G: mitä nappeja vedät päivittäin?
Itse napsin seuraavat:
Cerazette (ehkäisy), Priorin, Cetirizin (allergia), kalaöljy, magnesium, Rela-tabs ja joskus vielä multivita ja Forfoser memory, satunnaisemmin paracetamolia kolotuksiin.
Kommentit (54)
Mun lapsella Pentasa, Prednisolon, Multitabsmini, kalkkitabletti
Parin viikon päästä vaihtuu Sertralin 50 mg:aan. Muuten olenkin liki lääkkeetön.
kestine tarvittaessa, koivun kukkiessa joka päivä
On tietty vaivoja mihin on pakko syödä lääkkeitä mut itse ainakin yritän pärjätä mahdollisimman vähillä lääkkeillä. Panadolia otan harvoin.
omepratzol 20 mg
nexium 40
sertraliini 100 mg
lito 300 mg
seroquel 300 mg
temesta 1 mg
xanor 1 mg
tenox 40 mg
tolvon 30 mg
kalsipos d
trineurin
amoxilliini
orloc 5 mg
trimopan
kalaöljy
mäkikuisma
Itselle: kalaöljy, multivita, acerola (luonnon c-vita), Urticalcin, jos muistan ja joskus kuurina magnesiumia. Niin ja tietty joka ikinen päivä maitohappobekteerit!
lapselle: kalaöljy muutaman kerran viikossa, acerola ja maitohappobakt. päivittäin
Asacol 800mg 2x2
Azamun 75mg
Prednisolon(nyt 15mg)
Kalcipos x1
Lisäksi nyt raskausaikana:
Kräuterblutsaft
Raskaus-Multitabs
sungulair, propral, tetralysal
inhalaattorit lisäks beclomet ja buventol
Pentasa 3+3, Azamun 1+2, Prednisolon 15mg, Zolt, kalkki ja D-vitamiini ja maitohappokapseli. Lisäksi joudun välillä ottamaan allergialääkkeen.
En siis syö päivittäin mitään pilelreitä.
Satunnaisesti päänsärkyläääke.
Kalkkitabletteja ja multitabsia kun muistan ja viitsin.
2 kpl, Melaton 1-3 kpl vuorokaudessa. Närästyslääke pitäisi taas hakea apteekista, olikohan se nyt pantopratzol nimeltään. Yritän lisäksi muistaa ottaa d-vitamiinia ja maitohappobakteereita päivittäin.
Miksei sulle sopinut? Vaikuttiko veriarvoihin?
Maksa-arvot nousivat heti jonkin verran ja pidemmässä käytössä sitten enemmänkin liian korkeiksi. Trexan-tableteista tuli muutenkin tosi voimakkaat sivuvaikutukset, etenkin pahoinvointia (olo kun alkuraskaudessa, koko ajan oksetti), vatsakipua ja päänsärkyä.
Pistoksena oireet olivat lievempiä mutta maksa-arvot kohosivat niilläkin lopulta liian korkeiksi (vaikka annos oli ihan pieni). Minkäänlaista vaikutusta reumaan en myöskään tuntenut, tabletteja söin 4kk, pistin 6kk.
Oxiklorin on nyt ensimmäinen aine, josta ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta olen ottanut sitä vasta pari kk enkä huomaa vielä mitään vaikutusta. Kortisonia kestän suht hyvin, mutta onhan silläkin sivuvaikutuksi. Kuitenkaan en tule ilman sitä toimeen...
t. 23
nro 18 vastaa omasta puolestaan:
Kun muuten ei vois kunnolla elää...As simple as that.
En minäkään jokaiseen kipuun ota pilsua,mutta kun ei voi muuta tehdä kuin huutaa tuskasta niin kyllä sitä kummasti pyytää miestä tuomaan helpotusta.
Kun on tämmönen "sairas tapaus" niin ei ole vaihtoehtoja.Mielummin oisin ilman pillereitä,mutta aina ei voi voittaa :) Onneksi lapset ja mies ovat terveyden perikuvia :)
-M.-
Mulla reuma on nyt pahentunut.Osasyyksi epäilen stressiä ja lääkevaihtoa.
Kirjoitin tarkemmin tilanteestani sihen selkäreuma-ketjuun.
Mulla on niin pitkä historia reumapeikon kanssa,että nykyään on enää harvoja lääkkeitä,jotka antavat edes jotain vastetta...Paska tsägä, ei voi mitään :)
-M.-
(en osaa muka käyttää hakua?vai eikö se toimi?)
Tässä kaivattu linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1003732/onko_t…
-M.-
zyrteciä, cla:ta, magnesiumia, sinkkiä, kromia, c-poretta, voltarenia, ja melkeimpä jokapäivä 800 burana sekä ferrofortea. Imetys estää tällähetkellä vahvimpien lääkkeiden käytön, joten "laihalla" linjalla mennään.
nyt en oo tarvinnu enää pariin viikkoon. Mutta nyt menee räkätautiin Buranaa ja eilen jouduin ottamaan selkäkramppiin parasetamolia.