Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet luulee että Espoo ja Vantaa

Vierailija
17.06.2009 |

on Helsingin osia? Tai että esim. Tapoila ja Tikkurila ovat Helsingissä?

Tuli mieleen kun muutama sukulainen käynyt tapaamassa jotain kavereitaan pk-seudulla ja ovat aina "Helsingissä" :) Soittavat jostain Simonkylästä että nähdäänkö keskustassa ja millä bussilla sinne pääsee. Ja sitten tuo ketju "Korso Helsingissä".

Ei siis mutuen mitään, en itsekään tiedä kaikkien kaupunkien kaikkia kaupunginosia, mutta kyllä nyt sentään tiedän missä kaupungissa/kunanssa olen kun reissaan tai mihin olen mahdollisesti muuttamassa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sanon meneväni keskustaan, menen Helsingin keskustaan. Ja niin sanovat täällä kaikki muutkin.

Vierailija
2/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis sukulaiseni luulevat ihan oikeasti olevansa Helsingissä ja ihmettelevät sitten matkojen pituutta ja lippujen hintoja :) Ja osa tosiaan luulee että Espoo+Vantaa=Helsingin kaupunginosia...

ja kun sanon meneväni keskustaan, menen Helsingin keskustaan. Ja niin sanovat täällä kaikki muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvasin, että tässä käsitellään sitä otsikkoon lipsahtanutta virhettä. Tiedän toki, että se on Vantaata, mutta ajatusvirhe kävi. Anteeksi kamalasti jos jotakuta ärsyttää ulkopaikkakuntalaisen ajatusvirhe.

Vierailija
4/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku asuu pk-seudulla, se on "Helsingissä". Kun sinne menee junalla, niin Helsinkiinhän sitä mennään jne.

Samalla tavalle meille tullaan Kuopioon, vaikka asumme Siilinjärvellä.

Vierailija
5/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustaa vain keskustaksi. Eihän Vantaalla ja Espoossa oikein ole kunnon keskustaa. Jos joku soittaa Simonkylästä olevansa menossa keskustaan, niin Helsinkiähän hän tietysti tarkoittaa.

Ihmiset nyt ei jaksa olla niin tarkkoja tuollaisissa asioissa. Jotkut Lapissa olevat tuttavat ovat "etelässä" silloin kun ovat esim. Kuopiossa tai Lahdessa. Etelää on kaikki Oulusta alaspäin.

Vierailija
6/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n sukulaisista, eihän tossa kuin ohimennen mainita sinun juttusi.

Minäkin olen tavannut tuollaisia mitä, eikö espoo olekaan helsingissä tyyppejä. Itse asun kirkkonummella ja tätä ei sentään kukaan luule enää helsingin osaksi :D

Ja arvasin, että tässä käsitellään sitä otsikkoon lipsahtanutta virhettä. Tiedän toki, että se on Vantaata, mutta ajatusvirhe kävi. Anteeksi kamalasti jos jotakuta ärsyttää ulkopaikkakuntalaisen ajatusvirhe.

Vierailija
7/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatan puhua "että ollaan lomalla ihan vain helsingissä ( oikeati vantaalla), tai muutenkin mainita kotipaikaksi Helsingin. Tosin olen Helsingissä töissä, ehkä se sit mua sotkee:-)

Vierailija
8/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmettelen siis niitä jotka OIKEASTI luulevat että koko pk-seutu=Helsinki.

Vierailija
9/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kertoi aina juhlallisesti lähtevänsä serkkujen luokse Helsinkiin, vaikka serkut asuivat Järvenpäässä. Sieltä katsottuna melkein koko Uusimaa tuntui Helsingiltä.

Vierailija
10/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee maalaistollo.

Vierailija
11/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee maalaistollo.

Vierailija
12/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan moni OIKEASTI luulee että koko pk-seutu = Helsinki? Luulen että moni tietää että Helsinki, Vantaa ja Espoo ovat omia kaupunkejaan. Mutta ymmärrän saivartelusi, kyllä muakin jurppi kun joku tuli meille kylään ja sanoi tulevansa Kouvolaan ja asuimme Valkealassa. Nykyisinhän olemme samaa kaupunkia, joten enää en voi nipottaa asiasta...

Vierailija
13/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset aina kyselevät että minkäslainen ilma siellä Tampereella on tai milloin lähdette Tampereelle tms. Vastaan vaan että täällä Nokialla sataa tms.

Jotkut sukulaiset kehtaavat pyytää meitä heittämään heitä autolla pienen matkan Tampereen juna-asemalta hotellille tms. Vaikka emme asu siellä päinkään, emme siis edes samassa kunnassa.

Vierailija
14/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se on vasta isku teidän "maalle"

kun poistuvat kehä III ulkopuolelle. Joten kai se on sallittua että landelaiset kutsuvat pk-seutua Helsingiksi?

Vierailija
15/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään lasten kanssa käymään Särkänniemessä, niin keski-suomessahan se sijaitsee.

Vierailija
16/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan moni OIKEASTI luulee että koko pk-seutu = Helsinki?

Helpostihan sitä tulee sanottua että pitäisi käydä Helsingissä kun tarvitsemme jotain Ikeasta. Ei sitä koskaan muista että missä se (meidän käyttämä) Ikea sijaitsee. Espoossa vai Vantaalla. Siellä päin kuitenkin. Ihan sama minulle. Eipä kukaan näitä meidän seudun pikkukaupunkeja muista.

Vierailija
17/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmat ihan oikeasti maalla, ei kaupungissa tai edes kirkonkylässä :) Ja mummola on vielä vanha maalaistalo, joten eiköhän se ole ihan oikeastikin "maalla" :D

kun poistuvat kehä III ulkopuolelle. Joten kai se on sallittua että landelaiset kutsuvat pk-seutua Helsingiksi?

Vierailija
18/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan pokkana aina puhuivat asuvansa Helsingissä, ja miten Helsingissä asuminen on sitä ja tätä...

Joskus teki mieli kysyä, että milloin he ovat Helsingissä asuneet, mutta ei sitä tietenkään viitsinyt. Ja alunperin siis ovat muualta kotoisin.

Vierailija
19/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/34 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Jumbossa jne. Jännä miten erilaisia sitä ollaan, itselle ei tulisi edes mieleen selittää käyvänsä Helsingissä jos ei sinne ihan oikeasti mene. En minäkään aina muista mikä on esim. Espoossa tai Vantaalla, joten sanon sitten vaan kohteen.

Helpostihan sitä tulee sanottua että pitäisi käydä Helsingissä kun tarvitsemme jotain Ikeasta. Ei sitä koskaan muista että missä se (meidän käyttämä) Ikea sijaitsee. Espoossa vai Vantaalla. Siellä päin kuitenkin. Ihan sama minulle. Eipä kukaan näitä meidän seudun pikkukaupunkeja muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi