Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kieltäytynyt Helsingin kaupungin

Vierailija
18.06.2009 |

asuntotarjouksesta? Jos, niin millä perusteilla ja saitko koskaan uutta tarjousta? Täällä pähkäilen, että uskallanko kieltäytyä vai joudunko sitten mustalle listalle ja en koskaan saa toivomaani asuntoa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuntotarpeesi ei olekaan aito?

Asunnonvaihtoa voit yrittää vuoden kuluessa

Itse en uskaltaisi kieltäytyä

Vierailija
2/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mua otettu edes jonoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niillä on ihan selkeät säännöt jonka perusteella tippuu jonon hännille.

Olisko ollut 5. kerta kun kieltäytyy putoaa jonon hännille? Ei ne kumminkaan ekasta kieltäytymisestä sua jonosta pois heitä.

Vierailija
4/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaupungin vuokrajonossa, kuten espoo, helsinki, vantaa tipahtaa aika hännille, kun kieltäytyy asunnosta edes sen ensimmäisen kerran. Kun kieltäydyt asunnosta, oli se millainen paskaläävä tahansa he katsovat ettei asunnon tarpeesi ole aito. Uutta asuntoa saa sitten odotella 1 vuodesta eteenpäin.

Täytyy olla todella hyvät perustelut miksi ei ota asuntoa vastaan, esim se, että asunto liian pieni, asunto liian vaikeassa paikassa ja julkisilla kulkeminen esim. töihin todella hankalaa. Vain se, että kyseinen asunto ei miellytä omaa silmää ei todellakaan riitä.

Vierailija
5/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa, joilla ei putoa hännille. Itse kieltäydyin viikon sisällä kahdesta asunnosta ja otin vastaan vasta kolmannen tarjouksen eikä meillä ollut edes akuutti tarve saada asunto. Halusimme vain vaihtaa kolmiosta neliöön.

Vierailija
6/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perusteluina olivat: eka asunnossa ei ollut tovomaamme eteläparveketta ja kakkosasunto oli mielestäni liian kallis, sillä maksamme vuokran kokonaan itse.

Vierailija
7/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Latokartanosta vuonna 1998. Perusteluna kauppamatkat, mulla ei ollut silloin autoa ja pienen lapsen yksinhuoltaja. Sain 3 viikon kuluttua asunnon Pitäjänmäeltä. Joten jos sulla hyvä syy, niin ET MENETÄ PAIKKAA JONOSSA!

Vierailija
8/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet se, jolle tarjottiin sitä paikkaa Jakiksesta, niin älä ihmeessä kieltäydy. Ei se yhtään pöllömpi paikka ole, päinvastoin oikein mukava nykyään, vanha maine vaan jyllää.

Vierailija
9/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy useista paikoista.

Vierailija
10/14 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte tyytyväisiä siihen, että asuntoa on tarjottu! Itselläni meni usko kaupungin asuntoihin kun olin asunnottomana kuukausitolkulla. Vauva ei ollut vielä syntynyt niin ilmeisesti en niiden mielestä tarvinnut kämppää. Sosiaalityöntekijät sanoivat että voin mennä kodittomien yömajaan ja että tilanne on sellainen että on lukuisia lapsiperheitäkin jotka ovat asunnottomina.

Onneksi sain kämpän toisesta kaupungista. Ihme tilanne että voi oikeasti olla lapsiperhe asunnottomana.

Vierailija
11/14 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin kieltäytynyt kaupungin vuokra-asunnosta, ja uutta tarjottiin heti parin viikon kuluttua. Eikä ollut edes mitään "vakavaa" syytä, perustelut kuitenkin, tiivistettynä tiesin ko. talon enkä halunnut siihen.

Muistelen, että kerran saa kieltäytyä kaupungilla.

Yksi kerta on ihan ok, asuinpaikka on niin olennainen asia, että kyllä ihmisellä on oltava mahdollisuus vaikuttaa asiaan, mutta mitään 3-5 kerran kieltäytymistä en ymmärrä, eikä sellainen varmaan ole mitenkään normaali käytäntö missään, missä asunnoista on pulaa ja hakijoita paljon.

Vierailija
12/14 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen lisää, että 1 kerran kieltäytyminen on ainakin Stadissa ok ja riittävä systeemi siksikin, että jo hakuvaiheessa saa valita kaupunginosan, eli se ei voi olla kieltäytymisen syy kun on itse valittu hakutoiveeksi.

Vierailija
13/14 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, kaupungin asunnossa asuvana, en uskaltaisi kieltäytyä asunnosta ellei siihen olisi todella painavaa syytä. Uskon että heillä on varmasti muita joilla on niin palava asunnon tarve etteivät kieltäytyisi mistään asunnosta. Hakemuksessakin pitää ilmaista kuinka paljon vuokraa on valmis maksamaan ja miltä alueilta on valmis asunnon ottamaan. Näin pyritään estämään se ettei tarjota juuri liian kallista asuntoa tai "väärää" aluetta (alueethan saa rajata aika tarkastikkin jos niin itse haluaa).

Jos syy kieltäytymiseen olisi kunnollinen, en kyllä tältä istumalta keksi mikä sellainen olisi, niin yrittäisin selittää sen viraston työntekijälle. Mutta uskon kyllä että kieltäytymällä asunnosta, joka siis vastaa hakemuksesi ohjeita, tiput jonon hännille.

Vierailija
14/14 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asuntotarjouksen, mutta se tulisi niin nopeasti, että joutuisin maksamaan vuokraa kahteen paikkaan. Eli joudun kieltäytymään. En myöskään saa asumislisää, joten maksan joka pennin itse. Kyse isosta asunnosta ja vuokra toista tuhatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi