Miten papan ottaminen onnistuu jos
on paikat niin kuivana ja limakalvot ohuena, että sinne ei voi työntää mitään esinettä?
Kommentit (15)
sanottiin mulle kerran ku hermoilin että onnistuuko
joukkotarkastuspapan takia nukuttelemaan?
Hitsit sentään sinne ei voi työntää mitään, ei edes penistä.
Saati sitten sitä metallista taaksepäin kallistuvan kohdun instrumenttia..
Huomenna pitää soittaa aika tarkastukseen, täytyy varmaan mainita tästä ongelmasta.
eikä lääkäri voinut laittaa mitään sisään.
katseli vain lampulla,
sanoi, että minulla on 90-vuotiaan limakalvot, paperinohuet, ei voi laittaa mitään sisään.
Miettikää miks siellä papassa käydään. Mä en mitään lampulla katselua hyväksyisi. Lampullako se lääkäri sitten ne mahdolliset solumuutoksetkin katselee pois?
papa-koe, vaan lääkäri katsoi kun oli vaivaa ihan muuta.
Ihmettelin vaan kuinkahan se onnistunee. Sama se sille kivulle, mutta kaipa se tekee hallaa limakalvoille, jos ei mee sisään, niin ei mee sisään.Jos väkisin runnotaan, ei siitäkän hyvää seuraa.
Tiedän täysin miksi papakoe otetaan, olen yhden syövän sairastanut, siksi limakalvoni ovat kuivat, koska kätän syövän jälkeishoitona antiestrogeenihoitoa.
ja pyydä resepti estrogeenivoiteelle. Sillä voisit saada limakalvoja vähän vahvistettua ennen papaa.
olen sen samperin rintasyövän sairastanut, jonka takia käytän antiestrogeenihoitoa, joka siis aiheuttaa vaihdevuodet ja nämä kuivuuden ja muut.
Paikallisesti käytettynä se estrogeeni voi ehkä käydä. Siis jos ei ole pelkoa, että leviää verenkiertoon. Otas asiasta selvää.
en saa käyttää ainakaan vielä.
Jos myöhemmin haluan, on se omalla vastuullani, enkä silloinkaan varmaan uskalla.
käytän pausanol ja cicatridina puikkoja, niissä ei ole estrogeenia.
Mutta siis alkuperäinen juttu, eli yritän haalia jotain liukkaria mukaan, sekö ei vaikuta tulokseen mitenkään?
Toivottavasti onnistuu...
papa-koe, vaan lääkäri katsoi kun oli vaivaa ihan muuta.
Ihmettelin vaan kuinkahan se onnistunee. Sama se sille kivulle, mutta kaipa se tekee hallaa limakalvoille, jos ei mee sisään, niin ei mee sisään.Jos väkisin runnotaan, ei siitäkän hyvää seuraa.
Tiedän täysin miksi papakoe otetaan, olen yhden syövän sairastanut, siksi limakalvoni ovat kuivat, koska kätän syövän jälkeishoitona antiestrogeenihoitoa.
tosiaan niin, että piti ottaa papa, ei onnistunut niin lääkäri katsoi lampulla ja totesi että siistiltä näyttää, ei tarvitse ottaa...
Omaa tyhmyyttäni kun en lukenut kunnolla. Ja anteeksi tyly vastaukseni muutenkin. Mulla menee herne nenään tässä aiheessa helposti... Olen itse ko. syövän sairastanut ja ei ole ensimmäinen kerta kun sanon aiheesta vähän liian tiukkasanaisesti.
Kyllä mä uskon, että lääkärillä on keinot tähänkin ongelmaan, jos vain haluavat sen verran vaivaa nähdä. Kuitenkin niin, että näyte saadaan kunnolla otetuksi... Kannattaa vaikka käydä yksityisellä sitten jos julkisella ei muka onnistu tai ole keinoja!
-edellinen
miksi murehdit kotona tätä asiaa, kerta sulla on ongelma sen papan oton kanssa niin soitat etukäteen sinne ja kyselet että miten kannattaa toimia että näyte saadaan otettua.
ja kyllä niillä on ihan omasta takaa siel ne liukkarit
koska tänään tuli joukkotarkastukseen kutsu.
Tietenkin kysyn tätä puhelimessa, kunhan saan sinne soittaa ajan. Eli huomenna klo 11-12.
Toisaalta siellä vastaa vastaanottovirkailija neuvolasta/terv.keskuksesta, joten osaako ne sitten vastata tällaiseen kysymykseen.
Siispä siksi tätä asiaa pohtiessani, päätin kysyä täältä josko jollain olisi kokemusta. Kuitenkin haluan, että näyte onnistuu,koska minulla saattaa olla suruentunut riski saada joku alakerran syöpäkin.