pihiyden huiput
Sukulaiseni ostaa kaikki lahjat kirpputorilta, eikä haittaa vaikka vauvalahjaksi saaduissa sukkahousuissa koko on 120 cm ja niissä eikä.. Kaikki teepussit kuivattaa ja käyttää uudelleen, vieraiden käyttämät servetit, jos siistejä kierrättää seuraaville vieraille. Kuinka tälläiseen voi suhtautua? Onko muilla vastaavia sukulaisia tai ystäviä. Tunnen suurta myötähäpeää!!
Kommentit (176)
Käyttää mm. Varmaan 20vuotta vanhoja hammasharjoja aina uudestaan niin että keittää ne välillä, vierasharjoiksikin on vessassa tarjolla semmosia rispaantuneita proteesihammasharjoja jotka mamma on keittänyt:D
Rupesi siivoamaan mutta ei sitten raskinut käyttää sitä uutta moppia. Oli kuulema pessyt lattian vanhasta t-paidasta tehdyllä rätillä :D
Erityisesti kiukuttaa yksi kaveri, joka aina kyselee meidän lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja varusteita ilmaiseksi ja sitten kuulin, että käytön jälkeen myy ne kirpparilla... Se tais kyllä olla ahneutta eikä nuukuutta.
Olen nimenomaan sanonut, että toivon hänen laittavan meidän lasten vaatteet jälkeensä kiertoon esim. hyväntekeväisyyteen tai omille tuttavilleen (niiden vaatteiden osalta, jotka vielä sen kestävät). Pyytää aina esim. kalliita kenkiä lapsiltani ja myy ne (todistettavasti) hyvään hintaan kirppareilla ilman, että edes pitää niitä kenkiä omilla lapsillaan! Kun tämä selvisi minulle, lopetin vaatteiden antamisen hänelle ilmaiseksi - annan mieluummin sellaisille, jotka arvostavat hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita ja laittavat ne ilmaiseksi eteenpäin. Ahneella on paskanen loppu, onneksi ;).
"kesäsamppoota" : pesee mäntysaippua pullon,kaataa sinne jonkun tarjouspullon shamppoota ja sit loput vettä
- kesällä kuulemma pestään hiuksia niin usein,et saa olla laimeeta
-truutta-pullo on niin kätevä käyttää
-helppo miestenkin käyttää kun on valmiiksi lantrattua
siis miehet ovatkin noin avuttomia - NOT!
todella pihi kaveri.
Hän saattaa soittaa ja sanoa 'haluan jutella, voitko soittaa minulle kun tämä maksaa niin paljon'. Ihan yhtä paljon se tietysti minullekin maksaa.
Illanviettoihin jos lähdetään yhdessä niin pyytää meikkejä lainaan. Sanoo vielä ettei viitsi itselleen ostaa kun tarvetta meikeille on harvoin ja ne maksaa niin paljon o_0
Joskus on pyytänyt kaveriksi johonkin lyhyeen reissuun jota on ehkä jo pitkään suunnitellut. Hänen autollaan ollaan menty ja reissun päätteeksi on vaatinut minua maksamaan kaikki bensakulut. Sen ymmärrän jos puolet bensoista pyytää mutta tämä vaati kaikki kulut. Perustelee sitä sillä että joutuu itse maksamaan autonsa huollot ja muun ylläpidon. Kivaa. Lähdin vaan seuraksi kun toinen pyysi .. ettei hänen yksi tarvitse reissussa käydä.
Eipä ole sen reissun jälkeen tarjoamansa kyyti kelvannut. Jos ollaan menty vaikka samaan konserttiin 100 km päähän olen mennyt bussilla ja antanut 'kaverin' ajella yksinään.
on että tämä ystäväni ostaa kyllä itselleen vaatteita ja käy joka kuukausi kampaajalla jnejne. mutta lapsen vaipoista tingitään ja lasten vaatteet ostatetaan isovanhemmilla.
Äiti kävelee viimeistä huutoa olevissa luxus-merkkivaatteissa ja korkkareissa lapsen kanssa, jolla joko vanhat lumput tai isovanhempien kustantamat cittarivaatteet (printticolleget ja verkkahousut). Pahimmassa tapauksessa myös lapsen turvaistuin, pyöräilykypärä, lelut jne. on ties mistä käytettynä saatua, vanhaa roskatavaraa. En tarkoita, että lapselle pitää hankkia kaikkea kallista uutena, mutta jos ihan perusjutuista tingitään, niin se on kyllä itsekästä!
se, että yritetään hyötyä taloudellisesti toisten kustannuksella, kuten tämäkin ketju hyvin on osoittanut:
* kahmitaan toisten tavaroita ilmaiseksi, jotta voidaan myydä ne itse eteenpäin
* maksatetaan toisilla ravintolalaskut, bensat ja mökkiruuat sekä viinakset
Nuo muut säästämisjutut ovat ehkä noloja, mutta aika ymmärrettäviä kuitenkin.
se, että yritetään hyötyä taloudellisesti toisten kustannuksella, kuten tämäkin ketju hyvin on osoittanut: * kahmitaan toisten tavaroita ilmaiseksi, jotta voidaan myydä ne itse eteenpäin * maksatetaan toisilla ravintolalaskut, bensat ja mökkiruuat sekä viinakset Nuo muut säästämisjutut ovat ehkä noloja, mutta aika ymmärrettäviä kuitenkin.
Yksi kaveri on just tollanen joka etsii itselleen kaiken hyödyn, mutta vastaavasti ei ole itse koskaan valmis luopumaan mistään tai antamaan kenellekään mitään hyvää.
Tosin mä olen kyllä ajatellut että se on jo hyväksikäyttöä.
Hyvät naurut kyllä taas sai... :D
Ottaa talteen kaikki margariini- jugurtti- ym. purkkien foliokannet ja taittelee niistä vuokia, yksi kaappi täynnä niitä. .
Mä haluisin nähdä miltä tollanen foliokansvuoka näyttää- mielenkiintoista!
Meidän anoppi säästää kanssa kaikki margariinirasiat pakastusrasioiksi ja leikkelee muropaketit muistilapuiksi.
Ottaa talteen kaikki margariini- jugurtti- ym. purkkien foliokannet ja taittelee niistä vuokia, yksi kaappi täynnä niitä. .
Mä haluisin nähdä miltä tollanen foliokansvuoka näyttää- mielenkiintoista!Meidän anoppi säästää kanssa kaikki margariinirasiat pakastusrasioiksi ja leikkelee muropaketit muistilapuiksi.
Minä pakastan kans mm. marjoja margariinirasioissa :)
... tulee kylään, kun kutsutaan, ja syö ja juo ihan vapautuneesti. Toki siis itse tarjoamme. Yleensä ei tuo mitään "tuliaisia", mutta jos tuo, vie ne mennessään. Eli kun tuli kylään, toi halvan viinipullon (sellanen Montalto) - ja kun lähti ottikin sen mukaansa, kun pulloa ei ollut vielä korkattu.
Kerran pidettiin meillä nyyttikestit, ja kun sen tuomaa ruokaa vähän jäi, laittoi mulle seuraavana päivänä viestin että voisinko TUODA jämät sille! Siis lähteä ajamaan autolla sen luo naapurikaupunkiin viemään tähteitä... En suostunut, joten pyysi pakastamaan ja sanoi hakevansa!
Me saatiin miehen vanhemmilta kihlajaislahjaksi litra pakastettuja, itsekerättyjä mustikoita maitotölkissä pakastettuna.
Sinänsä ihan kiva lahja, mutta rikkailta appivanhemmilta aika erikoinen valinta.
Sanomattakin lienee selvää, että synnytyslaitokselle vauva (heidän ainut lapsenlapsi) tai minä emme saaneet appivanhemmilta mitään, emme edes kukkia.
No, mutta ei tämä oikeasti ehkä pihiydestä kerro. Ennemminkin siitä, että minä en ole mieluisa miniä.
kaveriani tuomaan jenkkilästä halvalla jotakin elektroniikkaa. Kaveri näki helkutisti vaivaa järjestääkseen kaikki nettiostokset siellä jenkkilässä ja haki ne tavarat jostakin kaukaa postista ymsyms lisäks kuljetti paketin käsimatkatavarassaan Suomeen ettei hajoisi ruumassa. Tuttu oli mennyt Helsinki-Vantaalle lentokentälle vastaan jotta saa tämän laitteen heti itselleen ja kehtasi vielä laskuttaa tätä kaveria bensoista kun heitti kaverin kentältä kotiin...
Käyttää mm. Varmaan 20vuotta vanhoja hammasharjoja aina uudestaan niin että keittää ne välillä, vierasharjoiksikin on vessassa tarjolla semmosia rispaantuneita proteesihammasharjoja jotka mamma on keittänyt:D
Meidän anoppi säästää kanssa kaikki margariinirasiat pakastusrasioiksi ja leikkelee muropaketit muistilapuiksi.
tämähän on ihan järkevää!
kaupasta aina kaikki päiväys-tuoteet ja pakastin täyttyy niistä.Leipoo kans ite kaikki leivät:puuronjämät ja muusit sinne joukkoon.Tekee joskus pe -iltana pizzaa jostai ruoantähteistä tyyliin joku makkarakastike/keitto.Hyi hitto!Kaikki synttäri-ja joululahjat on jotain valittujen palojen tai hobby hallin kylkiäisiä tai tilaajalahjoja.Ikänä en oo saanut mitään "ostettua" lahjaa.Syövät isäpuolen kanssa aina 5 päivää samaa ruokaa peräkkäin.Ja se ruoka on tiätty tehty jostain päivämääräruoasta.Silti joka h##vetin viikko pitää laittaa sekä viking -lotto että normaalilotto..hohhoijaa,jospa ne rahahuolet sit poistuis kertaheitolla sillä lottovoitolla.
"kesäsamppoota" : pesee mäntysaippua pullon,kaataa sinne jonkun tarjouspullon shamppoota ja sit loput vettä
- kesällä kuulemma pestään hiuksia niin usein,et saa olla laimeeta
-truutta-pullo on niin kätevä käyttää
-helppo miestenkin käyttää kun on valmiiksi lantrattua