Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonnottomien bussikampanja Helsingissä, mitä mieltä?

Vierailija
21.06.2009 |

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sallittua yhdelle, niin miksei sitten toiselle. Uskonnonvapaus tarkoittaa kai kuitenkin myös vapautta olla uskomatta.

Vierailija
2/137 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon myös ettei kukaan bussikuski joudu ajamaan bussilla, joka mainostaa asiaa joka sotii hänen vakaumustaan vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken itse uskovainen olekaan. Mielestäni hassua yhdistää "murehtiminen" ja uskonto. Eiköhän suurin osa uskontokunnista kuitenkin anna uskovaisilleen jonkinlaista turvallisuuden ja jatkuvuuden tunnetta sekä lupauksen iankaikkisesta elämästä - eikä murehtimista. Toki löytyy poikkeuksiakin, niitä ahdistavia, mutta noin kokonaisuudessaan.

Itse olen liian kyyninen uskoakseni sen kummemmin :).

Vierailija
4/137 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on oikeus mainostaa....harmi vaan jos joku uskoo heita, mutta minkapa tuolle teet.

Vierailija
5/137 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän antaa kuvan että ateistit eivät itsekään ole varmoja Jumalan olemassaolosta!

Vierailija
6/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän antaa kuvan että ateistit eivät itsekään ole varmoja Jumalan olemassaolosta!

Erittäin huono mainos. Ja huom! Kyseessä ei ole ateistien mainos, vaan Vapaa-ajattelijoiden ja Humanistiliiton mainos. He EIVÄT edusta kaikkia ateisteja.

tosiateisti

Vierailija
7/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi.

Vierailija
8/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä joutuuko taivaaseen vai helvettiin. Älä murehdi, koska tämä on ainoa elämäsi ja kun kuolet sinua ei enää ole.

Vierailija
9/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoja kyllä ollaan.

Vierailija
10/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli murehtiminen poistuu, kun ja jos tämä on se "ainoa elämä"? Ei ongelmia, koska kuollessa lakkaa olemasta?

Näkökulma tuokin ;-)...

(ja ei: en ole itse uskonnollinen, mutta minusta tuo kys. mainoskampanja on typerä)

Vierailija
11/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampanja. Kannatan.

Vierailija
12/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi välttyä ajatukselta, että ainut tarkoitus tällä on uskovien tahallinen loukkaaminen?

Vierailija
13/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku voi loukkaantua moisesta mainoksesta? "Jeesus pelastaa"-tarrat bussipysäkeillä ja sähkötolpissa lähinnä vain naurattavat, joten miksi tähän pitää suhtautua niin tunteella?

Minua ei loukkaisi vaikka islaminuskoiset tai juutalaiset mainostaisivat omaa uskontoaan samalla tyylillä, joten tätä kohua on hyvin vaikea ymmärtää. Voisiko joku tosiuskovainen kertoa, mikä tässä loukkaa.

Vierailija
14/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Raamatun Jumalaan ja Jeesus on vapahtajani. ja minua tuo mainos ei loukkaa mitenkään, lähinnä säälittää/huvittaa.

Mitä minä pelkäisin tai mistä olisin huolissani? Minähän olen vapahdettu.

Tai no, omista synneistäni minun pitääkin olla huolissani, sillä synti on sitä, että rikon lähimmäistäni vastaan. Se, jos sitä mainostetaan, että älä synnistä ole huolissasi, koska sitä ei ole, niin se on aika surullista ja pelottavaa. Koska uskontoa tai ei, niin en minä saa tehdä pahaa toiselle ihmiselle!

Vierailija
15/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tällä ihmisille tarjotaan?

Vierailija
16/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuttaa ihmisille että myös täysin uskonnottomia on olemassa! Kirkkokin käy milloin mitäkin kampanjaa, ja hyvähän se on, että eri aatteet pääsevät näkyviin. Ei uskonnollisilla ole tästä syytä suuttua, kun kerran itsekin mainostavat omaa maailmankatsomustaan.

Vierailija
17/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muiden uskontojen jatkuvaa propagandaa - se on niin läpitunkevaa, ettei siihen enää edes kiinnitetä huomiota. Sen puolesta tässä mielestäni kampanjoidaan.

Jos edes muutama ihminen saadaan huomaamaan, että yleinen mediailmapiiri on kyllästytetty vahvasti uskonnollisella viestinnällä, tavoite on saavutettu.

Vierailija
18/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se loukkaa uskovia.

Ateisti

Vierailija
19/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskossa joten ei sen jumalattomuuden takia... vaan siksi, että mainoksesta tulee mieleen, että koska mitään seurauksia ei ole saa tehdä mitä vain. Eihän se niin ole!!

Vierailija
20/137 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokoon miten tahtoo, mutta tuputtaminen on rasittavaa suuntaan tai toiseen.