Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exä teki vauvan heti toisen naisen kanssa. Nyt yritän poikaystäväni kanssa vauvaa, mutta exän kohtelusta jäi trauma vauvan tekoon

Vierailija
04.11.2022 |

Eli nykyään yritän nykyisen ja ihanan poikaystäväni kanssa vauvaa (ollaan yritetty noi 3kk). Kuitenkin minulle exän takia on jäänyt tosi negatiivinen asenne, että koen että en jostain syystä pysty saamaan vauvaa ja kaikki muut vain saavat vauvoja paitsi minä.

Exäni halusi kanssani lapsia "vasta myöhemmin" ja lisäksi riita tilanteissa huusi minulle monta kertaa että ei ikinä halua kanssani lapsia. Mutta kun erosimme, hän parin kuukauden seurustelun jälkeen teki toisen naisen raskaaksi. Otin tämän pahasti itse tunnolleni, koska hän vuoden sitä ennen hoki minulle "ei vielä" tai riidellessä ettei ollenkaan halua. Ja sitten heti toisen kanssa halusikin.

Nyt kun yritän nykyisen kanssa lasta, minulla vaan pyörii ajatus alitajunnassa että minä en jostain syystä saa vauvaa, tuo ajatus jäi exästä minulle. Koen että muut vaan saavat vauvan, mutta minä en. Ja ollaan siis vasta yritetty 3kk, joten tälle ajatukselle ei ole mitään fyysistä syytä.
Onko muilla samoja kokemuksia ja miten olette päässeet tästä ajatusmallista yli? En haluaisi olla näin negatiivinen raskaaksi tuloni suhteen, ja pelkään että negatiivisuudellani stressaan itseäni niin että en siksi pystyisi tulla raskaaksi :/

Ja myös mua ärsyttää ja harmittaa tosi paljon, kun vauvan teon pitäisi olla positiivinen kokemus. Mutta ton exä kokemuksen takia, suhtaudun siihen tosi negatiivisesti ja pessimistisesti😞 tuntuu että se riisti multa tolla kohtelullaan positiivisen kokemuksen vauvan teon suhteen. Ja mun poikaystävä suhtautuu vauvan tekoon tosi positiivisesti, mutta itseni on vaikeaa kun takaraivossa on joku riittämättömyyden tunne että koen vaan että jostain syystä mä en saisi vauvaa

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se poika ystävä nyt on? Kun aikaa olla tämä sivusto? On sentään viikonloppu tulossa tai jo on kun ilta alkannut.Ei kai kavereiten kanssa kaljalla ja sinut tyystin unohtannut?

Vierailija
2/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tässä vaiheessa tekisi nyksäsi kanssa lasta jos päässäsi kaikuu vain "ex sitä, ex tätä, ex ex ex...". Eli ihan ensin, unohda se ex. Sitten katsotte miten paljon nyx kiinnostaa, onko hän vain vauvan mahdollistaja sinulle. Sitä paitsi vaikuttaa siltä, että exäsi nyksä hankkiutui raskaaksi ilman yhteisiä vauvasuunnitelmia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se poika ystävä nyt on? Kun aikaa olla tämä sivusto? On sentään viikonloppu tulossa tai jo on kun ilta alkannut.Ei kai kavereiten kanssa kaljalla ja sinut tyystin unohtannut?

Pelaa tossa videopelejä :D itse yritän rentoutua. Mutta siis hänellekin olen tästä tunteesta puhunut ja hän tukee minua ja on tosi empaattinen. Mutta hän suhtautuu vauvan tekoon tosi positiivisesti, niin mietin jos jollain olisi jotain vastaavia kokemuksia kuin minulla mihin voisin samaistua? Koska itsekkin haluaisin suhtautua positiivisesti tietty ja olisi kiva tietää miten päästä tästä negatiivisesta /stressaantuneesta asenteesta yli raskaaksi tulemisen suhteen.

Vierailija
4/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosiaan sitä mieltä että kun eksäsi ei sinun kanssa tehnyt lasta niin se ei saisi tehdä kenenkään kanssa?

Vierailija
5/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä edes harkinnut kyse saatto olla sinusta tai sinun luonteesta että eksäsi ei halunnut sinun kanssa lapsia?

Vierailija
6/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä tässä vaiheessa tekisi nyksäsi kanssa lasta jos päässäsi kaikuu vain "ex sitä, ex tätä, ex ex ex...". Eli ihan ensin, unohda se ex. Sitten katsotte miten paljon nyx kiinnostaa, onko hän vain vauvan mahdollistaja sinulle. Sitä paitsi vaikuttaa siltä, että exäsi nyksä hankkiutui raskaaksi ilman yhteisiä vauvasuunnitelmia...

Joo voi totta, pitää yrittää päästää tosta exä jutusta irti täysin. Jotenkin kuvittelin että pääsisin siitä yli kun tulisin raskaaksi, mutta toisaalta en tiedä tulenko raskaaksi jos olen näin negatiivinen ja stressaantunut asiasta. Ja haluaisin tästä yrittämisestä positiivisen kokemuksen. Eli ensin pitää oikeastaan päästä tuosta exä kokemuksesta yli.

Ja nykyinen on minulle kyllä paljon rakkaampi kuin exä, ja olemme samalla aaltopituudella ihmisinä. Toisin kun exän kanssa emme koskaan olleet.

Vierailija
7/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä edes harkinnut kyse saatto olla sinusta tai sinun luonteesta että eksäsi ei halunnut sinun kanssa lapsia?

No siis olen ja siitähän toi mun pessimistisyys osittain juontuu. Koska koen että minussa on joku vika ja siksi en saa lasta. Sellaisen tunteen exä sai tosi vahvasti iskostettua minuun. Nykyinen taas yrittää saada minua uskomaan että olen juuri sellaisena kuin olen, mutta se on vaikea hetkessä muuttaa miten näkee itsensä

Vierailija
8/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus voi kyllä saada alkunsa, vaikka seksiä ei harrasteta 24/7.

Vierailija
9/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla noita pelkoja tulee, joilla ei heti tärppää. Turhaan sitä eksääsi mietit. Hänelle on käynyt vahinko.

Vierailija
10/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee myös teille sitten kun on tullakseen. Ainoa mitä voin neuvoa tilanteessasi, tai kenenkään muunkaan lasta toivovan tilanteessa. Se voi olla helppoa, se voi olla vaikeaa, mutta lopulta aika vähän voi itse vaikuttaa siihen, onnistuuko vai ei tai kuinka kauan lapsen saamisessa kestää. Minulle useampi lääkäri sanoi, etten luultavasti tule raskaaksi, mutta tulinkin ensiyrittämällä. Se oli shokki, vaikka lapsi olikin toivottu. Nykyisin kehotan kaikkia antamaan mahdollisuuden myös epätodennäköisempiin sattumiin, niitä on myös maailma täynnä. Koita nauttia elämästäsi, rakasta itseäsi, vaali suhdettanne ja silloin olet valmis äidiksi, kun sen aika koittaa. Voimia sinulle ja kaikkea hyvää!

Vierailija
11/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tulee myös teille sitten kun on tullakseen. Ainoa mitä voin neuvoa tilanteessasi, tai kenenkään muunkaan lasta toivovan tilanteessa. Se voi olla helppoa, se voi olla vaikeaa, mutta lopulta aika vähän voi itse vaikuttaa siihen, onnistuuko vai ei tai kuinka kauan lapsen saamisessa kestää. Minulle useampi lääkäri sanoi, etten luultavasti tule raskaaksi, mutta tulinkin ensiyrittämällä. Se oli shokki, vaikka lapsi olikin toivottu. Nykyisin kehotan kaikkia antamaan mahdollisuuden myös epätodennäköisempiin sattumiin, niitä on myös maailma täynnä. Koita nauttia elämästäsi, rakasta itseäsi, vaali suhdettanne ja silloin olet valmis äidiksi, kun sen aika koittaa. Voimia sinulle ja kaikkea hyvää!

Ihana viesti💖 kiitos, pitää ottaa tuollainen asenne😊

Vierailija
12/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele ettei eksä halunnut kanssasi lapsia

Vierailija
13/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan sitä mieltä että kun eksäsi ei sinun kanssa tehnyt lasta niin se ei saisi tehdä kenenkään kanssa?

Exä tekee mitä haluaa, mutta olisi voinut jättää seurustelematta kanssani ja olla tuhlaamatta aikaani ja tunteitani jos olin kerran hänen mielestään niin viallinen, ettei halunnut perhettä kanssani. Koska itse ainakin seurustelen aina sillä asenteella että teen perheen tämän henkilön kanssa ja olen loppu elämän kyseisen kanssa. En seurustelisi ihmisen kanssa jos en kokisi niin ihmisestä.

Vierailija
14/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusien ihmetyttää. Exä teki uuden naisen raskaaksi 2 kk eroamisesta.Etkä ole päässyt tästä irti, kun le niin stressaantunut ja Nykyisen kanssa ollaan oltu 3 kk, ja nyt jo olet stressantunut, kun raskaus ei alkanutkaan kolmessa kuukaudessa.

Ehdottaisin, että ensin tutustuisit tähän nykyiseen kumppaniisi, häneen itseensä, läheisiinsä,  hänen ajatusmaalimaansa ja hänen toiveisiinsa lapsiperhe-elämän suhteen. Että ne yhdynnät eivät olisi pelkkää negatiivista sisältöä raskauden aikaan saamiseksi.

Videopelejä pelaava nykyinen poikaystävä suhtautuu vauvan TEKOON eli seksiin positiivisesti, mutta onko hänestä isäksi? Jos olette vasta reilut 3 kk seurustelleet, niin kannattaisi ehkä tutustua toiseen vähän paremmin, ennen kuin perheen perustamista  lähdetään yrittämään. Mielummin vaikka vuoden verran. Ellei oma ikäsi sitten jo lähene 40 vuotta.

Vierailija
15/32 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäs on sitonut ilman ehkäisyä eikä sillä ole vaihtoehtoja. En olisi kateellinen.

Vierailija
16/32 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, ettet oikeasti halua raskautua nykyisestä poikaystävästäsi. Aavistat, että tekisit suuren virheen?

Vierailija
17/32 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa aivan liian monta kertaa mainittiin sana VAUVA, provohan tämä on.

Vierailija
18/32 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä tekee mitä haluaa, mutta olisi voinut jättää seurustelematta kanssani ja olla tuhlaamatta aikaani ja tunteitani jos olin kerran hänen mielestään niin viallinen, ettei halunnut perhettä kanssani. Koska itse ainakin seurustelen aina sillä asenteella että teen perheen tämän henkilön kanssa ja olen loppu elämän kyseisen kanssa. En seurustelisi ihmisen kanssa jos en kokisi niin ihmisestä.

Et ollut viallinen seksuaalisen tarpeen tyydyttämiseen. Voi olla vaikea jättää toinen, vaikka tietää, että hyväksikäyttö olisi moraalisesti väärin; aivan kuten on vaikea hyväksyä, ettei toinen halua lisääntyä kanssasi.

Vierailija
19/32 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko se vauva?!

Vierailija
20/32 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusien ihmetyttää. Exä teki uuden naisen raskaaksi 2 kk eroamisesta.Etkä ole päässyt tästä irti, kun le niin stressaantunut ja Nykyisen kanssa ollaan oltu 3 kk, ja nyt jo olet stressantunut, kun raskaus ei alkanutkaan kolmessa kuukaudessa.

Ehdottaisin, että ensin tutustuisit tähän nykyiseen kumppaniisi, häneen itseensä, läheisiinsä,  hänen ajatusmaalimaansa ja hänen toiveisiinsa lapsiperhe-elämän suhteen. Että ne yhdynnät eivät olisi pelkkää negatiivista sisältöä raskauden aikaan saamiseksi.

Videopelejä pelaava nykyinen poikaystävä suhtautuu vauvan TEKOON eli seksiin positiivisesti, mutta onko hänestä isäksi? Jos olette vasta reilut 3 kk seurustelleet, niin kannattaisi ehkä tutustua toiseen vähän paremmin, ennen kuin perheen perustamista  lähdetään yrittämään. Mielummin vaikka vuoden verran. Ellei oma ikäsi sitten jo lähene 40 vuotta.

Miten voi ymmärtää näin väärin 🤦🏻 Siis näissä tapahtumissa on ollut vuosia välissä. Nykyisen kanssa olen seurustellut 2,5 vuotta. Exän kanssa seurustelin 1 vuoden. Exä teki vauvan 1 vuoden eromme jälkeen. Ja olen 26 vuotias.....