Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi lihoa esim 80 kiloiseksi?

Vierailija
22.06.2009 |

Olen 170cm ja 56 kg, 37v. Eilen ja tänään olen syönyt aamupalan ja ruoan lisäksi kolme jäätelötötteröä, juahnuksena syötiin kaksi pussia sipsiä dipillä, pullo viiniä, pullo kuoharia, karkkipussi jne. ja tätä menoa olen jatkanut teinistä asti. Kävelen ja pyöräilen kyllä joka paikkaan, että siinäkö selitys miksi en liho?

Koska täällä kun moni kauhistelee että kärryissä oli jollain kaupassa limsaa ja sipsejä ja karkkeja, niin tiedoksi, että ei siinä vielä pääse lihomaan jos viikossa syö sipsipussin, 300g karkkia ja juo kaksi pulloa colaa. Meillä on näin joka ikinen viikonloppu ja silti vaatekokoni on 36-38.

Tällä syömätyylillä siis on menty jo kohta 20v. Miten paljon on syötävä oikein että painaisi vaikka jotian 80kg, mikä mulle olisi ihan käsittämättömän paljon?

Irtokarkkeja syön joka päivä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen syöväni ihan perusruokaa huomattavasti suuremmat määrät kuin sinä. Ja sitten vielä joka viikko karkkiakin, sipsit jää juhlatilanteisiin (max 6 krt/vuosi) enkä pullaakaan syö ihan viikottain, mutta muuten napostelen kyllä helposti, jos naposteltavaa vaan löytyy.

Vierailija
2/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170cm ja 56 kg, 37v. Eilen ja tänään olen syönyt aamupalan ja ruoan lisäksi kolme jäätelötötteröä, juahnuksena syötiin kaksi pussia sipsiä dipillä, pullo viiniä, pullo kuoharia, karkkipussi jne. ja tätä menoa olen jatkanut teinistä asti. Kävelen ja pyöräilen kyllä joka paikkaan, että siinäkö selitys miksi en liho?

Koska täällä kun moni kauhistelee että kärryissä oli jollain kaupassa limsaa ja sipsejä ja karkkeja, niin tiedoksi, että ei siinä vielä pääse lihomaan jos viikossa syö sipsipussin, 300g karkkia ja juo kaksi pulloa colaa. Meillä on näin joka ikinen viikonloppu ja silti vaatekokoni on 36-38.

Tällä syömätyylillä siis on menty jo kohta 20v. Miten paljon on syötävä oikein että painaisi vaikka jotian 80kg, mikä mulle olisi ihan käsittämättömän paljon?

Irtokarkkeja syön joka päivä.

paino vaikuttaa olevan suoraan verrannollinnen älykkyysosamäärään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä levy suklaata, sillä hoitui ajan kanssa.

Vierailija
4/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että se riippuu ihan ihmisen aineenvaihdunnasta ja mallista jne.. Mäkin olen yli 80 kg ja syön suht terveellisesti. Kerran kk tulee käytyä hesellä tai pitsalla. Ja kovin paljon merkitsee mielestäni myös se, mitä harrastaa jne.. Itselläni on todella paljon lihaksia. Ja etten nyt saa kaikkien av-mammojen vihaa päälleni, niin on mulla myös sitä läskiä.

Minä en ainakaan pysyisi hoikkana jos söisin noin paljon kaikkea. Kiitä onneas ettei se rasva jää sulle roikkumaan mihinkään. :D

Vierailija
5/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi meikäläisen paljoo, kun ruokaa kastella, niin lihoan ja autoa ei ole.

Kaverini saa syödä mitä tahansa ja ei lihoa.

Eräs tuttavani väitti, että ei lihoisi koskaan, kun hänellä ei ole koskaan ollut painon kanssa ongelmia.

Nyt 40v. on lihava.

Vierailija
6/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä kolme lasta!! Kaikki raskauskilot on kropassa 10+12+13 kg eikä lähe ei..vaikka päälläni seisoisin 12t päivässä

Vierailija
7/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sä et syö juuri ollenkaan ruokaa noiden herkkujen päälle :) Kyllä se vaan on ihan fysiologinen juttu, että jos ihminen syö enemmän kuin kuluttaa se lihoo. Ihmisellä on tietty energiantarve mitä tarttee peruselintoimintoihin ja siihen liikkumiseen ja touhuamiseen mitä kukin päivän aikana tekee. Jos jäät säännöllisesti plussalle syömisten kanssa, niin kyllä ihmisen elimistö on luotu niin, että se alkaa sitä vararavintoa keräämään.

Itse ole 171cm ja painan tällä hetkellä 68kg (raskauskiloja vielä, mutta lähtöpaino oli 65kg ja siihen pyrin takaisin). Ja siis ennen 20-ikävuotta olin juuri tuollainen laisesi luikku, eli vaikka herkuttelin kuinka, paino ei noussut siitä 55kg mihinkään. Sitten yht'äkkiä se alkoi nousta, ja nyt vaikka herkuttelu on HUOMATTAVASTI vähäisempää, enkä saa tyhjiä kaloreita esim. alkoholista tms. lainkaan (teininä tuli juhlittuakin) on painon pudotus hidasta puuhaa, ja nopeasti tulee kiloja takaisin jos vähänkin "repsahtaa".

Mutta joo. Olet kyllä tosi hoikka, sillä itse ainakin koin tuossa 65kg painossa itseni hoikaksi (litteä vatsa, ei läskiä takamuksessa eikä reisissä). Mulla on kyllä aina ollut pyöreä peppu ja tissejäkin jonkun verran.

Vierailija
8/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jollakin elimistö käyttää ihan kaiken energian ja ravinnon ja varastoi sen läskiksi itseensä, joten ruoka-annoste4n pitäisi olla tosi pieniä ja pelkkää salaattia ja kuitua ja liikuntaa ihan hervoton määrä ettei lihosi tai paino pysyisi nykyisten suositusten määrässä.

Eli aineenvaihdunta on yksi tekijä.

Toinen on liikunnan määrä.

Ja kaikille av mammoille muistutukseksi, ettei kaikilla äidellä ole oikeasti mahdollisuutta ns. kunnolliseen kuntoiluun ja urheiluun. Joku kävelylenkki kitisevän leikki-ikäisen kanssa ei välttämättä ole riittävä. Parempi kuin ei mitään, mutta ei riittävä, painonhallinnan kannalta.

ja lastenhoito ei aina järjesty vaikka miten haluaisi mennä yksin kuntosalille tai lenkille. Esim. meillä ei mll-verkostoa ole. Eikä ketään, kelle lapset viedä, ketä pyytää tänne, mies on pitkiä päiviä poissa töissä.

Vierailija
9/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä kolme lasta!! Kaikki raskauskilot on kropassa 10+12+13 kg eikä lähe ei..vaikka päälläni seisoisin 12t päivässä

Se on vale; teet vain yksinkertaisesti jotain väärin. Itse olen raskauksia ennen laihtunut (treenannut) koosta 42-44 kokooon 34-36 ja mulla on pituutta 170cm. Raskauksien jälkeen tein saman tempun. Nyt on painoa tullut 10kg lisää, kun en ole liikunut ja olen syönyt mitä sattuu. Mutta saan nämä kilot pois, kun palaan nmormaaliin treenirytmiin

Vierailija
10/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä, laiha ja liikkuva ihminen, syöt nuo sipsit ja limsat, niin kroppasi polttaa ne nopeammin kuin lihavalla, joka syö ne samat.

Ajattele nyt vaikka jotain Michael Phelpsiä, mies syö varmaan kokonaisen grillatun kanan aamupalaksi ja silti voittaa olympiakultaa uinnissa. Mitä enempi liikkuu, sitä enempi voi huoletta syödä - ja sitä enemmän tarvitseekin syödä.

Vierailija
11/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 kiloiseksi raskautumalla. Sitä ennen painoin 59kg. Raskaus/synnytys ilmeisesti laukaisi kilpirauhasen vajaatoiminnan, kilot pysyivät tiukasti. Nyt painoa onneksi "enää" 67kg (pituutta 175).

Vierailija
12/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vähättelet syömiäsi ruokamääriä, tai sitten sinun elimistösi on epänormaali.

Vierailija
13/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla noin laiha tuolla syömisellä? Etkö syö mitään muuta?

Voi johtua kyllä tuosta liikunnasta. Mä olen syönyt jo 10 vuotta joka päivä jotain herkkua ja painan 100 kg. Ero meissä on se, että sä liikut paljon ja mä lähinnä lasten kanssa kauppaan ja leikkipuistoon...

Vierailija
14/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 80 kiloa, vaikka treenaan joka päivä. Syön vain perusruokaa, herkkuja harvoin. Juoksin juuri cooperin testissä 2400m ja sain testitulokseksi korkea, en edes hengästynyt. Lihaksisto on hyvässä kunnossa, rasvaakin varmaan on, koska rintani ovat suuret, vyötärön ympärys on kuitenkin alle 80 cm. Paino ei tipu, mutta en ole kyllä yrittänytkään. Olen kasvoiltani kaunis ja mies ja lapset rakastavat minua tällaisena ja ikääkin on jo 33 vuotta. Miksi minun pitäisi painaa vähemmän? Vastaisitko, ap?

Vierailija
15/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön herkkuja mielinmäärin, ja normiruuat siihen päälle... ja painan n.45kg. Olen kyllä huomannut että mitä enemmän lapsia, sitä vaikeampi pitää painoa edes tuossa 45kg:ssa. Pahimmillaan on laskenut 42kg:een. Ei oo kyllä kivaa tämäkään, pituutta minulla on kuitenkin 167cm...

Vierailija
16/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 80 kiloa, vaikka treenaan joka päivä. Syön vain perusruokaa, herkkuja harvoin. Juoksin juuri cooperin testissä 2400m ja sain testitulokseksi korkea, en edes hengästynyt. Lihaksisto on hyvässä kunnossa, rasvaakin varmaan on, koska rintani ovat suuret, vyötärön ympärys on kuitenkin alle 80 cm. Paino ei tipu, mutta en ole kyllä yrittänytkään. Olen kasvoiltani kaunis ja mies ja lapset rakastavat minua tällaisena ja ikääkin on jo 33 vuotta. Miksi minun pitäisi painaa vähemmän? Vastaisitko, ap?

Sun ei tarvitse painaa vähemmän, mutta ihmettelen miten voit painaa tuon verran ja että rasvaa on treenistä huolimatta. Ilmeisesti syöt epäterveellisesti

Vierailija
17/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että lihas painaa läskiä enemmän.

Joku voi painaa 80 kg vaikka ei olisi yhtään rasvaa.

Sun ei tarvitse painaa vähemmän, mutta ihmettelen miten voit painaa tuon verran ja että rasvaa on treenistä huolimatta. Ilmeisesti syöt epäterveellisesti

Vierailija
18/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki meiltä minä ja mies syödään samoja ruokia liikutaan saman verran minä jopa enemmän. Esim emme mene koskaan autolla lähiautomarkettiin matkaa kilsanverran aina kävellään. Teemme usein kymmenenkilsan kävelylenkkejä.

Mies syö tulpasti ruokaa minuun verrattuna. Silti mies ei koskaan ikinä lihoa pätkääkään. Pituutta reilu 180 cm ja painaa 71 kg puhdasta lihasta.

Minä taas pituutta 168 cm ja painan 62 kg kaukana timmistä. Kaikki ylimääräinen on löysänä vyötäröllä. Ikää meillä on 35-40 ja sama tilanne meillä on jatkunut jo liki kaksikymmentä vuotta.

Vierailija
19/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. Treeniini kuuluu 20-40 minuuttia aerobista liikuntaa (juoksumatto/stepperi), puntteja vaihdellen jalat/kädet+ aina keskivartalo. Kerran viikossa käyn jossain jumpassa. Muina päivinä juoksen tai pyöräilen ulkona.

En tunne vähäisintäkään tarvetta olla laihempi. Olen mielelläni muodokas tiimalasi. :)

Vierailija
20/28 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pituutta 172 ja painoa 92. Ihan liikaa painoa toki, mutta jos laihdutan tuon 20 kiloa, olen kyllä jo tosi laiha, ja silloinkin vasta normaalipainon ylärajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän