G: mitä nappeja vedät päivittäin?
Itse napsin seuraavat:
Cerazette (ehkäisy), Priorin, Cetirizin (allergia), kalaöljy, magnesium, Rela-tabs ja joskus vielä multivita ja Forfoser memory, satunnaisemmin paracetamolia kolotuksiin.
Kommentit (54)
Jotkut syövät kauheasti kaikkia vitamiineja ja hivenaineita. Millaista ruokaa te syötte, kun otatte noin paljon lisiä? Hui!
Ja maitohappobakteerejakin joka päivä? Vaihdatteko edes bakteerikantaa välillä? Noistahan menee hyöty, jos syö samaa koko ajan.
Lääkkeiden syönti on tietysti ymmärrettävää, jos on todella sairas, kuten tässä ketjussa kirjoittaneet reumaatikot. Tosi kurjaa :( Tsemppiä heille!
uskomattoman paljon ihmiset syövät vitamiineja sun muita hivenaineita. Syökää kunnon ruokaa, niin ei tarvitse nappeja vedellä!
Lääkkeet tietysti ovat tarpeen, mutta luontaistuotteet eivät. Ne saa ruoastakin.
vain Thyroxin 0,1 mg
Nyt raskausaikana tuon lisäksi Thyroxin 25 mikrogrammaa, Multivita-raskaus, B-vitamiini, magnesium
Pahoinvointiin otan joskus Kytrilliä.
Isäni syö samaa lääkettä. On aika kallista? Miksi sinulle ei ole tehty luuydinsiirtoa? (siis jos olet synnytysikäinen niin kuin luulen)
juttujen tasoon, kaikki vetää nappeja minkä kerkee
Syökö ihmiset oikeasti noin paljon kaikenlaisia ravintolisiä. Varsinkin magnesiumin nappailua ihmettelen koska runsas ylimääräisen magnesiumin saanti häiritsee muiden hivenaineiden imeytymistä.
Mutta en tietysti tiedä tilaanne.
Itselläni on kyllä kaapissa monenlaisia monivitamiini- ja hivenainevalmisteita, mutta otan vain yhden jotain laatua joka päivä jos muistan. Näin olen varma etteivät ne estä toistensa imeytymistä eikä yliannostuksesta ole vaaraa. Monissa monivitamiinitableteissa on muuten samoja vitamiineja ja hivenaineita kuin kalanmaksaöljynapeissa tai kalkkitableteissa. En esim. ota monivitamiineja ja kalanmaksaöljyä molempia päivittäin koska molemmissa näyttää olevan 100% joitain rasvaliukoisia vitamiineja joita ei tarvi ihan joka päivä yliannosta ottaa...
Singulairia menee tablettimuodossa ja Symbicortia inhalaationa. Muut enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
Mercilon, mangnesium, kalaöljy ja c-pore.
muuta en ota, paitsi harvoin särkylääkettä jos tarvitsen.
en juuri mitään muuta :) imetän tällä hetkellä 5kk poikaa.
Diane Nova ehkäisyyn ja Propralia (essentiaaliseen vapinaan) aina muutoin paitsi vapaapäivinä kotona.
harmonet (ehkäisy), thyroxin (kilpirauhashormooni),
multivita spesial+,
kesällä allergialääkitys nimeä en muista ja joskus ventoline hengenahdistukseen
Somac 1kpl, Mobic 2 kpl, monivitamiini ja 2 kpl kalaöljyä
Multivitaa ja kalaöljykapseleita olen pyrkinyt nyt ottamaan, koska lapsen yritys alkaa pian.
Otan kalkkitablettia ja vitamiinia päivittäin.
omega kolmosia pitäs ostaa, meillä on vaan niitä joissa on mukana vitamiinitkin eli myös se a-vitamiini, samoin lasten omegat pitäs ostaa
ja koko perheelle maitohappobakteereja pitäs ostaa
2 Idoformia, kun joku sanoi, että pitävät ihon hyvänä,tiedä sitä sitten.
Thyroxin ja seroxat. Joskus temestaa sekä jotain allergialääkettä.