Ehdota rantalomakohdetta perheellemme! Vain todella hyväksi havaitsemaasi!
Homman nimi on se, että haluaisimme lähteä ensi vuonna perheemme kanssa rantalomalle. Helmikuussa syntyy vauva, joten syksy olisi hyvä aika lähteä.
Perheessämme on kolme lasta matkan aikaan, joista vanhin 4½ vuotta. Kohde voi sijaita oikeastaan missä tahansa, budjetti on löysä.
Itse olemme katsoneet mm näitä kohteita Sardinia, Malta, Korfu, Dominikaaninen tasavalta, Pienet antillit.. Kuten huomaatte, kohteet ovat hyvin paljon "levällään kartalla".
Itseäni kauhistuttaa pitkät lennot, varsinkin kolmen pienen kanssa. En pid lentokoneessa istumisesta ja siksi mielummin reissaisin johonkin tähän "lähelle".
Kerro kokemuksesi unelmakohteesta! Kiitos!
Kommentit (40)
Ja oot tullut raskaaksi 3 viikkoa sitten, mitä vaan voi sattua. Euroopan lomia myydään nyt syksylle 2009!
en tehnyt sitä tänään. Olen nyt rv 7+4.
"että vauva syntyy helmikuussa"...
Kunhan kyselen kivoja paikkoja. Vai onko se liian aikaista?
Eikä sitäpaitsi niin pitkälle edes voi varata mitään lomaa..
T: Ap, joka ei ole mikään keltanokka, joten todellakin ymmärtää, että kaikki on vielä epävarmaa. Joka tapauksessa perheemme lähtee lomalle kyseisenä ajankohtana, oli lapsia sitten kaksi tai kolme.
Ihan hölmöä varailla yli vuoden päähän jotain välimeren lomaa.Ja oot tullut raskaaksi 3 viikkoa sitten, mitä vaan voi sattua. Euroopan lomia myydään nyt syksylle 2009!
ja uskaltaa olla positiivinen myös tämän odotuksen suhteen. Ei se ole meiltä pois. Harmi ettei itse osaa olla positiivinen omien odotusten kanssa mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos sellaiseen positiivisuuteen pystyy niin hyvä vaan.
Mutta aiheeseen... En lähtisi noin kauas noin pienten kanssa. Siitä olisi loma kaukana... mun mielestä. Mallorca on hyvä. Ja toinen vielä lähempänä...! Narvan rannat! Googlaa ja tutustu ja menkää vaikka elokuussa! Suosittelen!
Jos netissä kysyn jotain asiaa nimettömänä, niin mitä merkitystä sillä on?
ja uskaltaa olla positiivinen myös tämän odotuksen suhteen. Ei se ole meiltä pois. Harmi ettei itse osaa olla positiivinen omien odotusten kanssa mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos sellaiseen positiivisuuteen pystyy niin hyvä vaan.
Mutta aiheeseen... En lähtisi noin kauas noin pienten kanssa. Siitä olisi loma kaukana... mun mielestä. Mallorca on hyvä. Ja toinen vielä lähempänä...! Narvan rannat! Googlaa ja tutustu ja menkää vaikka elokuussa! Suosittelen!
Kun ei se kuitenkaan mitään hyödytä, pelätä kaikkea etukäteen. Voi toki ennakoida mutta ei auta pelätä. Sen kun vain itsekin aina muistaisi.
Että ihan myönteistä minun mielestä. =)
t. 29
Kamalassa kiireessä kirjoitan ja samalla yritän saada tolkkua näihin kysymyksiin, jotka ei mielestäni liity asiaan mitenkään.
Ehkä pitäisi jättää vastaamatta niihin :)
Mulla on elämänasenteena se, että en anna elämän katkeroittaa. Toki ymmärrän, että joillain ihmisillä sitä kakkaa sataa niskaan sillä mitalla, että tällainen puhe tuntuu kornilta, mutta itse yritän vastoinkäymisissäni tämän kuitenkin muistaa.
Ja se, että näin pari päivää sitten ultrassa sykkeen helpotti myös mieltäni kovasti :)
T: Ap
Ei mitään. =)
Ylipäätään itse alan nyt vasta tottua tähän aaveeseen... Tälle sivulle kun tulee niin tarttee laittaa av-suodatin päälle, ettei loukkaannu, säikahdä, hämmästy, jää miettimään ym ym... =)
Mut toinen mitä suosittelen niin Pärnu. Tuossa linkki:
http://www.visitparnu.com/index.php?id=215&L=2
T. 29
Naapurit tulivat juuri äsken Pärnusta ja kehuivat kovasti :)
T: Ap
syksyllä!
Ei ole enää niin paahtavat helteet syyskuussa, mutta silti lämpöä riittää noin 30 astetta.
Myös muita ihania kohteita Turkissa esim. Kusadasi ja Belek sekä monia muita:)
Lapsia kohdellaan kuin kuninkaallisia ja palvelu mahtavaa! Siisti ja kaunis maaa:)
Lentomatka on 3,5 tuntia, eli ei todellakaan kaukana!
Suosittelen!!
Korfun Aharavissa. Kiva paikka, rauhallinen. Olimme syyskuun alussa. Paluu taisi olla 7.9. Päivisin oli lämmintä. Yöt jo hiukan viileitä. Lentokentälle palatessamme alkoi sataa. Taitaa siis syyskuun alku noilla alueilla olla jo hiukan epävakaista.
varsinkin jos on pieniä lapsia. Silloin kun meidän lapset oli alle kouluikäisiä niin se oli kyllä meille ihan ykköspaikka. Nyt kun ovat isompia niin reissataan vähän joka puolella maailmaa (ensi talvena lähdetään itse asiassa just dominikaaniseen), mutta uskon, että teille tuossa elämäntilanteessa tuo Alcudia olisi ihan nappijuttu!
Aharaviaa, silloin lämmintä oli myös yöaikaan. Päivisin 25-28 astetta ja vesi kuin linnunmaitoa (se on ihaninta syysmatkoissa).
Alcudiasta kuulin samaan aikaan Mallorcalla olleilta että siellä oli kovin tuulista kun se ranta oli niin suojaton, se nyt tietty on tuurista kiinni. Eikös se ole myös sellaista matalaa rantaa ja hotellialuetta vailla mitään "oikeaa" nähtävää??
11
Ap kysyi asiallisesti hyviä matkakohteita ja kas, millaisia vastauksia hän saakaan: v*ttuillaan koko ajan päin naamaa ja yritetään löytää jotain porsaanreikiä ap:n teksteistä, joihin tarttua!
Mutta asiaan: Kreeta on kiva paikka, mutta tosiaan, sykysyllä siellä saattaa olla ilmojen puolesta vähän tylsää. Kypros oli kiva lasten kanssa. Turkissa emme ole olleet, joten sitä en voi kommentoida. Mutta älkää menkö Maltalle. Olimme siellä esikoisemme kanssa, eikä ollut kauhean lapsiytävällinen paikka.
Dubaista tykkäsin enemmän ja Egyptistä kun ottaa viiden tähden hotellin ja all inclusiven, niin löytyy kivojakin kohteita. Thaimaa on myös hyvä matkakohde, lennot sinne taitaa olla liian pitkiä ap:lle.
Alcudiasta kuulin samaan aikaan Mallorcalla olleilta että siellä oli kovin tuulista kun se ranta oli niin suojaton, se nyt tietty on tuurista kiinni. Eikös se ole myös sellaista matalaa rantaa ja hotellialuetta vailla mitään "oikeaa" nähtävää?? 11
ja hmmm... mitä on "oikea" nähtävä, siis kun rantalomakohteesta puhutaan :)? Eikös rantalomalla se oikea nähtävä nimenomaan ole hieno hiekkaranta, meri ja rento, mukava tunnelma? Mutta kyllä Mallorcalla on paljon muutakin nähtävää, jos sellaista siis etelänlomalla haluaa... Ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin etelänkohteessa. Alcudiassa tuulee kyllä, mutta mielestäni se on vaan hyvä juttu. Alcudiaa voin kyllä tosi lämpimästi suositella, sinne kannattaa vaan varata matka tosi ajoissa, matkat menevät suosituimpiin hotelleihin käytännössä heti kun tulevat myyntiin.
Syyskuussa mahtavat ilmat ja kesä parhaimmillaan. Lyhyet lennot!
Mallorcalla on muuta nähtävää - juurihan olimme siellä viimekesänä. Tarkoitin siis Alcudian alueella ei ole muuta nähtävää vaan enemmän sellainen hotellialue. Esim Cala d'Orista oli vain pari kilometriä ihan "turistivapaisiin" pikkukyliin, pääsi lähelle paikallisten elämää. Toki lähimmässä rantakylässä oli muutama turistiravintola (kuten Burger King:D) mutta niissä istui yleensä vain brittejä. Muutenkin me kiertelimme saarta autolla ympäri päivittäin, aivan loistava paikka päivämatkojen tekoon! Lyhyet välimatkat joka paikkaan.
Rannat Cala d'Orissa oli ihanan suojaisia, ei ollut aallokkoa eikä tuulta. Itse viluisena inhoan tuulta ja nuorimmaisemme ei pidä voimakkaasta aallokosta merellä.