Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun ei ole lapsia!

Vierailija
22.06.2009 |

Olen pian 30v ja lapsia ei ole, eikä vielä suunnitelmissakaan. Välillä iskee vauvakuume, mutta pääosin nautin todella paljon vapaasta elämästäni, rauhallisista viikonloppuaamuista, brunsseista ystävien kanssa, iltamenoista, liikunnasta, siisteydestä, matkustelusta ja silloin tällöin juhlimisesta. :)

Ihana vapauden ja elämisen tunne. Lasten aika on sitten ehkä joskus myöhemmin. Ja parasta ehkäisyä ikinä on hoitaa välillä ystävien lapsia. Ei taas tule vauvakuumetta vähään aikaan.

Onko palstalla muita lapsettomia ja millä fiiliksillä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetellään kun ei kuulukkaan.. ja ne 20-30vuotiaat on niiiin väärän ikäisiä ja kaikki muut muutenkin huonompia kun itse.. mites se luonto menikään hmm..ja maailma muutenkin ihan kaamee paikka...hah sanon minä..

Vierailija
62/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetellään kun ei kuulukkaan.. ja ne 20-30vuotiaat on niiiin väärän ikäisiä ja kaikki muut muutenkin huonompia kun itse.. mites se luonto menikään hmm..ja maailma muutenkin ihan kaamee paikka...hah sanon minä..

sitten kun itse olette nelikymppisiä, ja lapsi on crack- koukussa oleva prostituoitu? Varmaan ei tee mieli mainostaa äitiyttään. Sillä eihän ole muita vaihtoehtoja kuin tämä, kuten ei lapsettomillakaan muuta vaihtoehtoa kuin tulla katkeriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh.. miten ihmeessä tuo littyi edeltävään viestiin:D

Vierailija
64/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti luulee VASTASYNTYNEEN tai kohdusa olevan vauvan olevan PAHA, silloin ongelmana on sataprosenttisesti äidin ongelmat vauvan tarvitsevuuden kohtaamisessa.

...Kevinin äidin pohdinnat vauvan pahuudesta sellaisena jälkiviisasteluna, jonka tieto tapahtumien myöhemmästä kehittymisestä oli aiheuttanut. Vähän samalla tavalla kuin esim. poikkeuksellisen lahjakkaiden ihmisten vanhemmat ovat myöhemmin muistavinaan miten jo vauva-aikana lapsi osoitti erityisiä kognitiivisia kykyjä jne.

Kirjan lukemisesta on kulunut vuosi, mutta itselleni jäi siitä selkeästi sellainen olo, että äiti yritti kaikkensa, jotta vauva olisi ollut tyytyväinen. Vuorovaikutus ei vain toiminut. Lukija ei tietenkään voi tietää millainen Kevin-vauva todellisuudessa oli, tai millainen äiti - ja se on minusta ehdottomasti yksi osa kirjan viehätyksestä.

Tottakai pienen vauvan osalta tulkinta "paha" ei voi sinänsä pitää paikkansa, koska vauva ei pysty sellaiseen suunnitelmallisuuteen. Sen sijaan itse uskon, että jo vauvalla voi olla synnynnäisesti (geneettisesti/kohdunaikaisen tai synnytyksenaikaisen vammautumisen tuloksena kehittyneet) sellaiset aivot, joiden vuorovaikutus- ja tunnetoiminta on epänormaalia (poikkeaa totutusta). Sellaisen lapsen äitinä voi olla erityisen haastavaa olla, koska äiti ei saa lapselta yhtä helposti positiivista palautetta ja alkaa helposti kokea olevansa huono äiti. Äidin syyt raskautumiseen, etukäteisasenne ja odotukset lasta kohtaan eivät tietenkään ole olleet millään tavalla optimaaliset lapsen kehitystä ajatellen.

Minusta on kiinnostavaa miettiä, mitä Kevinin tapauksessa olisi pitänyt tehdä toisin? Miten sellaisia äitejä voi tukea, joiden lapset huutavat ja kirkuvat päivästä toiseen eivätkä tyynny millään? (AV:ltakin löytyy avautumisia tällaisesta tilanteista). Entä jos sellaisen lapsen saakin äiti, joka on jo valmiiksi suhtautunut varauksella lapsenhankintaan, ja entä jos lapsen isä ei osaakaan tukea puolisoaan vaan ainoastaan vihjaa rivien välistä (tai suoremmin), että kysymys on siitä, että puoliso on huono äiti?

Vierailija
65/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisestä viestistä mitään ylipäänsä ymmärsi, niin ilmeisesti sen tarkoitus oli sanoa, että jos ei tee lapsia alle kolmekymppisenä, niin sitten nelikymppisenä kaduttaa ja vihaa kaikkia maailman ihmisiä sekä maailmaa? Että näin käy väistämättä? Kyllä väistämättä sitten kaikki äiditkin joutuvat pettymään lapsiinsa. Yhtä loogista.

Vierailija
66/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmmmm en nyt ihan tuota tarkoittanut mutta olkoon.. en jaksa kiistellä:D puhuin VAIN ja ainoastaan yhdenlaisesta tapauksesta enkä kaikista 20,30 ja 40 vuotiaasta äidistä.. huoh..

Vierailija
67/67 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hienoa, että olet tyytyväinen elämääsi :)Meillä on kaksi lasta, ja tekisin enemmän, mikäli minä ja mieheni olisimme vähemmän mukavuudenhaluisia. Toivottavasti emme kadu myöhemmin, että lapsiluku jää kahteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi