menivät rikki, nyt ei voi syödä. Hyvässä lykyssä lapsi hämmentyy asiasta niin, että uskoo ja rauhoittuu nukkumaan.

Meillä nimittäin molemmat lapset ovat syöneet öisinkin tuossa iässä, ja monenlaista on tullut kokeiltua... ;)

Vierailija
19/46 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetys ei kunnolla edes käynnistynyt ja loppui totaalisesti kun vauva oli 3 viikkoa vanha...

Vierailija
20/46 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettiin esikoisenkin kanssa. Täytyy kai vain odotella miehen lomaa - nyt hänellä niin paljon töitä, etten henno pistää valvomaan öitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän