Mikä on elämäsi tärkein asia?
Kommentit (31)
elämäni tärkein asia on Jeesus. Häneltä saan rauhan, lohdun, ilon, turvan, loputtoman rakkauden. Kaiken mitä tarvitsen.
ja heidän kanssaan oleminen ja eläminen, joka päivä.
olisin varmasti jo eronnut ukosta, jos en pelkäisi sitä etten saisikaan olla lasten kanssa joka päivä, ja sitä miten paha juttu ero olisi esikoiselle.
sitten kun lapset kasvavat, löydän kyllä taas itselleni muita juttuja. silti he ovat minulle aina tärkeimpiä.
Sen jälkeen tulee vasta kaikki muu.
Ilman sitä ei voi pohtia mm. näitä kysymyksiä. Lisäksi ei piittaa paskaakaan vaikka perhe ammuttaisiin pellolle.
se ja kaikki muu on lahjaa Jumalalta, josta olen äärettömän kiitollinen. Perhe voidaan ottaa pois vaikka onnettomuudessa ja siitäkin on selvittävä. Samoin terveys voi mennä vaikka huomispäivänä. Jumalan rakkaus ja usko Jeesukseen antavat elämälle merkityksen ja kantavat vastoinkäymisissäkin. En tiedä, miten jaksaisin ilman niitä.
Se, että päätän itse mitä, miten ja miksi teen asioita. Se ei tarkoita ettenkö voisi tehdä valintoja, jotka eivät ole minulle helpoimpia ja mukavampia (esim. lasten edestä tehty työ tai uskollisuus parisuhteessa) mutta tärkeintä on että teen valinnan itse ja tiedän että voisin valita toisinkin.
Mullekin on tärkeintä lapset ja mies sekä työ. Jos oikein tiukaksi menee, ja noista pitäisi vielä pudottaa yksi pois, niin ilman miestäni voisin elää, mutta ilman työtäni en. Onneksi ei tarvitse valita, mies on ihana.
Terveys, raha ym. ovat menneet jo aikapäiviä sitten (jos niitä koskaan olikaan) ja silti minulla on yhä kaikki mitä tarvitsen. Heidän vuokseen luopuisin vaikka miehestäni, talostamme ja omasta hengestäni.
Siis nimenomaan omat lapset:) Niistä en luopuis koskaan mistään hinnasta...miehestä voisin luopuakin, mutta se on hänen omaa syytään...ja niin pitkä juttu että kertomiseen menis varmaan vuosi...