Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma tytär lapsettomuushoidoissa..

Vierailija
22.06.2009 |

Kauheeta oonko mä voinut aiheuttaa tämän hänelle tai jollain tavalla pahentanut mahdollisuuksia? Mitkä asiat on voinu vaikuttaa asiaan? Tietääkö joku aiheesta paremmin.. Itse aikoinaan häntä yritettiin 2vuotta voiko olla joku perinnöllinen juttu? Musta tuntuu aivan kauheelta hänen puolestaan!

kertokaas miten voisin tukea, kun tytär on niin rikki aina aika ajoin..

En tupakoinut odottaessa enkä juonut yms..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla kun nuorihedellmällisessä iässä oleva pariskunta joutuu tollaseen ei muuta kun voimia sinne!!! ja koeta tukea parhaasi mukaan! peukut pystyssä!

Vierailija
2/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli 8 keskenmenoa ennen minua ainokaistaan, minulla puolestaan 4 km ja 4 lasta. Pelkään suunnattomasti että joku 3 tyttärestäni jäisi lapsettomaksi! Varsinkin vanhin on todella lapsirakas ja toivoo jo nyt perhettä (on jo 25v). En ole uskaltanut haaveilla lapsenlapsista puoleen enkä toiseen juuri tuon riskin takia - iloitsen sitten jos se on ajankohtaista, tai suren heidän kanssaan. Onneksi tänäpäivänä on paremmin hoitoja kuin meidän tai äitiemme aikaan.

Syy ei todellakaan ole sinussa, ole lähellä ja tukena muuta ei oikein voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi yrittänyt jo pitkään? Onko heitä hoidettu jo paljonkin? Minkä ikäinen tyttäresi on? Alle 30-35 -vuotiailla on erinomaiset mahdollisuudet raskautua hoitojen avulla ja yli 40-vuotiaatkin lapsettomat saa todella paljon vauvoja pienellä avustuksella. Itse yritin lasta 3 vuotta ja menin marraskuussa yksityiselle klinikalle hoitoihin. Nopeasti selvisi ongelma, helmikuussa oli jo ensimmäinen mikrohedelmöitys, maaliskuussa ensimmäinen pakastealkiosiirto ja toukokuussa toinen pakastealkiosiirto. Nyt olen onnellisesti raskaana viikolla 9 ja pieni sydän on löytynyt ultrassa. Omilla soluilla on pärjätty ja mulla ikää 32. Kyllä nuo hoidot aika hyviä ovat nykyään ja useimmat niiden kanssa onnistuvat. Ja ei se elämä lapsettomuuteenkaan lopu, vaikka nyt siltä tuntuisikin. Askel kerrallaan.:)

Vierailija
4/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tyttäresi puolesta, mutta nyt kyllä tuntuu vähän siltä, että tunget nokkasi väärään paikkaan.

Minusta tuntuu, että huoli siitä, että olet "aiheuttanut" lapsettopmuuden kertoo pikemminkin siitä, että surkuttelet itseäsi ja oman muumoutumistoiveesi kokemaa kolausta, et tytärtäsi. Lisäksi vaikuttaa siltä, että tyttäresi on joutunut kertomaan hoidoista sinulle siksi, että olet jatkuvasti kysellyt koska lapsenlapsia ilmaantuu.

Vaikutat äidiltä, joka välittää lapsestaan, mutta joskus vähän liikaa. siksi kehotan jättämään tyttäresi rauhaan, anna hänelle ja hänen puolisolleen omaa tilaa, jotta hän voi keskittyä hoitoihin ilman äidiltä tulevaa painetta ja jatkuvia kyselyitä. Eiköhän tyttäresi puhu sinulle silloin kun kokee sen tarpeelliseksi. Lisäksi et huutelel asiasta pitkin kyliä "ihan muutamalle sukulaiselle" ja "kaverille".

toivottavasti kuitenkin saatte kaikki pian kuulla iloisia uutisia

Onko täällä muita lapsettomuudesta kärsiviä ja etenkin nuoria? Kysyisin vaan että miten itse haluaisitte omien vanhempienne käsittelevän asiaa? ..

Kuitenkin aika arkaluontoinen asia etten ihan mitä vaan halua täräyttää..

Vierailija
5/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttanut tupakkaa raskausaikana. Tai jommalla kummalla on ollut sukupuolitauti. Tai rakenteellinen vika. Syitähän on monia...

Vierailija
6/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lapsettomuutta aiheuttava munasarjojen monirakkulaisuus) voi periytyä äidiltä tyttärelle. Todettiin mulla keväällä ja nyt jo pelkään että 10 v tytölläni olisi sama. Sitä ei kuitenkaan voida tutkia tai todeta ennenkuin on sukukypsä. Moni nainen "sairastaa" tietämättään, oireita (akne, lihavuus, liikakarvoitus) ei jokaisella ole lainkaan.

Vierailija
7/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin lapsettomuushoidoissa ja sitä ennen saanut kaksi keskenmenoa. Mun äiti suhtautui ihanasti asiaan, ei surkutellut turhia, ei kysellyt turhia, oli olkapäänä kun tarvitsin ja jutteli kun kaipasin kuuntelijaa (toki olihan siinä mieheni tukena) jne. Oli meidän molempien tukena kun tukea kaipasimme ja oli aidosti huolissaan meistä kummastakin. Ikinä ei onneksi kysellyt, että joko nyt tai lakatkaa yrittämästä jne. Nyt olemme onnelliset kahden pienen lapsen vanhemmat ja äitini rauhallinen mummi=)

Vierailija
8/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli kaikki hyvin

Vierailija
9/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, usko huviksesi, että se, mitä 16 kirjoitti on täyttä totta. Oma äitini teki aika ajoin itsestään pääosanesittäjän 7 vuotta kestäneessä lapsettomuudessamme ja se ottaa "pattiin" vieläkin. Ei ole mummien ja ukkien asia surkutella tilannetta vaan antaa nuorelle parille tilaa käsitellä asiaa ja surra lapsettomuutta, jos siltä tuntuu. Ole tyttäresi tukena, mutta älä puutu muuten asiaan. Lapsettomuus on muutenkin vaikea kestää ilman ylimääräistä säätöä.

Oma lapsettomuutemme muuten ratkesi 7 vuoden jälkeen hedelmöityshoidon onnistuttua :) Myöhemmin selvisi, että minulla on keliakia, jonka yksi oire on lapsettomuus. Syyt lapsettomuuteen voivat siis joskus löytyä hyvinkin yllättävältä suunnalta. Ties kuinka monta lasta meillä olisi, jos tämän olisi tiennyt 10 vuotta aiemmin. Toivottavasti tyttäresi perheen tarinassa on myös onnellinen loppu!

Vierailija
10/21 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuushoidot kestivät 10 v ja koeputkilapsi on nyt 9 v

Vierailija
11/21 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisit voinut tehdä mitään toisin, sillä olisit varmasti tehnyt jos olisit tiennyt. Syitä voi olla miljoonia, joista harva on vanhempien vika. Keskity tukemaan tytärtäsi, pidetään peukut pystyssä :)

Vierailija
12/21 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä haikaillut hänelle "kun sitten saatte lapsia ja minusta tulee mummu yms" on varmaan tuntunut pahalta.. nuorena naisena joutuu jo tuollaista kestämään ja kaikki siitä iloisesta ja positiivisesta ihmisestä on kadonnut jonnekkin.. se oli aina hänelle tärkein asia..jo pikkutyttönä muut halusivat olla eläinlääkäreitä yms.. ja hänellä aina ehdoton "minusta tulee äiti" ja sama mielipide ollut siitä asti..:(

olisikohan minun pitänyt joskus kun tyttö oli teini "valistaa" siitä kuinka kaikki eivät välttättä saa lapsia.. en vaan raaskinut pelotella koskaan..

ap

Vierailija
13/21 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyttäressäsi. Vika voi myös olla miehen siittiöissä ja näihin äiti voi muuten vaikuttaa esim. tupakoimalla raskauden aikana.

Vierailija
14/21 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tupakoinut raskauden aikana.. että siitä syy ei voi oikein olla.. enkä nyt suoranaisesti itseäni syytäkkään mutta kunhan "surkuttelen" että jos jotain olen kuitenkin tehnyt ja edesauttanut lapsettomuutta..

ap

Vierailija
15/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyviä olivat.. ei muutenkaan mitään ihmeellistä vielä löytynyt.. toivottavasti löytyy että saa hoidettua:( kauheinta olisi se "selittämätön"

On niin surullista että vielä nuori nainen ja mies parhaimmassa hedelmällisimmässä iässä joutuu tollaselle koetukselle..

Mutta onpa ainakin iän puolesta parhaimmat mahollisuudet hoidoissa jos ei mitään muuta positiivista..

Onko täällä muita lapsettomuudesta kärsiviä ja etenkin nuoria? Kysyisin vaan että miten itse haluaisitte omien vanhempienne käsittelevän asiaa? ..

Kuitenkin aika arkaluontoinen asia etten ihan mitä vaan halua täräyttää..

Vierailija
16/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos hänellä on kaksosveli (sikiöaikainen mieshormonialtistus)

-jos äiti oli iäkäs häntä odottaessaan (lähellä 40 v tai yli)

Vierailija
17/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 25 odottaessani.. eli ei sitäkään..mutta kiitos kuitenkin.

Miksi muuten kaksoisveli alentaa mahdollisuuksia? Olen ennenkin kuullut jotain moisesta? ihan mielenkiinnosta?

ap

Vierailija
18/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun häntä odotteli? Vaikuttaako tämä? Enkä mitää syyllistä nyt tietenkään halua etsiä vaan ihan mielenkiinnosta..

ap

Vierailija
20/21 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poikasikiön läsnäolo samassa kohdussa voi häiritä tyttösikiön normaalia kehittymistä.

olin 25 odottaessani.. eli ei sitäkään..mutta kiitos kuitenkin. Miksi muuten kaksoisveli alentaa mahdollisuuksia? Olen ennenkin kuullut jotain moisesta? ihan mielenkiinnosta? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi