En ole käyttänyt ehkäisypillereitä yli 10 vuoteen
Eikä yhtään tee mieli edes aloittaa. Varsinkin kun lukee täältä kaikista sivuoireista, niin en todellakaan aio enää ikinä lykätä itseeni mitään hormoneja.
Kommentit (6)
Enkä aloita. Pco on ehkäissyt 100%.
Irtosuhteissa tietysti lateksihaamu.
Eikä yhtään tee mieli edes aloittaa. Varsinkin kun lukee täältä kaikista sivuoireista, niin en todellakaan aio enää ikinä lykätä itseeni mitään hormoneja.
www.ehkaisy.com sivuilla käy ilmi esim hormonikierukasta;
Mahdolliset oireet ovat kuitenkin käyttäjäkohtaisia ja voivat tasoittua muutaman kuukauden käytön jälkeen.
Ja samahan pätee ihan niihin pillereihinkin. Eli käyttäjästä riippuen on haittavaikutuksia JOS NIITÄ EDES ILMENEE!!
aloittakaan. Kolme toivottua lasta ja muuten ehkäisynä keskeytetty yhdyntä :9 Ja tiedän, että ei oo oikee ehkäisy :) Jos lapsia vielä tulee niin ilolla otetaan vastaan.
Ja olen kuitenkin 29-vuotias naimisissa oleva nainen. :) Ajoittaisena ehkäisynä ollaan käytetty kondomia, yleensä ei mitään. Lapset (1 ja nyt raskaana) on saaneet tulla ajallaan.
hormonaalisen ehkäisyn harvinaiset, mutta vakavat riskit kun ystäväni sai nuorella iällä aivoinfarktin ja vammautui pysyvästi. Varmaahan ei tietenkään ole, että tuo aiheutui juuri pillereistä, mutta kyllä niitä ainakin osasyyksi lääkärit veikkasivat. Muutoin olin kyllä tyytyväinen pillereihin, pitivät menkkakivutkin aisoissa.
On kyllä ollut paljon helpommat esim. menkat. Mulla oli 7 päivää kestävät silloin kun söin pillereitä, nyt vaan 4-5 päiväiset.
Ihan kiva myös kun ei tarvii ajatella että onko muistanut ottaa vai ei, kun olen vähän sellainen etten aina varmaan muistaisi...