Jäikö sinulle raskauskiloja?
Olen itse muutaman kuukauden ikäisen vauvan äiti ja ihmettelen, miten joillekin voi jäädä kymmeniä kiloja ns. raskauskiloja. Itse olen nyt kilon laihempi kuin ennen raskautta. Myös kaikki synnyttäneet ystäväni ovat laihtuneet raskauden jälkeen alle lähtöpainon.
Ovatko nuo raskauskilot legendaa vai jääkö joillekin niitä oikeasti? Ei ole tarkoitus olla ilkeä tm. mut ihmettelen vaan, mistä voisi johtua, kun itse ainakin syön ihan hirvittävästi koko ajan. Ja herkkujakin menee.
Kommentit (6)
n 5kg enkä ole sitä pois saanut..vielä.
Se on ylipainoa.
t: 2 raskautta, molemmissa tuli 8kg jotka jäi synnärille.
ei syö enempää kuin kuluttaa. Itsellä meni useampi kuukausi että olin entisissä mitoissa, mutta laihduin toki, kun liikun paljon enkä mässää ylenmäärin. Lähinnä viikonloppuisin herkuttelen.
Itsellä esikoinen 1v5kk ja raskauden jäljiltä kiloja edelleen jäljellä n.7 lähtöpainoon verrattuna. Herkut ne maistuu itsellekin, enkä ole noiden kilojen lähtemiseen mitenkään töitä tehnyt, joten eivät varmaan itsekseen lähde.
Toisilla imetys helpottaa kilojen lähtöä, mutta ei kyllä mulla ollut mitään vaikutusta. Kait se on pitkälti kiinni myös ko ihmisen aineenvaihdunnasta, aikaisemmista liikuntatottumuksista (keho hyvässä kunnossa, lähtee ne ylimääräisetkin helpommin, valitettavasti omani ei mikään timmi ole :/), ja ehkäpä myös siitä päivittäisestä ruokavaliosta. Monen asian summa.
Itse ajattelen, että on epänormaalimpaa jos äiti on parissa viikossa lähtöpainossa.
Itselläni raskauskilot on aina lähteneet vasta laihduttamalla, eli ihan laskemalla kaloreita jne.
Normaalilla ruokavaliolla ei paino ole täysimetyksestä huolimatta pudonnut.
lähtöpainosta laihdutin vielä 15kg.