Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni kielitaito on erittäin tärkeä asia. Totta hemmetissä työntekijä ymmärtää, oppii ja komminikoi paremmin, jos osaa kieltä

Vierailija
03.04.2026 |

En tajua, miksei suomalaiset työttömät sovi töihin. Miksei heitä palkata? Heillä on kalliit verorahoin kustannetut koulutukset, osaavat natiivin tasoisesti suomea ja he ovat imeneet kulttuurin jo äidinmaidossa. Eikö ensin pitäisi huolehtia kaikille halukkaille suomalaisille työttömille töitä ja jos sitten vielä on se "työvoimapula", niin sitten palkataan ulkomailta porukkaa.

Ei mulla muuta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, heti osui omaan nilkkaan. Eli piti sanomani "kommunikoi".

ap

Vierailija
2/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaa kieltä osaamatonta, jos tarve tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaaditaan huomattavasti laajempaa kielivarastoa kuin suomi.

Vierailija
4/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahoitajasta kiinteistönvälittäjäksi – mun polku on tavalla tai toisella liittynyt miehiin.

Parikymppisenä olin osastolla lähinnä iäkkäämpien ja sairaiden miesten parissa, eikä sieltä oikein löytynyt sopivaa seuraa.

Sitten siirryin esteettiselle puolelle, mutta miesasiakkaita oli vähän, ja erityisesti tasokkaita, keski-ikäisiä sinkkumiehiä vielä vähemmän.

Kun sain lapsen, jolla on sikiöaikaisen alkoholialtistuksen aiheuttama oireyhtymä, aloin pohtia uranvaihtoa ja päädyin kiinteistönvälitykseen.

Olen aina arvostanut varakkaita miehiä ja hienoja koteja – vaikka kaikki eivät olekaan vapaita, vaihtoehtoja on enemmän, ja elämä vie eteenpäin.

Vierailija
5/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

georgian kieli   Siinä on vähän enemmän haastetta. Kyllä se varmaan sieltä tulee sekin, sanoi Haapasalo  Iltasanomissa.

-Ihana asenne

Vierailija
6/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaaditaan huomattavasti laajempaa kielivarastoa kuin suomi.

Niinpä. Suomalaisten täytyy osata virheetön suomi, siihen päälle vielä ruotsi ja englanti. Muutama extrakielikin ois plussaa.

Ja nää moniosaajat eivät osaa yhtäkään näistä kielistä ja silti ne saavat täältä töitä, kun suomalaiset työttömät taas eivät saa näitä töitä.

Vierailija
7/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

georgian kieli   Siinä on vähän enemmän haastetta. Kyllä se varmaan sieltä tulee sekin, sanoi Haapasalo  Iltasanomissa.

-Ihana asenne

Villellä on selvästi myös kielipäätä. Hänhän oppi täydellisesti venäjän kielen vasta aikuisena. Hän meni täysin ummikkona 19-vuotiaana Venäjälle osaamatta kieltä sanaakaan.

Vierailija
8/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
9/9 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme