Jokohan pitäisi alkaa puhua sektiosta?
Mitä enemmän mietin edellistä raskautta/synnytystä, niin sitä enemmän haluan sektion.
En kehdannut heti alkuunsa sitä julistaa neuvolassa ettei tarvitse niin pitkään tapella.
Nyt viikkoja kasassa 23 ja seuraava neuvola on 4 viikon päästä.
Minkälainen pelkosektion saamisprosessi on?
Minulla tosin saattaa olla ihan lääketieteellinenkin syy siihen.
Kommentit (5)
Repesin sisältä ja ulkoa. Tikkejä tuli "melkein kitarisoihin asti".
Jäihän siinä vielä 3mm sulkijalihakseen matkaa.
2 kuukauteen ei huvittanut juurikaan kävellä ja kyykkiminenkin oli poissuljettua.
Että sikälikin taitaa olla ihan sama tuska molemmissa.
t: ap
Repesin sisältä ja ulkoa. Tikkejä tuli "melkein kitarisoihin asti".
Jäihän siinä vielä 3mm sulkijalihakseen matkaa.
2 kuukauteen ei huvittanut juurikaan kävellä ja kyykkiminenkin oli poissuljettua.
Että sikälikin taitaa olla ihan sama tuska molemmissa.
t: ap
Rakastelimme mieheni kanssa 2 vkoa sektion jälkeen - sinä tuskin niin teit repeämisen jälkeen. Eli sama tuska molemmissa ei todellakaan pidä paikkaansa. Minulla on takana kaksi sektiota, toinen hätäinen ja toinen suunniteltu "pelkosektio". Pelkosektiosta paranin päivässä ja kipua ei paljon ollut. Hoidin vauvaa alusta asti - tosin ensimmäisen vuorokauden aikana sängystä käsin. PElkosektion saa, kun sanoo, että minä en alakautta synnytä - haluan sektion. Ei siihen muuta tarvita. Suomessa ei kenenkään tarvitse synnyttää "oikeasti", jos pelkää tai ei halua.
Voithan toki pelkopolin käydä läpi, mutta minä en sinne mennyt. Lääkäri katsoi, ettei siitä ole mitään hyötyä, koska olin jo asian päättänyt.
Tuollaisen repeämisen jälkeen en edes harkitsisi alatiesynnytystä. Ei se alatiesynnytys kruunua päähän anna!
minulla vaan meni myös ne sulkijalihakset....
Lääkäri sanoi minulle etten missään nimessä saa enää alakautta synnyttää! Eli suosittelisin tarkistamaan onko edes mitään lääketieteellistä järkeä että yrität alakautta synnyttää - mitä jos repeät uudestaan?
eka syntyi sektiolla ja toka alakautta. Suosittelen ehdottomasti alakautta synnytystä. Mulla sektiohaava oli tosi kipeä ja toipuminen kesti useita viikkoja. Pyydä lähete "pelkopolille" niin saat siellä jutella peloistasi.