Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olispa ihanaa, jos vieraat älyäisivät jo lähteä kotiin

Vierailija
14.06.2015 |

Koko viikonlopun olen saanut viettää vieraiden kanssa. Yöpyivätkin meillä. Nyt vain odotan, että lähtisivät pois. Mitään järkevää tekemistä ei enää ole ja nytkin vain istuvat sohvalla tölläten telkkaria. Itse pitäisi päästä vihdoin siivoamaan ja pyykkäämään sekä kauppaan ostamaan huomiseksi ruokaa töihin. Pitäisi käydä lenkillä ekaa kertaa moneen päivään. Olisi ihanaa myös viettää hetki hiljaisuudessa ennen uutta työviikkoa, katsoa ehkä netflixiä ja käydä vielä ajoissa nukkumaankin. Miten saan nuo vieraat häädettyä kotiinsa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu miten pienet ongelmat ihmisillä on!

Vierailija
42/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on pyytänyt vieraita vielä jäämään grillailemaan, niin sittenhän tämä on sinun ja miehesi välinen ongelma, eikä vieraiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:45"]

No nyt ne sanoi, että lähtevät varmaankin vasta kuuden aikaan illalla ajelemaan kotia päin, sillä heillä alkaa nyt loma, eikä huomenna tarvitse olla missään. Mies kysyi vielä, josko ehdittäisiin grillata pihalla ennen lähtöä. Ap

[/quote]No hyvä, ongelma ratkaistu. Nyt tiedät, että lähtevät kuudelta. Enää et voi ehdotella aikaisempaa lähtöä. Sun olisnpitänyt saada suusi ajoissa auki.

Vierailija
44/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hauskaa kun tulit mutta hauskempaa kun lähdit" sanoi tyttökaveri muinoin.  Itse hän ei ole älynnyt 40 vuodessakaan etten ihmeemmin kaipaa hänen seuraansa.

Vierailija
45/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä pyykätä ja järjestellä huushollia vieraidenkin aikana, jos voit täällä netissäkin roikkua :) istutteko sohvalla ja räpläättekö kaikki omia puhelimianne :)

Vierailija
46/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:18"]

"Hauskaa kun tulit mutta hauskempaa kun lähdit" sanoi tyttökaveri muinoin.  Itse hän ei ole älynnyt 40 vuodessakaan etten ihmeemmin kaipaa hänen seuraansa.

[/quote]

Sanoi noin, ja silti halusi seuraasi. Yhtälö tuntuu nyt kyllä aika oudolta. 

Vierailija
47/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaivihkaa siivoilemaan ja tekemään niitä omia hommia. Varmaan tajuavat vinkin, tai ainakin saat hommat tehtyä.

Vierailija
48/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdet kauppaan ja sitten alat siivota.

Vierailija
49/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

Ja asianomainen on ilmeisesti ollut tekemisissä tämän tyttökaverin kanssa 40 vuotta? Miksi, jos ei hänen seuransa kiinnosta? :D

Vierailija
50/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

Niin minustakin, kun hän kiertelee kuin kissa kuumaa puuroa tulematta näkyviin.

Vierailija
51/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat eivät välitä ajatella miltä teistä tuntuu, siksi viipyvät.

Vierailija
52/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos haluan lenkille vaikka on kylässä porukkaa, minähän menen. Kysyn vaan, että haluaako joku tulla mukaan. Aika usein tuleekin. Lenkki sitten sen hitaimman tahdin mukaan, ei siihen kuole jos joskus menee kävellen. Tai sitten tullaan paikalle, vieraat miehe hoiviin ja sanon, että tekaisen vielä pikku pyrähdyksen juosten. kukaan ei ole ikinä tästä loukkaantunut. Käyn lenkillä joskus silloinkin, kun olen itse kylässä, jos on pesumahdollisuus tai sitten kevyellä lenkillä, riippumatta siitä lähteekö talon väki mukaan vai ei. Eikä kaupassa käyntiäkään viikonloppuvieraat estä. Sinnekin voi pyytää mukaan jos huvittaa ottaa. Ihan vaan sanoo, että lähden nyt hakemaan viikon ruuat kaupasta, haluaako joku tulla mukaan. 

Vierailija
53/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka tykkää ku Sinussa roikutaan?
Mää ainakin luulen ,että mun pitää kokoajan pitää yhteyttä joihinkin ihmisiin ja muiden vaan täytyy sietää koska "minä haluan".
Ei väliä vaikka muilla kiire ja oma elämä.
Mikä se oma elämä edes on?!

Vierailija
54/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he odottavat saavansa vielä ruokaa, ennen kuin lähtevät paluutaipaleelle. Tai lähtevät, kun vauvan uniaika alkaa, jotta vauva nukkuu autossa.

Voit rauhassa puuhailla kotihommia, alkaa ottaa lakanoita vieraspedeistä jne. He ovat miehesi kavereita, joten mies voi heitä viihdyttää niin kauan, kuin he siellä ovat. Ei ole syytä olla epäkohtelias ja töykeä, mutta ihan hyvin voit sanoa, että käyt kaupassa, koska pyhänä kaupat ovat vain vähän aikaa auki ja on välttämättä päästävä tänään ostoksille. Voit myös ilmoittaa ystävällisesti, että ostat kaupasta pullaa lähtökahveja varten. Kahvittelun jälkeen sanot sitten napakasti, että vieraiden olisi varmaan parasta lähteä jo tien päälle, että ehtivät ajoissa kotiin, kun kesäaikaan noita hirviäkin alkaa olla teillä hämärän aikaan.

Vierailija
55/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:45"]

No nyt ne sanoi, että lähtevät varmaankin vasta kuuden aikaan illalla ajelemaan kotia päin, sillä heillä alkaa nyt loma, eikä huomenna tarvitse olla missään. Mies kysyi vielä, josko ehdittäisiin grillata pihalla ennen lähtöä. Ap

[/quote]

No olisit avannut suusi ja sanonut miehelle että teidän tarviis kyllä tehdä asioita x ja kaupatkin menee kiinni sunnuntaisin aiemmin, että ehkä ensikerralla sitten grillataan...

Vierailija
56/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:16"]Koko viikonlopun olen saanut viettää vieraiden kanssa. Yöpyivätkin meillä. Nyt vain odotan, että lähtisivät pois. Mitään järkevää tekemistä ei enää ole ja nytkin vain istuvat sohvalla tölläten telkkaria. Itse pitäisi päästä vihdoin siivoamaan ja pyykkäämään sekä kauppaan ostamaan huomiseksi ruokaa töihin. Pitäisi käydä lenkillä ekaa kertaa moneen päivään. Olisi ihanaa myös viettää hetki hiljaisuudessa ennen uutta työviikkoa, katsoa ehkä netflixiä ja käydä vielä ajoissa nukkumaankin. Miten saan nuo vieraat häädettyä kotiinsa?
[/quote]
Itse olen ratkaissut ongelman niin, että vain tosi hyvät ystävät saavat kutsun yökylään. Heille voi sanoa ongelmatta omat aikataulut ja siitä ei tule ongelmaa. Yövyn itse usein hotellissa tai vastavuoroisesti lähisukulaisien luona, joten samaa odotan muiltakin.

Vierailija
57/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen samanlainen, etten kehtaa sanoa suoraan, vaikka aivan hyvin voisikin kohteliaasti sanoa! Itse tekisin kuitenkin näin (ja olen tehnytkin): sanoisin että minä joudun valitettavasti nyt aloittamaan siivoamisen tässä pikkuhiljaa, kun huomenna on aikainen herätys, eihän teitä häiritse tämä? Istukaa vain rauhassa, ei haittaa ollenkaan, minä tässä alottelen meidän sunnuntaiaskareita kuitenkin pikkuhiljaa. Yleensä vieraat lähtevät tuossa tilanteessa, koska harva jaksaa kuunnella imuria ja tiskausta, ja muutenkin huomaavat ettei ole mieltä venyttää sunnuntaina iltaan asti vierailua. Varmaan kotona odottavat omatkin askareet.

Vierailija
58/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko ovat lähteneet?

Vierailija
59/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on helvetin rasittavaa! Joiltain ihmisiltä puuttuu "sosiaalinen kello", joka hälyttäisi, kun on sovelias aika poistua. Meillä majaili joskus keskellä työviikkoa melkein puoleen yöhön asti tuttavapariskunta, jotka eivät edes kauheasti vuorovaikuttaneet kanssamme vaan keskittyivät kutittelemaan toisiaan (erikoisia ihmisiä) ja veistelemään inside-vitsejä. Lopulta kun mies pisti pyjaman päälle, pariskunta keräsi vihdoin luunsa. Toisella kertaa meillä oli tietyn, löyhän harrasteporukan perhetapaaminen. Kun muut pari-kolme perhettä lähtivät kahden ja puolen tunnin jälkeen kotiin, eräs rasittavan uuvatti ja sosiaalisesti puusilmäinen perhe istui meidän sohvalla KUUSI VITUN TUNTIA. Siinä oli aika vaikeaa keksiä enää mitään kohteliasta sanottavaa. 

Elämässäni on muutenkin muutama hieman sosiaalisesti sokea ihminen, jotka syystä taikka toisesta saattavat ilmestyä meille ja seisovat sitten keskellä olohuonetta tajuamatta häipyä ja jorisevat epäkiinnostavia/eivät puhu mitään. Nämä ovat sellaisia vähän liikkiksiä nörttimiehiä, joille ei kehtaaa olla tyly. Niinpä rupean aikani rupateltuani siivoamaan, tiskaamaan, jopa imuroimaan. Eivät ne usein lähde silloinkaan, mutta eivätpä estä minua tekemästä hommianikaan :D

Vierailija
60/70 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan ja pyykkään viikonloppuvieraiden aikana. Eihän siihen mene kuin muutama minuutti kun lyö pyykit koneeseen ja toiset kun ripustaa. Rätti kädessä voi kulkea jutustelun lomassa.

Lenkilläkin käyn, kunhan vieraat ei ole yksin eli mies vaikka seurana. Talo elää tavallaan, vieraat tulee ja menee omalla ajallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi