Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sektion jälkeen pakko odottaa vuosi

Vierailija
22.06.2009 |

ennenkuin voi alka yrittää toista lasta? Meillä kesti esikoisen saaminen kuusi vuotta, eikä millään haluaisi hukata aikaa turhaan. Eli jos haava ei siis kestä niin odotetaan tietty..Oon vaan kuullu, että raskautuminen saataisi olla helponpaa nyt raskauden jälkeen:)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin 2 vuotta väliksi joka olisi hyvä olla ennenkuin tulee seuraavan kerran raskaaksi. Silloin kiireellinen sektio.

Vierailija
2/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kannattaa odottaa. Jos haava ei ehdi kunnolla parantua, kohtu voi revetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain suositus. Jokainen saa tehdä miten tykkää. Ja onhan niitä tapauksia jossa tultu esim 3kk jälkeen raskaaksi, kaikki mennyt ihan hyvin.

Vierailija
4/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 10kk ekan sektion jälkeen. Kaikki sujui hyvin. 1v 2kk toisen sektion jälkeen tulin vahingossa raskaaksi ja hyvin sekin raskaus sujui.

Vierailija
5/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vuoden odottaminen oikein perustuu...luulen että on ihan mututuntumalta keksitty. Tietty joku aika pitäisi odottaa, mutta ihmetyttää ettei asiaan ole faktatietoa.

Kohdun repeämiseen sektion jälkeisessä synnytyksessä liittyy usein synnytyksen prässääminen cytoteceilla ja kovalla oksitosiini-infuusiolla.

Jos kohtu on muuten revetäkseen niin se repeää vaikka 5 vuoden odotuksen jälkeen.

Vierailija
6/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetolujuus palautuu normaaliksi jo noin puolen vuoden kuluttua eli kestäisi normaalin täysimittaisen raskauden itseasiassa ennen kuin mitä se fyysisesti olisi mahdollista.

Vierailija
7/7 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haava kyllä kestää uuden raskauden, koska vaikka raskautuisi heti, ei kohtu ehdi kasvaa niihin mittoihin, joissa vaara revetä haavan parantomattomuuden takia, ennen kuin 6kk on mennyt.

Itse raskauduin 9kk sektion jälkeen. Sanoivat seuraavassa synnytyksessä, että nimenomaan tipan laittoa minimoidaan siksi, että alla sektio. Kaikki meni hienosti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän