Olispa ihanaa, jos vieraat älyäisivät jo lähteä kotiin
Koko viikonlopun olen saanut viettää vieraiden kanssa. Yöpyivätkin meillä. Nyt vain odotan, että lähtisivät pois. Mitään järkevää tekemistä ei enää ole ja nytkin vain istuvat sohvalla tölläten telkkaria. Itse pitäisi päästä vihdoin siivoamaan ja pyykkäämään sekä kauppaan ostamaan huomiseksi ruokaa töihin. Pitäisi käydä lenkillä ekaa kertaa moneen päivään. Olisi ihanaa myös viettää hetki hiljaisuudessa ennen uutta työviikkoa, katsoa ehkä netflixiä ja käydä vielä ajoissa nukkumaankin. Miten saan nuo vieraat häädettyä kotiinsa?
Kommentit (70)
Lähdet lenkille ja kauppaan, ei kai siinä sen kummempaa?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:26"]Yritän lukea näitä sun viestejä mutta kaikki mitä saan luettua on vali vali vali vali vieraat eivät osaa lukea ajatuksia vali vali vali.......
[/quote]
Onko tullut jo pari päiväsiideriä otettua? Minkälaisia vastauksia haluaisit? Onko sulla mitään ehdotuksia miten saat vieraat poistumaan? Niska-perse-otteella?
Onpa teillä valtavan kokoinen talo ja vauvalla tosi paljon tavaraa jos TUNNIN saa niitten keräämisessä menemään...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:26"]Yritän lukea näitä sun viestejä mutta kaikki mitä saan luettua on vali vali vali vali vieraat eivät osaa lukea ajatuksia vali vali vali.......
[/quote]
Onko tullut jo pari päiväsiideriä otettua? Minkälaisia vastauksia haluaisit? Onko sulla mitään ehdotuksia miten saat vieraat poistumaan? Niska-perse-otteella?
[/quote]
Mielestäni turha valittaa jos ei tee MITÄÄN asian eteen, ei edes avata suutansa ja kierrellen kaarrellen ehdottaa vieraiden lähtöä.
Minä ainakin vain lähtisin lenkille ja kauppaan. Morjesta vaan :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:26"]Yritän lukea näitä sun viestejä mutta kaikki mitä saan luettua on vali vali vali vali vieraat eivät osaa lukea ajatuksia vali vali vali.......
[/quote]
[/quote]
Mielestäni turha valittaa jos ei tee MITÄÄN asian eteen, ei edes avata suutansa ja kierrellen kaarrellen ehdottaa vieraiden lähtöä.
[/quote]
Ok, luin kai jotenkin pieleen ja luulin että viittasit näihin vastauksiin etkä ap:n teksteihin. Anteeksi väärinkäsitys! Vedän siiderikommentit takaisin! :D
No nyt ne sanoi, että lähtevät varmaankin vasta kuuden aikaan illalla ajelemaan kotia päin, sillä heillä alkaa nyt loma, eikä huomenna tarvitse olla missään. Mies kysyi vielä, josko ehdittäisiin grillata pihalla ennen lähtöä. Ap
Itse ainakin aloitan tällaisten vieraiden kohdalla siivoamaan, vaikka olisivatkin vielä kylässä.
Tiski- ja pesukonetta vaan päälle, keittiö siistiksi,vieraiden lakanat pois sängystä ja ylimääräiset petikamat kaappiin jne. Älä turhaan anna vieraiden estää siivoamista,saatpa ainakin ajan käytettyä hyödyksi.
Voi, tiedän tunteen! Tuollaiset kyläilijäloiset on kaikista pahimpia! Niiltä puuttuu se sosiaalisiin taitoihin kuuluva järjen ääni, joka käskee lähtemään pois toisten nurkista ajoissa.
Sano miehelle että sä lähdet nyt kauppaan, lenkille ja sitten siivoat, viihdyttäköön vieraita sillä aikaa. Ei ole sun velvollisuus jäädyttää normaaleja kotitoimia vieraiden takia!
Minäkin aloitan siivoamisen jo vieraiden läsnäollessa, jos ovat niin moukkia, etteivät itse ymmärrä petejään siivota! Laittaisin talon kuntoon, vaikka vieraita olisikin. No ehkä imuroinnin jättäisin väliin. Tietysti, jos selvästi likaista, imuroisin myös.
Sanoisin, että menen kaupasta hakemaan huomisen eväät, tarviiko tuoda jotain..
Sitten kun klo 18, on kaikki valmista ja saa itse kävästä saunassa ja alkaa rentoutumaan!
Eivät kai ne odota sinun heitä passaavan koko ajan?
"Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan". Piste ja aamen. Meille ei ainakaan ikinä vielä ole sellaisia vieraita sattunut , jotka estäisivät mua käymästä kaupassa tai lenkillä. Sen verran tuttuja ovat kaikki yökyläilijät, että ymmärtävät asian. Järkeviä aikuisia ihmisiä. Ymmärtävät kyllä, että lapsiperheessä tiskikone ja pyykkikone pyörivät. Ei se koirakaan odota lenkkiä sunnuntaihin asti, jos vieraat tulevat perjantaina ;)
Vieraat miehen viihdytettäväksi, lähdet itse kauppaan ja lenkille. Kyllä sun mies niiden kanssa pärjää.
Tuikkaa vieraille pölyluutua ja moppia kouraan ja itse tartut imuriin. Ehkä siivous sujuu yhdessä nopeammin tai sitten ne häippäsee heti. Win-win.
Sanot, että kaupat menevät kuudelta kiinni, ja sulla/teillä on paljon asioita hoidettavana. Jos mies lähtee mukaan, niin sano, että voittehan te tänne jäädä....jos siis et halua ajaa pois. Ehkä tajuavat lähteä, tai sitten ei.
Itse kutsuit. Ihme asenne, että muiden pitäisi osata lukea emännän ajatuksia. Ongelman voi ratkaista ihan millä tahansa selityksellä. Sanot , että lähdette kauppaan niin eiköhän ne lähde.
Ehdottaisin myös, että sanotte, että teidän pitää lähteä nyt kauppoihin. "Saatte tietenkin jäädä, mutta meillä menee varmaan muutama tunti". Katsokaa mitä tapahtuu.
Se hetki vain tulee, ettei jaksa enää viihdyttää, on minullekin tuollaista joskus sattunut. Siivoile ja käy suihkussa ym omat askareet ja kaupassa käynti. Käske miehesi hoitaa grillauspuuhat.
Kysy heiltä kohteliaasti: "Mihin aikaan olette kotona, jos nyt lähdette?"
Jaha. Trolliprovo samaan tyyliin kuin krapulakaverit.